Als je PC Wake-on-LAN ondersteunt, kan je die (door middel van een commando door een andere pc binnen dat netwerk) laten opstarten. Nu zou dit systeem normaal ook moeten lukken met een netwerk dat aan het internet hangt, zodat van gelijk waar (waar je beschikt over een pc met internet) je pc kan laten opstarten (mits enige configuratie van je router etc...).
Wake on Lan (van Depicus) is zo een leuk tooltje.
De opstelling zoals hier bij mij het geval is:
Router: Linksys BEFSR41 (v2.0; firmware geupdate naar 1.46.02, Aug 03 2004) (handleiding)
Netwerkkaart: VIA Rhine III Fast Ethernet Adapter (mét WOL optie)
Via m'n LAN is het al gelukt om m'n pc wakker te maken met deze configuratie:

Nu probeerde ik hetzelfde maar dan voor internet:

Maar, zoals op de site van depicus ook beschreven staat, moet je router goed ingesteld zijn.
Setup: [Setup] [Password] [Status] [DHCP] [Log] [Security] [Help]
Advanced: [Filters] [Forwarding] [Dynamic Routing] [Static Routing] [DMZ Host] [MAC Addr. Clone]
Nu is me ook onduidelijk of het bij elke router mogelijk is in te stellen dat de soorten commando's zoals die Magic Packets kunnen worden doorgegeven naar een PC in netwerk.
Ik had ook ergens gelezen dat iemand zijn router hetzelfde MAC adres (hardware adres) had gegeven dan zijn NIC (MAC van m'n nic: 00-0C-76-78-F5-C7) maar dit leverde ook geen resultaat op.
Iemand enig idee?
Wake on Lan (van Depicus) is zo een leuk tooltje.
De opstelling zoals hier bij mij het geval is:
Router: Linksys BEFSR41 (v2.0; firmware geupdate naar 1.46.02, Aug 03 2004) (handleiding)
Netwerkkaart: VIA Rhine III Fast Ethernet Adapter (mét WOL optie)
Via m'n LAN is het al gelukt om m'n pc wakker te maken met deze configuratie:

Nu probeerde ik hetzelfde maar dan voor internet:

Maar, zoals op de site van depicus ook beschreven staat, moet je router goed ingesteld zijn.
Ik heb even om handig te werken afbeeldingen gemaakt van configuratie van m'n router zodat er niets over het hoofd wordt gezien.If you wish to use Wake On Lan over the internet you will need to set up your destination firewall/router to allow "Subnet Directed Broadcasts". Most routers and firewalls disable this option by default.
You will then need to allow traffic through on your firewall/router on a specific port. The choice of ports is up to you.
Setup: [Setup] [Password] [Status] [DHCP] [Log] [Security] [Help]
Advanced: [Filters] [Forwarding] [Dynamic Routing] [Static Routing] [DMZ Host] [MAC Addr. Clone]
Nu is me ook onduidelijk of het bij elke router mogelijk is in te stellen dat de soorten commando's zoals die Magic Packets kunnen worden doorgegeven naar een PC in netwerk.
Ik had ook ergens gelezen dat iemand zijn router hetzelfde MAC adres (hardware adres) had gegeven dan zijn NIC (MAC van m'n nic: 00-0C-76-78-F5-C7) maar dit leverde ook geen resultaat op.
Iemand enig idee?