wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Het apparaat draait op Windows CE, wat de mogelijkheden erg beperkt..
Je zit waarschijnlijk aan de functionaliteit van Toshiba vast, 3th party plugins zullen er niet voor komen denk ik, althans niet in de CarPC categorie.. Daarintegen kan Centrafuse 3.0 wellicht op Windows Mobile (CE) draaien..
Maar dan komt de vraag, zit er USB op het apparaat, en kan je dat ook gebruiken? Voor bijvoorbeeld een RelayBoard, of een Powermate, een GPS adapter of misschien zelfs een USB stick?
bit.ly/GPWeather :: F1 + MotoGP Weather & News for Android
Voor dat geld kan je altijd 2 of 3 rollen halen.. Ik denk wel dat je meerdere lagen wilt plakken, voor beter resultaat..
Dan beplak je je hele auto, voor t geld van 1 dynamat.. Ik zou t doen, als t niet werkt ben je ook niet een berg geld kwijt..
Hakkow schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:02:
Hangt er vanaf.. Wat vind jij compleet?
Voor dat geld kan je altijd 2 of 3 rollen halen.. Ik denk wel dat je meerdere lagen wilt plakken, voor beter resultaat..
Dan beplak je je hele auto, voor t geld van 1 dynamat.. Ik zou t doen, als t niet werkt ben je ook niet een berg geld kwijt..

Dit is toch niks. 2mm plaatwerk houd mij gescheiden van de buitenwereld. Speaker zat er al, en word ook vervangen.
Dacht eraan om:
- Bodem
- Achter dashbord
- Dak
- Kofferbak
- Deuren
- Achterzijden
te doen. Redelijk compleet denk ik. Zou gelijk stuk stiller moeten zijn.
Ik denk dat als je inderdaad de hele auto ermee doet, dat het zeker een verbetering is..
Ik heb zelf dat dynamat nog niet in het echt gezien, maar ik heb wel een vermoeden dat dat vrijwel hetzelfde spul is.. en dus goed moet zijn..
Mocht je daar per ongeluk toch tegenaan lopen, kan je met het programma X-Port driver ont-laden alvorens in slaapstand te gaan. Deze wordt dan automatisch weer geladen als de computer uit slaapstand komt..
Maar ik denk niet dat je problemen gaat krijgen hoor.
Klein advies, als je toch gaat kijken voor een GPS ontvanger, zoek er gelijk eentje met TMC. Beter 1 keer iets meer uitgeven, als later weer een nieuwe GPS adapter kopen omdat je de TMC functionaliteit mist.. (spreek uit eigen ervaring
Ik heb 1 keer met een lege accu gestaan omdat mijn carpc te lang had staan draaien op de accu van de auto.
Dit apparaat voorkomt het. Ik ga hem morgen installeren dus laat nog wel weten hoe het bevalt.
Kost 15 euro
http://www.anwb.nl/webwin...liging-anti-diefstal.html
In de hoop dat iemand dit probleem herkent, en nog mooier wellicht zelfs de oplossing heeft, hetvolgende;
Heb dit draadje uitgeplozen om een oplossing voor mijn probleem te zoeken, maar ook google kan mij niet verder helpen. MP3Car.com heeft geen draadje lopen dus ik probeer het hier
De situatie;
Mijn CarPC setup (picas) bestaat uit;
Asus A7V400-MX met een 7" Lilliput touchscreen, 40GB 2,5" IDE HDD en Windows XP SP3.
Geluid loopt (nog niet op de fotos) via een jack naar aux-adapter naar de autoradio zodat ik toch nog radio kan luisteren als ik dat wil
Wat wilt het geval; Mijn touchscreen reageert niet goed op de input die hij krijgt. Dat wilt zeggen als ik bijvoorbeeld hier druk; [x----] reageert hij alsof hij dat hier ziet; [---x-] Dat is niet alleen irritant, maar ook heel erg onhandig bij het wegklikken van windows kruisjes of het volume hoger/lager zetten in de frontend.
Om het probleem wat duidelijker te maken, heb ik er een filmpje van gemaakt met de telefoon; klik
Hopelijk is het te zien dat de monitor beter reageert in het midden, dan aan de zijkanten van het scherm.
Na een keer opnieuw kalibreren ging het de allereerste keer weer goed, maar na een paar minuten was het weer drama. Soms blijft de muis ook in de linker hoek hangen, en gaat hij alleen omhoog en omlaag afhankelijk op welke hoogte je van het schermpje drukt.
Ben een paar dagen bezig geweest dit probleem te googlen en op te sporen/lossen door nieuwe driver updates te installeren en de CarPC te herinstalleren (waardoor ik nog met een lege accu stond
Via de Asus website heb ik alle laatste(?) updates voor de onboard VGA kaart gedownload (VIA KM400A) en de laatste Lilliput touchscreen drivers (All_In_One_2k_XP_Vista_5.6.0.6806). Ook oudere en wellicht meer compatible drivers hadden geen resultaat, het touchscreen blijft niet juist reageren.
Ik ben er 99% zeker van dat dit een driver probleem is, omdat het de allereerste keer in windows goed ging, en soms de monitor na kalibratie wel goed reageert. Daarbij is de native resolutie van de monitor 800x460 maar staat in windows resolutie op 800x600, misschien dat hij daarom 16:9 niet snapt? Hij is niet lager te zetten in Windows, tenzij iemand een tooltje zou hebben..
Ik weet niet of het hiermee te maken kan hebben, alle input is welkom.
thx
En anders zit er in de software ook een optie waarmee hij uitwijkt rond de randen, misschien dat daar wat vreemd ingesteld staat?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Nee, helaasSpike_wolf schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:33:
Het scherm opnieuw kalibreren helpt niet? (met de bijgeleverde software).
Dat staat op default, zou dat eens kunnen bekijken inderdaad, maar ik heb het gevoel dat hij te sterk afwijkt om dat daarmee te corrigeren. Ik heb namelijk al eens her en der wat schuifjes versleept, maar dat had geen effectEn anders zit er in de software ook een optie waarmee hij uitwijkt rond de randen, misschien dat daar wat vreemd ingesteld staat?
[ Voor 8% gewijzigd door bbrother op 14-09-2009 19:51 ]
Mijn scherm is ook weggewerkt in het dashboard, en ook ik had last dat het scherm op sommige plaatsen niet lekker reageerde.. Vreemd genoeg kwam ik erachter dat het scherm wel goed reageerde als deze uit de behuizing was.. Wat bleek nu, aan de binnenkant van de 'voorkap' zaten kleine spikkeltjes verf die het touchscreen indrukte.. Het scherm zag dit als input, en dus werkte het voor geen meter..
Misschien is het t waard om er even naar te kijken..
Wat je zegt kan, alleen ik heb deze dashboard mod overgenomen van een andere Fiat Uno rijder, die hem ± 2 jaar probleemloos heeft gebruikt. Hij had het probleem pas na het installeren van een KPN dongle, vertelde hij.
