Toon posts:

GoT, oordeel over mijn nieuw aan te kopen configuratie!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welkom GoT'ers,

Ik heb deze thread opgezet om mezelf, en misschien ook anderen, meer duidelijkheid te verschaffen over mijn nieuw aan te kopen PC.

Laten we bij het eisenpakket beginnen. Ten eerste moet deze PC de stevigste games van de komende tijd kunnen draaien. Denk hierbij aan Enemy Territory: Quake Wars en meer van dat soort ongein.

Ten tweede ben ik een trouwe bezoeker van de nieuwsgroepen. Ik ben dus een hoop bezig met downen, parren, rarren en alles wat er verder bij komt kijken. Ook zullen er de nodige videos geconverteerd gaan worden, in verband met mijn PSP. Verder vindt ik het ook leuk om af en toe een beetje in Photoshop te rommelen.

De PC staat op mijn slaapkamer. Ivm 's nachts downloaden is het dus erg belangrijk dat deze PC stil is. Ik houd niet van slapen naast een vliegtuigmotor.

Overklokken heb ik geen kaas van gegeten, maar ik ben er zeker wel in geinteresseerd.

Ik heb eventjes in de Best Buy Guide geneuzeld, maar aan de reacties daarop te lezen, was niet iedereen even enthousiast. Vooral de processor, een AMD Athlon 64 3800+ Venice, lag zwaar onder vuur. Deze zou niet "high-end" genoeg zijn, en Intel zou onterecht gepasseerd zijn.

Op dit moment ligt deze configuratie in mijn boodschappenkarretje.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v643/TheSkinNL/Config.jpg

Zoals velen misschien zullen zien is deze configuratie in grote lijnen gelijk met die van het "High-end gamesysteem", al zitten er wel een paar wezenlijke verschillen in. Zo is ten eerste de processor vervangen.
Ook de monitor is vervangen. Ik ben een groot voorstander van breedbeeld. Ik vindt het persoonlijk veel prettiger kijken dan het oude 4:3 formaat. Heeft er iemand enig idee of er steeds meer games zijn die dit ondersteunen?

Hier laat ik het even bij. Ik kijk uit naar jullie oordeel/mening. :)

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Ziet er goed uit. Wat ik me dus afvraag:
- Twee schijven (in RAID 0???) voor het parren en evt level loaden. Is 160 GB wel genoeg voor een nieuwsgroep junkie die ook de nodige video's converteert (ervan uitgaande dat je RAID 0 draait)?
- En wat je budget is (ivm mogelijke alternatieven). Aan het totaal te zien max 2000 euro?
- En waar is je muis (of lees ik daar keer op keer overheen)?

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Intel onterecht gepasseerd..? Eeuwige discussie, maar voor een high-end gamesysteem is AMD de beste optie, voor een high-end media-encoding systeem Intel. Hangt er dus net van af waar je het meeste waarde aan hecht, maar de keuze voor een AMD voor een gamesysteem is meer dan terecht. De A64 3000+ is niet in een gering aantal gevallen al sneller dan een Intel 3.8Ghz in games.
Een AMD CPU sneller dan 2.4Ghz bied nauwelijk toegevoegde waarde ingame, dus de keuze voor een 3800+ lijkt me ook terecht... 3700+ of 4000+ had ook gekund, maar dat is gemarchandeer binnen de marge.

Verder ziet je systeem er goed uit... De x2 is prettig voor video-encoding, en presteert niet onaardig in games, hoewel een snellere single core CPU op dit moment wel sneller is in de meeste games (en uiteraard non-multicore geoptimaliseerde apps). Hoewel een overklokje je daar wel in de buurt kan brengen.
Je zou ook nog kunnen overwegen om grotere schijven aan te schaffen... het prijsverschil tussen 160, 200 en 250GB schijven is redelijk minimaal, dus zeker wel het overwegen waard.
Verder kun je een 512mb X1800XT (~510 Euro) overwegen, die is waarschijnlijk wat meer futureproof dan een gewone GTX 256, en vaak ook sneller. Alternatief kun je even wachten op de nieuwe X1900 serie die ergens eind deze maand zou moeten uitkomen, de overige prijzen zullen dan wel zakken.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

nou excusez moi en pardon my French maar mijn x2 4400+ op 2700Mhz is echt wel behoorlijk sneller in games (NFSMW, Quake4, BF2, Fear etc.) dan mijn oude Venice 3200+ op 2400Mhz.
Die tweede core heeft daar niet veel mee te maken maar die +300Mhz wel, de rest van mijn systeem is gewoon hetzelfde gebleven......

