Toon posts:

Probleem met mijn gekochte geheugen!

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een gig aan intern geheugen gekocht, ik had al 2x 512mb (DDR) en wou er nu dus 1x 1024mb (DDR) bij doen.

Eenmaal geplugged op mij computer werkte het prima en gaf de computer ook aan dat ik nu 2048mb DDR ram had.

Nu ging ik een spel spelen (WoW) en wat bleek, tekens als ik net in de game zat knalde hij eruit met de foutmelding dat mijn memory niet te lezen was. Ik heb dit een stuk of 5 keer geprobeerd maar telkens dezelfde melding. Toen heb ik de 1024 DDR eruit gehaald en daarna werkte alles weer prima.

Ik heb wel vaker zulke errors gehad maar toen lag het dacht ik aan mijn cooler (de pc was te warm geworden).

Dit lijkt me nu niet mogelijk aangezien hij er vanaf dat ik de ddr ram erin had geplugged een melding gaf.

Mijn system:
AMD 2000
DDR ram 333mhz
Moederboard: MSI KT3ultra2 333mhz
Ati videokaart radeon 9800 pro

Merk gekochte geheugen: Corsair 1024 DDR ram 400mhz, 184 PIN ddr-dimm.

Als jullie iets weten graag :)

Met vriendelijke groet,

David

Verwijderd

- probeer het eens met alleen die 1024 erin
- test je geheugen eens met memtest86

zie ook de faq:
error checken: http://gathering.tweakers...messages/649229#ramtesten
verschillende merken http://gathering.tweakers..._messages/649229#rammixen
compatibiliteit http://gathering.tweakers...649229#ramcompatibiliteit

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 23:23 ]

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Heb je toevallig hier al gekeken: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Daar staan een aantal manieren genoemd om je geheugen te testen. Wat bijvoorbeeld al interessant is om te weten: heb je de problemen ook als je alleen je nieuwe geheugen gebruikt?

public void ik()

Verwijderd

Idd je geheugen testen met alleen de module van 1024MB er in met memtest86. Waarschijnlijk is daar niks mis mee.
Het latje van 1024MB in het eerste slot duwen en dan de andere twee.
Is het ene geheugen soms dubbelzijdig en het andere enkelzijdig, zoja, dan kan dit problemen opleveren met je memorycontroller.
Kijk ook eens naar in je bios naar je geheugen instellingen. Timings versoepelen. Draait je 400Mhz latje wel op 333Mhz?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder zijn je specs hoogst onduidelijk:
AMD 2000
Wat :? AthlonXP? Sempron? MHz? PR?
DDR ram 333mhz
333miliHerz is niet veel... de Intel 4004 draaide op dat soort snelheden :o

Kijk eens in het PMG beleid: hoeveel chips, welke chips (opschrift), welke timings in BIOS?
Moederboard: MSI KT3ultra2 333mhz
Ati videokaart radeon 9800 pro

Merk gekochte geheugen: Corsair 1024 DDR ram 400mhz, 184 PIN ddr-dimm.
OK, welke chips, hoeveel, wat voor en staat deze reep/deze chips in de QVL liijst van MSI voor dit bord?

Tenslotte mis ik wat er gebeurt als je alleen het nieuwe geheugen draait - en wat er gebeurt als je met alle geheugen samen de BIOS timings versoepelt. Oftewel zat om uit te proberen voor je hier aan een topic denkt :o

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 18-01-2006 00:19 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.