dread schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:49:
Ik heb dit font gehad maar na een format vergeten deze veilig te stellen (stupido).
Zoals de topicstart suggereerd heb ik em naar die site geupload maar die kon er niet veel mee.
iemand een idee welk font dat is. Ik gebruik em voor mijn website en ik kan dus geen andere tekst meer gebruiken!
[
afbeelding]
Dit is
Subway...
Je kon er niks mee omdat de letters te kleurig zijn en allemaal aan elkaar zitten. Je hebt er een zwarte stroke van een pixel of twee omheen zitten en er zit een (lelijke) inner bevel op als effect.
Trouwens, als je de PSD nog hebt, en je opent die, klik dan eens de tekst aan met je tekst-tool. Dan geeft Photoshop vanzelf aan welk lettertype er mist.
Ik hoop voor Tweakers dat dit een gekochte letter is, maar ik kan me zo herinneren dat ook deze gewoon bij DaFont in de schappen lag.
Nou, moeilijkheid den top: Hij toont, crappy als ie hier staat, erg grote gelijkenissen met
Santana. Ik vermoed dat hij een bold en een regular gebruikt.
Voor deze zou je op zich kunnen gaan voor een
Kenyan Coffee bold, maar ik meen te zien dat het een hele andere is, zoals een Franklink Gothic bold condensed ofzo. Hij lijkt me ook iets boller, minder strak in de hoekjes zeg maar, dan de letters die ik zo ken...
Je zou ook nog even naar Impact kunnen kijken, maar die is het volgens mij helemaal niet. Goed letten op de vorm van die kleine letter 's'. Die is namelijk rond, en in veel lettertypen wordt die al gauw vierkant. Compacta heeft er ook iets van weg, maar heeft te vierkante s'en. Headline One heeft er ook nog iets van... komt beter in de buurt met die 'volgelopen' letters en die ronde s. Placard Condensed lijkt ook maar heeft de verkeerde a...
Ik zou voor de Steelfish gaan. Op zich heeft de Swiss 721 Bold Condensed wel wat je zoekt, maar hij is niet gratis. Dan houdt er een boel op zeg maar.
Toch zou ik het leuk vinden als mensen eerst eens zouden zoeken, voordat ze gelijk hierheen stuiven om het maar te vragen... ga naar Dafont, check even binnen welk type je letter valt en zoek zelf.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs