Toon posts:

Tele2 of Simyo?

Pagina: 1
Acties:
  • 675 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik wil binnenkort een simkaartje online bestellen bij Tele2 of Symyo (Volgens mij de goedkoopsten). Nu is mijn vraag. Zit er nog veel verschil in tussen deze 2:
http://www.tele2mobiel.nl/prepaid/prepaid-online.html
https://www.simyo.nl/self...84&sub_index=0&bg_index=0
Bedankt alvast.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Op die eerste link staat een mooi vergelijkstaatje, plus dat je het verschil anders ook best zelf uit kan zoeken. Ik zie dat je vrij nieuw bent, wellicht een strak plan om de FAQ even door te lezen ofzo, en dan vooral dit stuk.

Afbeeldingslocatie: http://www.tele2mobiel.nl/produkten-services/images/compare-tele2-champion-2.gif

met een hamer past alles

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 17:46

Piggen

Lekker bakkie

Simyo gebruikt het KPN-netwerk, Tele2 dat van Telfort.

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:34
Een belangrijk verschil is het netwerk waarvan de providers gebruik maken. Tele2 gebruikt het netwerk van Telfort, Simyo dat van KPN.
Een ander verschil zit hem in de tarieven, die bij Tele2 iets gunstiger lijken te zijn.

Het netwerk van KPN is een stuk beter dan dat van Telfort. Het is echter best mogelijk dat in het gebied waar jij woont, de dekking van beide netwerken goed is. In dat geval kan je prima kiezen voor Tele2. Mocht je veel door Nederland reizen, dan zou ik eerder voor Simyo kiezen vanwege de betere dekking.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, Allemaal hartelijk bedankt. Ik heb zelf ook wel het een en ander vergeleken maar vind het toch moeilijk. Ik woon zelf in Alkmaar en ga ervan uit dat het bereik van beiden er toch wel goed moet zijn :). En ik zal de FAQ even goed doorlezen ;).
Bedankt!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38
Simyo is simpel van opzet en kent daardoor eigenlijk geen fratsen.
Bij Simyo kun je alleen maar bellen en SMS'en meer niet.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik heb simyo, en het bevalt goed. Goed bereik (beter dan met vodafone), de helpdesk beantwoord snel vragen, etc.

Bevalt mij erg goed iig.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:34

Nik

Mijn keuze is gevallen op Simyo, een goed netwerk (Telfort is minder hier op 'het eiland'), goede service, je beltegoed via internet checken (belangrijk voor mij!), én ik heb zelf mijn telefoonnummer uit mogen zoeken :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb onlangs een kaartje van www.lowcall.nl besteld. Is van debitel en gebruikt het telfort-netwerk. Je hebt hier geen beltegoed, maar wat je gebeld hebt wordt achteraf van je rekening afgeschreven. Dat vind ik persoonlijk handiger, zodat je niet aldoor hoeft te opwaarderen. Verder zijn de prijzen vergelijkbaar met Simyo en kun je ook nog GPRS/MMS'en.

Misschien valt deze provider ook nog te overwegen? :?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb ook voor deze keuze gestaan en ben voor Simyo gegaan om de simpele reden:

Met tele 2 kan je niet in het buitenland bellen en met simyo in 126 landen ;)

Xbox Live ID:Notna8310

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Palomar schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:16:
Ik heb onlangs een kaartje van www.lowcall.nl besteld. Is van debitel en gebruikt het telfort-netwerk. Je hebt hier geen beltegoed, maar wat je gebeld hebt wordt achteraf van je rekening afgeschreven. Dat vind ik persoonlijk handiger, zodat je niet aldoor hoeft te opwaarderen. Verder zijn de prijzen vergelijkbaar met Simyo en kun je ook nog GPRS/MMS'en.

Misschien valt deze provider ook nog te overwegen? :?
Vindt het ook handig.. dus ik heb ook van lowcall een sim kaartje van..

• mhr-zip
  • Nu online
Palomar schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:16:
Je hebt hier geen beltegoed, maar wat je gebeld hebt wordt achteraf van je rekening afgeschreven. Dat vind ik persoonlijk handiger, zodat je niet aldoor hoeft te opwaarderen.
Ik vind dat beltegoed juist handig, omdat er nu een maximum aan zit. Evt kan je bij simyo automatisch opwaarderen met je creditcard, en straks ook gewoon via je bankrekening.