DFI NF4 Ultra D
2x 1GB Kingston HyperX
MSI 7800GT
etc

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 01:55:
nou excusez moi en pardon my French maar mijn x2 4400+ op 2700Mhz is echt wel behoorlijk sneller in games (NFSMW, Quake4, BF2, Fear etc.) dan mijn oude Venice 3200+ op 2400Mhz.
Die tweede core heeft daar niet veel mee te maken maar die +300Mhz wel, de rest van mijn systeem is gewoon hetzelfde gebleven......
Dan game jij vermoedelijk op lage resolutie, want vanaf 1280x1024 met AA en AF worden veel games graphics limited. De CPU snelheid maakt dan niet veel verschil meer... zie ook hier: nieuws: Invloed processor op gameprestaties gemeten
Quake4 heeft trouwens dual core optimalisaties.

Waar het om ging is dat een 2.4Ghz Venice (Single core 3800+) op dit moment in de meeste games sneller zal zijn dan een 2.0Ghz X2 (Dual core 3800+).

[ Voor 23% gewijzigd door Cheetah op 17-01-2006 02:59 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

Als je zo'n videokaart koopt zou ik er ook nog 1GB meer Ram bij zetten, voor het geval je spellen speelt met zo'n videokaart (fear, BF2, HL2 etc) + met het oog op de toekomst :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hij heeft nu 2x1GB erin, lijkt me genoeg. Ik neem aan dat je dat ook probeerde te zeggen, maar hij heeft dus 2 reepjes genomen :P

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 17-01-2006 17:11 ]

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
bertenernie schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:08:
Als je zo'n videokaart koopt zou ik er ook nog 1GB meer Ram bij zetten, voor het geval je spellen speelt met zo'n videokaart (fear, BF2, HL2 etc) + met het oog op de toekomst :)
3x 1GB?
Denk dat 2x 1GB in dual channel wel aardig mee kan.

edit/
(8> te laat

[ Voor 14% gewijzigd door vacuumcleaner op 17-01-2006 17:13 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:27:
Hier laat ik het even bij. Ik kijk uit naar jullie oordeel/mening. :)
Wat valt er te oordelen over een 'best-buy' waar alleen de CPU is gewijzigd en er een scherm naar eigen keuze is toegevoegd?

Goed systeem en daar houdt het dan ook mee op.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
simulacrum schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 01:18:
Ziet er goed uit. Wat ik me dus afvraag:
- Twee schijven (in RAID 0???) voor het parren en evt level loaden. Is 160 GB wel genoeg voor een nieuwsgroep junkie die ook de nodige video's converteert (ervan uitgaande dat je RAID 0 draait)?
- En wat je budget is (ivm mogelijke alternatieven). Aan het totaal te zien max 2000 euro?
- En waar is je muis (of lees ik daar keer op keer overheen)?
Ik heb totaal geen verstand van het hele RAID verhaal. Ik ga dat straks eerst even bestuderen want ik kom het steeds vaker tegen.
2000 euro vindt ik idd wel een mooie limiet. Hoewel ik niet op een 100tje meer of minder zal kijken.
Ik heb een Razer Diamondback en een mooie Lowsense mat erbij dus dat is wel mooi genoeg om mee te nemen.

Bedankt voor de reacties iedereen. Thuis zal ik het allemaal beter bestuderen en onderbouwen waar nodig.

• rg-mohwa
  • Laatst online: 16:00

rg-mohwa

Phoe Hé

##zeurmodus##

Misschien nog een andere cooler voor je 7800 ...
##zeurmodus##

Verwijderd

Ik ben ook bezig een systeem samen te stellen (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1103574)
waarbij ik in eerste instantie ook 2gb Twinmos geheugen in had staan. Ik kreeg het advies beter niet voor twinmos te gaan, en ik heb idd ook topics gezien waarbij er problemen waren met dit geheugen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
kan beter een dual channel kit kopen, van corsair bijv., kijk maar eens in de compability chart van Asus

Verwijderd

Is dat mobo nou de Premium of Deluxe versie ? Als je stil systeem wilt ; de Premium met z'n heatpipe.

Ik zie Cas2,5 dimms. Misschien een id om voor Corsair Twinx2048 pc3500LL Pro @ Cas2 te kiezen ?

Goeie keuze btw, om toch dualcore te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:18:
[...]

Wat valt er te oordelen over een 'best-buy' waar alleen de CPU is gewijzigd en er een scherm naar eigen keuze is toegevoegd?

Goed systeem en daar houdt het dan ook mee op.
Ik ben toch blij dat ik dit topic gemaakt heb. Er schijnen dus inderdaad problemen te zijn met het geheugen in combinatie met dit moederbord. Zonder dit topic had ik dat niet geweten en straks misschien met een hoop gezeur gezeten.

Verwijderd

rg-mohwa schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:26:
##zeurmodus##

Misschien nog een andere cooler voor je 7800 ...
##zeurmodus##
en een andere cooler voor je nforce 4 chipset. Ik heb zelf bijna dezelfde config als jij wilt gaan aanchaffen. Maar als je veel met nieuwsgroepen doet kan je beter 2 hd's in raid 0 zetten volgens mij. Ik merk dat ik aan mijn Sata WD 250GB een beetje tekort kom.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb net een beetje zitten neuzen in de raidfaq en zie nu wat jullie bedoelen. Ik heb op dit moment 2 schijfjes van 40 gig in m'n pc zitten. Ik wist helemaal niets af van dat hele RAID gebeuren, en heb gewoon Windows op m'n C: gezet en daarna D: geformatteerd en de hele map "mijn documenten" naar D: verplaatst. Al mijn muziek, films, foto's e.d staan daar dus op, terwijl mijn windows installatie en al mijn programma's/games op c: staan. Is dit raar? Misschien lever ik zo wel onwijs veel in op snelheid ofzo hoor. Ik vondt het altijd wel prettig werken. :) Iemand hier meer over te zeggen?

Verder was ik ook geinteresseerd in wat Knot3d zei. Dit is de standaardversie. Ik wist dat er een deluxeversie was maar ik dacht dat daar alleen maar een extra netwerkaansluiting op zat. Ik was verder totaal niet op de hoogte van een "premium" versie. Er zit toch wel een behoorlijk prijsverschil tussen de 3 borden. met de premium in het midden. Als ik het goed begrijp maakt het bord vanaf de premium editie minder herrie?

Ik heb ook gedacht aan een andere koeler voor mijn videokaart, maar ik denk dat ik eerst gewoon ff kijk wat ik van de standaardkoeler vindt. Misschien vindt ik het geluid wat daarvanaf komt wel acceptabel genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 20:19 ]

Verwijderd

Ehm, dit is de line up :

A8N-sli met chipset fan - goedkoopst

A8N-sli Deluxe met chipset fan

A8N-sli Premium met heatpipe

A8N32-sli Deluxe met heatpipe - het duurst

over die chipset fan ; google maar op ; veel herrie en veel defect na x tijd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 20:28 ]

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:16:
Ik heb ook gedacht aan een andere koeler voor mijn videokaart, maar ik denk dat ik eerst gewoon ff kijk wat ik van de standaardkoeler vindt. Misschien vindt ik het geluid wat daarvanaf komt wel acceptabel genoeg.
Ik heb zelf ook enkele vergelijkbare systemen gebouwd en ik kan je vertellen; de 7800 GTX standaardkoeler maakt een hoop herrie. Veel teveel!

Vraag dat ter bevestiging bij het kopen nog een keer na en neem een leuke andere koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:27:
Ehm, dit is de line up :

A8N-sli met chipset fan - goedkoopst

A8N-sli Deluxe met chipset fan

A8N-sli Premium met heatpipe

A8N32-sli Deluxe met heatpipe - het duurst

over die chipset fan ; google maar op ; veel herrie en veel defect na x tijd.
Ok, hartstikke bedankt! Ik denk dat ik dan toch maar voor de A8N32-sli Deluxe ga. De heatpipe is een mooi voordeel en hij schijnt ook een stuk sneller te zijn met recente games.
Niettemin kan het bord – zowel met een als twee videokaarten – bij het spelen van recente spellen snelheidswinsten van acht tot zeventien procent neerzetten in vergelijking met met moederborden met x8-snelheid voor SLI-opstellingen.
Dat vindt ik nogal wat!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
endless schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:51:
[...]

