HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 6

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.246 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Kan er nou is een keer gestopt worden met de eeuwige prijs/abo discussies?
Erger me hier vreselijk aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:14

AirX

Tweak Guru

Yorick81 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:20:
Kan er nou is een keer gestopt worden met de eeuwige prijs/abo discussies?
Erger me hier vreselijk aan....
Ik stel dan ook voor om het er vanaf nu niet meer over te hebben.... als iedereen nu nog een keer zijn ongenoegen gaat uiten schiet het ook niet op. [Case-Closed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
mphilipp schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:11:
[...]

Da's grappig...ik heb zaterdag via internet eentje besteld:
2 jaar Relax 200Web €17,50/mnd (5,95 + 9,50 internet totaal) en toestel €29,95 eenmalig. En als ik naar tenten als Belcompany enzo kijk bieden ze allemaal het abo voor meer centjes aan. Ik ben 2 winkels afgelopen en die stonden met grote stuiters naar mijn briefje te kijken...konden zij niet voor die prijs leveren.

En ik bof, want vandaag is dat Flex gedoe ingegaan en Flex200 is zo'n beetje wat Relax200 was, en dat is toch €20/mnd...maar ja...er komen vast nog wel meer aanbiedingen. Het loont dus gewoon om op internet te kijken.
Nog even 1 vraagje hierover, is die relax web echt met dat internet er al bij in? want ik kan het namelijk nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Als je tcpmp als mp3-speler gebruikt - hoe krijg je het dan voor elkaar dat de display wel dimt? De "hoogtezon" trekt aardig wat stroom volgens mij - zonde als hij in mijn zak zit.

Ik vond wel de optie om de backlight niet aan te houden tijdens het afspelen van VIDEO, maar bij video lijkt het me wel handig de display aan de houden....

Ik zoek dus de optie: Backlight niet aanhouden tijdens afspelen muziek o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Misschien handig voor de mensen die een Qtek hebben besteld bij Centralpoint.
De ondersteuning voor Qtek wordt gedaan dan Revah Telecom (www.revah.nl)
Op hun site bevind zich ook een Qtek Download center waar eventueel firmware updates gedownload kunnen worden.
http://s131209249.online.de/revah/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:43:
[...]

Kan jij je vario opladen met de aansteker-opladervan de adapt via je mini-usb kabeltje?
Bij de Adapt AD500 zit zelfs een mini USB oplaad kabel bij (dus geen standaard oplaad kabeltje) bij de AD300 is dit wel eht geval, daarom mijn keuze voor de adapt AD500. natuurlijk kan je dan met 2 kabeltjes kloten :) mja ik hou nooit van veel kabels in me auto, dus dit was de beste oplossing voor mij.

Ja dus
mphilipp schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:01:
Zijn er ook voordelige GPS muizen (BT) mét een RDS/TCM ontvanger? Dat is nl best wel handig als je navigatie programma ermee om kan gaan ivm files ontlopen enzo. Wat ik tot nu toe gezien heb is zo'n €130.

Ook wil ik graag een GPS ontvanger waar je een externe antenne op kunt aansluiten want ik heb natuurlijk weer zo'n gecoate voorruit. Ik heb al gezien dat je voor een tientje of 3 een externe antenne hebt die je dan permanent op de juiste plaats kunt plakken (achter de spiegel) en het draadje ergens in het dashboardvakje uit laten komen zodat ik de muis daar netjes in kan leggen.
Ook heeft de AD 500 een externe antenne aansluiting.
RDS/TCM weet ik zo net niet.

En goede test/review kunnen jullie hier vinden: http://www.pocketinfo.nl/artikel/4275/1
Ik zou zeggen lees het even door, en wat belangerijker is. 20 uur op 1 accu kunnen navigeren en toch dat de muis ook in zware omstandigheden je Niet in de steek laat, alhoewel de Sirf ||| wel stabieler is met het behouden van 11+ sats en de AD adapt 500 dan 6-8 heeft ipv 11+ maar de accuduur wel even wat meer is :P. Wat ook een plus punt is vind ik is dat ie gemakkelijk te installeren is.

Vraagie weet iemand al wat meer van pocket hack master? kheb me MDA nu al 5 weken en ben zeer tevreden, maar océn blijft altijd leuk. :P

[ Voor 58% gewijzigd door AngelusHD op 17-01-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

cryonic90 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:39:
Nog even 1 vraagje hierover, is die relax web echt met dat internet er al bij in? want ik kan het namelijk nergens vinden
Ok, nu dan echt het laatste...ja, relax web was tot 15-1 incl.PIT, dus vandaar dat ik zei dat ik bofte...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Modbreak:Nu is het wel genoeg geweest. Zoals ik al eerder zei is dit topic bedoeld om de HTC Wizard te discussiëren. De discussie van prijzen noch eventuele abonnementen hoort hier simpelweg niet thuis. Allemaal back on topic dus anders zal ik posts moeten gaan verwijderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Eggy op 17-01-2006 12:47 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:24
killroy73 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:12:
[...]

Op de website van spb is onder de volgende link een speciale versie te downloaden die wel updates maakt:

http://www.spbsoftwarehou...support_article70.html?en
Whoei, deze versie werkt inderdaad goed! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

In het laatste nummer van Connect (Duits blad), nr.2 van 12-1 staat een test van de MDA Vario. Aanhef op de cover: 'Das beste PDA Phone aller Zeiten schlägt Nokia' (De beste PDA Telefoon aller tijden verslaat Nokia).
Ik zal als ik het gelezen heb een resumé plaatsen. Er staat bovendien nog een artikel in over AV op mobieltjes. Ik zal eens kijken of het wat bruikbare tips oplevert.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Laatst online: 12-09 21:04
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:32:
Nu gaat de discussie over een "forum over prijsverschillen, aanbiedingen etc.". 8)7

Ben nu aan het proberen om de adapt 300 aan de praat te krijgen met tomtom, alles ingesteld volgens de Tutorial en de gps wordt ook netjes gevonden door tomtom, maar tot nu toe nog geen signaal gehad. Ik hoorde/las dat het de eerste keer flink lang kan duren voor dat je een fix hebt... in de handleiding staat een paar minuten extra bij een koude start, maar dit kan natuurlijk ook langer zijn. Iemand een indicatie?
Bij mij heeft de eerste fix een ruim uur geduurd. zorg ervoor dat je een beetje in open terrein zit, dat scheelt stukken waarschijnlijk (niet binnen doen dus)

Zie je wel een gps-status die wordt bijgewerkt in Tomtom GPS?

