Ik ben al een tijdje opzoek naar de font die Mars gebruikt, zoals in dit plaatje:

Iemand een idee?
Het gaat natuurlijk alleen om het logo, niet om de tekst eronder
.

Iemand een idee?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
[ Voor 22% gewijzigd door Daros op 12-04-2007 01:33 ]
* ShopVerkerkSander schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:55:
lieve lieve got'ers,
help please, wie weet welk font die is ?
http://sanderverkerk.nl/CIMG1917.JPG
Hoop dat iemand me kan helpen hieraan.
Blij dat je inVerkerkSander schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:55:
lieve lieve got'ers,
help please, wie weet welk font die is ?
http://sanderverkerk.nl/CIMG1917.JPG
Hoop dat iemand me kan helpen hieraan.
elk geval zo geduldig bent...Ramzzz schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:18:
[...]Pick one
- Arial
- Helvetica
- Franklin
- Futura
- Univers
De verschillen zijn niet noemenswaardig (behalve voor de G en de C, en verder de R (o.a.)) en je wilt het vast niet 1 op 1 namaken.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nog beter: inscannen!VerkerkSander schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:55:
Ik kan wanneer hier intresse in is nog even een scherpere foto maken ?
Lane: http://www.dafont.com/lane.font?nb_ppp=50&classt=alpha
[ Voor 39% gewijzigd door Yoozer op 13-04-2007 00:35 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Als je die M eenmaal recht op de foto of scan hebt staan moet Whattefont het font er zo uitpikken denk ik, er zijn maar weinig lettertypes waarbij de schuine halen van de M op die hoogte eindigen, meestal loopt het door tot op de basislijn (Helvetica, Univers, News Gothic enz.) of zit het juist vrij hoog (Gill Sans).
Het font is sowieso aangespatiëerd. Dat maakt zoeken lastiger. Het heeft iets weg van Officina.BoukeHaarsma schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:11:
[afbeelding]
Iemand die dit font weet te plaatsen?
Whatthefont suggesties: http://www.myfonts.com/fonts/storm/etelka/narrow-light-pro/ en http://www.myfonts.com/fonts/fontbureau/amplitude/cond-book/. Beide fonts lijken wel overeenkomsten te hebben, maar bij nadere inspectie blijkt dat ze verschillen (vergelijk bijvoorbeeld de a of de p maar).
Ik denk dat je hem hier of hier wel zlt vinden.TranceSetter schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:33:
Ik ben ongeveer de halve dag bezig geweest naat het zoeken welk font op onderstaand plaatje gebruikt is. Nergens wat kunnen vinden. WTF kan er blijkbaar niets mee.
[afbeelding]
Ik hoop dat iemand me in de goede richting kan duwen.
[ Voor 30% gewijzigd door Ramzzz op 16-04-2007 15:13 ]
Officina komt zeker al dicht in de buurt, alleen die is wat ronder; "mijn" font is wat vierkantiger. De cijfers 8 en 2 komen bijvoorbeeld niet helemaal overeen, alsook de b en de u (Officina).Ramzzz schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:12:
[...]
Het font is sowieso aangespatiëerd. Dat maakt zoeken lastiger. Het heeft iets weg van Officina.
Anoniem: 207209
Lekker dan! Spa zegt 'Futura', maar dat is het dus absoluut niet... Beetje jammer. Ik zag dat inmiddels Fiat in een nieuw tv-spotje een vergelijkbaar lettertype gebruikt (...Made in Fiat...).Anoniem: 207209 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:51:
Ik ben op zoek naar dit lettertype dat Spa gebruikt op de flesjes water:
[afbeelding]
Ik kom het echter op geen enkele font-site tegen. Ook What the Font geeft niet thuisHet is geen Avenir, Futura...
Ik heb inmiddels een mailtje naar Spa gestuurd, maar heb daarop nog geen reactie gehad.
Alvast bedankt!
Groet,
DennH.
Deze lijkt afgeleid te zijn van Avenir (of Avenir is ervan afgeleid, in de jaren '20 had je veel vergelijkbare schreefloze lettersAnoniem: 207209 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:21:
[...]
Lekker dan! Spa zegt 'Futura', maar dat is het dus absoluut niet... Beetje jammer. Ik zag dat inmiddels Fiat in een nieuw tv-spotje een vergelijkbaar lettertype gebruikt (...Made in Fiat...).
Kent echt niemand dit lettertype?