Ik heb zelf ook enkele vergelijkbare systemen gebouwd en ik kan je vertellen; de 7800 GTX standaardkoeler maakt een hoop herrie. Veel teveel!

Vraag dat ter bevestiging bij het kopen nog een keer na en neem een leuke andere koeler.
Maar is dat dan constante herrie of allleen als ik het ding echt gebruik. Het gaat mij erom dat dat ding 's nachts stil is. Als ik aan het gamen ben maakt het mij niet zo heel veel uit want dan staat me geluid toch lekker hard. :7 Of is de snelheid waarnee het ding draait niet afhankelijk van de intensiviteit waarmee de kaart op dat moment gebruikt word..

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Het kan afhankelijk zijn van de temperatuur, die stijgt wanneer de hardware intensief wordt gebruikt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je de fan van je videokaart aansluit op een fancontroller zou je em 's nachts kunnen onderklokken, waarbij je de rpm van de fan heel laag zet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 01:55:

DFI NF4 Ultra D
2x 1GB Kingston HyperX
MSI 7800GT
etc
en sinds wanneer draait een 4400 x2 op 2700 mhz??? die draait (bij mij althans) op 2200mhz, en in games wordt die 2de core toch wel gebruikt hoor. Als ik BF2 draai zitten beide core's met een belasting van ongeveer 60%, wat niet veroorzaakt kan worden door het switchen van bf2 naar de ene en alle achtergrondprocessen naar de andere core.

• RoD
  • Niet online

RoD

Klopt. Een 4400 x2 draait op 2200mhz. In benchmarks komt trouwens ook naar voren dat dual core niet sneller is dan single core. Maar met het oog op de toekomst is het misschien zinvol om wel een dual core systeem te nemen. Het jammere is dat ze op het moment nogal duur zijn.

Verwijderd

ik zou eerder kiezen voor een 1 Sata en 1 Pata schijf, ik heb laatst windows op een sata schijf geinstalleerd maar dat werkt toch niet echt praktisch. Ik dan zou ik kiezen voor een 160Gb Pata en dan bv een 200 / 250Gb Sata II schijf (raptor? ).
Je hebt dan 1 schijf op 1 ide kanaal, deze kan dan de volle bandbreedte gebruiken. Daarnaast sata is niet zo gek veel sneller dan Pata (pata@133MB/s VS sata@150MB/s), en aangezien je games meestal vanuit je geheugen werken...

succes!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tussen Sata en Pata schijven zit vaak inderdaad weinig verschil qua snelheid. Maar leg eens uit waarom het niet praktisch is om Windows op een Sata schijf te installeren? :?

@TS: Als je echt voor een snelle hdd setup wilt gaan kun je het beste RAID0 nemen, met 2 schijven van dezelfde grootte.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

je wens om een stil systeem te hebben staat haaks op de 7800reeks videokaart. als je deze niet versleuteld naar iets zalman-achtigs is een passieve opstelling in SLI misschien een idee.
vergis je niet in de herrie van een zware videokaart...

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:02:
[...]

Ok, hartstikke bedankt! Ik denk dat ik dan toch maar voor de A8N32-sli Deluxe ga. De heatpipe is een mooi voordeel en hij schijnt ook een stuk sneller te zijn met recente games.

[...]

Dat vindt ik nogal wat!
Ik heb tests gedaan met gelijke mobo's, heatpipes en zalmann coolers.
Voor snelheid maakt het niet uit; als er al verschil is, is dit slechts heel marginaal.
Zelfs in geluid is er heel weinig verschil. Een collega tegenover me kon me niet
met zekerheid vertellen dat er een fan in zat.

Met raidsets heb ik wat moeite; ik heb 2x een defecte raid
config meegemaakt en 1x een onherstelbare config van 3x 250mb
is niet leuk. Weeg evt. snelheidswinst goed af tegen dataveiligheid. :/

Verwijderd

btw, ik boot van een raptor 34GB en heb mijn data op grote Maxtors staan.
De volgende HDs die ik koop zullen toch wel USB2.0 zijn ivm het gemak
van meenemen en uitwisselen... O-)

Verwijderd

Topicstarter
MrJayMan schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:53:
je wens om een stil systeem te hebben staat haaks op de 7800reeks videokaart. als je deze niet versleuteld naar iets zalman-achtigs is een passieve opstelling in SLI misschien een idee.
Heeft iemand misschien een suggestie voor een koeler voor op de videokaart?