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
angelus20 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:03:

Vraagie weet iemand al wat meer van pocket hack master? kheb me MDA nu al 5 weken en ben zeer tevreden, maar océn blijft altijd leuk. :P
Zeker interessant. Mijn MDA is niet vooruit te branden als ik bijv. Tomtom gebruik via checkpoint, en dat is toch wel even handiger qua meldingen en functies voor bijv. trajectcontroles.

Er zou een hack moeten komen die (geen idee of ik nu technisch onzin uit ga kramen) de kracht van beide cores combineert voor waar de meeste cpu-power wordt gevraagd ipv de huidige splitsing tussen pda en telefoonfunctionaliteit. Dan zou het waarschijnlijk een byzonder krachtig apparaat worden, hoewel het waarschijnlijk voor de accu minder lekker is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

angelus20 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:03:
[...]
Bij de Adapt AD500 zit zelfs een mini USB oplaad kabel bij (dus geen standaard oplaad kabeltje) bij de AD300 is dit wel eht geval, daarom mijn keuze voor de adapt AD500. natuurlijk kan je dan met 2 kabeltjes kloten :) mja ik hou nooit van veel kabels in me auto, dus dit was de beste oplossing voor mij.
Tomtom is 20 kanaals, Adapt is 16 kanaals. En paar zware versies die 32 kanalen aan kunnen.
Deze bijvoorbeeld: http://www.pdashop.be/product/17555
Er staat dat men ook in huis een fix kan krijgen.

Adapt AD 300 en Oasis Media Bluetooth GPS muis zijn beiden die 30 uur op accu kunnen werken.
Sommige muizen kan je zelfs als sleutelhanger gebruiken, zo klein zijn ze.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/htc-guide/images/a/a1/Voedingkabel2.jpg
Mijn gemodde kabel voor gebruik met tomtom + Vario op 1 auto voeding.

Ik begrijp dat Adapt USB aansluting heeft, maar ik weet niet of je toch nog twee kabels erin moet pluggen, want je moet ook je Vario van stroom blijven voorzien, wil je lang mee gebruiken...

P.S.: Er mag overal geschreven zijn dat men zelfs in huis locatie kan bepalen, maar bij aantal GPS muizen is een advies aanwezig: Je moet eerst naar buiten gaan zodat muis een fix kan krijgen. Dan weet de muis waar hij is. Nu kun je huis binnenlopen. De goede muis zal de aantal signalen die gevonden zijn blijven traceren en locatie berekenen. Anders duurt het langer voor een volgende fix.
Hier op zaak met alleen dak boven hoofd kan Tomtom wel wat signaal oppikken, maar keurt het niet snel genoeg voor de fix. De led op de muis knippert niet. Ik weet niet of het bepaald wordt door muis of door software (Tomtom GPS status scherm in dit geval). Het gaat wel moeizamer dan buiten. De signaal is ongeveer helft kleiner dan buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik merk dat het uit & inschuiven van m'n toetsenbord wel erg makkelijk gaat in vergelijking met de MDA Vario van een collega. Deze lijkt wat steviger.

Ik ga morgen terug naar de T-Mobile shop en vragen of ze hier iets aan kunnen doen.
Ik hoef er maar zachtjes tegenaan te drukken en hij gaat al open.

[ Voor 7% gewijzigd door Mickman op 17-01-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

MrDummy schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:52:
[...]

Tomtom is 20 kanaals, Adapt is 16 kanaals. En paar zware versies die 32 kanalen aan kunnen.
Deze bijvoorbeeld: http://www.pdashop.be/product/17555
Er staat dat men ook in huis een fix kan krijgen.
Die muis heb ik ook, bij ons op kantoor kan ik geen fix krijgen thuis soms wel en soms niet.
In de auto heb ik hem onder mijn middenconsole liggen en heb ik best wel een goed fix van 5 sats.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
MrDummy schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:52:

[afbeelding]
Mijn gemodde kabel voor gebruik met tomtom + Vario op 1 auto voeding.
Mijn 'kabelmod' bestaat uit een oud usb-hubje in de aansteker-plug, does the job! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToMaSZ schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:24:
[...]

Bij mij heeft de eerste fix een ruim uur geduurd. zorg ervoor dat je een beetje in open terrein zit, dat scheelt stukken waarschijnlijk (niet binnen doen dus)

Zie je wel een gps-status die wordt bijgewerkt in Tomtom GPS?
Het werkt nu prima!
Bij mij duurde het rond het ook erg lang, z'n 30 minuten. Ben zeer tevreden, even een rondje gewandeld, en waarempel, zelfs het paadje waar ik liep stond op de kaart. Ben benieuwd, van de week naar frankrijk, dus dat wordt de echte vuurdoop.

Ik had overigens een fix van 9 satelieten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze smartphone is echt bijna perfect. Een ingebouwde gps-ontvanger zou natuurlijk het neusje van de zalm zijn. Iemand enig idee of er een dergelijk model uitkomt dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Woohoo net de bevestiging en factuur binnengekregen, na precies een week. Valt dus weer een week mee, hopelijk ontvang ik hem voor het einde van de week B)

En het is idd Relax :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wie heeft er overigens wel eens Naviogon uitgeprobeerd en dit naast TomTom 5 gehouden? Ik zie nl in dat Duitse blad een lijstje en zij roepen daar dat voor navigatie op Organizers/PDA's Navigon iets beter is als TomTom 5 (426 om 417 punten). Ik heb ook vaker gehoord dat Navigon op zijn minst net zo goed moet zijn als TomTom dus wat mij betreft het proberen waard.
Iets bekend over de sterke/zwakke punten van deze twee tov elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Het enige minpuntje van m'n TomTom is dat je telkens opnieuw moet pairen. Met m'n compact had ik daar nooit geen last van. Iemand enige suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Eggy schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:46:
Modbreak:Nu is het wel genoeg geweest. Zoals ik al eerder zei is dit topic bedoeld om de HTC Wizard te discussiëren. De discussie van prijzen noch eventuele abonnementen hoort hier simpelweg niet thuis. Allemaal back on topic dus anders zal ik posts moeten gaan verwijderen.
offtopic:
Vriend je 2e zin klopt niet helemaal geloof ik..