Dat opwaarderen kan een bedrag per maand zijn, of bijvoorbeeld als het over de 2 euro uitkomt.

Dat gprs lijkt mij wel een voordeel van lowvcall. Alleen dat debitel/telfort juist weer niet.

[ Voor 18% gewijzigd door mhr-zip op 15-01-2006 11:18 ]

• Palomar
  • Niet online
Bij Lowcall zit er ook een limiet op van ong. 45 euro per maand... dus mocht er iets onvoorziens gebeuren dan valt de schade nog mee. Maar ik was ook eigenlijk op zoek naar een sim-only-abonnement omdat ik van prepaid af wilde. Toen ik Lowcall tegenkwam leek me dat een goed alternatief. Mede omdat je geen contract oid hebt waar je aan vast zit en de belkosten zijn verder voor mijn geval net zo laag of lager dan een abonnement.
Maar als je de kosten echt helemaal in de hand wilt houden moet je natuurlijk een normaal prepaid abo nemen. Ik gaf Lowcall alleen even als tip om te overwegen ;)

En wat is er eigenlijk mis met debitel/telfort? Het werkt bij mij eigenlijk prima. Goede ontvangst en de geluidskwaliteit is imo ook beter dan dat ik bij T-Mobile had (daar had ik vaak echo's e.d.).

[ Voor 20% gewijzigd door Palomar op 15-01-2006 11:55 ]

• eric1988
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 09:11
Debitel/Telfort is best hoor. Ik heb er zelf een abbonement. Hier in de randstad heb je overal vol bereik. Dus als je toch in of rond de randstad woont is er nix mis met debitel/telfort.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

slaay

Natuurbeleven.com

...Het netwerk van Telfort zal door KPN geïntegreerd worden....
Bron: http://www.telecomwereld.nl/n0000445.htm

Ik kan me dus voorstellen dat momenteel of op termijn, de dekking van telfort gelijk is aan die van KPN.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Als ex-medewerker van Tele2 (heb er een half jaar gewerkt, totdat ik niet meer aan kon zien hoe ze met klanten omgaan, toen heb ik ontslag genomen). Tele2 probeert het onderste uit de kan te halen. Als je slim bent kun je best goedkoop bellen bij tele2, maar de service is beneden alle peil. Heb op klantenservice gewerkt (waardoor je heeeeel veel van tele2 komt te weten, omdat je alle mogelijke vragen moet kunnen beantwoorden). De telefoons die ze aanbieden zijn verouderd en vaak vanuit buitenland ingekocht wat er voor zorgt dat je niet altijd nederlandse telefoon instellingen kan hebben.
Telefoons van Tele2 zijn NOOIT sim-locked, dus prepaid toestel bij tele2 is IDEAAL.
Ale je klantenservice belt zullen zij wel zeggen dat het erop zit, maar dat zit er niet. Wettelijk gezien mag Tele2 dit niet doen, omdat zij niet een volledig telecombedrijf ofzoiets zijn. 100% zeker, ze hebben geen simlock. Dit in je achterhoofd zijn hun prepaid aanbiedingen erg prettig. Ik heb zelf 3 nokia 1100 voor 10 euro per stuk. Dank je tele2, maar er zit geen tele2 kaartje in hoor :)

Succes en ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

EDIT: Tele2 zit op telfort netwerk, kpn heeft telfort overgenomen. De vraag of telfort en kpn netwerk samen gaan en jij als telfort gebruiker er voordeel zou kunnen doen? NEE. Telfort en dus Tele2 zullen de eerste tijd niet samengevoegd worden met kpn netwerk. Met tele2 zul je dus niet het bereik hebben van een Kpn-beller. Iig de eerste tijd niet. Werk er sinds een half jaar niet meer, maar toen werd gezegd dat het zeker het eerst komende jaar niet samen zou gaan (dus niet in 2006).