En zal ik het 1GB PC3200 DDR (TwinMos) maar verruilen voor Corsair 2048MB PC3200 DDR. CL2 (Corsair TWINX2048-3200C2) 247,90 Zoals MXSymen al geopperd had in zijn thread?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 22:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:02:
Ik denk dat ik dan toch maar voor de A8N32-sli Deluxe ga. De heatpipe is een mooi voordeel en hij schijnt ook een stuk sneller te zijn met recente games.
de A8N32-sli Deluxe is misschien duurder dan dat je d'r voor over hebt......

De Premium heeft dan wel geen pci-ex16 maar wel een heatpipe gekoelde chipset. Tis maar een suggestie eh, gemiddeld 45 euro goedkoper dan de A8N32-sli Deluxe.

Die € 45 heb je dan d'r bij voor die 2Gb cas2 Corsair set, en dan bedoel ik de Twinx2048 PC3500LL Pro met 2-3-2-6 T1 hoewel die PC3200C2 geen slechte goedkopere keuze is hoor.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 23:08 ]

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 17:37

ChangeLife4Ever

owned by above

Waarom vervang je de X2 3800 niet door een X2 4200? Het lijkt me dat die extra 60-80 er ook wel af kan. Dan heb je gelijk een "3500+" voor single thread games. Zeker nu Azerty (oa) de prijs naar 380 heeft gebracht, lijkt deze processor meer op z'n plaats in dit (voor de rest) TOP systeem

remember your end, someone owns us

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:35:
[...]
Ik ben toch blij dat ik dit topic gemaakt heb. Er schijnen dus inderdaad problemen te zijn met het geheugen in combinatie met dit moederbord. Zonder dit topic had ik dat niet geweten en straks misschien met een hoop gezeur gezeten.
Zit je mogelijk toch wel als blijkt dat de gekochte geheugenmodules niet op de QVL* van ASUS staan. Daarnaast zullen de samenstellers van de BBG daar heus wel naar gekeken hebben en mag je er rustig vanuit gaan dat het door hun gekozen geheugen prima werkt op dat MB.

*
Qualified Vendors List

Welkom op GoT trouwens. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 17-01-2006 23:15 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:54:
[...]

de A8N32-sli Deluxe is misschien duurder dan dat je d'r voor over hebt......

De Premium heeft dan wel geen pci-ex16 maar wel een heatpipe gekoelde chipset. Tis maar een suggestie eh, gemiddeld 45 euro goedkoper dan de A8N32-sli Deluxe.

Die € 45 heb je dan d'r bij voor die 2Gb cas2 Corsair set, en dan bedoel ik de Twinx2048 PC3500LL Pro met 2-3-2-6 T1 hoewel die PC3200C2 geen slechte goedkopere keuze is hoor.
Is dat geheugen zoveel beter dan? Het kost namelijk wel een stuk meer.

Verwijderd

uhm, nou, die van mij draait op 2700Mhz sinds ik in mijn bios een multiplier van 9 en eeh htt van 3x300 heb ingesteld. dit gecombineerd met een vcore van 1.45v, en ram op 3/4.

Draait erg goed:) En als je gelezen hebt wat ik schreef zei ik ook dat die tweede core er niet toe doet maar die extra MHZen wel!!!!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:24:
[...]

en sinds wanneer draait een 4400 x2 op 2700 mhz??? die draait (bij mij althans) op 2200mhz, en in games wordt die 2de core toch wel gebruikt hoor. Als ik BF2 draai zitten beide core's met een belasting van ongeveer 60%, wat niet veroorzaakt kan worden door het switchen van bf2 naar de ene en alle achtergrondprocessen naar de andere core.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik heb zelf ook de Corsair Twinx 3200LL en dat was in januari 2003 ook al behoorlijk duur maar ik heb er geen enkel probleem mee gehad. Een hoop ASUS-MB's, zoniet alle, zijn nogal kieskeurig wat het geheugen betreft.

Nogmaals, kijk ALTIJD eerst op de QVL van het betreffende MB. Ga je niet (die-hard) overclocken dan kun je gerust goedkoper geheugen kopen. Je zult weinig snelheidsverschil merken.... meetbaar maar nauwelijks of niet merkbaar.