Ben nu mn qtek kwijt en verwacht hem weer over 3 weken terug. Hij zal wel niet gemaakt zijn dus moet ik hem 3 keer opsturen voordat hij omgeruild kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:22:
[afbeelding]
De PDair Aluminium case voor de qtek 9100 (en alle andere types natuurlijk :P ) is zowel op PDA.direqt.nl als op www.pdashop.nl tijdelijk uitverkocht.

Weet iemand toevallig hoe lang dit gaat duren?
als je m van ebay haalt (it-company, hongkong) kost ie 20e, ik kreeg m net binnenn na hem vorige week dinsdag besteld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:58
Hey, heb sinds vandaag de spv, en ik heb toch een klein vraagje, en hoewel ik deze topics al een tijdje volg het ik het nog niet langs zien komen;
Is het mogelijk om je contactpersonen ook op voornaam weer te geven ipv achternaam? ik krijg het niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silvos schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:17:
Hey, heb sinds vandaag de spv, en ik heb toch een klein vraagje, en hoewel ik deze topics al een tijdje volg het ik het nog niet langs zien komen;
Is het mogelijk om je contactpersonen ook op voornaam weer te geven ipv achternaam? ik krijg het niet gedaan.
door ze anders om in te voeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon_ree
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-07 14:39
Je kan contacten op voornaam sorteren via outlook. Bij mijn weten kan dit niet in de telefoon zelf en als je dus nieuwe contact personen toevoegd in je telefoon zullen ze op achternaam gesorteerd staan, totdat je via active sync met outlook gesynced hebt.

Om al je huidige contact personen op voornaam weg te schrijven kan je het script gebruiken dat hier op de site van microsoft beschreven staat.

http://support.microsoft.com/?kbid=257930

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Silvos schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:17:
Ik gebruik pocket informant, is z'n geld meer dan waard. je kunt hiermee alles aanpassen aan je PIM, incl weergave van contactpersonen. De agenda is ook driedubbel verbeterd. Misschien trouwens wel een goeie voor de startpost (Eggy?) :)

Linkje: http://www.pocketinformant.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
@dondersteen
Ja maar dan komt er toch zon komaatje (typo denk ik :P) tussen.
Das een van de weinige minpunten, dat contacten boek is erg zakelijk.

@ToMaSZ
bedankt voor de tip, ik zal er een naar kijken.

@leon_ree:
misschien ook iets om naar te kijken, ben alleen niet zon fan van outlook :P

[ Voor 42% gewijzigd door Silvos op 17-01-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Silvos schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:35:
@leon_ree:
misschien ook iets om naar te kijken, ben alleen niet zon fan van outlook :P
Ik ook niet, maar voor adressen invoeren, beheren en de weergave bepalen is outlook toch verreweg het makkelijkst. Ik gebruik Outlook dan ook alleen voor m'n Vario (stond er voor de Vario niet eens op mijn pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Josha schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:41:
Het enige minpuntje van m'n TomTom is dat je telkens opnieuw moet pairen. Met m'n compact had ik daar nooit geen last van. Iemand enige suggestie?
Klinkt alsof je beveiligde verbinding hebt aangevinkt. Dat moet niet. Mijn tomtom herkent muis vanzelf zodra bluetooth wordt geactiveerd. De bluetooth instellingen voor muis blijven netjes staan in mijn MDA Vario. Het gaat dus heel simpel. Muis aan, tomtom aanzetten, als BT verbinding loopt, zie TT muis, maar meldt geen fix. Nog even wachten op fix, TT ziet fix en springt dan naar de locatie...
Dat is alles :)
(uiteraard wel vooraf muis in BT toevoegen en com poort bepalen...)

Heb inmiddels nu Japanse support erop. Hoe ik heb gedaan, zal ik straks op mijn gids zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door MrDummy op 17-01-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe lang kan je de vario eigenlijk gebruiken om mp3tjes of filmpjes op te kijken met een volle batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Laatst online: 27-08 16:54
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:56:
hoe lang kan je de vario eigenlijk gebruiken om mp3tjes of filmpjes op te kijken met een volle batterij?
Afgelopen week Saw 2 (1.5h) gekeken op m'n phone, batterij zat nog voor 81% vol bij een beginstand van net geen 99%. Voor MP3's afluisteren gebruik ik 'm niet.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:46:
ScummVM lijkt me wel tof :). binnekort eens kijken voor monkey island 3
Is ook cool, pas in de kringloop Sam 'n Max de originele CD gescoord voor 50 cent,
en enkele weken later Day of the Tentacle voor 50 cent. Liggen ook nog een hoop
Originele Windhoos 95 cd'tjes, die schijnen ook wat op te brengen naar ik gelezen
heb ooit, of is dat flauwekul?\

Axel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX

AirX

Tweak Guru

Even een vraagje voor Mrdummy: Ik kwam ergens tegen dat jij twee jaar garantie op je Vario had gekregen... heb je dit gewoon afgedongen in de winkel?

Verder nog over http://mrdummy.net/htc-guide , die site ruled :D....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
AirX schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:25:
Even een vraagje voor Mrdummy: Ik kwam ergens tegen dat jij twee jaar garantie op je Vario had gekregen... heb je dit gewoon afgedongen in de winkel?

Dat zie ik ook staan bij smartphonestunts (nee ik werk daar niet.) Maar hoe het in de winkels zit weet ik niet, misschien dat ik nog in Nijmegen kom deze week dan zal ik het even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
Iemand enig idee hoe je items in de systray krijgt (onderin 't scherm waar de connection manager en batt status ook staat)?

Ik zou het zelf wel handig vinden om Bluetooth via de systray aan en uit te kunnen zetten.
Kan hier alleen weinig over terug vinden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Als je tcpmp als mp3-speler gebruikt - hoe krijg je het dan voor elkaar dat de display wel dimt? De "hoogtezon" trekt aardig wat stroom volgens mij - zonde als hij in mijn zak zit.

Ik vond wel de optie om de backlight niet aan te houden tijdens het afspelen van VIDEO, maar bij video lijkt het me wel handig de display aan de houden....

Ik zoek dus de optie: Backlight niet aanhouden tijdens afspelen muziek o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

en hoe kan je de knop voor contactpersonen wijzigen in een ander programma?

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 22:50

neevedr

Dat was ik niet!

magic31 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:29:
Iemand enig idee hoe je items in de systray krijgt (onderin 't scherm waar de connection manager en batt status ook staat)?

