Stillere koeler op een oude pc

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD athlon 996 :') computer, en ik word al tijden gek van het geluid wat er vanaf komt.

Nu zag ik in die handige buy guide een best wel gewaardeerde koeler staan.
De Arctic Cooling Freezer 64 Pro, Maar zou deze eigenlijk wel compatibel zijn met wat ik in mijn computer heb?

Waar zou ik op moeten letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeft niet dit...<!-- Of je koopt gewoon een nieuwe(re) computer naab. -->

[ Voor 28% gewijzigd door Apen-nootjes op 18-01-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:59

ADH_ED

Hoogbevaagd

welke socket heeft het moederbord? Als je moederbord socket compatibel is met de processorkoeler dan moet het toch geen probleem zijn?

Of kijk op de site van de leverancier van de koeler, staat meestal ook veel informatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:43

ChangeLife4Ever

owned by above

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:12:

Of je koopt gewoon een nieuwe(re) computer naab.[/quote]

Reageer dan niet, als je niet normaal (ontopic) kunt reageren...

Ik zou kijken naar een Zalman 7000 of 7700 koeler, die zijn gemakkelijk te vinden en passen op Socket A

remember your end, someone owns us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:40
Op de site zal vast wel staan of je mobo / proc compatibel is met deze koeling en anders gewoon een beetje tweaken
;)

OxygeneFRL het mag wel wat vriendelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:12:
Of je koopt gewoon een nieuwe(re) computer naab.
Dat is te duur :) en als ik het ooit doe, dan had ik met die Arctic Cooling Freezer 64 Pro, volgens mij wel een goede koeler die ik dan daarin kon stoppen.
ADH_ED schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:15:
welke socket heeft het moederbord? Als je moederbord socket compatibel is met de processorkoeler dan moet het toch geen probleem zijn?

Of kijk op de site van de leverancier van de koeler, staat meestal ook veel informatie op.
Ik zal vanavond kijken in welke sok mijn koeler zit. (lawaaierig pokke ding, irriteer ik me al jaren aan :))
Ik zou kijken naar een Zalman 7000 of 7700 koeler, die zijn gemakkelijk te vinden en passen op Socket A
Is die net zo goed/stil als de gelauwerde Arctic Cooling Freezer 64 Pro?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Als je processor in een sok zit, dan is er zowieso al iets mis :+

ff serieus, als je het merk en type van je moederbord zo uit je hoofd weet kan je het nazoeken op de site van de fabrikant. Staat zo op welke socket het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:40
Als je de Zalman overweegt, moet je wel opletten dat je moederbord:
1) Socket A is
2) 4 gaten om het socket heeft, zodat de beugels bevestigd kunnen worden

Ik weet niets over de geluidsdruk, dat zou je zelf even op moeten zoeken ;).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Japie_17 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:29:
[...]
Als je de Zalman overweegt, moet je wel opletten dat je moederbord:
2) 4 gaten om het socket heeft, zodat de beugels bevestigd kunnen worden
Gaten? je drukt je koeler dan om de aangegeven punten heen. Klaar is Kees. Case
Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/5746/socket1ln.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:40
ADH_ED schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:35:
[...]

Gaten? je drukt je koeler dan om de aangegeven punten heen. Klaar is Kees. Case
[afbeelding]
De CNPS7000b wordt niet aan die haken vastgezet. Je krijgt er beugels bij die je zo op het moederbord monteert:
Afbeeldingslocatie: http://pascal.heinrich.chez-alice.fr/images/montage/decalage_00.jpg

Op dit plaatje is ook de beugel te zien waar normaal de koeler mee vastgezet wordt. Deze beugel ligt 'in' de koeler.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

OK, da's nieuw voor me. iig tnx voor de uitleg van jouw kant.

Maar is de TS nu wel een beetje geholpen of ziet ie het helemaal niet meer zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:06:
Ik heb een AMD athlon 996 :') computer, en ik word al tijden gek van het geluid wat er vanaf komt.

Nu zag ik in die handige buy guide een best wel gewaardeerde koeler staan.
De Arctic Cooling Freezer 64 Pro, Maar zou deze eigenlijk wel compatibel zijn met wat ik in mijn computer heb?