Hoe dan ook kan het zo zijn dat hij inderdaad wat is gaan trillen en op plaatsen drukt waar dat niet te zien is.
Ik laat mijn bevindingen nog even weten.
[ Voor 3% gewijzigd door bbrother op 15-09-2009 11:10 ]
Misschien is PowerStrip wat voor je. Ziet ernaar uit dat je daar verschillende niet windows default resoluties kan instellen.
Give it a try zou ik zeggen: http://www.entechtaiwan.com/util/ps.shtm
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Anyway, originele driver van cd geinstalleerd, toen leek alles prima te werken, totdat ik te snel klikte op "deze computer" waardoor het schermpje 3x te snel input kreeg leek het wel. Toen was de hele boel weer van slag en bleef de muis in de linker hoek hangen. Het begint er steeds meer op te lijken dat het toch een driver probleem is..
Reboot en her kalibreren lost het wel weer op, maar blijft enorm wazig.
[ Voor 14% gewijzigd door bbrother op 15-09-2009 20:44 ]
Vermoedelijk raken de lagen in de monitor los door de trillingen in de auto.
Anoniem: 108806
De Pico is meer voor een HTPC, en Mx voor auto, voorderest zijn ze hetzelfde.
Dus als je je CarPC met een knopje aan wilt zetten, is de Pico een goede keuze. Als je je carPC wilt laten opstarten als je auto gestart is, dan zou ik voor de M2 of M4 gaan.
Ik laat expres de M3 weg, want die heb ik, en die sluit de computer niet af. Na een lange zoektocht blijken meer mensen die te hebben met de M3, en de M2 of M4 hebben dit niet.
Anoniem: 281043
en hoe bevalt het apparaatje? ik ben benieuwd aangezien ik ook meerdere malen met een lege accu heb gestaan.Mister I schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:18:
Voor de rest die bezig is met een carpc. Er is op dit moment een actie bij de ANWB voor een accu beschermer. Dit is een klein apparaat wat je tussen je accu en je apparatuur plaatst. Deze zorgt dat de accu voldoende stroom blijft houden om de startmotor eenmaal te laten starten.
Ik heb 1 keer met een lege accu gestaan omdat mijn carpc te lang had staan draaien op de accu van de auto.
Dit apparaat voorkomt het. Ik ga hem morgen installeren dus laat nog wel weten hoe het bevalt.
Kost 15 euro
http://www.anwb.nl/webwin...liging-anti-diefstal.html
Hij doet zijn werk prima. Installatie ging ook prima. Moest zelf even een extra kabel regelen aangezien ik dit apparaat niet rechtstreeks op mijn accu kon bevestigen, vanwege een kap die Seat ertussen heeft zitten.Anoniem: 281043 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:37:
[...]
en hoe bevalt het apparaatje? ik ben benieuwd aangezien ik ook meerdere malen met een lege accu heb gestaan.
Maar dat maakt niet uit. Zal binnenkort wel foto's van posten.
Ik heb hem een keer getest door een tijdje met mijn carpc te spelen. Op een gegeven moment hoor je een klik onder de motorkap vandaan komen. (het relais wat schakelt) en alle stroom valt dan van de auto weg.
Je kan een bypass maken voor je klok en andere dingen die je niet wilt laten uitschakelen maar dat heb ik niet gedaan.
Op dat moment dat alles uit is kan je niet starten. Ik moet dan met de bijgeleverde afstandsbedieningen de stroom weer op de auto doen en dan kan ik starten.
Het relais schakelt de stroomafvoer van de accu naar de auto uit op het moment dat de spanning onder de 11.9 Volt komt.
Al met al voor dit geld een prima apparaat
Anoniem: 108806
Met een aantal moderne autos lijkt me dat best link- sommige schieten (al dan niet softwarematig) op slot als de accuspanning wegvalt. Dus alleen voor het inbouwen zou je dan al naar de dealer moeten. Ik ga maar voor een grotere accu en een M2Mister I schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:27:
[...]
Hij doet zijn werk prima. Installatie ging ook prima. Moest zelf even een extra kabel regelen aangezien ik dit apparaat niet rechtstreeks op mijn accu kon bevestigen, vanwege een kap die Seat ertussen heeft zitten.
Maar dat maakt niet uit. Zal binnenkort wel foto's van posten.
Ik heb hem een keer getest door een tijdje met mijn carpc te spelen. Op een gegeven moment hoor je een klik onder de motorkap vandaan komen. (het relais wat schakelt) en alle stroom valt dan van de auto weg.
Je kan een bypass maken voor je klok en andere dingen die je niet wilt laten uitschakelen maar dat heb ik niet gedaan.
Op dat moment dat alles uit is kan je niet starten. Ik moet dan met de bijgeleverde afstandsbedieningen de stroom weer op de auto doen en dan kan ik starten.
Het relais schakelt de stroomafvoer van de accu naar de auto uit op het moment dat de spanning onder de 11.9 Volt komt.
Al met al voor dit geld een prima apparaat
Zou je dat voltage ook aan kunnen passen, waarop hij schakelt? Ik heb een TDI, en het voltage zakt tijdens het starten lager als 11.9v. Ik denk dat tijdens het starten de spanning wel tot de 11v wegzakt.. (niet gecontroleerd, pure gok)..Mister I schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:27:
Nee helaas je kan dat niet aanpassen.Hakkow schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:53:
[...]
Zou je dat voltage ook aan kunnen passen, waarop hij schakelt? Ik heb een TDI, en het voltage zakt tijdens het starten lager als 11.9v. Ik denk dat tijdens het starten de spanning wel tot de 11v wegzakt.. (niet gecontroleerd, pure gok)..
Ik heb zelf een SDI en bij mij zakt de spanning ook flink weg hoor tijdens het starten, maar dat herkent dat apparaatje en dan schakelt ie de stroom niet uit. Dus het is iets meer dan een simpel relais gelukkig
ik heb het apparaatje inmiddels ook in huis. Ik wil het apparaatje eigenlijk zoveel mogelijk wegwerken en hoe ik dit ga doen ben ik nog niet helemaal uit. ook zal ik daardoor wat extra kabels moeten gebruiken denk ik.Mister I schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:02:
[...]
Nee helaas je kan dat niet aanpassen.
Ik heb zelf een SDI en bij mij zakt de spanning ook flink weg hoor tijdens het starten, maar dat herkent dat apparaatje en dan schakelt ie de stroom niet uit. Dus het is iets meer dan een simpel relais gelukkig
in ieder geval kan ik me er voor 15 euro geen bult aan vallen dacht ik zo:)
Anoniem: 321405
ik heb even hier gekeken en merk dat veel mensen zelf een pc maken met een scherm
heb nu een link gevonden voor een compleet systeem
ik heb zelf een combo en heb vorige week een 2-din autopc besteld
heb alles netjes binnen en hij werk echt geweldig alles zit erop
http://www.tbservice.nl/a...dingpsbluetooth-p-37.html
ik heb op internet gezocht voor kant en klare systemen en deze was erg goedkoop in vergelijking met andere systemen
wat vinden jullie van zo'n oplossing?
groeten jorn
Het Intel bordje, met de Dual-Cor atom, had een PCI slot, DDR2 ondersteuning, en natuurlijk de (redelijk) vlotte proc. (Het PCI slot was een vereiste om er een goeie geluidskaart in te zetten)
De 2-din systemen bestaan vaak uit een via chip oid..
