Het grote Phocus DVD160-4 DVD Recorder topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.536 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Wellicht een betje te overmoedig om nu al als 'het grote topic' te noemen, maar wellicht dat we hier toch een leuke verzamelplaats kunnen maken voor vragen/tips/opmerkingen over dit handig apparaat.

Vorig jaar was deze DVD Recorder in de aanbieding bij het Kruidvat, en daar hebben een hoop tweakers gebruik van gemaakt.
Het topic waar de aanbieding in stond, is ook vaak gebruikt om over dit apparaat te discussieren.

Wellicht dat de tijd nu rijp is voor een eigen topic ?

Allereerst wat informatie :

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/dvd_fr_6.gif
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/dvd_back.gif

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/dvd_fr_5.gif
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/dvd_fr_7.gif

Specs:

- 160Gb HDD
- DVD +R/RW read/write 2x2,4 speed
- DivX (MPEG-4) decoding, MPEG 1/2 encoding and decoding
- DivX3/4/5.xx, XviD, 3Div, DivX subtitle read (SUB, SRT, SMI)
- DVD-Video, AV CD, Super VCD, CD -R/RW read
- MP3 and JPEG CD/DVD, Kodak, S/VCD, DVD +/- R/RW read
- DTS Digital Out, Dolby Digital Out
- DTS 5.1, Dolby Digital 5.1 via SPDIF
- PCM, MPEG-2 (2-channel), MP3, LPCM 48/96
- Dolby Digital 2 channel play and record
- Stereo Nicam, German A2
- TimeShift, One Touch Recording
- VPS/PDC (Program delivery control)
- HDD from/to DVD copy
- 8 timer entries, 5 capacity/quality combinations
- Play HDD/DVD/CD while HDD recording
- Picture formats 16:9, 4:3, LetterBox, Pan&Scan
- Slow Motion/ Zoom/ Angle view
- Automatic Chapter insertion/deletion

Websites :

Phocus Electronics
Phocus Electronics DVD160-4 Product pagina
Phocus DVD160-4 download site (manual en FW)
Phocus Electronics DVD160-4 microsite

Zoals je kunt zien, is dit een echte allesslikker/speler/opname apparaat.
Er zit een harde schijf van 160Gb in, wat ruim voldoende is (tot nu toe heb ik nog niemand gehoord over het kunnen vervangen van deze schijf).
De speler kan DivX, Xvid, MP3 etc. afspelen.

Zelf gebruik ik de recorder voornamelijk als opname machine: simpelweg opnemen wat er op TV is om later terug te kijken. DVD's, Divx/Xvid en MP3 speel ik er niet mee af.
Ik ben zeer tevreden over het apparaat, met uitzondering van een incidentele crash.

Je kunt nieuwe firmware downloaden van de website, welke updates en nieuwe functionaliteiten bied.
Er zijn voor zover ik weet nu 3 firmware versies:

- originele firmware
- update1
- update2

Update1 is niet meer te downloaden, maar had als voornaamste fix dat het hakkelende geluid opgelost wordt :
Bij de originele firmware trad het probleem op dat als je via de tuner van de recorder keek wat je opnam, je na ca een half uur stotterend geluid kreeg voor enkele minuten (wat niet in de opname terug te horen was).

Update2 is nu te downloaden van de site, maar hier zitten geen releasenotes bij, als iemand daar meer informatie over heeft .... ?

Iedereen die tips/opmerkingen/problemen/vragen heeft, post ze!

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 18-01-2006 een Phocus dvd recorder gekocht bij Pixmania.nl (E299,-)
Hij speelt gelukkig alles af, maar ben niet tevreden over de divx functie.
Als ik een film heb gedownload en afspeel op mijn Breedbeeld tv is het niet
in het juiste formaat. Het beeld lijkt uit gerekt en dit is niet het geval als ik de
film eerst omzet, via de PC naar dvd formaat met bv WinAvi.
Is hier wat aan te doen?