Ik zou het zelf wel handig vinden om Bluetooth via de systray aan en uit te kunnen zetten.
Het programma Card Export II WM2005 heeft daar ook een icoontje geplaatst met een menu. Probeer dat eens uit te vogelen.
ejss schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:42:
Voor de Vario: Start - Instellingen - Sorftwaretoets

[ Voor 21% gewijzigd door neevedr op 17-01-2006 19:57 . Reden: Zie net dat het alleen voor de Vario is. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
ejss schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:42:
Dit staat beschreven in de startpost als registry hack, als je de soft key bedoelt althans :)

Wanneer je een Vario hebt kun je dit ook doen op de manier die neevedr beschrijft, dit staat overigens ook in de startpost.

[ Voor 24% gewijzigd door Eggy op 17-01-2006 19:49 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand dat weet vind ik dat wel handig :P
Ik wil juist van die balk af en phone alarm in de plaats op mijn today screen erbij zetten maar kom nu plaats tekort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorick81 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:48:
Misschien handig voor de mensen die een Qtek hebben besteld bij Centralpoint.
De ondersteuning voor Qtek wordt gedaan dan Revah Telecom (www.revah.nl)
Op hun site bevind zich ook een Qtek Download center waar eventueel firmware updates gedownload kunnen worden.
http://s131209249.online.de/revah/index.htm
Yorick, jij held! Goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToMaSZ schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:32:
[...]

Ik gebruik pocket informant, is z'n geld meer dan waard. je kunt hiermee alles aanpassen aan je PIM, incl weergave van contactpersonen. De agenda is ook driedubbel verbeterd. Misschien trouwens wel een goeie voor de startpost (Eggy?) :)

Linkje: http://www.pocketinformant.com/
Ik gebruik ook Pocketinformant. Geweldige verbetering van de agendafunctie. Het enige dat ik jammer vind is dat je ook per se dan hun contact-app moet gebruiken, terwijl ik de standaard app hiervoor eigenlijk prettiger vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:23:
Er stond volgens mij een terechte opmerking over het toestel icm abo's en wat hun prijzen, maar goed

Ik heb een vraag wil graag mijn engelse Qtek 9100 gaan updaten maar wel programma is het meest geschikt om een backup te maken van bijvoorbeeld mijn contacten en Agenda en taken...??
Voor contacten en calender: Outlook. Voor de rest van de telefoon: Sunnysoft Backup Manager 3.7. Die is wm5 compatible en je kan de backup als exe op je storage card zetten en zo dus makkelijk restoren na een harde reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:20:
[...]

Yorick, jij held! Goed nieuws.
Uhmz ik zie de qtek 9100 er niet tussen staan ofz!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

AirX schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:25:

Niet afgedwongen, just gewoon doorgepraat. Hoor ik plotseling woorden van verkoopster "Je krijgt hier ook 2 jaar garantie bij op Vario", en ik zo denken van "Nou, dat is geweldig, da's precies even lang als abbo zelf! Sta ik dus niet voor aapje als ie na 1 jaar ermee ophoudt."

1 jaar garantie is veelvoorkomend voor apparatuur. Als garantie net zo lang is als abonnement, dan heb je niks te vrezen, omdat iedereen vaak alweer nieuw toestel pakt bij verlengen abonnement, niet waar? Want dat is altijd gratis (als toestel niet te duur is) en ben je weer bij de tijd qua techniek.

Ik weet niet of dat bij iedereen ook 2 jaar garantie heeft of dat het 1 jaar is..... Ik heb geen flauw idee.
Hoeveel garantie heb je zelf gehoord van de verkoper? Staat dat ergens op site hoeveel jaar?

Over de site: ja het is bedoeling om een goed 'handboek' van te maken, zodat je niet door alle topics hoeft te bladeren. Forums zijn gewelding om ermee te communiceren, maar op grote forums raken de nuttige posts snel zoek tussen al die pagina's en je vergeet ze makkelijk. En Eggy kan niet alles in startpost gooien.... vandaar. En op site mag iedereen handje meehelpen, wat ook weer mooi meegenomen is. Ik heb zelf weer nieuwe dingen ontdekt die ik graag op guide wil zetten :)
Hartelijk dank voor je goedkeuring! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX

AirX

Tweak Guru

MrDummy schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:09:
[...]
Niet afgedwongen, just gewoon doorgepraat. Heel verhaal......
Ik zeg toch: afgedongen, voltooid deelwoord van afdingen= handelen (hm, als ik het bij Van Dale invoer krijg ik een melding dat ze plotseling een technische storing hebben, zal dan wel een Friesisme zijn :+)
We gaan die arme T-Mobile verkopers niet dwingen om mij 2 jaar garantie te geven })

[ Voor 33% gewijzigd door AirX op 17-01-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:19:
In het laatste nummer van Connect (Duits blad), nr.2 van 12-1 staat een test van de MDA Vario. Aanhef op de cover: 'Das beste PDA Phone aller Zeiten schlägt Nokia' (De beste PDA Telefoon aller tijden verslaat Nokia).
Ik zal als ik het gelezen heb een resumé plaatsen. Er staat bovendien nog een artikel in over AV op mobieltjes. Ik zal eens kijken of het wat bruikbare tips oplevert.
wel met de nodige reserve lezen: duitse uitvoering van een duitse provider. sx1 stond tot eind vorig jaar daar ook nog aan de top. De MDA Pro staat ook op een, maar als je verder leest zie je dat veel aanbieders het toestel in duitsland uit de markt halen wegens de slechte ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:26
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:30:
[...]

Voor contacten en calender: Outlook. Voor de rest van de telefoon: Sunnysoft Backup Manager 3.7. Die is wm5 compatible en je kan de backup als exe op je storage card zetten en zo dus makkelijk restoren na een harde reset.
Thanx maar outlook is geen optie is er een ander programma om je contacts en agenda te backuppen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:26:
[...]
wel met de nodige reserve lezen: duitse uitvoering van een duitse provider. sx1 stond tot eind vorig jaar daar ook nog aan de top. De MDA Pro staat ook op een, maar als je verder leest zie je dat veel aanbieders het toestel in duitsland uit de markt halen wegens de slechte ontvangst
Dus het is eigenlijk een kötding, maar die testers zijn corrupt? Begrijp ik dat goed... ;)

De test van de MDA Vario was op zich qua tekst vrij mager, maar ik zie dan weer wel dat ze in de beoordeling best grondig zijn geweest. Inclusief mooie grafiekjes over de stralingseigenschappen van de antenne enzo. Ziet er dan wel weer netjes uit. En overigens kan het feit dat een provider het toestel terugtrekt ook liggen aan de magere dekking...toch? Of zie ik dat verkeerd.

Maar ik weet dat tijdschriften nooit helemaal te vertrouwen zijn. Veel tests, ook in Nederlandse bladen (niet alleen computer, maar alles zo'n beetje, ook gerenommeerde bladen) zijn gekocht. Dus inderdaad altijd met enige reserve lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier trouwens even een linkje naar de eerder door mij genoemde vmnet browser.
met dit programma kan je dus over je netwerk bladeren zodra je verbonden bent met je wifi.

http://pocketland.nl/product.php?prod_id=18697

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Zijjn er al verbeterde fotomaak progjes aanwezig. Degene die op de telefoon zelf zit blijft gewoon ernstig slecht met kleuren herleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 22:50

neevedr

Dat was ik niet!

Met VJTrayLaunch van Vijay555 kan je snelkoppelingen in de Today Tray / System Tray (naast connection manager/batt status) plaatsen.

In dit forum staat dit BTtoggle.CAB bestand die je Bleutooth aan zet als het uit staat en uit als het aan staat.

Maak een snelkoppeling (in \Windows\Opstarten\ bijvoorbeeld) aan:
code:
1
"\Programmabestanden\vijay555\vjtraylaunch\VJTrayLaunch.exe" "\Programmabestanden\BlindLemon\BTtoggle.exe"

Afbeeldingslocatie: http://www.vijay555.com/vj/Releases/VJTrayLaunch/screenshot.jpg
Iets voor in de SP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Nu we even over pocketland praten:
http://pocketland.nl/prod...pf=pocketpc&prod_id=17603
Deze is een vrij handig programma om je MDA iets stabiel te maken en beetje schoon maken van de rommel in registry en in ROM: SKTools.

De prijs is redelijk voor vele functies:
- systeem info
- registry opschonen
- caches schoonmaken
- foute shortcuts weghalen
- dubbele files zoeken
- proggies uninstalleren, foute uninstallers weghalen
- backup maken van je pim data
- processen bekijken en stoppen
- opstartbestanden in windows aanpassen
- dubbele tasks en andere agenda onderdelen fixen

Kortom, dit is een alles in 1 tool om je MDA weer prettig en schoon te laten werken.
Je kan systeem ook beetje tweaken, zoals font cache vergroten (zoals in startpost ook te lezen is!)
Zelfs Eggy kan hiermee even aan prutsen en bekijken in WM5....

Inderdaad, beginners en experts kunnen zo'n tool goed gebruiken. Ik heb 'm al erop gezet en geregistreerd.
Goed punt is dat het WM5 compatibel is.
Het is 1 van de meest populaire tools op de site. _/-\o_
Carel schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:46:
Zijjn er al verbeterde fotomaak progjes aanwezig. Degene die op de telefoon zelf zit blijft gewoon ernstig slecht met kleuren herleiden.
Als je goede freeware viewer zoekt: XnView Pocket. Deze werkt meest prettig op mijn MDA (na paar viewers te hebben geprobeerd. Kan ook images verwerken met standaard functies: crop, resize, adjust, rotate, enzovoort....

Wil je echt mee editen op goede manier: Pocket Artist. Niet gratis, maar werkt bijna als een Photoshop programma. 1 van de beste programma's die je kunt vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door MrDummy op 17-01-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je de today theme screen en button lock die standaard meegeleverd krijgt aan een button kunt mappen?
Ik kom met mijn today screen echt net niet uit en vind die zo ie zo niet mooi staan, wil die graag op voice(hold) gemapped hebben eigenlijk...
Screenguard van pocketmax zorgt ervoor dat je wizard helemaal vast loopt, geen optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
neevedr schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:52:
[...]

Met VJTrayLaunch van Vijay555 kan je snelkoppelingen in de Today Tray / System Tray (naast connection manager/batt status) plaatsen.

In dit forum staat dit BTtoggle.CAB bestand die je Bleutooth aan zet als het uit staat en uit als het aan staat.

Maak een snelkoppeling (in \Windows\Opstarten\ bijvoorbeeld) aan:
code:
1
"\Programmabestanden\vijay555\vjtraylaunch\VJTrayLaunch.exe" "\Programmabestanden\BlindLemon\BTtoggle.exe"

[afbeelding]
Iets voor in de SP
You are a god! _/-\o_

Ga deze gelijk uitproberen... heb me rot gezocht maar kwam op weinig bruikbaars uit.
Toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:42:
[...]

Thanx maar outlook is geen optie is er een ander programma om je contacts en agenda te backuppen??
Niet echt een backup-programma, maar als je PocketInformant gebruikt, dan kun je via dit programma je PIM database (met contact, calender en meer) laten backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die helemaal verslaafd zijn/waren aan transport tycoon hier een link om transport tycoon te spelen op je vario.

Ik heb zelf een probleem met wifi. Wififofum vind hier 6 netwerken waarvan 5 zonder wep, maar elke keer staat er verb. maken en dan probeert hij het weer bij een ander netwerk.
Ik ben dus nog niet verbonden geweest met een netwerk zelf, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
heeft iemand de setup om de vario als usb modem aan te sluiten ??
zodat ik op laptop kan internetten via PIT ?
ben op school en ben de cd vergeten
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het voordeel van een horizontale houder voor GPS navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:51:
Voor de mensen die helemaal verslaafd zijn/waren aan transport tycoon hier een link om transport tycoon te spelen op je vario.

Ik heb zelf een probleem met wifi. Wififofum vind hier 6 netwerken waarvan 5 zonder wep, maar elke keer staat er verb. maken en dan probeert hij het weer bij een ander netwerk.
Ik ben dus nog niet verbonden geweest met een netwerk zelf, iemand een oplossing?
was al een eerder voorbij gekomen.. heb 'm ergens op schijfjes liggen, maar weet niet of dat de juiste versie is. Man, ik heb uren dagen weken aan dat spel besteed. Maar is het alleen compatible met Deluse versie of ook met gewone? En kun je ook savegames opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
ftp://xda:xda@xda-develop...modem/USBModem_Dialer.zip

deze werkt op mijn universal super.

1. start Wireless modem op je PPC.
2. kies type verbinding (USB)
3. druk op start
4. sluit de USB kabel aan op je laptop.
5. windows moet nu ff drivers installeren.
6. start de USB_Dialer.exe

- username : leeg laten
- password : leeg laten
- APN : staat standaard op Internet => laten staan
- Modem: als de drivers goed zijn geinstalleerd staat hier HTC USB Modem

7. druk op Dial. en klaar is kees!

doe het in deze volgorde dan moet je er wel uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen even met een verzekeraar gebeld en daar kreeg je dus de onvermijdelijke keuze menu's: "....Voor overige vragen toets 4".

