[NVIDIA] Component Breakout Box

Pagina: 1
Acties:
  • 581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07 21:46
Ik beschik sinds twee dagen over een LCD TV. Deze TV beschikt over diverse ingangen, waaronder DVI en Component (de rest is nu even niet van toepassing). Via DVI is de weergave van 1920*1080i geen feest. Daarom wil ik het scherm nu aansluiten op Component.

Ik heb enig onderzoek verricht naar de technische specificatie's mbt component, en het scherm zou deze invoer op 1080i probleemloos moeten verwerken. Ik beschik over een gForce 6600GT met component out (samengestelde met svhs en composit op de TV-out via een hoop pinnetjes).

Om de component singalen te kunnen gebruiken heb ik een zogenaamde breakout box nodig:
Afbeeldingslocatie: http://www.scan.co.uk/images/products/220177.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wansinck.com/images/GoT/nvidia_component.jpg

Deze breakout box is niet meegeleverd bij mijn XFX 6600GT, maar mijn videokaart beschikt wel over de aansluiting, ik ben dus op zoek naar een mogelijkheid om alsnog aan de breakout box te komen.

Ik begrijp dat dit lijkt op een "ik zoek dit" request, en om aan te tonen dat ik toch flink wat research eb gedaan zal ik hieronder het e.e.a. aan research plaatsen. Ik hoop dat dit topic dan niet wordt aangezien als een "ik ben lui en ik zoek dit" topic.

Op GoT is een topic gestart over de 6800 GT en component output (de doel van het topic is derhalve niet verglijkbare met het mijne).. linkje Daarop is een linkje te vinden naar een site met diverse component aansluitstukjes. Hierop staat geen aansluitblokje waar ik naar zoek. Wel een alternatief...

DVI-I naar component/RGB video kabel, maar ik heb mijn twijfels over het resultaat van deze kabel, ik ben technisch niet bekend met het feit of er over de DVI aansluiting ook component singalen komen? Iemand....
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/DVI_component_video2.jpg...

Prang geeft in topic aan een 6600GT kaart te hebben MET dongle voor component. De kaart beschikt idd over component (ik heb alleen een XFX kaart, maar zelfde specificatie's en aansluiting op de kaart zelf).

De TV ondersteund overigens HTDV over component (een aantal xbox 360 gebruikers hebben dit al werkend en het resultaat zou geweldig zijn (ook kwa detail).

Ik heb overigens ook een webshop gevonden die de breakout box verkoopt,
http://www.scan.co.uk/Pro...o.asp?WebProductID=220177, maar dat is in the UK...

Via de pricewatch heb ik geen resultaten kunnen vinden. Inmiddels ben ik er wel achter dat sommige bedrijven het een dongle noemen, en zal met die zoektermen morgen mijn zoektocht vervolgen. Mocht iemand intussen de kabel/dongel/breakout box ergens weten te vinden O+

/dev/null

• NuKeM
  • Laatst online: 14:26
Ik heb me ook al zot gezocht naar zo een breakout box voor mijn 6600GT. Als jij (of iemand anders) iets vindt, laat het dan a.u.b. weten ;)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Over DVI-I worden wel composiet signalen verstuurd... over DVI-D niet (of andersom :?)
Vrijwel alle videokaarten zijn DVI-I (of DVI-D :? In ieder geval het type welke ook composiet over de DVI gooit. Daarom kun je een VGA monitor ook met een DVI->VGA blokje aansluiten op de meeste kaarten)

• vriesdude
  • Laatst online: 28-07 21:46
-NuKeM- schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:41:
Ik heb me ook al zot gezocht naar zo een breakout box voor mijn 6600GT. Als jij (of iemand anders) iets vindt, laat het dan a.u.b. weten ;)
En andere hebben het kabeltje en weten nog niet hoe ze het moeten gebruiken.. wat is de wereld toch oneerlijk .. ;) [rml][ NVIDIA 6600] Tv out hulp.[/rml]

ontopic: het blijkft bij de meeste mensen ook gewoon meegeleverd te zijn, overigens kan ik me ook nog steeds herrineren het kabeltje gezien te hebben niet al te lange tijd geleden dus ik ga nog eens goed zoeken.....