Als ik de gegevens van de 2-din PC bekijk die jij aangaf, moet ik eerlijk zijn en zeggen dat de hardware niet de snelste is..
4. Moederbord: Intel met een intel 855 Chipsets, Gebruikt vermogen<10W
5. RAM: DDR (266MHz) 256M (tot max 1 GB optioneel)
6. CPU: PM1.1GHz (Max: 1.6GHz, FSB400MHz)
7. Hard Disk: 40G
8. Inset COMBO DVD (DVD-ROM & CD-RW)
Wat betreft de hardware vind ik het een dure oplossing.. Voordeel is wel, dat je alles in een 2-din systeem wat je zonder moeite mee kan nemen in je volgende auto..
Dus:
Plus: Formfactor
Redelijk compleet
Min: Oude hardware
Slechte uitbereidingsmogelijkeheden
Geen PCI-Slot
Ikzelf vind de prijs erg hoog van het 2DIN systeem (voor wat je krijgt) Ik ben van mening dat dit stukken goedkoper kan. Het voordeel 'formfactor' kan deze hoge prijs niet compenseren naar mijn mening. overigens staan complete 2DIN systemen op ebay voor minstens de helft aangeboden.
Hakkow heeft gelijk dat hij bij een zelfbouw pc zelf de onderdelen kan kiezen. Bij complete systemen zoals de 2DIN zijn vaak (let op: niet altijd) goedkope oplossingen gekozen.
De prijs buiten beschouwing gelaten, is het een leuke oplossing voor als je niet teveel van je pc eist en snel klaar wilt zijn.
Ik gok dat het een stuk voordeliger kan, het halve assortiment van die winkel komt gewoon bij Chinavasion vandaan. (alleen bij hun 295 eur, rechtstreeks 183)Anoniem: 321405 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:03:
Hallo
ik heb even hier gekeken en merk dat veel mensen zelf een pc maken met een scherm
heb nu een link gevonden voor een compleet systeem
ik heb zelf een combo en heb vorige week een 2-din autopc besteld
heb alles netjes binnen en hij werk echt geweldig alles zit erop
http://www.tbservice.nl/a...dingpsbluetooth-p-37.html
ik heb op internet gezocht voor kant en klare systemen en deze was erg goedkoop in vergelijking met andere systemen
wat vinden jullie van zo'n oplossing?
groeten jorn
Maar goed, een carpc bouw je meestal voor de flexibiliteit enz, met zoiets kun je net zo goed een all-in-2din ding kopen.
Nu heb ik verschillende codec packs geintstalleerd, waaronder K-Lite Full pack.
Ik kan nog steeds geen dvd's afspelen in centrafuse. Ik hoor wel geluid maar het scherm blijft zwart.
Op VLC media player kan ik de dvd wel afspelen, maar gezien het gebruiksgemak van centrafuse prefereer ik deze mogelijkheid boven vlc. Hetzelfde verhaal overigens voor mp4 bestanden vanaf mijn ipod. Ik hoor alleen geluid, beeld blijft zwart.
Wellicht dat iemand dit probleem herkent, en mogelijk heeft opgelost, die mij kan helpen. Korte uitleg o.i.d. is zeer welkom.
Anoniem: 281043 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:21:
Een aantal pagina's geleden ging er de discussie over Codecs.
Nu heb ik verschillende codec packs geintstalleerd, waaronder K-Lite Full pack.
Ik kan nog steeds geen dvd's afspelen in centrafuse. Ik hoor wel geluid maar het scherm blijft zwart.
Op VLC media player kan ik de dvd wel afspelen, maar gezien het gebruiksgemak van centrafuse prefereer ik deze mogelijkheid boven vlc. Hetzelfde verhaal overigens voor mp4 bestanden vanaf mijn ipod. Ik hoor alleen geluid, beeld blijft zwart.
Wellicht dat iemand dit probleem herkent, en mogelijk heeft opgelost, die mij kan helpen. Korte uitleg o.i.d. is zeer welkom.
En vlak na het moment dat ik dit opschreef, heb ik een laatste poging gedaan: met succes.Probeer ffdshow eens
Wel zorgen dat alle andere codecs die je hebt geinstalleerd eraf zijn, meerdere codecs willen nog wel eens conflicterende situaties opleveren.
Ik heb van een andere bron(http://fileforum.betanews...ec-Pack_Full/1094057842/3) het K-litecodec pakketje gehaald en alle oude codecs eraf gegooid.
Vervolgens de nieuwe Full pack weer geinstalleerd, opnieuw opstarten en hij deed het! Keurig
Anoniem: 321405
hey niet om tbservice te helpen maar heb het ff gecontroleerd maar alles is ex btw en ex verzendkosten dus als je GOED kijkt zie je dat het een paar euro scheeld en heb je al die poespas niet....DJSmiley schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:57:
[...]
Ik gok dat het een stuk voordeliger kan, het halve assortiment van die winkel komt gewoon bij Chinavasion vandaan. (alleen bij hun 295 eur, rechtstreeks 183)
Maar goed, een carpc bouw je meestal voor de flexibiliteit enz, met zoiets kun je net zo goed een all-in-2din ding kopen.
en alles wat je buiten de EU besteld betaal je via tnt appart btw
groeten jorn
Ik heb het LCD vervangen, en de nieuwe reageert nu "at the spot". Het LCD was dus na 2.5 jaar hobbelen en rijden toch overleden.
FYI
Pics en specs komen later. Ik zit nu alleen met het laatste stukje: de bedrading. Ik heb een M2 ATX voeding waar ik 3 draden bij heb. Ik begrijp het princiepe ook van hoe ik het moet aansluiten. Dat is het probleem niet.
Maar voordat ik 3 km kabel door de auto heen leg en mezelf in vervelende hoeken en gaten ga wurmen is de oplossing misschien wel redelijk eenvoudig en ik hoop dat iemand me even op weg kan helpen.
Wat ga ik doen met die 3 kabels? Aansluiten op het huidige audio systeem? Met een ISO connector ofzo? Of moet ik toch de bekabeling richting de fusebox trekken? Het gaat namelijk puur om power, niet om audio/data.
Ik weet dat er onder de passagiersstoel iets gelegen heeft (vorige eigenaar), en waarschijnlijk is aangesloten geweest op de radio. Ik kan op de radio niets meer aansluiten, daar zit een Car2PC AUX adapter.
Is het dan verstandigste om die kabel te splitten en dan door te lussen naar m'n carpc? Of moet ik ergens anders de ingnition vandaan gaan trekken?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Hoe kan ik het beste mijn M2ATX aansluiten, zowel op de ignition als op de gewone 12v?
Ik heb zelf een M3atx, maar die is volgens mij vrijwel hetzelfde als de m2 qua kabeltjes..