Sja.... dat gaat natuurlijk niet zomaar, ik heb geprobeerd via het qwerty-bordje de 4 te draaien, maar dat ging niet werken.

Mijn vraag is dan ook:
Hoe maak ik die keuzes met mijn Vario?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50
Is je linker menu knop tijdens het bellen niet de dailpad button dan?? Bij mij kan ik daar gewoon op drukken en krijg ik mijn dailpad terug...

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Kies op je scherm voor "Toetsenblok" tijdens het bellen en er verschijnt een touchscreen toetsenbord op je Vario. (je kan tijdens het bellen ook op het knopje boven de bel knop drukken dan krijg je hem ook)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
DaannO schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:46:
[...]

Uhmz ik zie de qtek 9100 er niet tussen staan ofz!?
Klopt helemaal, maar op het moment dat er een officiele firmware update uit is zal die daar geplaatst worden....Op dit moment is er nog geen officiele firmware update van de 9100, gewoon even in de gaten houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:46:
[...]

Dus het is eigenlijk een kötding, maar die testers zijn corrupt? Begrijp ik dat goed... ;)

De test van de MDA Vario was op zich qua tekst vrij mager, maar ik zie dan weer wel dat ze in de beoordeling best grondig zijn geweest. Inclusief mooie grafiekjes over de stralingseigenschappen van de antenne enzo. Ziet er dan wel weer netjes uit. En overigens kan het feit dat een provider het toestel terugtrekt ook liggen aan de magere dekking...toch? Of zie ik dat verkeerd.

Maar ik weet dat tijdschriften nooit helemaal te vertrouwen zijn. Veel tests, ook in Nederlandse bladen (niet alleen computer, maar alles zo'n beetje, ook gerenommeerde bladen) zijn gekocht. Dus inderdaad altijd met enige reserve lezen.
Valt allemaal nog wel mee denk ik. Ik denk dat het toestel best goed is. De PRO heeft inderdaad wel een slechte ontvangst, ook in Nederland op veel plekken. Als ik mijn sim wissel tussen Vario en Pro scheelt dat gemiddeld 2 streepjes. Kan ook door UMTS-netwerk komen: als ik het UMTS-netwerk uitschakel bij de Pro heb ik een betere gsm-ontvangst en de batterij gaat ook nog langer meer. Maar al die testen moet je blijven lezen met de nodige reserve. Overigens ook in Nederland hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Rockafello schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:30:
ftp://xda:xda@xda-develop...modem/USBModem_Dialer.zip

deze werkt op mijn universal super.

1. start Wireless modem op je PPC.
2. kies type verbinding (USB)
3. druk op start
4. sluit de USB kabel aan op je laptop.
5. windows moet nu ff drivers installeren.
6. start de USB_Dialer.exe

- username : leeg laten
- password : leeg laten
- APN : staat standaard op Internet => laten staan
- Modem: als de drivers goed zijn geinstalleerd staat hier HTC USB Modem

7. druk op Dial. en klaar is kees!

doe het in deze volgorde dan moet je er wel uitkomen
Voor de mensen bij wie stap 1 onduidelijk is:
  1. start--> programma's --> modemkoppeling
  2. Baud-rate: USB en dan activeren
De usb-dailer is btw ook terug te vinden op de mda vario cd-rom van t-mobile. Ik heb er al wat uurtjes mee ge-internet op me lap :) . T-mobile hotspots zijn trouwens ook gewoon (gratis met PIT) op je laptop te gebruiken.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:56:
Kies op je scherm voor "Toetsenblok" tijdens het bellen en er verschijnt een touchscreen toetsenbord op je Vario. (je kan tijdens het bellen ook op het knopje boven de bel knop drukken dan krijg je hem ook)
Ah okee!
Ik dacht meer aan toetsenblokkering bij "toetsenblok". :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKeeper schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:30:
[...]

was al een eerder voorbij gekomen.. heb 'm ergens op schijfjes liggen, maar weet niet of dat de juiste versie is. Man, ik heb uren dagen weken aan dat spel besteed. Maar is het alleen compatible met Deluse versie of ook met gewone? En kun je ook savegames opslaan?
Gewoon openTTD gebruiken, dus ja het is deluxe versie en je kan gewoon opslaan. Het is gewoon een port waar alle functies bewaard zijn gebleven (ook NL taal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 12-09 20:07
Mmm, probeer die ROM te updaten maar die laatste ROM op die FTP in de map T-mobile is de zip van rot. Iemand een mirror?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Yay heb mijn Vario binnen gekregen vanochtend :*)

Echt super dingetje, morgen direct even instellen op de NHL. Alleen die accu is dus 1250 mAh, wat mij eigenlijk best weinig lijkt. Mijn oude foon had ik een betere accu ingestopt, die was 1300 dacht ik. Zal eens kijken of ik nog een zwaardere accu ergens weg kan vissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(leek-modus)
Scheelt dat veel, 50-100 mAh meer? En zo ja op welke fronten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX

AirX

Tweak Guru

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:12:
(leek-modus)
Scheelt dat veel, 50-100 mAh meer? En zo ja op welke fronten?
Meer mAh houdt in dat je telefoon langer kan draaien op de accu. Nu zul je denk ik niet heel verschil merken bij 50 mAH meer. Er is namelijk ook wel degelijk een verschil in kwaliteit tussen batterijen. Soms gaan de originele (minder mAH) langer mee dan de namaak met een hogere mAh (hoeft niet natuurlijk ;))

Oftwel.... gewoon uitproberen en eerst kijken naar ervaring mbt een bepaalde accu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-08 00:35
Hoe zit het precies met internetten als je de wizard als modem gebruikt? Ik heb bijvoorbeeld telfort en wil graag met mijn laptop ergens kunnen internetten zonder super veel te moeten betalen voor EDGE of gprs!

Werkt het net als met een PC-modem? Dat je gewoon inbelt en dat het van je minuten af gaat! En hoe zit dit dan met snelheid?

Zijn er op dit moment sterkere accu's beschikbaar?

