Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[discussie] Gebruik van PHP5.x in grote applicaties

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 29-09 20:42
Met de 5.x versies van PHP wordt met name het OO-gedeelte steeds uitgebreider (en interessanter). Je zou kunnen zeggen dat PHP meer volwassener wordt en dus toe is om gebruikt te worden in grote applicaties. Echter... vraag ik me af of de opzet van PHP daar wel zo geschikt voor is. Ik heb helaas geen ervaring met alternatieven als ASP(.NET) dus dat vergelijk kan ik niet maken. PHP begint steeds meer te lijken op een normale OO-programmeertaal, terwijl de structuur van een webbased applicatie o.a. door het gebruik van HTTP (-get en -post) helemaal afwijkt van een normale applicatie die je opstart en laat lopen totdat er eens op het kruisje gedrukt wordt. Wordt over dit verschil expres heen gekeken, of heeft er niemand ooit aan gedacht dat zo'n verschil misschien ook vraagt om een andere manier van programmeren?

Graag uw mening hierover. Mocht je interessant leesvoer hebben dan zie ik dat graag tegemoed!

• MTWZZ
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 31-08-2018

MTWZZ

One life, live it!

Tsja je kunt je dan gelijk afvragen wat een "applicatie" is. Voor web-based applicaties zeer zeker (joomla/mambo en consorten bijvoorbeeld)
Voor stand-alone kun je op zich best veel met PHP de vraag is alleen of je dat moet willen want andere programmeer talen/toolkits zijn daar gewoon beter in.