Toon posts:

WOL via gprs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MDA vario met flatfee internet en remotedesktop, werkt allemaal prima :)

Alleen krijg ik WOL (of eigenlijk WOW) niet aan de praat. Ik heb al even zitten zoeken maar kon niks relevants vinden..

Het idee is om via een GRPS internetverbinding door een adslmodem/router heen een PC in het LAN aan te zetten.

de setup:

PDA > gprs > outside IP van mn modem > router/NAT(10Mbit) > Gbit-Switch >PC in (Gbit)LAN

het werkt half:
ik heb UPD port 4 geforward naar het IP van de PC, en als ik via GPRS 100 WOL packets verstuur als testje staan de juiste ledjes op de switch te knipperen. (die van de router en de PC connectie)
dus er gaat iets van de router via de switch naar de PC.

Alleen gaat de PC dus niet aan, in de eigenschappen van de netwerk kaart staat de juiste funkties op 'on' en 'magic packet'. In de bios staat ook alles aan wat relevant lijkt (wake on PCI etc)

Wat ik zelf vaag vind als je pc dus uitstaat hij nog steeds een IP heeft..

Op de PDA gebruik ik PocketLAN en daar geef je je MAC op van de nic@PC en je ouside-IP.

mobo is een ASUS K8V Se deluxe en de NIC een onboard Yukon Gbit unit..

help!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Kijk eens of je mobo wel de pakketten binnenkrijgt. Instaleer en draai etherreal eens. Sommige onboard NICs willen nog wel eens een vuurmuur hebben op het moederbord. Heb je je bios daaral op gecheckt?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
ik heb niet vernomen of je een los pci kaartje erin hebt of een onboard, in geval van een los pci kaartje moet je meestal ook nog een 3 aderig kabeltje verbinden met je mobo.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

neem ook dit topic even door:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1086780

mvg
mooseman007

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:56
Lukt het om lokaal te WOL-en? Dus met een andere pc/laptop het magic packet verzenden.

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 19-01-2006 00:15 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:55:
..ik heb UPD port 4 geforward naar het IP van de PC...
Ja, da's fout. Je moet die UDP port forwarden naar het broadcast adres van je subnet. Op het moment dat je PC slaapt, heeftie namelijk geen IP-adres en werkt WOL alleen maar zolang het IP-adres in de ARP-cache van je router zit.

Dus stel het IP-adres van je PC is 192.168.1.15/24, dan forward je UDP port 4 naar 192.168.1.255.
Dat andere PC's dat pakket ook ontvangen is geen probleem, want het hardware adres zit in het magic packet, dus alleen die ene specifieke PC zal er op reageren.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-04 12:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ervanuti gaan dat je subnet gewoon 255.255.255.0 is. Overigens maakt het volgens mij niet uit op welke poort je het stuurt volgens mij. Een magic packet bestaat uit (ik geloof) 50 keer het mac adres

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

TrailBlazer schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:09:
..Een magic packet bestaat uit (ik geloof) 50 keer het mac adres
16 ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:02:
[...]
Ja, da's fout. Je moet die UDP port forwarden naar het broadcast adres van je subnet. Op het moment dat je PC slaapt, heeftie namelijk geen IP-adres en werkt WOL alleen maar zolang het IP-adres in de ARP-cache van je router zit.

Dus stel het IP-adres van je PC is 192.168.1.15/24, dan forward je UDP port 4 naar 192.168.1.255.
Dat andere PC's dat pakket ook ontvangen is geen probleem, want het hardware adres zit in het magic packet, dus alleen die ene specifieke PC zal er op reageren.
ahh beter! dit was het probleem idd, het werkt nu als een zonnetje thx :)
Pagina: 1