Waar zou ik op moeten letten?
Ik weet niet waar je die snelheid mee gecheckt hebt, maar das geen standaard snelheid ;)
waarschijnlijk heb je met een of ander programma wat de exacte snelheid meet gekeken, of je bus staat te laag ;)

maargoed, het lijkt me dat je een SocketA hebt. een Arctic Freezer 64 past daar niet op voor zover ik weet, want die is voor Socket939.
bijvoorbeeld op www.freezinghardware.nl of www.alternate.nl kan je nog wel SocketA coolers vinden.

Zalman heeft een aantal hele mooie stille SocketA coolers, maar een aantal heeft gaten rond het socket nodig.
heb je geen gaten, dan is een Arctic Cooling Copper Silent een goede optie.
Dat is net zo'n soort cooler als de Freezer64, maar dan de SocketA versie.

edit: ohjah, soms zie je Socket462 staan, maar dat is synoniem voor Socket-A

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 18-01-2006 10:48 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Niet vergeten dat je bij oude processors nog wel eens een condensator tegen je socket aan hebt staan. Da's erg irritant als je een moderne socket-A koeler erop wilt prikken, aangezien die vaak een heel stuk groter zijn. Dat merkte ik althans met een socket-7 systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

MBV schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:05:
Niet vergeten dat je bij oude processors nog wel eens een condensator tegen je socket aan hebt staan. Da's erg irritant als je een moderne socket-A koeler erop wilt prikken, aangezien die vaak een heel stuk groter zijn. Dat merkte ik althans met een socket-7 systeem :)
gewoon een uitzoeken die precies zo groot is als je socket :)
de Arctic Copper Silent is er zo-een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
ook is het wel handig om te kijken waar het geluid allemaal vandaan komt.. ff kijken wat die doet als je de case fans uitschakeld en hoeveel herrie de voeding maakt.. je kan een zalman kopen aangezien daar ook een aparte fan controller bij zit.. dat is wel noodzakelijk als je de fanspeed niet via je mobo kan regelen, er zit namelijk niks bij de Arctic koelers.
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:12:
Of je koopt gewoon een nieuwe(re) computer naab.
ehrm ga jij aub ff ergens anders flamen, met je uber specs :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door KappeNou op 18-01-2006 11:18 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 17:33
de artic koelers zijn stil , zelfs op 12 volt hoor je ze nauwelijks , zeker de arctic silent 2 , die is temp gestuurd

en ik hoop dat je athlon 1000 (want dat is het toch ) een socket A is en geen slot A , want die heeft amd ooit ook eens gemaakt ...

[ Voor 40% gewijzigd door successor op 18-01-2006 20:58 ]

Out of the box? What box? There is no box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ADH_ED schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:43:
Maar is de TS nu wel een beetje geholpen of ziet ie het helemaal niet meer zitten?
Het word steeds ingewikkelder...
ik heb iig net op de sok gekeken. Zag weinig want er zat zo'n ventilator op. (Trouwens ben blij dat hij het nog doet, ik zag dat het nogal stoffig was daarbinnen en heb wat lopen stofzuigen... niet zo heel voorzichtig per ongeluk (oja een tesla coil zat echt dik grijs onder het stof))

Dit stond op de moederplaat ms 6330 lite
en dit op de ventilator cooler master, ball, cm 12 volt
Ik weet niet waar je die snelheid mee gecheckt hebt, maar das geen standaard snelheid ;)
waarschijnlijk heb je met een of ander programma wat de exacte snelheid meet gekeken, of je bus staat te laag ;)
My computer > rechtermuisknop > system proporties. (maar het is een time pc, mss dat het daar aan ligt (time was zo'n bedrijfje waarmee de school werkte).
Edit:
Nu even al die info aan het verwerken die ik voor me heb. en proberen te vinden wat voor moederbord ik heb

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok gegoogled 8)
CPU
• Support Socket A for AMD® Athlon™/Duron™ Processors
• Supports 500MHz~1.2GHz

Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b29/taipau/6330Lite.jpg

Het lijkt erop dat het een socket A is. En dat de Arctic Cooling Copper Silent mij word aanbevolen

Pricewatch arctic copper silent tc2
Volgens mij is deze ook makkelijk te instaleren. Quote: Clip
Owing to the screwdriver guidance and the joint both the installation was simplified significantly as well as the de-installation and is now even possible under extremely close space conditions in the PC Case.
KappeNou schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:16:
ook is het wel handig om te kijken waar het geluid allemaal vandaan komt.. ff kijken wat die doet als je de case fans uitschakeld en hoeveel herrie de voeding maakt.. je kan een zalman kopen aangezien daar ook een aparte fan controller bij zit.. dat is wel noodzakelijk als je de fanspeed niet via je mobo kan regelen, er zit namelijk niks bij de Arctic koelers.
Maakt een voeding herrie? :o
Wat kun je daaraan doen?