Verder ben ik benieuwd naar wat anderen van deze recorder vinden.

Ik heb de nieuwste firmware gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wederom een nieuwe firmware uit van de Phocus.

Er zou meer functionaliteit zitten in de DVD recorder. Ik zie echter berichten staan op diverse fora die melden dat e.e.a. nog niet vlekkeloos werkt. Ben zelf nog aan het stoeien met de recorder. Heb de recorder nu 1 jaar en ben redelijk tevreden. Het is een nederlands produkt.

De firma phocus is geen ster in het maken van documentatie, want die is heel erg summier en onvolledig.

Heeft nog iemand ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde gister pas van die laatste update en heb deze dus vanmiddag doorgevoerd.

Editten, knippen,plakken leek me wel grappig (alhoewel ik in 95% de HD als archief gebruik) aangezien je anders door de reclame soms niet dingen passend krijgt.

Wel, ik zal wel wat fout doen dan, maar het werkt helemaal niet. Als ik de optie 'splitsen' kies, krijg ik de opmerking 'regeneratie niet toegestaan'

Menu-indelingen zijn allemaal wel wat netter, maar knippen en plakken ... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik heb die melding ook, die hele FW ypdate is bagger (moet nog steeds downgraden).
Die iconized index van wat op je HDD staat is geinig, alleen onwerkbaar traag.
Wij gebruiken 'm vooral voor kindermeuk, filmpje aanzetten en klaar.
Met de oude FW ging hij aan het einde van een opname, gewoon de verder met de volgende.
Nu springt hij terug naar de index, en als je op een 'verkeerde' manier uit de index het opgenomen stuk gestart had, ben je weer terug bij opname 1 :X

Ook geeft hij nu namen aan de opname, op basis van de naam die de kabel meegeeft.
Erg leuk, maar hij pakt de naam die er uitgezonden word op het moment van stoppen met opnemen.
Als je dus een spannende actie film hebt geprogrammeerd, en deze een beetje ruim in de tijden geprogrammeerd hebt, is er dus kans dat hij er de naam "Het late journaal" aangeeft.

Nee, de nieuwe FW is echt bagger IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las elders dat e.e.a. zou werken als de HD geformatteerd wordt. Als dat zou is .... lekker handig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Nee, dat is niet zo. Je moet wel al je zenders opnieuw instellen (schijnt bij elke FW zo te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, meteen na de FW update krijg je stap 3 van 4 en 4 van 4 = zoeken en in volgorde zetten. Ik bedoelde dat knippen/plakken, volgens elders werkt dat pas na een format (kan het proberen, maar geloof er weinig van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Aha, op die manier.
Het is iig niet zo dat het pas bij nieuwe opnames is, want dat had ik ook al geprobeerd.
Formatteren is hier out of the question ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, het werkt inderdaad zo. Ik heb m'n ogen maar even dicht gedaan en de HD geformatteerd.

Met nieuwe opnames (alles is uiteraard weg) kun je nu knippen/splitsen en wissen (a/b principe), plakken heb ik nog niet gevonden. Reclame eruit halen is vrij lastig aangezien je tijdens spelen dat a/b punt moet inbrengen, je kunt dus het programma op pauze zetten en je punt finetunen. Wellicht dat je met hoofdstukindelingen nog wat kunt doen, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.

Tevens is het mogelijk om mp3 te importeren. Schijf erin, markeren en met 'edit' kiezen voor importeren. Het terugvinden vandeze nummers geschiedt door 3x op 'disc' te drukken en daar kwam ik per toeval achter. De eerste keer is dus je beeld overzicht, inderdaad nu met icons zoals eerder gemeld, de tweede voor een eventuele titellijst (alleen als je hoofdstukken ergens van hebt gemaakt en namen hebt ingevoerd) en de derde voor 'de' audiomap, die dus niet met een rechtstreekse knop te bereiken is.

Grappig al met al. Maar kan me zo voorstellen dat niet iedereen 'even' kan formatteren.

