Toon posts:

Matig presterend Systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een systeem dat na het formateren en opnieuw instaleren van Windows XP home slechter presteerd dan voor de instalatie.Deze problemen zijn goed merkbaar als ik met een paar vrienden aan het gamen ben.Tijdens het laden van bijvoorbeeld een potje Battlefield 2 ben ik meestal als laatste in de server terwijl voordat ik Windows opnieuw instaleerde meestal een van de eerste was.Dit vind ik best frustrerend zeker omdat ik gewoon 50 euro heb betaald voor een reepje extra ram geheugen,ik heb namelijk 1.5 gb en mn vrienden hebben 1gb en toch zijn ze een stuk sneller,hoe kan dit??.
Dit heb ik zelf geprobeerd:

-Windows weer opnieuw geinstaleert
-nieuwste chipset drivers geinstaleerd
-spel op apparte partieite geinstaleerd
-spel opnieuw geinstaleerd
-gekeken of bij de ide controllers DMA aan stond(stond goed)
-FSB in bios verhoogd(hielp bijna niet)
-CAS latency naar 2.0 gezet(hielp ook niet)
-Turbo mode in bios aangezet(hielp bijna niet)
-Wisselbestand door systeem laten beheren(hielp bijna niet)
-Wisslebestand uitgezet(hielp ook niet)

Ik ben nu echt ten einde raad wat zou het toch kunnen zijn?Mischien te weinig voeding?(Maxpower350Watt)Ben namelijk overgestapt van een Ati 9800Pro naar een X800 Pro maar grafisch draait het spel perfect.

Specs:

Amd 64 3000+
1536 mb DDR PC3200 geheugen
Maxtor 120GB Sata hdd
Powercollor X800 PRO
Asus K8V-X moederbord
Maxpower 350 Watt voeding
Creative Soundblaster 5.1

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Haal er weer eens een reepje geheugen oud (terug naar de oude toestand zeg maar)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:49
is windows ook trager?
misschien services killen
zie ook FAQ WOS? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1018546#34

gewaarwordingshorizon

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geheugen in dual-channel is sneller, maar daarvoor moet je wel twee of vier gelijke reepjes geheugen hebben.Aangezien er geen 768MB geheugenreepjes verkocht worden, is de conclusie dat je twee ongelijke, of drie gelijke of vier gelijke geheugenreepjes hebt. Daardoor is het waarschijnlijk langzamer.

Verwijderd

Vsync? :P Je kijkt je helemaal scheel naar de hardware instellingen, maar mischien is het wel software matig :)

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Bij mij is vaak niet het ram, maar juist m'n hdd de beperkende factor bij het laden in spellen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-03 09:36
Heb je toevallig een Socet 754 processor?
Die laat je geheugen op 333Mhz lopen als je 3 repen geheugen gebruikt. Zelfs met 2 repen kan zich dit al voordoen. Mocht je een S939 processor hebben met dual channel geheugen, kijk dan eens naar nog een reep extra om op dual channel te kunnen draaien.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
NoepZor schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:46:
Die laat je geheugen op 333Mhz lopen als je 3 repen geheugen gebruikt. Zelfs met 2 repen kan zich dit al voordoen. Mocht je een S939 processor hebben met dual channel geheugen, kijk dan eens naar nog een reep extra om op dual channel te kunnen draaien.
De Asus K8V-X is inderdaad een socket 754 moederbord.
Waarschijnlijk (als hij nu 3 dimm's heeft) is zijn geheugensnelheid teruggebracht naar ddr 333. En dat merk je wel in je performance. :)

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:55:
[...]

De Asus K8V-X is inderdaad een socket 754 moederbord.
Waarschijnlijk (als hij nu 3 dimm's heeft) is zijn geheugensnelheid teruggebracht naar ddr 333. En dat merk je wel in je performance. :)
Maar ik heb in mn bios de cas latency op 400 mhz gezet maar dat maakt niets uit het gaat er niet sneller op helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:29:
Vsync? :P Je kijkt je helemaal scheel naar de hardware instellingen, maar mischien is het wel software matig :)
Vsync is toch meer iets van de monitor?maar waar stel ik dat eigenlijk in?

Verwijderd

Topicstarter
NoepZor schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:46:
het gekke is dat hij het met drie streepjes erg goed heeft gedaan daardoor was ik meestal een van de eerste in een spel,maar na het formateren in eens niet meer.Dus hij kan het wel maar hij doet t niet als je begrijpt wat ik bedoel.

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 23:54
We mogen aannemen dat je zonder virus en spyware zit?

• kaconst
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 17:15
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:29:
[...]

Maar ik heb in mn bios de cas latency op 400 mhz gezet maar dat maakt niets uit het gaat er niet sneller op helaas.
De cas latency op 400 Mhz? Die staat op 2, 2.5 of 3 maar niet op 400 :)

Verwijderd

Topicstarter
kaconst schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:57:
[...]

De cas latency op 400 Mhz? Die staat op 2, 2.5 of 3 maar niet op 400 :)
sorry bedoel 2.0

Verwijderd

Topicstarter
Antediluvian schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:52:
We mogen aannemen dat je zonder virus en spyware zit?
norton antivirus 2005 vind niets
microsoft antispyware vind ook niets

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Even een beetje offtopic, maar wat maakt het uit dat je nou 3 seconden later op een server bent?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:59:
[...]

norton antivirus 2005 vind niets
microsoft antispyware vind ook niets
probeer eens een andere online virus scanner
gooi norton eraf !!
en zet alle bios instelllingen eens op auto

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Kawaii schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:16:
Even een beetje offtopic, maar wat maakt het uit dat je nou 3 seconden later op een server bent?
Err, dat maakt 3 seconden per lvl uit...

Vind jij misschien niet boeiend :P Maar hij wel. Je mist gewoon 3 seconden actie, en da's jammer... en dat heeft ie ook goed. :Y)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-02 03:15
Hmm, ik had een tijdje geleden een Battlefield 2 Tijdperk gehad :Y) Met 1 GB Geheugen (dual channel), kon ik bijna alles op high aan. Met 1,5 GB (single channel) kon ik niet eens medium aan! Zat toen altijd te laggen, dat had ik opgelost met 2 GB Geheugen :)

Verwijderd

Topicstarter
Chuckiej schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:29:
Hmm, ik had een tijdje geleden een Battlefield 2 Tijdperk gehad :Y) Met 1 GB Geheugen (dual channel), kon ik bijna alles op high aan. Met 1,5 GB (single channel) kon ik niet eens medium aan! Zat toen altijd te laggen, dat had ik opgelost met 2 GB Geheugen :)
Helaas zit mijn moederbord vol,ik kan er niets meer bij zetten,maar er moet toch iets fout zitten want ik heb niets aan mijn hardware veranderd alleen een andere video kaart maar dat heeft toch niets met laden te maken er zit waarschijnljk iets dwars
Pagina: 1