Toon posts:

Nieuw Dual-core game systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil deze week een nieuw systeem aanschaffen, en het leek mij verstandig om voor het aanschaffen ff wat input van de Gotters te krijgen ;)

kheb wat research gedaan en ik ben tot het volgende systeem gekomen (maar twijvel over een aantal dingen)

AMD ATHLON 64 X2 3800+ DUAL-CORE BOX 338,20
Twinmos 2GB DDR PC3200 CL 2.5 (2x1GB) Dual Channel Kit 178,95
Asus A8N-SLI Nforce4 Ultra Skt 939 112,35
Hitachi 250GB 7200rpm Sata II 114,95
Asus EN7800GT 2 DHTV 256MB PCI-E 314,95
NEC 4550 dvdwriter black bulk 42,70
Antec Case Sonata II Black ATX MidiTower True Power 450W 110,95

totaal 1213 euro (hoger wil ik eigenlijk ook niet)

(prijzen van cool-prizes, maar ik bestel uiteraard bij de goedkoopste webshop ;), moet ik nog even uitzoeken)

Nu vraag ik me af of ik voor het juiste geheugen gekozen heb, want ik wil het systeem wel overclocken namelijk, zo ook voor het moederbord?

De HD, welke HD heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding rond de 250gb?

Asus 7800GT, of is de x1800xl (270 euro) mischien een betere keus?

Brander en kast lijken mij goed, alleen maar goede dingen over gelezen.

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-01 21:01
Prima systeem zo te zien.
Check ff na of het geheugen geen problemen geeft met je asus moederplank, overclocken blijft altijd beetje mazzel hebben natuurlijk...
Ik mis nog een goede koeler! Overclocken met de boxed koeler levert denk ik zo wel mindere prestaties op als met een thermaltake big typhoon of iets dergelijks.
Ik wil eenzelfde soort systeem gaan bestellen maar zit met 1 probleem.
Namelijk dat naar verhouding die x2 3800 processor echt duur is (en blijft).
Eigenlijk zijn het twee 3200 kernen die op dit moment los voor 160 euro staan (samen dus 2x160= 320 euro)
Ook is een 3700 nu 220 euro en geeft op de wat oudere games in principe betere resultaten vanwege z'n hogere clock. Ook lijkt het niet te vlotten met games e.d. die dual core ECHT ondersteunen.
Dus tenzij je van plan bent om norton echt te laten draaien terwijl je gamed of iets dergelijks lijken er ook andere mogelijkheden te zijn die je best veel geld besparen. Het lijkt mij persoonlijk ook leuk om een x2 te hebben om ermee te pimpen maar ik vind het op dit moment de dure keuze ben ik bang.
Misschien beter op je processor besparen en duurdere videokaart kopen.

Harde schijven zijn je hitachi en maxtor natuurlijk lekker snel dus daar kun je geen bult mee vallen. (zie ook de best buy guides van afgelopen maanden). Tussen de twee videokaarten zit nog best een aardig prijsverschil dus het zal aankomen op het doorlezen van wat reviews lijkt me en er dan rekening mee houden dat de 7800 duurder is.

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Verwijderd

De X1800 XL presteerd gemiddeld wel wat beter dan de 7800 GT, en hij is ook nog goedkoper.
Van die € 30,- koop je een Zalman GPU koeler en overclocken die handel :)

Dan heb je meer voor de zelfde prijs

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
X1800 XL heeft wat features die in moderne games goed gaan helpen. 3Dmark 2006 ( die er aan komt ) zal dat denk ik ook laten zien. Daar deed een 2 tal 7800 GTX kaartjes een avarage fps van 11.7.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

In combinatie met het sli van dat moederbord, is het verstandiger om een 7800GT pakken. Ivm je daar later nog een 7800GT bij kan prikken, wat dan weer een mooie upgrade is!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-02 16:44
ik heb vrijdag bijna hetzelfde systeem binnen gekregen. en hij doet het perfect :P
alleen heb ik een msn7800gt..

nog ff wat opmerkingen:
neem een andere VGA koeler. Bijvoorbeeld de zalman vf700-AlCu. Ik had eerst mijn systeem zonder geinstalleerd om te kijken of alles werkte.. en dacht "Sonata II is helemaal niet still!" maar na de installatie van deze koeler was hij echt vele male stiller. En koelt ook stuk beter volgens mij dan de normale koeler. Stressed is de cpu 62graden. Idle 42.

ook voor de CPU koeler zou ik een andere nemen. Ik had de zalman 7700-AlCu.. ook lekker still op zijn laagste stand. en mijn CPU komt niet boven de 42 graden stressed uit..