Aparte fan controler. Sorry you kinda lost me there

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Genious
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:00:

Wat kun je daaraan doen?
Het ligt eraan of je een cheap-ass voeding hebt. Bij zulke voedingen maken de fans meestal wel herrie...
Je kan de fan zelf vervangen, maar meestal zit die wel vastgesoldeerd. Als je dat niks vind moet je gewoon een nieuwe voeding kopen ;)

Als je niet teveel geld uit wilt ggeven aan een andere koeler, kan je van de koeler die je nu hebt ook gewoon de fan vervangen. Dat heb ik zelf ook gedaan; ik heb er nu een papst op zitten. Je moet wel even kijken hoeveel mm die is. Gewoon met een lineaal... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag of morgen maar die koeler halen (die van artic)
Haal ik er meteen een dvd brander die in die best buy guide staat 8)

Ben benieuwd als ik dat ding geinstaleerd krijg hoeveel dat gaat schelen.

Iig bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:00:
Ok gegoogled 8)
CPU
• Support Socket A for AMD® Athlon™/Duron™ Processors
• Supports 500MHz~1.2GHz

[afbeelding]

Het lijkt erop dat het een socket A is. En dat de Arctic Cooling Copper Silent mij word aanbevolen

Pricewatch arctic copper silent tc2
Volgens mij is deze ook makkelijk te instaleren. Quote: Clip
Owing to the screwdriver guidance and the joint both the installation was simplified significantly as well as the de-installation and is now even possible under extremely close space conditions in the PC Case.

[...]

Wat kun je daaraan doen?

Aparte fan controler. Sorry you kinda lost me there
Mja in een voeding zit ook een fan die veel herrie kan maken :+ als dat het geval is kan je of een nieuwe voeding kopen (een tagan voeding voor prijs/kwaliteit/stilte) of je fan in de voeding aansluiten op een fan controller of een weerstandje tussen solderen ;)
als het goed is heb je ook fans in je kast, om de warmte uit je kast te halen.. die maken meestal ook veel herrie, dus koppel die ff los en kijk wat er gebeurd :)

verder kan je ook een fancontroller in je kast zetten, zodat als je niks boeiends met je pc doet gewoon al je fans op de meest langzame snelheid zet zodat je ze niet hoort.
een fan controller is gewoon een printplaatje met een leuk frontje erop en wat knoppen waar je al je fans op aansluit die in je kast zitten (ik heb er me CPU fan, videokaart fan en de fans die in me kast zitten op aangesloten) zo'n fan controller komt op de plaats waar ook b.v. een cd-rom speler/brander zit.

hier ff wat plaatjes van mij fan controller (ik heb er 1 van zalman, maar je hebt ze ook van coolermaster met een leuk lcd schermpje en leuke knoppen)
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_mfc1_s_p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/kast2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/kast3.jpg

hier zijn een paar fan controllers van coolermaster:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/e194196e9c68e958a68b6b29a4fb7c37.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/767e94f1226618d17761805cd5922ede.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/423e15e831b03c6cf0755159565da177.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/0c4c393265edb899495ab23623e06fae.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 20-01-2006 12:02 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
En dat allemaal voor die PC?
Tagan voeding = niet goedkoop.
Fancontroller = niet goedkoop.

etc :)

Ik heb ook meer dan 100 euro uitgegeven om deze PC een beetje stil te krijgen (2x een noiseblocker casefan, Zalman CNPS7000-CU led, Zalman VF700-cu led, Tagan 480 watt voeding, cooltek 3,5" fancontroller, totaalprijs = teveel :P)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
NoepZor schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:04:
En dat allemaal voor die PC?
Tagan voeding = niet goedkoop.
Fancontroller = niet goedkoop.

etc :)