Anoniem: 207209
Dank voor je reactie, maar Avenir is het niet... (heb ik namelijk al). Ik zoek echt een 100% gelijkenis. Avenir lijkt er wel sterk op als je de letters aan de bovenkant wat oprekt, maar dan nog kloppen de hoofdletters G en E niet (de middelste poot van de E zit meer beneden en de 'G' is bij Avenir niet volledig rond).Ramzzz schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:01:
[...]
Deze lijkt afgeleid te zijn van Avenir (of Avenir is ervan afgeleid, in de jaren '20 had je veel vergelijkbare schreefloze letters)
Avenir:
[afbeelding]
Ik niet.cue schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:45:
Ben erg benieuwd naar dit font:
[afbeelding]
Whatthefont kan er helaas niets op vinden wat in de buurt komt.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 18-04-2007 23:57 ]
Namaken gaat nog wel, ik ben alleen opzoek naar het fontRamzzz schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:56:
[...]
Ik niet.
/but I repeat myself
Dat maak je zelfs in DOS nog na - of met Lego...
Verwijderd
Je hebt duidelijk nog niet hier gegeken.cue schreef op donderdag 19 april 2007 @ 00:47:
[...]
Namaken gaat nog wel, ik ben alleen opzoek naar het font
Verwijderd
40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh
Wil je voortaan alsjebieft wél de TS lezen? En dan gewoon zelf, en dan bijvoorbeeld hier zoeken?Commander69 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:00:
Wie weet welk lettertype bayliner gebruikt (ja die van die boten ja)
[afbeelding]
[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 23-04-2007 11:50 ]
Verwijderd
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
[ Voor 21% gewijzigd door benoni op 25-04-2007 21:58 ]
En vele andere... o.a. Caecilia, en een lading 'college/university fonts'benoni schreef op woensdag 25 april 2007 @ 21:56:
Het is een letter uit de Mechanen (volgens Groenendaal, 't is ook te groeperen onder 'Slab Serif'). Omdat ik ook niet op een tiende mm wil/kan gaan vergelijken begin ik maar de voor de hand liggende keuzes, wie weet vind je wel wat:
- Serifa
- Lubalin
- Rockwell
- Glypha
Ik geloof dat dat OCR A Extended is. Die zit niet standaard in Windoze, maar wel te vinden als je goed zoektJoost.B schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:14:
Ik zoek het volgende font: http://bureauphi.nl/index_clip_image002_0001.jpg
Deze vorm van de letter kan ik niet vinden bij de standard fonts van window, maar toch gok ik dat deze daar bij zou moeten staan. Alvast bedankt!
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Eén van de vele typemachine- of monospace lettersJoost.B schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:14:
Ik zoek het volgende font: http://bureauphi.nl/index_clip_image002_0001.jpg
Deze vorm van de letter kan ik niet vinden bij de standard fonts van window, maar toch gok ik dat deze daar bij zou moeten staan. Alvast bedankt!
Ik neem aan handgeschreven of -gekwast, kijk maar naar de verschillen in de punten.Anoniem: 217903 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:13:
ik zoek dit font (D.A.R.E.)
[ Voor 12% gewijzigd door kleautviool op 07-05-2007 16:51 ]
Best een basic font, maar geen Trebuchet, Myriad of Verdana, zo te zien.kleautviool schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:50:
Mmm heel dom, i know maar ben een font kwijt. Weet nog dat het gratis bij dafont te downloaden was maar zou niet meer weten hoe het heet. Het ziet er zo uit
[afbeelding]
Who knows??
edit:
whatthefont.com geeft niet het juiste font btw
[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 07-05-2007 17:48 ]
Anoniem: 218343
[ Voor 36% gewijzigd door Dark Blue op 07-05-2007 22:06 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Lijkt er idd op maar is het niet. Vooral in de cijfers is het anders. Hier nog wat afbeeldingenRamzzz schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:38:
[...]
Best een basic font, maar geen Trebuchet, Myriad of Verdana, zo te zien.
De Bitstream Vera Sans lijkt er nog het meest op.
Als je Flightcheck hebt wel - die spoort ontbrekende lettertypes op in je bestanden. Maar dat zal wel niet...kleautviool schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:22:
[...]
Lijkt er idd op maar is het niet. Vooral in de cijfers is het anders. Hier nog wat afbeeldingen
[afbeelding]
en wat meer tekst
[afbeelding]
Iig bedankt!!
Oja, kan je niet ergens in photoshop zien welk font gebruikt is. Want ik heb het psd bestand nog maar daar staat zo'n uitroeptekentje in dat het font niet gevonden is. Maar kan ik op een 1 of andere manier zien welk font er zou moeten zijn? Dan ben ik er ook uit
Klopt dat Vag Rouned een commercieel font is, zal de link maar weghalen. En aan de klant vragen voor een werkende versie. In ieder geval bedankt.Just_I schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:34:
[...]
