Toon posts:

[NVIDIA 6600] Tv out hulp.

Pagina: 1
Acties:
  • 696 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb al maanden een videokaart met vga/dvi en tv out. maar sinds vorige week wil ik graag met de tv-out het beeld van mijn scherm op de tv hebben als het mogelijk is.
ik heb daarom informatie geprobeerd te verzamelen en ook de grote faq gelezen en ook andere sites bezocht maar tot heden twijfel ik nog over wat en hoe / aanschaffen van producten ( kabels enzo )

hier is een overzicht van de informatie die ik heb verzameld:

TV:
Panasonic TX-25LD4C
klik hier voor de specificaties

Videokaart:

Nvidia GForce 6600
VGA/ DVI / TV-OUT
7 pins ingang.

bovendien heb ik een kabel mee gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/5544/010100485nm.jpg
deze is met 4 ronde gaatjes en 1 blokje

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/1994/010100497or.jpg
4 female ( vrouwlijk ) ingangen (?)

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/7705/010100500lb.jpg
deze is met 7 pins

mijn hulpvraag is dan ook.

is mijn tv compatible voor tv-out, zo ja , wat moet ik aanschaffen/waar.

alvast bedankt.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07 21:46
Ene kant van dit kabeltje moet in je TV-OUT, bij voorkeur de andere kant van het zwarte kabeltje gebruiken voor naar de TV.. Hiervoor heb je nog een s-vhs kabel nodig. Anders de gele (composit gebruiken).

Vraagje, welk merk is jouw 6600. Ik ben namelijk ook eigenaar van een 6600 (XFX 6600 GT, en ben op zoek naar dat kabeltje). zie ook [rml][ NVIDIA] Component Breakout Box[/rml]

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van het merk Mtek.

zat er auto bij...

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

Sorry dat ik dit naar boven haal, maar ik heb pas deze XFX 6600GT kaart gekocht.
Er zat niet zo een breakout box bij, maar heb t bij dollarshop gekocht.

Er zit alleen niet zo een composiet uitgang bij zoals opde foto (dus alleen s-video en 3 component uitgangen).

ik heb verder 10 meter s-video kabel van pc naar tv ( die altijd goed heeft gewerkt met me GF4 ti 4200).

Op me tv is de s-video via scartblokje aangesloten op tv. Ik heb alle instellingen goed staan. (Pal/B).

Ik krijg nu wel kleur op me tv alleen met rode/roze flikkeringen. Als ik een film speel dan zijn de kleuren wel goed te zien, alleen als er witte kleuren zijn dan wil je nog wel eens dat roze geflikker zien. Soms wel irritant. (iemand had precies hetzelfde probleem. Alleen zag ik geen oplossing daar. In die post ook mooie screens van de flikkeringen zoals ik het bedoel.

Via me nvidia control panel heb ik zowel S-video uitgang als composiet uitgang gekozen maar composiet is gewon zwart beeld en alleen S-video krijg ik beeld. Ook de flikker filter op max gezet..
Maakt dat geflkikker wat minder, maar niet helemaal. Hopelijk kon de filter nog hoger, maar staat nu al op max.

Nu heb ik ook een composiet (male) naar s-video (female) verloopkabeltje.

ik heb die op de blauwe component uigang gezet en met s-video kabel op de female svideo van het verloop kabeltje.

Ik krijg nu een stabiel/scherp beeld zonder flikkeringen , alleen het is erg donker en de kleuren erg hoog. groen lijkt wel een soort reflector groen etc. Als ik wat met de kleur instellingen via de control panel speel wordt het stukje beter, maar het blijft nog donker.

Ik heb me kapot gezocht hier op GOT. Soms wel vergelijkbaar problemen gevonden, maar altijd gestrande posts zonder oplossingen (zoals de postlink over de flikkeringen).
Allerlei drivers geprobeerd.(van de latest tot ouder).

Ik ben niet totaal onbekend met tv-out.. Heb 4 jaar met me GF4 ti4200 films gekeken en dezelfde S-video kabel die nu ligt gebruik ik weer. Daar kreeg ik gewoon precies dezelfde kleuren van me desktop op me pc en giga scherp beeld met mooie kleuren. Heb die kaart zelfs ook welterug gezet om te kijken als het niet aan me kabel ligt, maar krijg het gewon snel weer mooi aan de praat.

Wat ik ook gedaan heb, is zonder die breakout box. die s-video kabel direkt op me kaart aangesloten. Heb wel dat plastic pinnetje(notch) moeten breken, maar het is precies hetzelfde. gewoon de rode flikkeringen.

dus iemand die ervaring heeft met dit probleem of andere ideeen op tafel kan brengen, please do so..