Nu heb ik mijn Carpc een beetje bijzonder aangesloten omdat ik een diesel heb, en de M3atx toch niet zo lekker tegen het starten en stoppen kon, wat resulteerde in een kapotte M3..
Dit is wat had;
Constante voeding heb ik gepakt van de stekker waar origineel de radio aanzat (Gele kabel, zwarte stekker)
De geschakelde 12v heb ik ook van deze stekker gepakt. (rode kabel, zwarte stekker)
De massa is ergens op een massa puntje op het chassis aangesloten..
Dit werkte goed, alleen de computer sloot niet af als ik de contact uitzette. Hij startte wel als ik het contact aanzette, dus de bekabeling was goed..
Na een week gaf de voeding de geest, en ik vermoedde dat het door de spanningsval / pieken kwam, dus toen heb ik dit gemaakt;
Constante voeding Is aangesloten op een kleine 12v accu. De computer wordt als het ware gevoed door deze 2e accu. Dit accu-tje is met diodes aangesloten op de hoofdaccu. Op deze manier kan de kleine accu geladen worden door de grote accu, maar de grote accu mag geen stroom lenen van de kleine. Hierdoor is er dus geen spanningsval meer, en blijft de kleine accu altijd boven de 12v
De geschakelde 12v Komt ook van de accu, maar hier zit een relais tussen. Deze relais wordt geschakeld door de geschakelde 12v van de radio (rode kabel, zwarte stekker), maar de stroom dit uiteindelijk doorgegeven wordt is dus van de kleine accu. Ook hier geld dus, deze komt nooit onder de 12v.
De massa is ergens op een massa puntje op het chassis aangesloten..
Deze laatste opstelling heeft mijn slaapstand probleem niet opgelost, maar de voeding houdt het nu wel al bijna een jaar vol.. Misschien dat je er wat aan heb, en als dit niet het antwoord was op je vraag.. dan hoop ik dat iemand anders er (ooit) iets aan heeft
Ik heb wat informatie gevonden denk ik. Aangezien vrijwel alle Toyota's hetzelfde zijn denk ik dat het een idee is om gewoon van de cd-charger af te tappen. http://www.softservice.com.pl/corolla/avc/
Of het apparaat (radio) genoeg stroom kan leveren moet ik even uitvinden. Maar daar kom ik wel achter. Kwestie van dieper in de documentatie duiken.
De accu van mijn asus EEE vind de kou niet erg fijn. Deze accu heb ik nodig om het 'gat' op te vangen tijdens het starten. Nu staan deze accu's sowieso al niet al te goed te boek dus ik denk dat ik maar eens een nieuwe ga scoren. er zijn volgens mij accu's in omloop van 10400mah.
Voor de rest werkt alles gewoon nog naar behoren. Mijn Lilliput 2009 701 doet het prima, evenals de GPS ontvanger.
Volgens mij is het alleen zo dat een accu zijn spanning verliest in de kou, dus een accu met hogere capaciteit zou een stuk moeten helpen.
Voor de eeePC 901/1000 hebben ze ook 12000mah accu's (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17081)
Bij dealextreme kan je zonder verzendkosten uit China bestellen, verzenden duurt ongeveer 2 weken
Maar in de warme(re) maanden was ik ook al niet zo erg te spreken over de standaard accu.
Die twee weken kan ik wel wachten. Ik ga hem bestellen.
Heel soms crasht m'n bluetooth tijdens boot maar of dat kou gerelateerd is moet ik nog bevestigen...
Ik vraag me nu af hoe je deze sensoren op je computer kan aansluiten, ik neem aan dat je daar een stukje hardware voor nodig hebt?
Edit; door middel van een microcontroller ben ik achtergekomen. En anders via OBDII. maar aangezien mijn auto dit niet heeft zal ik dit plan maar laten varen.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 281043 op 31-03-2010 09:36 ]
http://www.fusioncontrolc...onStore/catalog/index.php
Ik heb weer wat plannen en ga hier ook volgende week mee aan de gang.
Ik heb pasgeleden een Mimo 7" touschreen gekocht en deze wil ik gaan inbouwen in mijn auto.Hopelijk wil dit allemaal lukken en zal ik snel foto's plaatsen
Hierbij wordt mijn Lilliput radio wel overbodig, dus hij staat te koop aangeboden. Zou leuk zijn als hij een 2e leven krijgt hier in dit topic...
V&A aangeboden: Lilliput GL701-NP Autoradio (VGA TFT LCD Monitor with Touchscreen)
Links zie je dus een schakelaar waarmee ik het stroom schakel van de omvormer welke in mn handschoenenkastje ligt. werkt perfect.
audio, video, navigatie icm bluetooth gps, eventueel internet
http://img180.imageshack.us/img180/7296/24052010216.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/4314/24052010217.jpg
http://img179.imageshack.us/img179/6738/24052010222.jpg
trouwens, ik vind software van fluxmedia niet super werken op win 7
ziet er leuk uit!ThaMystery12 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 01:55:
dit is mijn carpc, aangesloten op de aux in aan de achterzijde van mn radio cd speler
Links zie je dus een schakelaar waarmee ik het stroom schakel van de omvormer welke in mn handschoenenkastje ligt. werkt perfect.
audio, video, navigatie icm bluetooth gps, eventueel internet
http://img180.imageshack.us/img180/7296/24052010216.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/4314/24052010217.jpg
http://img179.imageshack.us/img179/6738/24052010222.jpg
trouwens, ik vind software van fluxmedia niet super werken op win 7
Mag ik vragen wat voor navigatie je gebruikt?
Zelf werk ik nog met sygic voor windows xp. Alleen begint deze toch wel te verouderen en ben ik hard op zoek naar fatsoenlijke navigatie voor XP/7.
ik zal mapfactor 10 eens kopen, kijken hoe het werkt
Bij mij draait ie samen met RideRunner
Mijn Carpc werkt ook nog. de nieuwe accu voor de EEE PC werkt goed. alleen ik gebruik de auto waar hij in zit bijna nooit ivm lease-auto waar een hele satnav unit in zit.
als ik de auto met de carpc pak dan gebruik ik de carpc voornamelijk voor de muziek (Ipod control)
Toch blijft het leuk om te knutselen aan je auto zodat het lijkt alsof het af-fabriek een dikke car-pc heeft.
Er zijn vele leuke dingen mogelijk met een carpc, je zou ook regelmatig logjes kunnen maken, auto uitlezen,
digitale toerenteller aangesloten op boordcomputer, je mobiele telefoon systeem er op aansluiten en bedienen..
maar er gaat zoveel werk in zitten
Alle zaken die jij opnoemt zijn inderdaad mogelijk ja en een aantal zijn volgens mij ook hier besproken.
ik heb eens een carpc gezien in, ik dacht, een Volvo die helemaal gelinkt was aan alle electronica van de auto. zo kon hij bijvoorbeeld via zijn touchscreen de ramen open en dicht doen.
even 2 voorbeeldjes van mijn eigen carpc in mijn ford mondeo

Zal mijn pics morgen even maken, mijn projectje is ondertussen ook ver af
(later een indash touschscreen, maar voorlopig even de kosten verdelen)
ik wil wel in een keer alle kabels goed leggen.
zijn touscreens altijd usb aangestuurd, zodat ik een lange usb kabel vast naast de andere kabels kan richting het dashboard kan leggen ?