Gezien het path van de eerste vier files ( .lst ) zou dat best wel eens kunnen. Maar ik ken geen mac file extensies ed (nagenoeg nooit met een Mac gewerkt) dus zeker kan ik je het niet zeggen.
Misschien handig om dit even na te trekken bij degene van wie je het font gekregen hebt
Overigens is VAG Rounded wel een betaalde versie.
[ Voor 79% gewijzigd door borstel op 08-05-2007 15:39 ]
Gezien het path van de eerste vier files ( .lst ) zou dat best wel eens kunnen. Maar ik ken geen mac file extensies ed (nagenoeg nooit met een Mac gewerkt) dus zeker kan ik je het niet zeggen.drensenbrink schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:39:
Ik heb dit lettertype opgestuurd gekregen in een .zip pakketje. Is het pakketje corrupt, of zijn het Mac lettertypen?
[ Voor 4% gewijzigd door Just_I op 08-05-2007 12:35 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Verwijderd
Het lijkt op Bank Gothic of zo... whatthefont al geprobeerd?Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:02:
Hallo,
Ik ben op zoek naar dit font, moet namelijk iets op de website aanpassen en kan het nergens vinden.. Zie afbeelding:
[afbeelding]
Alvast bedankt!
[ Voor 25% gewijzigd door Ramzzz op 09-05-2007 17:34 ]
* * * Ietsiepietsie klein schopje naar volgende paginakleautviool schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:22:
[...]
Lijkt er idd op maar is het niet. Vooral in de cijfers is het anders. Hier nog wat afbeeldingen
en wat meer tekst
Iig bedankt!!
Oja, kan je niet ergens in photoshop zien welk font gebruikt is. Want ik heb het psd bestand nog maar daar staat zo'n uitroeptekentje in dat het font niet gevonden is. Maar kan ik op een 1 of andere manier zien welk font er zou moeten zijn? Dan ben ik er ook uit
Hier al gezocht? Isse nie gratieskleautviool schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:27:
[...]
* * * Ietsiepietsie klein schopje naar volgende pagina![]()
* * *
(Whatthefont al geprobeerd, niet het goede font gevonden. Op de vorige pagina werd Bitstream Vera Sans genoemd. Lijkt er veel op maar is het niet)
[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 09-05-2007 23:32 ]
Kijk eens onder Gill Sans Extra Bold of zo...
Verwijderd
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
Daar schiet mijn kennis dan weer tekort...Dark Blue schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:15:
Een FlashDlg is het ook niet... hmm. Zou je m niet beter gewoon kunnen gaan overtrekken of van brandsoftheworld downloaden?
Als je iets wil dat er op lijkt zou ik je aanraden om bij DaFont.com eens tussen de Brush en Handwritten fonts te gaan wroeten.
Verwijderd
Aan de slag dan maar... Heb wel een font gezien dat heel aardig in de buurt komt: P22 Pooper Black Regular...Dark Blue schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:23:
Nee, je hoeft geen heel lettertype na te maken
Je pakt Illustrator ofzo erbij, je copy-paste het plaatje van Illy erin en je gaat met de pen-tool al die lettertjes helemaal overtrekken. Als je niet precies die letters wil hebben, zou ik je aanraden een font te downloaden dat er echt het dichtste bij in de buurt komt. Voor de herkenning kun je ook in je maaksel weer dat rode vlakje eromheen maken. En je kunt de letters faux vet maken of een extra stroke geven - het is niet echt bedoeld dat je dat doet, maar het kan in dit geval wel werken. Want alle letters die ik voor je vond, waren zeg maar te dun.
Nee, niet PS, dan kun je het niet meer uitvergroten zonder kwaliteitsverlies.Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:19:
Maar met een demo tekst van myfonts moet ik het als image wel in PS kunnen editen denk ik...
[ Voor 23% gewijzigd door TSmit op 22-05-2007 14:00 ]
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Dit is Subway...dread schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:49:
Ik heb dit font gehad maar na een format vergeten deze veilig te stellen (stupido).
Zoals de topicstart suggereerd heb ik em naar die site geupload maar die kon er niet veel mee.
iemand een idee welk font dat is. Ik gebruik em voor mijn website en ik kan dus geen andere tekst meer gebruiken!
[afbeelding]
Ik hoop voor Tweakers dat dit een gekochte letter is, maar ik kan me zo herinneren dat ook deze gewoon bij DaFont in de schappen lag.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:25:
Wat is het font wat nu op de fronpage staat. Het logo van tweakers?
