Een dikke 2 maand geleden heb ik windows geïnstalleerd op men Maxtor DiamondMax10 300GB. Bij het installeren zag ik dat hij de schijf maar herkende als één van 127GB. Toch windows maar geïnstalleerd, en dan van de maxtor site de big enabler drive gedownload en kon ik mijn volle 300GB gebruiken. Dan heb ik schijf ingedeeld in 3 partities, twee van 50GB en 1 van 200GB. Maar nu daarjuist stak ik mijn cd van windows terug in pc en bootte ermee. Dus als ik windows opnieuw wil installeren zou ik normaal deze 3 partities moeten zien, maar nu blijkt het dat ik de schijf terug zie als 1 van 127GB. Dus van die partities is daar helemaal geen sprake. En als je windows dan zou installeren ben je wss alles kwijt wat op die andere partities stond. Is hiervoor een oplossing?
FAQ - werk ?
Verder leest het prettiger als je niet alles achter elkaar aan plakt maar af en een [enter] zou best mogen.
Verder leest het prettiger als je niet alles achter elkaar aan plakt maar af en een [enter] zou best mogen.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Had al in de FAQ opgezocht. Maar niet echt iets gevonden.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 20:22 ]
Nieuwe 200GB HD probleem
Dit is echt te vinden hoor, bios updaten zal heel waarschijnlijk de oplossing zijn.
Dit is echt te vinden hoor, bios updaten zal heel waarschijnlijk de oplossing zijn.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
oke kun je dan even antwoord geven op de volgende vragen:
- Welk moederbord precies?
- Onboard of een losse controller, bij losse controller ook hiervan merk en type?
- Herkent je bios de bios wel als 300gb, of blijft de bios ook steken bij 128gbg?
- Gebruik je de laatste bios versie welke beschikbaar is?
- Welk moederbord precies?
- Onboard of een losse controller, bij losse controller ook hiervan merk en type?
- Herkent je bios de bios wel als 300gb, of blijft de bios ook steken bij 128gbg?
- Gebruik je de laatste bios versie welke beschikbaar is?
Wat voor Windows XP CD, met of zonder service packs?Als je Windows 2000 draait en een schijf van groter dan 128GB wil gebruiken, dan zul je minimaal SP3 moeten installeren en de volgende reghack toepassen om 48bits LBA addressering werkend te krijgen. Voor Windows XP heb je minimaal SP1 nodig en in sommige gevallen moet je daarbovenop ook nog een reghack doen. Dit kun je toepassen zonder dat de data op de schijf verloren gaat. In de beide gevallen bestaat overigens nog steeds de eis dat je BIOS tevens de 48bits LBA addressering ondersteunt.
Wanneer je Windows op een partitie van groter dan 128 wil installeren, dan zul je de benodigde SP moeten slipstreamen met de installatie-CD. Of je kunt achteraf de partitie vergroten met o.a. PartitionMagic.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
ow was al gepost
[ Voor 85% gewijzigd door webfreakz.nl op 12-01-2006 20:35 ]
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Bios herkent schijf wel als één van 300GB.
Maar denk dat het probleem zich dan bevind bij de cd van windows. Denk dat het eentje is zonder SP2
Maar denk dat het probleem zich dan bevind bij de cd van windows. Denk dat het eentje is zonder SP2
Slipstream minimaal SP1 door de XP setup CD heenWanneer je Windows op een partitie van groter dan 128 wil installeren, dan zul je de benodigde SP moeten slipstreamen met de installatie-CD.
Dit is toch echt wel een FAQ-gevalletje, dicht dus.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()