Het enige wat ik nu nog hoor is mijn hardeschijf die aan het "ratelen" is.

Owja en overclocken werkt ook goed..
standaard 10% sneller op de AMD 3800. En de VGA op 475/1150 (standaard 400/1000). Ging ik van 6700 naar 8200 in 3DMark05.
Kan vast nog wel hoger. maar nog geen tijd voor gehad. Dit zijn gewoon de standaard overclocking features.

hoop dat je er wat aan hebt. ^^

edit:
nog over die x2 proc. Daar moet je ook rekening meehouden natuurlijk. Ik heb bijvoorbeeld DC++ (erg cpu intensief) vaak aanstaan en tegelijk aan het gamen. Dit scheelt echt wel een hoop.
En FEAR spelen op alles max (behalve softshadows) en dan tegelijk een divx naar dvd omzetten 1.5x zo snel geeft ook wel een leuk gevoel.

[ Voor 18% gewijzigd door RuudBurger op 16-01-2006 10:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 09:55:
In combinatie met het sli van dat moederbord, is het verstandiger om een 7800GT pakken. Ivm je daar later nog een 7800GT bij kan prikken, wat dan weer een mooie upgrade is!
Als je even de reply boven de jouwe leest van Astenu, zieje dat 7800 GT's het bagger doen in 3DM 06.
Waarschijnlijk ook in toekomstige games met dezelfde soort eye-candy functies als 3DM 06.

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:20
Ik heb op meerdere plekken gelegen dat dat Twinmos geheugen niet helemaal super werkt (kan bijv. niet op 400mhz zonder instabiel te zijn).

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:06:
[...]

Als je even de reply boven de jouwe leest van Astenu, zieje dat 7800 GT's het bagger doen in 3DM 06.
Waarschijnlijk ook in toekomstige games met dezelfde soort eye-candy functies als 3DM 06.
nou daar zou ik dan wel een bron van willen zien, want 7800gt sli is zeker wel sneller dan 1 x1800xl hoe je het ook went of keert.

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:06:
[...]

dan zou ik wel graag een bron van jouw willen zien, klinkt nogal zeer ongeloofwaardig/fanboy.

En als dit zo is, verwacht ik dat dit door middel van een driver update wel verholpen zal gaan worden.

EDIT

Nog even een reactie op voorgaande bericht van jouw, de x1800xl is juist 30 euro duurder dan de 7800gt. Er staat idd in de pricewatch dat de x1800xl rond de 270 kost. Maar al die shops hebben de x1800xl niet voor die prijs. De goedkoopste shop heeft hem voor 344 euro (hardwaretotaal)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 13:44 ]

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:30
idd geen twinmos nemen, had laatst met die moederbord en deze reepjes problemen, kon rar bestanden niet uitpakken vanwege crc errors terwijl die bestanden echt goed waren, voltage verhoogh to 2.75 maar dat hielp ook niet. uiteindelijk omgeruild voor een setje geil geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst natuurlijk bedankt voor de reacties.
aan de koeling heb ik ook zitten denken, ik zit eraan te denken om later een LC setje te maken, of anders toch maar een arctic freezer pro op de proc en een zalman op de vidkaart.

Ik ga voor de 7800gt, vanwege toch de sli mogelijkheid voor later.

Ok, het is dus duidelijk dat er geen twinmos geheugen in komt, mischien is dit wat:
Corsair 2048MB PC3200 DDR. CL2 (Corsair TWINX2048-3200C2) 247,90 of mischien weet iemand iets beters bij een andere shop wellicht, want er zijn zoveel soorten geheugen, en ik heb daar echt geen verstand van. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 18:49 ]

Pagina: 1