Ik heb niet zo heel veel verstand van touchscreens, maar ze zijn natuurlijk niet altijd usb aangestuurd.wd200 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 00:00:
ik wil wellicht een andere auto kopen en daar moet dan echt eens een carpc in mijn idee is om een oude laptop met kapot scherm te kopen en deze aan te sluiten om een simpel scherm
(later een indash touschscreen, maar voorlopig even de kosten verdelen)
ik wil wel in een keer alle kabels goed leggen.
zijn touscreens altijd usb aangestuurd, zodat ik een lange usb kabel vast naast de andere kabels kan richting het dashboard kan leggen ?
De usb kabel kan dan inderdaad ergens door je auto lopen.. Dat was de vraag toch?
Jeps bedankt.Hakkow schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:24:
En in het geval van Serial, kan je altijd een rs232-> usb verloop kopen.
De usb kabel kan dan inderdaad ergens door je auto lopen.. Dat was de vraag toch?
dan trek ik iig een extra usb kabel zodat ik in de toekomst het scherm makkelijk kan aansluiten.
maar ja eerst eigen auto verkopen en dan hopen dat de auto die ik op het oog heb er nog is..
Ik volg al een tijdje hoe je een CarPC bouwt en zit zelf een beetje met een keuze voor een scherm. Zo had ik al een tijdje een MIMO UM720-f ingedacht, maar deze laat niet "alles" zien. Pas als de pc/laptop is opgestart en driver geladen zijn (displaylink) verschijnt het beeld.
Wat wat zitten neuzen kwam ik deze tegen:
Faytech FT 0700 T
Tekst is vertaald naar Nederlands voor het gemak..

Nog handleidinkje..
Heeft iemand ervaring met het merk of zelfs scherm? En anders, kan iemand mij vertellen of dit een goede keuze kan zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door T.Rijkers op 21-09-2010 12:14 ]
Ik zelf loop ook met het plan een car pc te knutselen. Ik heb nog een oude laptop, 1.5ghz, 1024mb ram en 80gig HDD. Acer Aspire, waarvan het scherm soms niet werkt (los contactje?). Ik heb het plan om deze onder de bijrijderstoel te plaatsen en vervolgens d.m.v. zo'n monitor als T.Rijkers aanhaalt te gebruiken.
Zit ik alleen met een paar vraagjes:
- Welk OS is hiervoor nu geschikt? Je wil snel opstarten, makkelijk te bedienen (muziek + navigatie + progje voor auto gegevens uitlezen via obd 2)
- Voor snel booten, zou je hier een solid state drive in/aan kunnen hangen?
Ben benieuwd naar de reacties / tips.
Deze voeding monitort de accu en kan zichzelf uitschakelen beneden een bepaalde drempel.
Omdat Windows 7 (en Vista geloof ik ook) een deep sleep systeem hebben, is het systeem up en running binnen 5 seconden na ignition. Als de auto te lang 'idle' staat (instelbaar op de voeding) schakelt het systeem automatisch naar hybernate. Dan duurt het opstarten wel wat langer, maar dat mag de pret niet drukken. Als je iedere dag je auto gebruikt en de voeding op 24 uur zet is het systeem continu in standby, je USB powered (ideaal om je GPS fix te behouden) en is het direct beschikbaar zodra je de sleutel omdraait.
Het enige waar ik nu nog mee zit is het feit dat Intel geen custom resolutions ondersteund in Windows 7. Daarom zit ik met powerstrip te kloten voor een fatsoenlijke resolutie op m'n schermpje... Maar verder werkt Windows 7 perfect.
Ik gebruik overigens Centrafuse als interface.
Ik heb een review geschreven over het scherm. Misschien vind je het wel leuk om te lezen.
Ben trouwens goed tevreden met het scherm!
Jij hebt er een geavanceerde voeding in zitten blijkt uit je verhaal, benieuwd in hoeverre mijn laptop het ook gaat trekken om de hele tijd standby te gaan, en er weer uit te komen, om er vervolgens weer in te gaan. Ik wil dit ook geregeld hebben aan de hand van draaiende motor, om te voorkomen dat ik mijn accu leeg trek. Hier moet ik me nog even in verdiepen. Ook in de aansluiting, want de output van mijn adapter is 19V en 3.42A. Werkelijk geen idee hoe je dit aansluit op je voeding!
T.Rijkers, dikke kans dat ik voor dat scherm van jou ga! Ziet er goed uit. Prima review ook.
Heb jij hem bij die winkel in Duitsland besteld? En hoelang was de levertijd?
Naarmate dit project vordert zal ik wel mijn ervaringen + foto-tjes plaatsen.
Ik heb het scherm via conrad besteld. Heb liever tientje meer en Nederlandse garantie dan tientje minder via Duitsland.
Scherm was binnen 2 a 3 dagen binnen. Aardig rap dus.
Scherm past overigens met een klein beetje speling, zonder de bijgeleverde bezel-mount, in een standaard DIN opening van je auto.
Zelf heb ik vandaag navigatie muisje binnen via Picco besteld, was ook rap binnen. Nog even omvormer wachten en inbouwen die handel.
Ik zag dat je ook een laptop wilde gebruiken van 19v dc 3.5 amp? Kijk hier even. Een laptop voeding voor 5 tientjes incl verzending dan.
Voor ieders informatie:
Zelf maak ik gebruik van een Amilo PI 1505 Laptop met een T5500 aan boord.
Er zit W7 op en heb Centrafuse hierop geïnstalleerd.
De gps muis is een GALILEO NL-402U van Navilock.
Blauwtand zit niet om me MOBO dus een goedkope usb-stick voor aangeschaft.
In vervolg wil ik nog een fm ontvanger hierop aansluiten: deze. Niet al te duur maken.
[ Voor 43% gewijzigd door T.Rijkers op 06-10-2010 14:35 ]
Bespaar je de moeite,dat werkt niet.[b][message=34806609,noline]
In vervolg wil ik nog een fm ontvanger hierop aansluiten: deze. Niet al te duur maken.
als je perse radio in je auto wilt hebben ga dan voor een Visteon Zoom HDZ300 HD Radio tuner (moet je wel uit de USA halen)

of sinds kort te krijgen de DAB/FM radio module:
http://www.coolapplab.com..._venice_verona/index.html

Ik heb de eerste zeker 2 jaar gebruik en werkt top.Beide radio's worden ondersteunt door Centrafuse.
67 pond voor een printplaat module is wel erg veel =O Moet haast wel een alternatief voor zijn.
Hoezo zou trouwens die module die ik gevonden had niet werken? Die wordt wel namelijk ondersteund door Centrafuse.