P.s. Het is dus behoudens mp3 ook mogelijk foto's en video op de HD te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*niet* op pauze zetten .... in derde regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Kortom, al met al dus een behoorlijke bagger FW die hun product alleen maar slechter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:21:
Kortom, al met al dus een behoorlijke bagger FW die hun product alleen maar slechter maakt.
Tsjam ik heb nu wel vaak vastlopers, geen idee of dit door deze FW komt, ik zet hem terug om dat eens te 'bekijken'

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:16:
[...]

Tsjam ik heb nu wel vaak vastlopers, geen idee of dit door deze FW komt, ik zet hem terug om dat eens te 'bekijken'
Ook hier veel vastlopers sinds de laatste FW update. Regelmatig de spanning eraf en erop

Verwijderd

Heb een film gebrand op DVD.
DVD+RW had ie problemen mee. Dan maar een DVD+R erin.

Verdomme, in PC niet te lezen, zowel in lezer als brander. Aaaahhhhhhh :X

Wilde net een oudere ingelezen VHS film op DVD zetten.

Leuk voor op te nemen op HD, maar compleet waardeloos als je er niets meer mee wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:28
heb er net een gekocht op ibood.com voor 99 euro. Voor de snelle liefhebbers misschien interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
maxtrash schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:34:
heb er net een gekocht op ibood.com voor 99 euro. Voor de snelle liefhebbers misschien interessant.
Ik ook :) voor die 99 euro kan ik geen buil vallen denk ik.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik zit er ook aan te denken om hem te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:14

Tjark

DON'T PANIC

Heb de gok maar genomen en er 1 besteld.... en 1 voor m'n moeder...

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zit er een gids functie op? Dus dat programmas automatisch worden opgenomen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zit er niet op dacht ik ergens te lezen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
GGS_206 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:59:
Zit er niet op dacht ik ergens te lezen
maar hoe neem je dan TV op? of hoe programmeer je opnames?

Werkt het zoals met bijv EPG in MS Media Center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:57

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Het ding heeft dus geen EPG dus het zal anders werken. Het werkt via handmatig tijden opgeven had ik vluchtig in een digitale handleiding gezien te hebben op andermans monitor.

Ik heb ook besteld btw :Y)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Gewoon zoals vroeger met een VHS Recorder de opname handmatig inplannen (al ondersteund hij wel opnemen via zo'n ingetoetste code meen ik).
je geeft de starttijd op en hoe lang hij moet opnemen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb hem ook besteld, alleen vraag ik me af of je een grotere harddisk in kan proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:35
Is hij ook regiovrij te maken?

Heb namenlijk redelijk wat (originele) amerikaanse en australische dvd's.

Groet,
Wingie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:31
Heb zelf de audiosonic 160, dit is hetzelfde model, ben er erg blij mee en zeker voor de prijs (115)

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
Iemand deze schrijver al ontvangen van IBOOD mijn brievenbus heeft nog niet geklapperd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Wingie schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:05:
Iemand deze schrijver al ontvangen van IBOOD mijn brievenbus heeft nog niet geklapperd?
Het is mij volkomen onduidelijk wanneer en óf ik dit ding kan ontvangen:

iBood zelf zegt: 1-5 dagen;
Productpagina van iBood zelf zegt: 10 dagen;
• Forumgebruikers zeggen: "3 weken iBood kennende";

Dus als ik nou de meest ongunstige situatie neem en 5 maal 10 maal 21 doe dan verwacht ik mijn spelertje over slechts 1050 daagjes, en elke dag eerder is mooi meegenomen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Nu lees ik ook op de forum dan Phocus failliet is..... Dus alvast de laatste firmware downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
B0MBACI schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:47:
Nu lees ik ook op de forum dan Phocus failliet is..... Dus alvast de laatste firmware downloaden..
Phocus Phalliet? Audiosonic bestaat nog en is hetzelfde qua FW.