[afbeelding]
Voor deze zou je op zich kunnen gaan voor een Kenyan Coffee bold, maar ik meen te zien dat het een hele andere is, zoals een Franklink Gothic bold condensed ofzo. Hij lijkt me ook iets boller, minder strak in de hoekjes zeg maar, dan de letters die ik zo ken...dreamwalker schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:52:
Iemand die weet wat voor font dit is?
[afbeelding]
Voor mijn logo had ik Myriad Pro gebruikt, die kwam het sterkst over1 vond ikVerwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:25:
Wat is het font wat nu op de fronpage staat. Het logo van tweakers?
[afbeelding]
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Het is er niet los uit te krijgen ofzo?Savantas schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:51:
Afgaande op de afbeelding zou het me niet verbazen als de tekst ook uit Monkey Island komt, dus in de bitmap zat.
Dat dacht ik idd ook al, maar dat is niet zo'n probleem lijkt mij.Daarna is er iets als Smart Blur in Photoshop op toegepast.
De maker heeft óf erg goed naar Eurostile gekeken - óf het is Eurostile...Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:21:
Iemand een idee welk font dit is?
http://img525.imageshack.us/img525/606/fontfy4.jpg
Dat vermoed ik niet. Ben je niet uit het tijdperk van de dosgames?
Techno>Music
Gerard Unger is de ontwerperL i m a schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:26:
Weet er iemand soms het font dat wordt gebruikt op wegwijzers in het verkeer?
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Eigenlijk had ik geen zin, maar kijk eens: http://www.dafont.com/ado...=50&text=Plunder+bunny%21Dark Blue schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:45:
[...]
Als ik jou was zou ik even die box blur effecten wegdenken en lekker tussen deze fonts gaan wroeten: Bitmaps!
Thx man.Dark Blue schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:03:
[...]
Dit is Subway...
Je kon er niks mee omdat de letters te kleurig zijn en allemaal aan elkaar zitten. Je hebt er een zwarte stroke van een pixel of twee omheen zitten en er zit een (lelijke) inner bevel op als effect.
Trouwens, als je de PSD nog hebt, en je opent die, klik dan eens de tekst aan met je tekst-tool. Dan geeft Photoshop vanzelf aan welk lettertype er mist.
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
DaFont is even in maintainance, maar voor die eerste zou ik gaan zoeken bij de Brush types of Handwritten; bij de tweede zou ik kijken naar Serif ... is dat niet het lettertype van Narnia? (kun je ook gelijk op zoeken). Hmm, nee, lijkt 'm niet. Maar Serif it is. En anders even bij de 'Various' kijken.Recoil schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:29:
Ik zoek twee fonts waarbij WTF niets oplevert:
[afbeelding]
en deze:
[afbeelding]
Vrouw!
Bespeur ik hier iemand die ook van progrock houd?Dark Blue schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:16:
[...]
DaFont is even in maintainance, maar voor die eerste zou ik gaan zoeken bij de Brush types of Handwritten; bij de tweede zou ik kijken naar Serif ... is dat niet het lettertype van Narnia? (kun je ook gelijk op zoeken). Hmm, nee, lijkt 'm niet. Maar Serif it is. En anders even bij de 'Various' kijken.
Zodra DaFont weer up is ...![]()
[...]
Vrouw!
Verwijderd
Progrock... waaraan bespeur je dat?Recoil schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:34:
[...]
Bespeur ik hier iemand die ook van progrock houd?
Ik ga gelijk zoeken op dafont, thanx. Als iemand nog iets te binnen schiet.. graag.
Um, zou je eens kunnen kijken op DaFont.com, bij de handwritten -> grafitti fonts? Ik wed dat hij er zo bij staat. Typ het woord 'SOCCERTOUR soccertour' in en je hebt vast een match, in hoofdletters of kleine letters.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:44:
Ik zoek onderstaand font:
[afbeelding]
Kan iemand vertellen welk font het is, of misschien een vergelijkend font?
[ Voor 17% gewijzigd door iH8 op 13-06-2007 12:34 . Reden: opgelost ]
Aunt bunny is coming to get me!
Dat zijn volgens mij gewoon twee Myriads, die krijg je bij Adobe pakketten.Anoniem: 222956 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:40:
Ik wil graag weten welk font in onderstaande afbeelding wordt gebruikt. Waarschijnlijk een standaard font!? Ik ben op zoek naar meer van dit soort fonts, strakke fonts die je goed op websites kunt gebruiken voor in het menu bijvoorbeeld.
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 14-06-2007 11:43 ]
Anoniem: 222956
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq