Ik ben bijna radeloos.
Mijn Maxtor 300GB Maxline III wordt in de BIOS keurig herkent.
Hij zit samen met een Maxtor 250GB Diamond 10 schijf op de primary IDE kabel.
Beiden dus ook de 250GB laat in de BIOS geen problemen zien.
De "probleem schijf" (300GB) komt zonder fouten door Powermax heen, is niet te zien in Device Manager ook niet in Disk Management.
Waarneer in de schijf alleen (letop ALLEEN) aansluit op de secondary IDE kabel geen problemen.
Maar waarneer ik dan mijn DVD-ROM er bijop aansluit worden beiden niet gevonden in de de BIOS (ja jumpers kloppen).
Wat wel werkt is alles "fout" (op primary kabel samen met 250GB) aansluiten en Knoppix booten.
Dan werken beide schijven zonder problemen.
Het vreemde is dat het zo'n 3 maanden vlekkeloos gedraaid heeft, en dat de schijf in de BIOS gewoon herkent wordt.
Iemand een idee?
Edit:
PC draait op WinXP SP2 UK
P4 3.0
Mobo P4P800-e deluxe
Targan 480W voeding
En heb al nieuwe IDE kabel geprobeerd.
1GB Corsair geheugen
Mijn Maxtor 300GB Maxline III wordt in de BIOS keurig herkent.
Hij zit samen met een Maxtor 250GB Diamond 10 schijf op de primary IDE kabel.
Beiden dus ook de 250GB laat in de BIOS geen problemen zien.
De "probleem schijf" (300GB) komt zonder fouten door Powermax heen, is niet te zien in Device Manager ook niet in Disk Management.
Waarneer in de schijf alleen (letop ALLEEN) aansluit op de secondary IDE kabel geen problemen.
Maar waarneer ik dan mijn DVD-ROM er bijop aansluit worden beiden niet gevonden in de de BIOS (ja jumpers kloppen).
Wat wel werkt is alles "fout" (op primary kabel samen met 250GB) aansluiten en Knoppix booten.
Dan werken beide schijven zonder problemen.
Het vreemde is dat het zo'n 3 maanden vlekkeloos gedraaid heeft, en dat de schijf in de BIOS gewoon herkent wordt.
Iemand een idee?
Edit:
PC draait op WinXP SP2 UK
P4 3.0
Mobo P4P800-e deluxe
Targan 480W voeding
En heb al nieuwe IDE kabel geprobeerd.
1GB Corsair geheugen
[ Voor 18% gewijzigd door Maxxi op 12-01-2006 19:15 ]