Het schijnt dat je geen goedkope dvd's moet gebruiken bij het branden. het merk weet ik niet meer maar 1 populait merk vind hij niet leuk...(iets met een d...) |:(

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
Helaas weekje verder en nog geen pakketje thuis, eerst ervaring is nog niet echt een positieve.

Heb ze maar eens gemaild en uitleg gevraagd en of ik het 1 dezer dagen nog kan verwachten.

Eens kijken hoe snel ze hierop reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Houd ons op de hoogte, want hier heb ik ook nog niks!

Ik heb nog maar 1046 daagjes over en ben het wachten nu al beu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idem ,
nog geen DVD gezien !!!
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Euh, dit is niet 'Het grote iBOOD topic' he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Hij is bij mij verzonden!

Wat is nou de beste firmware om er zometeen op te zetten? Gewoon de laatste of is die bugged?

[edit]
Hij bleek al binnen te zijn toen ik thuiskwam \o/

[ Voor 20% gewijzigd door DUX op 20-04-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Idem, werd vanmorgen verzonden. 'k Hoop dat ik hem snel krijg:).

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:28
ik heb 'm binnen. En een nieuwe, want volgens Ibood zijn er ook per ongeluk 2e handse verzonden. Kan je dan omruilen, dus dat is goed geregeld. Nog niet aangesloten. De knopjes links verspringen trouwens wel erg maar verder vind ik hem niet lelijk.

edit: nu pas aangesloten en toch geen nieuwe. Er stonden spaanse tv uitzendingen op de harddisk :-)

ook een hele oude softwareversie D2C_04_022_20050726

wat zal ik doen? Omruilen?

[ Voor 27% gewijzigd door maxtrash op 22-04-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Well, ik blijk gelukkig een nieuw model te hebben, maar

Good Lord wat een ingewikkelde interface. No way in Hell dat ik ding uitgelegd krijg aan mijn inmiddels zestigjarige vader. De meegeleverde maar summiere handleiding helpt ook totaal niet (op internet is een betere te vinden maar die heeft kromme vertalingen) dus ik heb alles maar een beetje op trial-and-error onderzocht.

Zo is het me ondertussen gelukt om dat ding het digitale tv-kanaal te laten opnemen in plaats de reguliere analoge zenders, maar dat heeft behoorlijk wat voeten in de aarde gezet. Er is ook geen eenduidige manier om uit een menu-interface weg te gaan: de ene keer is het de "Menu"-knop zelf, dan is het weer de pijl naar links, maar tot nu toe lijkt de stopknop (het vierkantje onderin bij de play-controls) altijd te werken, maar wat voor logica is dat nou weer? Om van CD <> HDD te wisselen moet je ook eerst het menu uit alvorens je op de switch knop mag drukken. En de optie om DiVX-zooi naar de HDD kopieëren zet die bestandenden in een diepverstopt en in-de-handleidingen-of-zelfs-onscreen-hulp ongedefinieerd menu ipv het hoofdscherm (nóg twee keer op disc drukken)!

Al met al een leuk avondje gestoeid met m'n nieuwe aanwinst, de laatste firmware lijkt er al op te zitten. Hij doet het uiteindelijk goed en ik ben er blij mee \o/

Mocht jouw bestelde iBood-speler niet werken, dan is de volgende mail van het iBoodteam van toepassing:

Beste iBOOD’er,

U heeft op 10 April een Phocus DVD recorder besteld bij iBOOD.com. Helaas is gebleken dat bij een klein deel van de bestellingen een gebruikt exemplaar is afgeleverd.
De betreffende leverancier heeft ons in de afgelopen weken twee producten geleverd; de Wunderbar thuistap en de Phocus DVD recorder. Bij beide partijen is per abuis een palet met retourproducten tussen de nieuwe producten terecht gekomen waardoor een aantal iBOOD’ers een gebruikt exemplaar heeft ontvangen. Uiteraard hebben wij afscheid genomen van deze leverancier en zullen wij in de toekomst geen producten meer van hen op de website plaatsen.

iBOOD heeft nu geregeld dat de Nederlandse en Belgische klanten hun naam- en adresgegevens, e-mailadres en telefoonnummer kunnen sturen naar: service@egt-almelo.com en naar rma@ibood.com. Er zal dan contact met u opgenomen worden om een afspraak te maken om het product om te ruilen voor een nieuw exemplaar, op een door u gewenste datum en een gewenst tijdstip.
Daarnaast zult u een couponcode ontvangen van iBOOD waarmee u bij een volgende bestelling geen verzendkosten hoeft te betalen.