[ Voor 8% gewijzigd door jedego op 18-01-2006 13:51 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX

AirX

Tweak Guru

jedego schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:50:
Hoe zit het precies met internetten als je de wizard als modem gebruikt? Ik heb bijvoorbeeld telfort en wil graag met mijn laptop ergens kunnen internetten zonder super veel te moeten betalen voor EDGE of gprs!

Werkt het net als met een PC-modem? Dat je gewoon inbelt en dat het van je minuten af gaat! En hoe zit dit dan met snelheid?

Je kunt hem als modem gebruiken maar dit gaat in eerste instantie niet van je belminuten af. Het valt buiten je belminuten als: 1 Je GPRS gebruikt, 2 Belt naar een 067 nummer (vaak provider nummers), 3 belt naar het Telfort inbelnummer 022-nogwat (geloof ik).

Het valt wel binnen je bundel als je een andere (lokale) inbelserver vind.

Snelheid: bagger ;).... met GPRS +/- 8 KB/s, met inbellen +/- 4 KB/s

Accu's: geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Nouja die van 1300 was voor een hele andere telefoon natuurlijk, voor zo weinig extra zou ik er ook niet eentje kopen. Maar wie weet is er wel eentje die wel een stukkie langer meegaat, dus daar ga ik even naar rondkijken.

Wat ik wel een beetje irritant vind, is dat de programma's dus op de achtergrond blijven draaien.. is er geen instelling dat alle programma's gewoon afsluiten als je op de X tapt/klikt? Anders moet je steeds bij geheugenbeheer alles stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
SEA Ninja schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:08:
Nouja die van 1300 was voor een hele andere telefoon natuurlijk, voor zo weinig extra zou ik er ook niet eentje kopen. Maar wie weet is er wel eentje die wel een stukkie langer meegaat, dus daar ga ik even naar rondkijken.

Wat ik wel een beetje irritant vind, is dat de programma's dus op de achtergrond blijven draaien.. is er geen instelling dat alle programma's gewoon afsluiten als je op de X tapt/klikt? Anders moet je steeds bij geheugenbeheer alles stopzetten.
Ik gebruik magic button. Lekker klein en doet het truukje. SPB PocketPlus doet het ook, maar ik vind dat nogal een log ding, waarvoor je m.i. teveel performance inboet. Magic Button en iLauncher samen is wat mij betreft evenveel functionaliteit en een stuk vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jedego schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:50:
Ik heb bij accu-accu.nl (Saakeshop) alleen dit gevonden:
Accu geschikt voor:
T-Mobile MDA III / MDA 3
Vodafone VPA III / VPA 3
O2 XDA IIs / XDA 2s
O2 XDA III / XDA 3
Siemens SX66
i-Mate PDA2K
Orange SPV M2000
Qtek 9090
DOPOD 700

Compatible met:
Dopod PH26B / Orange AHTXDSSN

Technische gegevens:
1500mAh - 3,7V - Li-Polymer
Dus (nog) niet voor de MDA Vario. Misschien komt dat nog. Ik zou 'm eens kunnen mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-08 00:35
Pocket-PC Plus van SPB Software doet dat! En het heeft nog een aantal extra's...

http://www.spbsoftwarehouse.com/products/pocketplus/?en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Kijk even in de startpost naar Magic Button.

-edit- Hmmm, te laat :)

[ Voor 5% gewijzigd door Frank-NL op 18-01-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
MrDummy schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:52:
[...]
Klinkt alsof je beveiligde verbinding hebt aangevinkt. Dat moet niet. Mijn tomtom herkent muis vanzelf zodra bluetooth wordt geactiveerd. De bluetooth instellingen voor muis blijven netjes staan in mijn MDA Vario. Het gaat dus heel simpel. Muis aan, tomtom aanzetten, als BT verbinding loopt, zie TT muis, maar meldt geen fix. Nog even wachten op fix, TT ziet fix en springt dan naar de locatie...
Dat is alles :)
(uiteraard wel vooraf muis in BT toevoegen en com poort bepalen...)

Heb inmiddels nu Japanse support erop. Hoe ik heb gedaan, zal ik straks op mijn gids zetten.
Hee bedankt man. Dat ik zo stom was om dat vinkje te vergeten. Maar het werkt perfect nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep_k
  • Laatst online: 11-09 04:57

joep_k

......

AirX schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:57:
[...]

Je kunt hem als modem gebruiken maar dit gaat in eerste instantie niet van je belminuten af. Het valt buiten je belminuten als: 1 Je GPRS gebruikt, 2 Belt naar een 067 nummer (vaak provider nummers), 3 belt naar het Telfort inbelnummer 022-nogwat (geloof ik).

Het valt wel binnen je bundel als je een andere (lokale) inbelserver vind.

Snelheid: bagger ;).... met GPRS +/- 8 KB/s, met inbellen +/- 4 KB/s

Accu's: geen idee
Bij telfort heb je ook EDGE, moet je ff de klantenservice bellen en dan zetten ze het aan.
EDGE is even duur als normaal gprs en is een stuk sneller.
ik heb het nog niet uitgebreid getest, want het is wel wat duur als je geen extra bundel neemt...

hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Laatst online: 12-09 11:40
Ik maak met mijn vario gebruik van de terminal services client maar deze werkt bij ons alleen op 64bit encryptie. Zijn er alternatieve terminal services clients beschikbaar voor pocketpc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
super_dirk schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:45:
Ik maak met mijn vario gebruik van de terminal services client maar deze werkt bij ons alleen op 64bit encryptie. Zijn er alternatieve terminal services clients beschikbaar voor pocketpc ?
VNC client is in verschillende smaakjes ook voor de ppc te krijgen, aantal vnc servers ondersteunen ook lijncompressie, wat behoorlijk positief van invloed is op de snelheid. :)

Edit- clients:
http://www.cs.utah.edu/~midgley/wince/vnc.html
http://dotnetvnc.sourceforge.net/
http://www.mochasoft.dk/vncce.htm

[ Voor 16% gewijzigd door ToMaSZ op 18-01-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Okee thanks luitjes, ik zal die progz eens even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX

AirX

Tweak Guru

joep_k schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:38:
[...]

Bij telfort heb je ook EDGE, moet je ff de klantenservice bellen en dan zetten ze het aan.
EDGE is even duur als normaal gprs en is een stuk sneller.
ik heb het nog niet uitgebreid getest, want het is wel wat duur als je geen extra bundel neemt...
Staat toch standaard aan? (heb ook Telfort) Of krijg ik dan een E icoontje ipv G? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Laatst online: 12-09 11:40
ToMaSZ schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:59:
[...]