ARME AOW’er

Verwijderd

Nou, als je 1280x1024 een lage resolutie noemt wel ja maar op die resolutie speel ik (is wel zo prettig om met een tfttje op de native resolutie te gamen anders is het vrij lelijk allemaal)

Die dualcore optimalisaties van Quake4 zijn bij 1280x1024 een wassen neus btw. ik draai de 1.0.5beta2 patch en verlies niet maar win ook niet:)

Die extra MHZen van het overclocken van mijn cpu helpen wel behoorlijk. Waar het om ginge begrijp ik, ik zeg alleen wat ik zeg en daar komt bij dat ik nu gewoon mijn mailclient (outlook) kan laten draaien, utorrent lekker op volle snelheid kan laten downloaden en als ik midden in de nacht nog zit te gamen en mijn virusscanner (avg) doet onverhoopt zijn automatische scan alsmede MSAntispyware dan mis ik geen enkele frame en dat is wel erg lekker met een X2.
Je moet hem alleen wel overclocken of heeeeeel veel geld uitgeven om de snelheid van een goedkopere singlecore cpu te evenaren.
FirefoxAG schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 02:30:
[...]
Dan game jij vermoedelijk op lage resolutie, want vanaf 1280x1024 met AA en AF worden veel games graphics limited. De CPU snelheid maakt dan niet veel verschil meer... zie ook hier: nieuws: Invloed processor op gameprestaties gemeten
Quake4 heeft trouwens dual core optimalisaties.

Waar het om ging is dat een 2.4Ghz Venice (Single core 3800+) op dit moment in de meeste games sneller zal zijn dan een 2.0Ghz X2 (Dual core 3800+).

Verwijderd

helemaal waar, zoals ik elders al zeg is een X2 gewoon ook te OCen en dat heb ik dus ook gedaan en zijn er andere fijne voordelen aan een X2 verbonden.
RoD schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:31:
Klopt. Een 4400 x2 draait op 2200mhz. In benchmarks komt trouwens ook naar voren dat dual core niet sneller is dan single core. Maar met het oog op de toekomst is het misschien zinvol om wel een dual core systeem te nemen. Het jammere is dat ze op het moment nogal duur zijn.

• Cheetah

Cheetah

MrJayMan schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:53:
:?
De 7800GT/GTX videokaarten zijn erg stil. Ik heb ook een GTX met standaardkoeler gehad, en die hoor je bijna niet... ik heb een erg stil systeem trouwens. Alternatieve koeler monteren i.v.m. geluid is dus een beetje onzin.
Bij de X1800 serie is dit trouwens wel een ander verhaal... die zijn ingame behoorlijk luidruchtig.

Verder kun je naast Corsair PC3200 CL2 ook PC4000 CL3 overwegen... is wat lekkerder bij het overklokken.

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 18-01-2006 00:08 ]

Full Specz

Verwijderd

man wat een geld.
Waarom koop je de duurste videokaart die er is (zo ongeveer)? Het is altijd slimmer om juist niet het topmodel te nemen omdat je daarvoor een veel hogere prijs betaald, wat je niet terug ziet in de prestaties. Ik zou voor de helft van het geld een Sapphire Radeon 1800XL nemen, kost de helft maar kun je alle moderne spellen goed op spelen. En mocht dat niet meer het geval zijn upgrade je hem tzt voor het geld dat je uitgespaard hebt (en dan ben je sneller uit dan met die 7800GTX). De 1800XL is trouwens heerlijk rustig bij desktopgebruik!

Verder zou ik geen Asus NF4 sli nemen maar een DFI. Of de Asus A8R-MVP (test Anandtech). Dat is een Ati/Uli crossfire bord weliswaar, maar die is zeer stabiel en de beste overklokker.

Die monitor is toch 1680x1050? Is dat niet een beetje rare resolutie voor games? Ik zou ff uitzoeken hoe goed dat ook ondersteund wordt door games. (ik ben zelf verliefd op de Samsung 204T, met 1600x1200 en PVA scherm omdat ik naast games ook grafisch werk doe).

Oh ja, ik zou 2 Samsung SP250 nemen, die zijn ook heel snel (de hoogste STR op 10k schijven na) en heerlijk stil.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 00:20 ]

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:30
kan je je geheugen anders niet bij de lokale geheugen boer kopen. kan je het makkelijker opruilen als t niet werkt. je kan ook wel twinmos nemen en een gigabyte of msi mobo met dezelfde functies. daar hoor ik niemand over heb zelf ook twinmos + msi.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:51:
helemaal waar, zoals ik elders al zeg is een X2 gewoon ook te OCen en dat heb ik dus ook gedaan en zijn er andere fijne voordelen aan een X2 verbonden.