Ik heb ook meer dan 100 euro uitgegeven om deze PC een beetje stil te krijgen (2x een noiseblocker casefan, Zalman CNPS7000-CU led, Zalman VF700-cu led, Tagan 480 watt voeding, cooltek 3,5" fancontroller, totaalprijs = teveel :P)
Tagan 380watt = 53€
fan controller = 20€

vindt ik allebij niet echt duur. maar in veel gevallen zijn de case fans heel erg luidruchtig. dus als je een fancontroller hebt dan heb je de grootste geluids producerende componenten in je pc still. hij had al aangegeven dat die een CPU koeler wilt, die sluit je dan ook op je fancontroller aan.
Maja sommige el cheapo voedingen hebben een fan erop van een helicopter.. dus een tagan voedingkje van 53 euro is dan wel een goede oplossing.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Laatst online: 14:24
neem gewoon een spire whisperrock, is goedkoop en maakt niet veel lawaai. :)

een duron 1000Mhz is geen zalman waard imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
7 volt trick is goedkoop en werkt prima! :)

* Hier ook een P3 1 Ghz 24/7 draaien op ssssstil

[ Voor 23% gewijzigd door willy1986 op 20-01-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow toch maar goed dat ik een druk weekend heb gehad.
Ik zal al die info vanavond goed in me nemen. Wat ik er nu van lees is dat je veel geld kwijt bent om je pc echt stil te krijgen. en dat er een truukje is.

Ben ook bang dat de spullen als ik ze zou halen niet op een nieuwe pc zullen passen. Dat is ook zeer jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Die koeler die hier wordt voorgesteld past geheid, en is (als ik het goed begrijp) erg stil. 7 volt trick is een leuk idee, maar je hebt kans dat je processor te warm wordt en overlijdt. Zeker met AMD's waar geen temperatuurbeveiliging in zit... AMD systemen kunnen daarnaast over het algemeen hun warmte minder goed kwijt dan intel (zeker de oudere AMD's), dus alles op 7 volt lijkt me niet goed voor je processor en harde schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
mja en als je er achter komt dat je voeding veel lawaai maakt is een nieuwe tagan voeding ook nooit weg in een nieuw systeempje :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:52:
Die koeler die hier wordt voorgesteld past geheid, en is (als ik het goed begrijp) erg stil. 7 volt trick is een leuk idee, maar je hebt kans dat je processor te warm wordt en overlijdt. Zeker met AMD's waar geen temperatuurbeveiliging in zit... AMD systemen kunnen daarnaast over het algemeen hun warmte minder goed kwijt dan intel (zeker de oudere AMD's), dus alles op 7 volt lijkt me niet goed voor je processor en harde schijf...
ok. bedankt voor de tip. Had bijna men pc mss naar de mallemoer gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
MBV schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:52:
tjaa.. maar dat moet je ook eerst ff uitproberen> 7 volt en dan een uurtje CPU-burn. voelt ie te heet dan raad ik het jouw af ;)
Wat heeft de harde schijf er mee te maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Harde schijven zijn erg gevoelig voor een te warme kast. Sinds schijven 7200 rpm draaien, worden ze zonder airflow best wel eens flink warm, dat merk ik al bij mezelf. *note to self: even voelen hoe warm ze nu met z'n 2en worden in m'n server*.
Heb nu ook in mijn server alles op 7 volt draaien, dus echt heel erg bang hoef je niet te zijn, je moet alleen goed opletten. Voordat ik dat deed heb ik wél een 2e casefan erin gezet. Ook op 7 volt, want 2 fans op 7 volt zijn stiller dan 1 op 12 :)

Dus @TS: niet bang zijn, gewoon omgooien. Wordt het te heet (= te warm om iets op te tillen) dan wordt het tijd om een zalman fanmate of zoiets te kopen :). Voordat je begint met proberen éérst alle stof uit je PC verwijderen, dat maakt heel veel uit voor de temperatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook leuk is een Waaier van zalman (6500) daar krijg je een fanctroller erbij met een 92 mm fan + bracket erbij ;), als je de voltage omlaag gooien en een beetje onderklokken... dan je kan "fanloos" ;) (op eigen risico)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een artic copper silent tc2 gehaald en een nec dvdbrander :) 4550.
bij de maxi. ik was 68.99 kwijt o.i.d.