Ben 5 jaar lang bezig geweest met CarPC in mijn vorige auto, en heb toendertijd van alles geprobeerd.
Naast de radio die jij aangaf, heb ik ook nog een andere USB module geprobeerd ,namelijk de HQCT
Die was ook goed tot ik een andere moederbord nam,toen kreeg ik alleen maar problemen (USB die niet herkend werd)
Toen las ik ergens over de HDradio.Die heb ik uiteindelijk overgenomen van iemand op het Nederlands Carputer forum.
Dat was een top radio.Kon alle zenders zonder probleem ontvangen.RDS werkte ook perfect.
Als je goed zoekt vind je ze nog voor rond de 80USD.
En wat die 67pond betreft, jij ziet als een printplaat module. Maar kan je garanderen dat het niet zo makkelijk is om een radio aan de praat te krijgen ism een PC.
Er komt best veel bij kijken.
Maar als je denk dat de USB radio die jij gevonden heb goed genoeg is voor jou dan moet je die nemen.
Ik wou toendertijd graag goed kwaliteit, en daar had ik geld voor over.
Je moet weten dat er niets goedkoops aan een CARPC is.Je blijft investeren om het maximaal uit te halen.
Hier heb je trouwens meer info over de HD radio (kan je ook lezen hoe ik toedertijd mijn radio aangesloten had)
http://www.carputerforum....o-topic&highlight=seninha
[ Voor 11% gewijzigd door seninha op 07-10-2010 08:09 ]
Gisteren mijn gps muis binnen gekregen, gelijk maar getest en doet het als een tierelier. Toppertje dus.
Onder W7 U drivers en software beschikbaar.
Nu nog even me voeding afwachten
Dit sluit je aan op je sigarenaansteker, wat dus betekent dat je altijd een kabel in het zicht heb. Volgens mij heb ik achterin ook een aansluit-unit hiervoor (ik zit nooit achterin, dus weet het niet eens zekerT.Rijkers schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:22:
Ik zag dat je ook een laptop wilde gebruiken van 19v dc 3.5 amp? Kijk hier even. Een laptop voeding voor 5 tientjes incl verzending dan.
Als je het scherm inbouwt is het inderdaad een mooi gezicht, maar het nadeel is dan weer dat het ook de aandacht van dieven trekt... Misschien begin ik toch met een mount.
Momenteel is er nog 1 knoop die ik (zelf) door moet gaan hakken. Ga ik mijn standaard audio systeem gebruiken en koppelen, of haal ik het er uit... Keuzes...Keuzes...
Maar he, wel een een leuk projectje dit!
Ik trek overigens m'n voeding van m'n radio... Beetje solderen
http://link.marktplaats.nl/379525965
Dit is wel heel goedkoop lijkt mij, 3 tientjes!
Wou dat ik toendetijd deze monitoren voor die prijs kon vinden.
Is wel zonder touch neem ik aan... Beetje jammer dan weer heaExtorm schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:52:
Iemand schermpjes nodig voor in de auto?
http://link.marktplaats.nl/379525965
Dit is wel heel goedkoop lijkt mij, 3 tientjes!
Ik kreeg een mail van hem (na de tip van ThinkPad) met het volgende:
Totale kosten € 40,00 (29,00 + 4,00 12V kabel + 7,00 verzending)
Ben nog aan het twijfelen of ik hem ga bestellen.
Heb nog geen kids die achterin moeten dus zonder touch miss toch beetje overbodig...
Prijs voor een extra scherm achterin is gewoon goed. Maar als je idd nog geen passagiers heb achterin is dat zonde geld.V-Power schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:06:
Het is inderdaad 1 zonder touch.
Ik kreeg een mail van hem (na de tip van ThinkPad) met het volgende:
Totale kosten € 40,00 (29,00 + 4,00 12V kabel + 7,00 verzending)
Ben nog aan het twijfelen of ik hem ga bestellen.
Heb nog geen kids die achterin moeten dus zonder touch miss toch beetje overbodig...
Gisteravond heeft me laptop de geest gegeven

Heb wel al voor de zekerheid iets leuks samengesteld om uit me werk te halen (in geval van nood).
Iemand misschien nog opmerkingen over die setup?
Is erg lekker als je systeem in no time wakker is.
Mijn Car-PC is inmiddels helemaal af moet alleen nog zaken instellen natuurlijk.
De setup alsvolgt,
Moederbord: ASRock AD510PV CPU: Intel® Atom D510 (onboard, 1,66 GHz) GPU: Intel® GMA 3150 (onboard) HDD: Samsung HM321HI (SATA, 320 GB, 12/8/5400) Geheugen: Kingston ValueRAM 1 GB DDR2-800 PCI: Linksys WMP54GS Behuizing: MS-TECH LC-01 Voeding: MS-TECH in behuizing 400W | Randapparatuur GPS-Muis: GPS GALILEO NL-402U USB Navilock Bluetooth: Sweex LE000010 Beeldscherm Faytech FT 0700 T (z) Invoerapparaten: Touchscreen (via USB) Omvormer: CONVERTER 12V naar 230V (CONTINUE 400 WATT, Piek 700W) |
Installatie
Scherm:
Het scherm heb ik geïnstalleerd op de plek van mijn DIN-sloten. Er was ruimte voor double din waar deze dan mooi inviel. Aan weerszijde had ik nog een speling van +/- 5mm. Deze is opgevuld met een stevig rubber.
Bij het scherm was een standaard geleverd. Deze heb ik achter het scherm vastgezet op een bestaande beugel. Dat kwam mooi uit!
Stroom heb ik herleid van mijn sigarettendoos naar achter.
Om het scherm erin te laten passen moest ik een plastic plaatje in het midden, dat dus de twee DIN-sloten scheidde, eruit vrezen evenals een gat voor de stroomkabel.
Bekabeling:
Ik heb een vga-verlengkabel van mijn console doorgetrokken via de deurposten naar achteren toe.
Doordat USB in zijn lengte beperkt is was ik genoodzaakt deze onder de bekleding van mijn auto naar achteren te trekken.
Car-PC:
De computer is vastgezet in mijn achterbak. Ik heb een stroomkabel rechtstreeks van mijn accu via de deurposten naar achteren toe getrokken. De positieve kabel heb ik ter hoogte van de bestuurder onderbroken dmv een schakelaar. Dit moet ervoor zorgen dat er niet continue stroom blijft lopen naar achteren toe (dus ook versterker, subwoofer, etc.)
Softe goederen:
Het systeem draait op W7U.
Mijn front-end is Centrafuse 3.0
Voor navigatie maak ik gebruik van Mapfactor PC Navigator 9.0 en MS Autoroute.
[ Voor 152% gewijzigd door T.Rijkers op 15-10-2010 11:01 . Reden: Installatie Details ]
Anoniem: 345932

Nu sinds vorige week weer veel vrije tijd bijgekregen & het idee kwam weer boven.
Ondertussen hele week niets anders gedaan dan gegoogled naar info over carpc's.