[...]
offtopic:
Een single core kun je natuurlijk ook gewoon overklokken ;)
Fat Baba schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:32:
kan je je geheugen anders niet bij de lokale geheugen boer kopen. kan je het makkelijker opruilen als t niet werkt. je kan ook wel twinmos nemen en een gigabyte of msi mobo met dezelfde functies. daar hoor ik niemand over heb zelf ook twinmos + msi.
Twinmos + Asus wil nog wel eens problemen geven. Ben het de laatste tijd erg vaak tegengekomen op GoT. Dus die combinatie zou ik vermijden :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Dubbelpost, sorry

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 18-01-2006 00:38 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zou niet gaan voor Twinmos geheugen omdat daar vaak problemen mee zijn in combinatie met de Asus bordjes zoals je hier op GoT kunt lezen (en veel pc shops je zullen vertellen) en zoals RoD hieronder ook al aangeeft.

Als je overigens wilt gaan OCen kun je cool 'n quiet niet meer gebruiken.

Dat 7800GT/GTX kaarten stil zouden zijn is onzin. Mijn 7800GT maakt ongeveer 2 tot 3x zo veel geluid dan mijn oude 9800 pro, beide met default koelers en instellingen.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 18-01-2006 00:41 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Poeh best wel verwarrend allemaal nu! :/

Ik heb een paar vragen.

Denken jullie dat het het waard is om de "A8N32-SLI Deluxe" ipv de "A8N-SLI Premium" vanwege de "True Dual X16 SLI"?

Weten jullie of er toekomstige games 1680x1050 zo'n beetje standaard zullen ondersteunen?

Ik hoop later op de dag reacties te kunnen lezen. :) Nu ga ik slapen. Alvast bedankt voor al jullie hulp! _/-\o_

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:51:

Denken jullie dat het het waard is om de "A8N32-SLI Deluxe" ipv de "A8N-SLI Premium" vanwege de "True Dual X16 SLI"?
Even zoeken met Google

Klik
Klik
Klik
Klik
En hier een hele uitgebreide review.

Trek zelf je conclusie ;)

Verwijderd

hahaha, ik zech al ook:) en singlecore vind ik leuk maar dual core heef twat extra voordelen:)
RoD schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:37:
[...]

offtopic:
Een single core kun je natuurlijk ook gewoon overklokken ;)

[...]

Twinmos + Asus wil nog wel eens problemen geven. Ben het de laatste tijd erg vaak tegengekomen op GoT. Dus die combinatie zou ik vermijden :)

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:36:
@TS: Als je echt voor een snelle hdd setup wilt gaan kun je het beste RAID0 nemen, met 2 schijven van dezelfde grootte.
Waarbij wel even opgemerkt moet worden dat de kans dat een Raid 0 array het begeeft stukken groter is dan de kans dat een normale harddisk het begeeft

P1: kans dat een harddisk kapot gaat (0<P1<1)
P2 = 1-P1: kans dat een harddisk blijft werken. (P2<1)

Kans dat een raid0 array blijft werken is P2*P2 (dus kleiner dan P2)

De hogere snelheid gaat dus ten koste van de betrouwbaarheid.