Even kijken of het verschil uitmaakt. En als dat te weinig is dan mss al die enge dingen doen die jullie voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Je kan ook het oorspronkelijke koelblok laten zitten en dan een stille ventilator er op zetten meestal een 8 cm fan . Het is vaak mogelijk met parkers de fan in de alluminium koelribben te schroefen van de CPU koelblok. Als dit niet kan om een of andere reden zet je hem gewoon met geisoleerd installatiedraad (huis electriciteitsdraad) vast, vrij makkelijk te doen.

Ik heb deze methode toegepast op mijn Northbridge koeler. Kleine fans hebben een korte levensduur en maken vaak veel lawaai. Kleine ventilator van het koelblokje gesloopt en vervolgens een zeer stille
8 cm fan van Nexus er op gezet. De airflow is hier niet zo van belang. Een 8 cm zeer stille Nexus met minder airflow geeft altijd nog meer airflow als een standaard lawaaig klein Northbridge fannnetje.

Hetzelfde voor mijn grafischekaartfan van de XFX 6600 GT die erg veel lawaai maakte. Ik heb met geisoleerd elecictriciteitsdraad een 8 cm Acrylic Fan van Coolermaster erop gezet. Sommige Acrylic fans presteren erg goed als het om de verhouding van airflow/geluidsproduktie gaat. Een fan van Nexus is ook altijd aan te raden.

Voor de grafische kaart kan je bovendien een potmetertje of fancontroller er tussen zetten zodat als je niet aan het gamen bent je het toerental van je fan omlaag kan schroeven. Je hebt de fancontrollers met drie standen Vol/UIT/Halve kracht die weer apart met een potmeter te finetunen is of je hebt de traploze fancontrollers, die ik zelf heb, waarbij je traploos van volle kracht naar halve of mischien zelfs eenkwart kracht kan.

De CPU fan wordt op de moderne moederborden gereguleerd "Cool & Quiet". Maar als je niet zo'n moederbord hebt zou je daarvoor software kunnen gebruiken of ook er een fancontroller op zetten. Hier is iets meer voorzichtigheid geboden en zal het testen van de temps en fantoerentallen noodzakelijk zijn.

Dit alles uit mijn eigen praktijk, succes ermee!

[ Voor 4% gewijzigd door Youri Carma op 25-01-2006 05:43 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog bedankt iedereen.

Het spul is binnen. Heb mijn dvd-brander geinstaleerd 8) (niks gemold in het process en de pinnetje aan de achterkant zat meteen goed)

Alleen die koeler... zit ik dus met een open pc. Staat er minimaal op wat ik moet doen. :) dus pc weer inelkaar geschroefd om te kijken hoe ik dat ding erin geklikt krijg. (en dat oude ding eraf)(heeft voor het eerst koelpasta... yay...)

word nog een klus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

opletten dat je het niet te dik doet. Het oppervlak moet bedekt zijn, absoluut niet meer! Bij Coolermaster zat er een 'credit card' bij, met een gat erin. 2e kaartje kon je gebruiken om de overtollige koelprut te verwijderen.
Als indicatie voor de dikte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:24:(en dat oude ding eraf)(heeft voor het eerst koelpasta... yay...)
word nog een klus
Misschien wist iedereen het al maar voor alle zekerheid: Een koelblok van een processor met koelpasta krijg je alleen los als ie heet is! Dus m.a.w. je moet je comp effkes aanzetten om het koelblok van de processor te lichten zonder dat je deze uit zijn socket licht.
;)
Maar kijk uit want een CPU zonder koeling raakt supersnel oververhit dus doe 'em aan en begin voorzichtig te trekken aan je koelblok en zet gelijk de comp weer uit als deze losgetrokken is anders zit je letterlijk met de gebakken processor. Figuurlijk zit je dan met de gebakken peren.

[ Voor 25% gewijzigd door Youri Carma op 25-01-2006 21:03 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Youri Carma schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:55:
[...]
Misschien wist iedereen het al maar voor alle zekerheid: Een koelblok van een processor met koelpasta krijg je alleen los als ie heet is! Dus m.a.w. je moet je comp effkes aanzetten om het koelblok van de processor te lichten zonder dat je deze uit zijn socket licht.
;)
Maar kijk uit want een CPU zonder koeling raakt supersnel oververhit dus doe 'em aan en begin voorzichtig te trekken aan je koelblok en zet gelijk de comp weer uit als deze losgetrokken is anders zit je letterlijk met de gebakken processor. Figuurlijk zit je dan met de gebakken peren.
Je kan toch gewoon met prime95 burn test doen zodat die maximale warmte genereerd, vervolgens je pc uit doen en te werk gaan?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

KappeNou schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:14:
[...]