Heb ondertussen 20 van de 56 pagina's gelezen in dit topic gelezen en DAMNED!!!

Nu heb ik hier nog een oude pc liggen, AMD Athlon 2800+ als ik mij niet vergis (ligt al een jaar in een doos weg te rotten eigenlijk, sinds aankoop laptop) met 1,5 GB ram en enkele HD's van 40 tot 160 GB.
Dus jah, touchscreen, gps-module & usb-bluethoot word deze week sowieso al besteld zodat ik begin november kan experimenteren met 't systeem & de verschillende software die ervoor beschikbaar is.
Door de overvloed aan informatie weet 'k nu echter niet meer waar te beginnen met de aankoop van de resterende nodige hardware...
Wat raden jullie me aan?
Bluetooth
Lijkt me niet direct veel verschil in te zitten tegenwoordig? Bluetooth is bluetooth... of zit ik mis?
GPS
Heb vroeger ook een bluetooth GPS-module gehad die ik gebruikte via mijn PDA, maar reed geregeld mijn afslag voorbij doordat 't GPS signaal continue wegviel. Nu wil 'k dus wel iets degelijks natuurlijk...
Touchscreen
Double-DIN, 7 inch.
Sowieso zo smal mogelijke zijranden & zonder vaste knoppen (of ZEER beperkt aantal knoppen)
Stroomvoorziening
Welke onderdelen heb ik allemaal nodig om het aan de praat te krijgen op een stabiele spanning?
In de auto heb ik standaard al een "eco-modus" die aanspringt als de batterij onder bepaald niveau zakt. Weet niet of dat verschil maakt in de onderdelen.
Software
Centrafuse?
Shotgun?
Studio4Car?
Headunit?
Others?
en welke eventuele addons?
Liefst enkel positieve suggesties ivm hardware, heb niets aan "koop zeker dit of dat niet", wil weten wat WEL goed is natuurlijk
Hoop snel reactie te krijgen zodat 't kan besteld worden & ik eraan kan beginnen

Het klinkt eerder dat je het al weet wat je wilt, maar volgens mij ben je er nog niet helemaal over de kosten uit. Ik heb laatst nog gepost wat ik aan me systeem heb hangen en wat ook voor 100% werkt.
Een touchscreen in double din-slot om standaard in te bouwen kost je aardig wat geld als je het vergelijkt met zelf knutselen van een touchscreen. Enig 7-inch touchscreen heeft een bezel wat net past in een double din-slot.
Als stroomvoorziening moet je uitkijken dat je wel een goede omvormer neemt. Een omvormer dat een blok-sinus genereert slaat geheid je apparatuur van in de beveiliging. Een omvormer met een gemodificeerde sinus, wat nagenoeg voldoet voor een zuivere sinus, is een must maar gelukkig ook volop verkrijgbaar.
GPS-muis moet je maar eens overwegen wat ik heb genomen, doet het perfect.
Over software zou ik een voorlopig idee uitwerken. Ik dacht dat centrafuse wel mooi zou werken in mijn systeem, echter werk ik met een apart programma voor navigatie wat niet geïntegreerd is in centrafuse. Zodoende ben ik nu aan het knutselen met windows media center.
Zelf hou ik UI Centric in de gaten wat bezig is aan een tablet-skin en er super strak uitziet.
Anoniem: 345932
@Tensoins,
Het klinkt eerder dat je het al weet wat je wilt, maar volgens mij ben je er nog niet helemaal over de kosten uit. Ik heb laatst nog gepost wat ik aan me systeem heb hangen en wat ook voor 100% werkt.
Een touchscreen in double din-slot om standaard in te bouwen kost je aardig wat geld als je het vergelijkt met zelf knutselen van een touchscreen. Enig 7-inch touchscreen heeft een bezel wat net past in een double din-slot.
Dat is wat ik ook bedoel... Moet niet speciaal double-DIN behuizing hebben die je op 5 seconden hebt geïnstalleerd, wil zelf wel de moeite doen om het geheel passend te krijgen. Probleem is het vinden van een strak (knop-loos) touchscreen (moet ook absoluut zwart zijn). Ben al enkele dagen aan't zoeken, maar ofwel ie zwart met knoppen, ofwel knop-loos grijs, ofwel heeft ie een prijskaartje van 300 euro (zou sowieso onder de grens van 175 euro willen blijven indien mogelijk)
Als stroomvoorziening moet je uitkijken dat je wel een goede omvormer neemt. Een omvormer dat een blok-sinus genereert slaat geheid je apparatuur van in de beveiliging. Een omvormer met een gemodificeerde sinus, wat nagenoeg voldoet voor een zuivere sinus, is een must maar gelukkig ook volop verkrijgbaar.
Daarom dus ook deze vraag: Welke omvormer heeft de beste prijs/prestatie verhouding. Merk? Type? (Winkel/onlineshop?) Zijn er ook met extra voordelen/aansluitingen?
GPS-muis moet je maar eens overwegen wat ik heb genomen, doet het perfect.
Welk merk? Type?
Over software zou ik een voorlopig idee uitwerken. Ik dacht dat centrafuse wel mooi zou werken in mijn systeem, echter werk ik met een apart programma voor navigatie wat niet geïntegreerd is in centrafuse. Zodoende ben ik nu aan het knutselen met windows media center.
Software word voorlopig centrafuse idd... eerste 2 weken via laptop, zodat ik al een idee krijg met wat ik er juist in wil hebben & wat dan weer niet. Ga waarschijnlijk ook andere software proberen & kijken wat de voor/nadelen zijn die IK ervaar voor ik iets aankoop.
Weet ongeveer wat ik wil jah
Wat ik niet weet is welk merk/type te kiezen. Aanbod is te groot om van elk onderdeel alle merken/types te gaan vergelijken & reviews te lezen... Daarom hoopte ik hier wat aanbevelingen te krijgen ivm merken/types van mensen met (zeer) positieve ervaringen.
Wil achteraf geen spijt krijgen van bepaalde aankopen.
Als je voor je eerste post mijn post zou hebben gelezen, zie je welke gps-muis ik heb gekozen.
Prijs/prestatie heb je niet bij omvormers.
Het geeft stroom of het geeft het niet. Je hebt een rendement. Maar bij omvormers onder de 500Watt ongeveer is het rendement hoger als 90%.
Gewoon zoeken bij onlineshop (mbcarparts als vb.)
kun je deze navigatie integreren in centrafuse?T.Rijkers schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:33:
Voor navigatie maak ik gebruik van Mapfactor PC Navigator 9.0 en MS Autoroute.
Dat kan helaas niet. Om een programma te integreren heeft centrafuse een SDK nodig van het programma. Deze is niet beschikbaar.
ik ben nu in verband met stabiliteit van de voeding aan het kijken voor een omvormer.
even voor de duidelijkheid. mijn carpc betreft een EEE pc van Asus
op de adapter(oplader) staat het volgende:
input: 100-240v~1A 50-60hz
output: 12 (gelijkstroom tekentje) 3A
heeft iemand tips voor een omvormer? waar moet ik op letten en wellicht waar kan ik deze kopen.
ik ben voor wat betreft omvormers echt een onwetende, vandaar
Als je de omvormerweg bewandeld heb je 230v x 1a =230w nodig. Een 250W omvormer voldoet dus. Dan kan je nog problemen krijgen met de schoonheid van het signaal. Niet alle apparaten lusten goedkope omvormers. Sommigen willen per se een duurdere 'echte' sinusomvormer...