• Cheetah

Cheetah

Bor de Wollef schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:40:
Dat 7800GT/GTX kaarten stil zouden zijn is onzin. Mijn 7800GT maakt ongeveer 2 tot 3x zo veel geluid dan mijn oude 9800 pro, beide met default koelers en instellingen.
Tja, ik weet niet hoe jouw GT klinkt, maar ik weet wel dat de Leadtek 7800GTX die ik had (met nVidia reference cooler) een van de stilste stock high-end kaarten is die ik in 2 jaar heb gehad... en ik heb ze zo'n beetje allemaal wel gehad de afgelopen 2 jaar ;)
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:51:
Ik denk persoonlijk dat het de meerprijs niet waard is. Dat geld kun je beter ergens anders in investeren (snellere videokaart bijv). Sowieso zou ik me afvragen of je uberhaupt voor een SLI bord moet gaan... gemiddeld genomen is iedere nieuwe generatie toch bijna net zo snel als previous gen SLI, dus kun je beter op termein upgraden.
Met een standaard Ultra bord kun je dan weer geld uitsparen, en dit weer nuttig elders besteden.
Aan 1 7800GT en zeker 7800GTX heb je momenteel wel voldoende voor gamen op 1680x1050... ik red het zelfs met 1920x1200 nog vrij ruim :)
Weten jullie of er toekomstige games 1680x1050 zo'n beetje standaard zullen ondersteunen?
Breedbeeld schermen worden steeds meer mainstream... vermoedelijk dus wel. Veel huidige games ondersteunen al breedbeeldreso's, zij het soms door het handmatig aanpassen van een settings filetje (FEAR bijvoorbeeld).
Ik hoop later op de dag reacties te kunnen lezen. :) Nu ga ik slapen. Alvast bedankt voor al jullie hulp! _/-\o_
Pleasure ;)
RoD schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 01:08:
Even zoeken met Google

Klik
Klik
Klik
Klik
En hier een hele uitgebreide review.

Trek zelf je conclusie ;)
Uit andere reviews blijkt weer een performanceverschil van slechts enkele procenten tussen "standaard" NF4 SLI en SLI32... :/

[ Voor 18% gewijzigd door Cheetah op 18-01-2006 02:59 ]

Full Specz

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:17:
[...]

Heeft iemand misschien een suggestie voor een koeler voor op de videokaart?

En zal ik het 1GB PC3200 DDR (TwinMos) maar verruilen voor Corsair 2048MB PC3200 DDR. CL2 (Corsair TWINX2048-3200C2) 247,90 Zoals MXSymen al geopperd had in zijn thread?
hoho, wacht even;), ik heb dus helemaal geen verstand van geheugen, ik denk dat je m'n post wat verkeerd begrepen hebt. Ik zag dit type geheugen bij cool prizes staan en ik heb gevraagt of het mischien wat was, maar of het voor die prijs goed geheugen is vraag ik mij juist ook af? iemand?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

ARME AOW’er

• RoD
  • Niet online

RoD

FirefoxAG schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 02:50:

[...]
Uit andere reviews blijkt weer een performanceverschil van slechts enkele procenten tussen "standaard" NF4 SLI en SLI32... :/
Mja, maar dat komt in deze reviews toch ook naar voren? :P

Verwijderd

ja leuk die nF4 SLI, maar welke je ook neemt de A8R-MVP is sneller. (kijk hier.

Als je een nieuw systeem gaat aanschaffen moet je natuurlijk wel zelf de reviews doorlezen en niet allles aan anderen vragen want dan krijg je toch allemaal tegenstrijdige berichten, of erger: gehypte dingen die in de mode zijn en die iedereen heeft (zoals die Asus nF4 SLI). DFI is imho sowieso beter.

Ga eerst eens nadenken of je überhaupt SLI denkt te gaan gebruiken! Zoals gezegd: tegen de tijd dat een nieuwe generatie kaarten uitkomt ben je met 1 nieuwe kaart sneller (en met minder driver gedoe, en bij àlle spellen) dan 2 oudere generatie in SLI.

Stil systeem: als je hiervoor gaat moet je wel echt alles in je setup meenemen. Je kunt een heel stil systeem maken dat compleet verpest wordt door 1 component (hier in mijn geval een htpc met gierende Maxtors).
Dingen die enorm helpen:
- stille stabiele voeding (Tagan)
- stille fans en vooral zo weinig mogelijk! Liever 1 grote 120 mm Pabst in het vooronder en 1 80/92mm met een fanduct direct van je cpu de kast uit.
- zorg dat alles goed vast zit, liefst met rubberen grommits.
- gebruik stille HD's, die kunnen een heel irritant gierend geluid afgeven. Ik heb als laatst een Samsung geinstalleerd als vervanging voor een Maxtor en die pc is nu echt heel stil (als Speedfan eenmaal loopt).
-denk aan je videokaart, de topmodellen zijn eigenlijk al een soort van opgevoerde modellen (door de zware concurrentie) die erg veel warmte produceren, en dus navenant luidruchtig gekoeld worden.
-probeer kleine 40mm fannetjes te vermijden, die gaan al vrij snel irritant ratelen/rammelen.
- kastdemping kan helpen, maar met >2 casefans in je kast is het compleet overbodig.
Pagina: 1