Toon posts:

opstarten pc harde schijf niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn Xp computer 1 jaar oud kan ik opeens de computer niet meer opstarten. De comp. geeft aan harde schijf is non system disk. Als ik dan de reset knop indruk start de computer wel op. Ik heb afgelopen tijd niets aan de instellingen veranderd. Als ik naar de bios ga de eerste keer dat hij opstart herkend hij mijn maxtor disk niet. reset ik dan herkend hij hem wel. Tevens heb ik de harde schijf getest met maxpower deze geeft geen problemen. Jumpers etc daar heb ik niet aangezeten dus dat staat orgineel goed tevens zitten de kabels er goed in.
Wie kan mij hierbij helpen want ik weet het niet meer.
bvd Jack

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
kan je even je systeem specs geven, ik lees namelijk dat je een maxtor schijf hebt i.v.m. problemen met een asus mobo

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wat voor harde schijf is het? Als het Sata is zou ik eens kijken naar de drivers. Bij ide misschien even je bios flashen? Kijk even bij de changelog van je mobo voor de updates.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Wat voor voeding heb je? Zgn. "cold boot" problemen zijn in 90% van de gevallen te wijten aan een ontoereikende voeding. Met drivers heeft het in ieder geval niks te maken, dit lijkt mij een puur hardwarematig probleem.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ben niet zo deskundig maar het is een 200 gig harde maxtor (nieuw type met zo'n rood kabeltje Sata) schijf ik ben al naar de troubleshoot van maxtor gegaan maar daar kom ik er niet uit. Het gekke is hij heeft het altijd gedaan maar na het installeren van mijn keyboard en muis in de bios doet die opeens raar.Moederbord is ook 1 jaar verder heb een er een raid controller opzitten maar hoe dat werkt dat weet ik niet ik weet wel dat hij geen devices aangeeft

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

NNF schreef op maandag 16 januari 2006 @ 09:36:
Wat voor voeding heb je? Zgn. "cold boot" problemen zijn in 90% van de gevallen te wijten aan een ontoereikende voeding. Met drivers heeft het in ieder geval niks te maken, dit lijkt mij een puur hardwarematig probleem.
Een IDE of sata driver kan dus wel roet in het eten gooien en met 1 snelle blik afdoen als onzin lijkt mij onzin.

Maargoed post je specs eens met name van je voeding idd en van je harde schijf. Op wat voor mode staat je controller?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:18
Interpunctie graag!

lees ook eerst maar eens de FAQ

en het beleid

geef dan precies antwoord op de vragen:
welk mobo is het precies?
welke HD is het precies?
wat bedoel je met: ik heb mijn tobo + muis geinstalleerd in het BIOS?

en dan kunnen we je verder helpen..

dank u!

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 14:06

Kortfragje

......

Heb je verder de temperatuur van je schijf wel is bekeken? Heb namelijk hetzelfde gehad met een maxtor schijf die een lange periode te warm werd, werd bij een coldboot ook niet gevonden.

Temp controleren kan met speedfan, kan je meteen je voedingslijnen controleren. (voltage en stabiliteit)

Wat bedoel je verder precies met toetsenbord en muis installeren in BIOS?

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn mijn specs

moederbord Aopen AX4g pro
Intel pentium 4 3.2 Ghz kloksnelheid 3.2 1,00
1024 mb ram
Nvidia gforce 6200 turbo cashe
maxtor 6b200MO harddisk (200 GB)
Windows XP

Laat dat van het toetsenbord maar zitten ik moest dit aanpassen zodat mijn usb toetsenbord wort herkend bij het opstarten.

Mijn vraag is waarom moet ik nu 2x mijn comp opstarten terwijl dit voorheen niet hoefde. Hoe kan ik dit veranderen

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:16

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat is het merk van de voeding en het wattage???

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Da Weef
  • Laatst online: 08-05 21:37
Ik heb een soortgelijk probleem met een wat oudere bak (P3) gehad. Zei ie ook continu dat de schijf niet bootable was... XP opnieuw geïnstalleerd (wat wel ging, herkende schijf prima) bleef hij het nog steeds doen. Grappig was wel dat als je een optie hebt om toch door te gaan dat hij wel opstartte. Uiteindelijk door de BIOS te flashen opgelost.

Sowieso denk ik als ik jouw verhaal hoor dat het iets met je BIOS te maken heeft. Probeer die eerst te resetten en anders te flashen...

.

Verwijderd

Topicstarter
hoe en waar zit de voeding is dat die dikke bak boven in mijn computer das nl een seasonic 2.5 A 200-240 volt 50/60HZ.

Kun je me zeggen hoe ik de bios moet resetten. bedoel je terug naar fabrieks instellingen?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:16

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

kijk ff wat er op dat label staat. ( als hij links boven in de pc zit of over het mobo hangt als je mATX hebt.) Moet je kijken naar ( pakt oude voeding en kijkt) Bij mijn voeding staat max power 142W ( ja heel oude voeding ). Bios resety is het batterijtje op het mobo er een uur uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Touchdomex op 16-01-2006 22:54 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Da Weef
  • Laatst online: 08-05 21:37
batterijtje eruit moet inderdaad werken, maar waarschijnlijk heeft je Mobo hier ook een jumper voor. Even opzoeken in documentatie.

Flashen zou ik overigens wel als laatste oplossing proberen als je niet weet waar je mee bezig bent, want als het fout gaat heb je een flink probleempje.

.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de tip ik zal de bios proberen te resetten, ik heb geen idee wat dat nou precies doet en welke invloed dit heeft op mijn harde schijf maar goed.. ik zal het proberen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteravond de bios gereset en het is gelukt ..... Tevens mijn 2e harde schijf eraan gedaan en deze werkt ook weer.

Iedereen dank voor advies en hulp.

gr. Jack
Pagina: 1