[ Voor 18% gewijzigd door Nomad op 15-01-2006 13:09 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• mhr-zip
  • Nu online
nomad85 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:06:

Telefoons van Tele2 zijn NOOIT sim-locked.
Fijn om te weten :)
[b]nomad85 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:06:
heb zelf 3 nokia 1100 voor 10 euro per stuk.
Dat was die actie met het kruidvat toch? Zijn er nog meer van zulke acties?

• procyon
  • Laatst online: 13-02 17:22
Waaro kies je niet voor een T-mobile Flex SO abonnement van 10 euro per maand
Bellen kost 0.11 cent per minuut en kom je over die 10 euro heen krijg je een sms bericht en ga je 0.10 cent per minuut bellen (tot een max van 0.07 cent per minuut :)

Beltegoed is onbeperkt houdbaar :)
http://www.t-mobile.nl/pe...even/flex_persoonlijk.asp

• mhr-zip
  • Nu online
Procyon for life schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:14:
Waaro kies je niet voor een T-mobile Flex SO abonnement van 10 euro per maand
Bellen kost 0.11 cent per minuut en kom je over die 10 euro heen krijg je een sms bericht en ga je 0.10 cent per minuut bellen (tot een max van 0.07 cent per minuut :)

Beltegoed is onbeperkt houdbaar :)
http://www.t-mobile.nl/pe...even/flex_persoonlijk.asp
Omdat je dan 10 euro per maand kwijt bent...
Moet je meer als een uur voor bellen, met simyo....

• procyon
mhr-zip schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:33:
[...]

Omdat je dan 10 euro per maand kwijt bent...
Moet je meer als een uur voor bellen, met simyo....
Waarom moet je daar een uur voor bellen?
Het beltegoed blijft onbeperkt geldig.
Je krijgt er ook nog een gratis toestel bij, dat kan je bij simyo wel vergeten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door procyon op 17-01-2006 15:19 ]

• mhr-zip
  • Nu online
Procyon for life schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:17:
[...]

Waarom moet je daar een uur voor bellen?
Het beltegoed blijft onbeperkt geldig.
Je krijgt er ook nog een gratis toestel bij, dat kan je bij simyo wel vergeten ;)
Nou, het kost je wel 120 euro. Nu zal het vast wel onbeperkt geldig zijn. Maar die 120 euro moet je toch betalen.

En wat is een gratis telefoon tegenwoordig, een nokia 1100 heb je al voor 50 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 17-01-2006 15:25 ]

• procyon
mhr-zip schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:21:
[...]

Nou, het kost je wel 120 euro. Nu zal het vast wel onbeperkt geldig zijn. Maar die 120 euro moet je toch betalen.

En wat is een gratis telefoon tegenwoordig, een nokia 1100 heb je al voor 50 euro.
Bij T-mobile krijg je er wel een met kleurenscherm (1600 iod), wat ook leuk is van die flex bundels is dat je dan "gratis" in het buitenland kan bellen met het tegoed dat je niet gebruikt hebt het jaar door.

Als je met Simjo ook los een toestel moet kopen dan is het voordeel natuurlijk helemaal weg.
Het ligt er maar net aan wat je met je abb gaat doen denk ik, wellicht is Simyo voor sommige gebruikers toch aantrekkelijker..

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

mhr-zip schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:47:

Dat was die actie met het kruidvat toch? Zijn er nog meer van zulke acties?
Zoals ik aangaf werk ik er al een paar maanden niet meer, dus van actuele aanbiedinge weet ik niet zoveel. Deze scherpe aanbiedingen lopen ook niet direct via tele2 maar via een extern bedrijf. Liater heet dat bedrijf. Het nummer zoek ik even op voor je ......09002022839
kost uit mijn hoofd 10 cent per minuut, niet te duur dus. Via dit nummer kan je vragen naar de acties van hun met tele2 simkaartjes erin. Bellen naar tele2 zelf (09002411602) is niet verstandig, omdat zij dan met hun eigen aanbiedingen komen, die niet zo scherp zijn als via liater (het externe bedrijf).

Hoop dat je er wat aan hebt :*)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Zoals je ondertussen wel gelezen zult hebben in de FAQ verwachten we op GoT dat je zelf onderzoek doet voordat je vragen hier stelt en ook duidelijk laat merken dat je dit gedaan hebt. Hiernaast is de keus van een operator persoonlijk.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.