VNC client is in verschillende smaakjes ook voor de ppc te krijgen, aantal vnc servers ondersteunen ook lijncompressie, wat behoorlijk positief van invloed is op de snelheid. :)

Edit- clients:
http://www.cs.utah.edu/~midgley/wince/vnc.html
http://dotnetvnc.sourceforge.net/
http://www.mochasoft.dk/vncce.htm
Bedankt voor de links maar wij zijn echt op zoek naar een eventuele alternatief voor de remote services client. Wij draaien via terminal server een applicatie op de vario en/of ipaq waarmee je in een magazijn voorraden kan tellen/picken. We hebben nu onze terminal server aangepast maar willen eigenlijk de client kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AirX schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:42:
[...]

Staat toch standaard aan? (heb ook Telfort) Of krijg ik dan een E icoontje ipv G? :+
Ja dat staat standaard aan. Als je GPRS gebruikt, wordt het automatisch EDGE als je toestel daarvoor geschikt is. In principe zou je dan inderdaad een E icoontje moeten zien, maar dat werkt niet helemaal goed in WM5. Op het xda-developers forum zag ik een registry hack om wel de E te zien, maar voor mij werkte dat niet omdat ik de betreffende entry niet in mijn registry bleek te hebben. Maakt ook niet uit. EDGE dekking is landelijk, dus als je GPRSt met je toestel is het per definitie EDGE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep_k
  • Laatst online: 11-09 04:57

joep_k

......

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:29:
[...]

Ja dat staat standaard aan. Als je GPRS gebruikt, wordt het automatisch EDGE als je toestel daarvoor geschikt is. In principe zou je dan inderdaad een E icoontje moeten zien, maar dat werkt niet helemaal goed in WM5. Op het xda-developers forum zag ik een registry hack om wel de E te zien, maar voor mij werkte dat niet omdat ik de betreffende entry niet in mijn registry bleek te hebben. Maakt ook niet uit. EDGE dekking is landelijk, dus als je GPRSt met je toestel is het per definitie EDGE.
oh kan ook, de aardige mevrouw zei in ieder geval tegen mij dat ze het aan zou zetten. En nu ben ik blij want ik heb het gevoel dat het sneller gaat.

hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
Ik ben op zoek naar woordenboeken, en ik heb er zat gevonden maar kan iemand mij vertellen of ze ook goed zijn en of ze ook windows mobile 5 werken?
http://www.pocketpcsoft.n...&limit=45&type=Dictionari
en als deze niet goed zijn, welke zijn het dan wel? :)

edit:// is er al iets bekend over andere providers die edge gaan aanbieden in de toekomst ? ik heb gisteren met de klantenservice van orange gebeld maar die vrouw wist niet eens wat edge was... -_-

[ Voor 27% gewijzigd door Silvos op 18-01-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 20:41
Ik vraag me af hoe ik TomTom versie 5.21 moet instellen zodat ie mijn BT gps-ontvanger ziet.

Hij is gepaired, en heb er een seriele port voor aangemaakt. Ook zonder seriele port aan te maken krijg ik TomTom niet aan de praat zodat ie mijn gps-ontvanger ziet (op alle com's en seriele port geprobeerd). Wie o wie heeft er een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
Je moet naar COM-poorten gaan en daar een nieuwe uitgaande poort kiezen. Daar zie je je BT ontvanger tussen staan. Maar vervolgens een com poort aan et voila. Niet op beveiligde verbinding zetten :) (heb ik vandaag geleerd :) ).

Dit alles doen nadat je hem hebt gepaird maar dat spreekt voor zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 20:41
Josha schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:51:
Je moet naar COM-poorten gaan en daar een nieuwe uitgaande poort kiezen. Daar zie je je BT ontvanger tussen staan. Maar vervolgens een com poort aan et voila. Niet op beveiligde verbinding zetten :) (heb ik vandaag geleerd :) ).

Dit alles doen nadat je hem hebt gepaird maar dat spreekt voor zich
Mijn dank is enorm groot (moet namelijk over 30 minuten ergens de weg vinden :P)! Ik vind dat dit wel in de startpost mag trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
Your welcome, veel succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Ik sync op twee pc's. Thuis met kabel en op het werk met mobile activesync via gprs. Als ik op mijn werk dingen uit de agenda knikker, dan verdwijnen ze keurig uit de Vario. Sync ik daarna thuis, dan wordt het vanaf mijn thuis pc weer teruggezet!? Is dat een activesync probleem? jaren met palms gesynced op twee pcs en dat ging vlekkeloos.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AirX schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:07:
[...]

Dat van Gmail kun je bij Gmail zelf instellen onder voorkeuren (dus gewoon even vanaf je PC de webmail openen)
... vergeten te zeggen dat het wel op mn gewone webmail account blijft staan maar dus niet op de vario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:24
Jaspov schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:39:
Ik sync op twee pc's. Thuis met kabel en op het werk met mobile activesync via gprs. Als ik op mijn werk dingen uit de agenda knikker, dan verdwijnen ze keurig uit de Vario. Sync ik daarna thuis, dan wordt het vanaf mijn thuis pc weer teruggezet!? Is dat een activesync probleem? jaren met palms gesynced op twee pcs en dat ging vlekkeloos.....
Via je computer: Microsoft ActiveSync --> Tools --> Options --> Settings --> If there is a conflict: Replace Item on Desktop

Via je toestel: ActiveSync --> Settings --> Options --> If there is a conflict: Keep the item on my device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Thanks sylvesterrr. Hoop dat ik nu ook van alle dubbele reminders af ben. als ik in de pda alle reminders dismiss en sync, dan komen ze allemaal weer terug.

Is iemand er al achter hoe je mail die je maakt op de MDA direct kan verzenden? Het is zo'm gedoe om telkens op send&receive te klikken. Doet me denken aan de modemtijd. :)

En hoe kan je regelen dat bij hotmail direct méér dan 2 kb wordt opgehaald? onder account settings zie ik geen settings voor hotmail. Hij hoeft niet de hele mail op te halen maar 2kb is wel erg krap.

[ Voor 62% gewijzigd door jaspov op 18-01-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

hmm vervelend probleem...
na installatie van SPB Pocket Plus start mijn MDA Vario niet meer door.

1.06 IPL
1.06 SPL
01.12.10 GSM
1.6.2.2 OS

Heb dus nog geen backup gemaakt :'(
Windows Mobile Logo blijft in beeld staan...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.