[ Voor 48% gewijzigd door wheez50 op 11-11-2010 01:19 ]
Veelal spanningsbeveiliging, toch wel logisch.wheez50 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:53:
12v 3A = 12 x 3 = 36 Watt. Een dc naar dc voeding zou in jouw geval het beste zijn.
Als je de omvormerweg bewandeld heb je 230v x 1a =230w nodig. Een 250W omvormer voldoet dus. Dan kan je nog problemen krijgen met de schoonheid van het signaal. Niet alle apparaten lusten goedkope omvormers. Sommigen willen per se een duurdere 'echte' sinusomvormer...
Een laptop omvormer voor een laptop is wel het mooiste, was mijn eerste plan ook (totdat laptop kapot ging en dus omvormer retour). Maar als je je omvormer es wil gebruiken voor wat anders dan je laptop zou ik een dc-ac nemen.
Ik heb nu een goedkoop autoladertje voor de laptop (uit china) maar deze trekt het niet, zodoende valt af en toe de laptop gewoon uit. (ja de battery van een asus EEE is echt zéér slecht),

Een schoon signaal heeft dus veel weg van een sinus en (heel) weinig van de andere drie
Het is zover ik ga ook een CarPc bouwen voor in mijn Toyota MR2.
Wat ik hiermee wil kunnen is:
-muziek
-film
-internet
-navigatie
-gamen
-carkit
-achteruitrijcamera
-ecu uitlezen

Heb ik alleen een paar vragen voor jullie.
Wil het liefst een zo groot mogelijk scherm, maar zoals je ziet beschik ik over dubbel-din.
Kan eventueel nog wel iets groter door wat uit te frezen.
Zou ik hier een 10'' in kunnen krijgen?
Ik ga gelijk een zware audio install doen van MTX dus audio van pc gaat dan naar 2 versterkers.
Kan ik dan gewoon audio onboard nemen of beter een goede geluidskaart?
En is het niet beter om een optische uitgang te gebruiken?
Verder wil ik carkit functionaliteit voor mijn iphone, is er software beschikbaar waarmee dat bijv via bluetooth mogelijk is?
Wil ook dikke games op max kunnen spelen, is het dan nodig om er een videokaart bij te nemen.
Of is onboard voldoende door de lage resolutie van scherm?
Wil mijn ecu kunnen uitlezen, moet ik daar rekening mee houden qua hardware?
E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case
Ziet eruit alsof die snel is, maar is die dat ook? Vertel eens, ik ben benieuwd!
Even een vraagje; wat zijn de ervaringen met handsfree bellen via de car pc (centrafuse bijvoorbeeld).
Ik ben benieuwd, moet namelijk veel gaan bellen onderweg en zit ff te twijfelen hoe ik dat ga aanpakken. Belangrijkste is dat het namelijk werkt.
1. Ik zou een goede geluidskaart nemen!mischadbs schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:23:
1. Kan ik dan gewoon audio onboard nemen of beter een goede geluidskaart?
2. Wil ook dikke games op max kunnen spelen, is het dan nodig om er een videokaart bij te nemen.
Of is onboard voldoende door de lage resolutie van scherm?
Wil mijn ecu kunnen uitlezen, moet ik daar rekening mee houden qua hardware?
2. Ik zou een matige Videokaart nemen! resolutie is niet zo heel bijzonder namelijk dus ik denk een 5670 al meer dan voldoende is
3. ARG IK WIL OOK ZO"N BAK!
Ik heb 7 inch, en heb nog aardig ruimte links en rechts..
Ik zou daarnaast kiezen voor een goede geluidskaart, zeker als je het geluid fors wilt gaan versterken.. Een kleine onevenheid in het geluid wordt namelijk gewoon mee versterkt.. een goede bron is de helft van de kwaliteit.. Optisch kan, maar ik denk dat er weinig amps zijn die dit ondersteunen..
Gamen: dat wordt iig geen atom cpu
let ook op dat je voeding dit allemaal trekt! een 12v naar 230v in de auto is ongelooflijk inefficient, en zal je accu binnen no-time leegtrekken. (als je wilt gaan gamen op de parkeerplaats, zou ik sowieso even denken over een 2e rod / yellow top accu..)
handfree in centrafuse.. dat werkt, mits je geluidskaart echo cancellation heeft.. Sommige onboard geluidskaarten hebben dit standaard, en dan zou je een exotische setup kunnen maken door de mic op je onboard aan te sluiten, de aux out op de mic van je goede geluidskaart, en je mic van je goede geluidskaart in CF als primary zetten.. Dat moet werken.
als je geen echo cancellation tot je beschikking heb, zou ik iets anders opzoeken.. (overigens zijn er geluiden dat er een softwarematige Echo cancallation aan komt.. )
ECU uitlezen is geen probleem.. even een usb kabeltje op ebay scoren, en DashCommand kopen voor +/- $25
Voor de camera even naar MP3car.com of het centrafuse forum.. er wordt voglens mij gewerkt aan een goed werkende oplossing dit ook kan recorden..
anders nog iets?
Thnx man, 170pk op 1100kg dus langzaam istie niet.
Komt uiteindelijk nog een 300+ pk turboblok in.
Veder 2 stoelen, middenmotor en achterwielaandrijving dus rijd echt lekker.
@gekke_gerrit
1. Goede geluidskaart dus.
2. Videokaart moet zeker wel vga hebben?
3. Koop een MR2 en dan flink verbouwen en al je geld erin pompen en je hebt er ook een
@Hakkow
Heb jij nog aanraders qua 9'' touchscreens met een zo hoog mogelijke resolutie?
Nog aanraders qua geluidskaarten en heb ik niet veel qualiteitsverlies vergelijken met een head unit?
En heb je nog een aanrader voor mobo, geheugen en cpu?
Wil het liefst met zon mini mobo werken zodat ik alles in mijn dashboard kastje kwijt kan.
Extra accu komt er zowiezo.
wat ecu betrefd, is het ook mogelijk om meer info alla fast and the furious op je scherm te krijgen ipv alleen uitlezen van foutcodes?
Bij voorbaat dank!
E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case
Als je een normale ECU hebt: waarschijnlijk niet. Maar die vraag kan je denk ik het beste stellen op een Toyota (MR2) forum. Uit een custom ECU (van die volledig programmeerbare) kan je voor ik weet wel veel info trekken, maar ook dit is weer afhankelijk per model.mischadbs schreef op donderdag 25 november 2010 @ 01:27:
wat ecu betrefd, is het ook mogelijk om meer info alla fast and the furious op je scherm te krijgen ipv alleen uitlezen van foutcodes?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i