Je kan toch gewoon met prime95 burn test doen zodat die maximale warmte genereerd, vervolgens je pc uit doen en te werk gaan?
precies.
dat blok houd zijn warmte nog wel even iig.

daarnaast is het niet koelpasta die plakt, maar dat heb je alleen als je een plakje "kauwgum" onder de cooler hebt.
echte pasta is niet zo plakkerig.

bij Intel P4's en Celerons is het wel zo dat door de pasta en de druk van de clip van de cooler, alle lucht wordt weggedrukt waardoor je een vacuum creeert die je CPU mee omhoog kan trekken.
een AMD Athlon of AthlonXP heeft niet genoeg oppervlak daarvoor. (athlon64 wel weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Youri Carma schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:55:
[...]
;)
Ik heb van alles 2 gellukkig. maar idd ik zal er aan denken.

ook 2 32mb video kaarten. zouden die er ook in kunnen? vast niet. dat kunnen denk ik alleen superkaarten.

Morgen ben ik koele kikker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TS sluitpost.

Dat inbouwen ging nogal stroef. Veel kracht zetten e.d.
En bleek dat die niet het meeste lawaai maakte. Video kaart ge-fietsketting-olied en schoongemaakt. Scheelt stukken. :)

iig ik kan weer anime luisteren met koptelefoon zonder dat ik de pc hoor ^-^

Als ik geld teveel heb, koop ik een stillere voeding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:38:
[...]

Ik heb van alles 2 gellukkig. maar idd ik zal er aan denken.

ook 2 32mb video kaarten. zouden die er ook in kunnen? vast niet. dat kunnen denk ik alleen superkaarten.

Morgen ben ik koele kikker :)
2 videokaarten in 1 systeem is geen probleem.
handig als je multimonitor setups wil maken. windows kan dat standaard aan (tot 16 scherm geloof ik).
onder linux met X.org kan je nog meer schermen tegelijk doen.

spellen als LiveForSpeed kunnen bijv 3 schermen aan. dan kan je links en rechts van je kijken tijdens het racen.
ook Quake3 kan het.

Binnen windows is het ook retehandig. aan de ene kant bijv programmeren en aan de andere kant documentatie.
of aan de ene kant websurfen en aan de andere kant winamp en je chatsoftware (welke messenger je ook gebruikt... msn, trillian, icq, miranda-im, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 12:19

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Heb net mijn mediacentrevoeding gemod. heb gewoon een oude 300w voeding nomen (zitten toch maar 1 hd en dvd speler in), daar een lownoise 8cm koeler op 7v ingezet met nog eens op de zijkant een 6cm lownoise koeler ook op 7v. Nu heb ik voldoende3 flow om de boel koel te houden zonder het lawaai en de fans had ik toch nog liggen. Heb meteen maar een paar plakken dynamat op strategische plekken in de kast geplakt op resonanties verder op te vangen, hij is nu fluisterstil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:32:En bleek dat die niet het meeste lawaai maakte. Video kaart ge-fietsketting-olied en schoongemaakt. Scheelt stukken. :)
iig ik kan weer anime luisteren met koptelefoon zonder dat ik de pc hoor ^-^

Als ik geld teveel heb, koop ik een stillere voeding :)
Precies! Was bij mij ook zo. Vaak is de grafischekaart fan de boosdoener. Mijn XFX 6600 GT fan was echt een herrieschopper. Pas een syteempje inelkaar gezet met een Nvidea 5500 grafische kaart was ook weer een hoop geluid.

Wat de voeding betreft zou je eventueel ook de bestaande fan er uit kunnen slopen en vervangen door een stille (Liefst 12 cm) stille fan van Nexus bijvoorbeeld.

Wat nieuwe voedingen betreft. Let ook op het afgeleverde Amperage of Ampere!

[ Voor 6% gewijzigd door Youri Carma op 31-01-2006 04:00 ]

Has Balls

Pagina: 1