/dev/null

• NuKeM
  • Laatst online: 14:26
Ja, ik heb het nog steeds niet gevonden. Of het is er eentje voor Ati (die het direct op enkele vrije pinnen zet van een VGA/DVI out) of de pinout van de DIN stekker komt niet overeen met wat er in mijn kaartje past.
Ik heb er wel wat geld voor over, maar om hiervoor een nieuwe grafische kaart te kopen (6600GT heb ik nu) is me net iets te zot voor woorden ;(

Misschien ga eens mailen naar de support van de maker van mijn kaartje of zal ik eens gaan bedelen bij mijn PC-boer.

[ Voor 15% gewijzigd door NuKeM op 19-01-2006 19:47 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb ook een dergelijk geval bij mn 7800GT, maar die werkt voor geen meter. Alleen video in werkt, video out doet simpelweg niks:(
Wellicht ben ik toch, net als TS, een ander type dingetje nodig!

edit:
Nog leuker zelfs, PC kan niet eens naar Windows booten met dat adaptertje eraan :P

[ Voor 21% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 19-01-2006 21:24 ]

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:34
Ik ben ook op zoek naar zo'n component breakout box/dongle!
En ik zoek ook een nieuwe videokaart, dus als iemand een AGP videokaart met passieve koeling en zo'n breakout box/dongle weet, please do tell me!

Ik heb wel dit kabeltje kunnen vinden: http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=305429
Maar ik wil graag de dongle/breakout box zodat ik tegelijkertijd de s-video op een andere tv kan aansluiten (en niet de hele tijd die kabel er uit hoef te trekken).

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:25
Shadow_Zero schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:24:
Ik ben ook op zoek naar zo'n component breakout box/dongle!
En ik zoek ook een nieuwe videokaart, dus als iemand een AGP videokaart met passieve koeling en zo'n breakout box/dongle weet, please do tell me!

Ik heb wel dit kabeltje kunnen vinden: http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=305429
Maar ik wil graag de dongle/breakout box zodat ik tegelijkertijd de s-video op een andere tv kan aansluiten (en niet de hele tijd die kabel er uit hoef te trekken).
Volgens mij kan je maar max 2 schermen aansturen dus je kan niet een LCD tv + andere tv + nog eens je computer scherm aansturen (dit omdat er maar 2 ramdac's op die kaart zitten ;) )

• Shadow_Zero
Daar ben ik me van bewust, maar ik kan met een relatief simpele handeling de tv-out van component naar s-video wijzigen ipv.met kabels/stekkers rommelen :)

• Shadow_Zero
Na e-mail contact met dollarshop.nl kreeg ik de melding dat ze hem zouden gaan verkopen en dat ik het als opmerking bij de videokaart aankoop kon plaatsen.
Paar uur later een mailtje dat ie op de website stond: http://www.dollarshop.nl/....php?contentid=409&catId=

Gelijk maar besteld :+
Nu alleen nog een lange component kabel, dat zal m'n portemonnee ook nog wel voelen :'(

Komplett heeft nog de andere variant: http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=305429

[ Voor 9% gewijzigd door Shadow_Zero op 12-06-2006 22:40 ]

• Shadow_Zero
Stomtoevallig zijn er op mijn werk wat Club3D GeForce 6600 kaarten binnegekomen met.... Component Breakout Box.
Ik vond het wel heeeel toevallig :o

• Shadow_Zero
Voor de afstand van de tv-out naar mijn tv heb ik iets van 20 meter component kabel nodig.
Is dit aan te bevelen, of gaat de kwaliteit dan wel hard achteruit?

Zijn er uberhaupt winkels die zulke lange component kabels verkopen? Want ik ben ze nog niet tegengekomen... (langste is 10 meter, voor ook wel erg leuke prijzen :/ ).

• Shadow_Zero
15 meter component kabel voor 20 euro bij Media Markt gescoord :)
Aangesloten, maar het beeld is blauw...
Iemand enig idee wat er aan scheelt???

Om nog wat aanvullende info te geven, het gaat om een systeem met Windows XP prof. SP2 en een Sparkle NVIDIA 6200 videokaart, AGP.
Met s-video werkt de tv-out gewoon prima.
Ik zal nog wel een driver update uitvoeren (als die er uberhaupt is) of anders een ander tv-tooltje (suggesties?)

[ Voor 49% gewijzigd door Shadow_Zero op 29-09-2006 11:06 ]

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Shadow_Zero, gebruik de edit knop eens, scheelt 4 posts ;)

• Shadow_Zero
Hmmmz, ik zie nu ook dat het er 4 achter elkaar zijn ;)
Maar ja, de data liggen wel uit elkaar.
En met een edit krijg je geen bump :)
Ik kan/kon natuurlijk ook een nieuw topic starten... 8)7
Pagina: 1