Wij gaan er van uit dat het probleem hiermee spoedig opgelost zal zijn en wanneer u nog vragen heeft kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice.

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice iBOOD.com

[ Voor 35% gewijzigd door DUX op 21-04-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:06

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Mijne vandaag ook binnen :) Zat netjes verpakt, scart erbij, power cable erbij en werkt prima. Geen beschadigingen op de speler en ook geen opnamen op de HD zoals bij sommige anderen. Enige wat ik vreemd vond is dat de batterijen reeds in de AB zaten.

Ik ben er tevreden mee :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
DUX schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:52:
Zo is het me ondertussen gelukt om dat ding het digitale tv-kanaal te laten opnemen in plaats de reguliere analoge zenders, maar dat heeft behoorlijk wat voeten in de aarde gezet.
Misschien kun je ff uitleggen hoe je dit hebt gedaan.
Het wil mij maar niet lukken. Ik krijg alleen de analoge kanalen te zien.

Ik heb de decoder in het menu van de Phocus natuurlijk aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Ibby schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:53:
[...]

Misschien kun je ff uitleggen hoe je dit hebt gedaan.
Het wil mij maar niet lukken. Ik krijg alleen de analoge kanalen te zien.

Ik heb de decoder in het menu van de Phocus natuurlijk aanstaan.
Ik heb geen COAX aangesloten, alleen de SCART uit m'n UPC mediabox en bij mij werkte het meteen (volgens mij moet je op de knop "Source" op de AB drukken om te switchen van COAX -> SCART.)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
Hermanvh schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:22:
(volgens mij moet je op de knop "Source" op de AB drukken om te switchen van COAX -> SCART.)
Damn, zo simpel.
Mijne stond standaard op svideo. Omzetten naar Scart werkt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Weet iemand toevallig welke DVD speler en harde schijf (merk en type) erin zit? Wellicht dat ik de software kan gaan tweaken :D

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n ding gekocht alleen krijg ik'm niet helemaal aan de praat. Hij gaat een frequentie zoeken als ik 'm aanzet maar ik krijg bij geen beeld... Er zat bij mij sowieso geen installatie gids bij, iemand anders dit probleem en/of oplossing?
En ohja, ik kreeg een mail van ibood dat ze niet allemaal nieuw waren, kan het hieraan liggen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:00:
Ik heb ook zo'n ding gekocht alleen krijg ik'm niet helemaal aan de praat. Hij gaat een frequentie zoeken als ik 'm aanzet maar ik krijg bij geen beeld... Er zat bij mij sowieso geen installatie gids bij, iemand anders dit probleem en/of oplossing?
En ohja, ik kreeg een mail van ibood dat ze niet allemaal nieuw waren, kan het hieraan liggen!?
Hoe heb je m aangesloten?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Nu meer mensen deze recorder hebben ontvangen, vraag ik me af of iemand hem al heeft opengeschroeft en een andere HD in heeft gestopt?

off topic: Ik heb nog steeds niks ontvangen en ibood reageerd ook niet op mijn email, iemand een idee wat ik kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

P.s. bij onze Duitse vrienden van DVDBoard is er ook een topic over deze recorder.

Yakumo heeft een speler die wel eens dezelfde hardware zou kunnen hebben:
http://www.yakumo.com/products/mode=article/art_nr=1041076

Het menu lijkt erg op die van de Phocus en de firmware lijkt ook erg identiek...

Alle versies van de Firmware van de Phocus zijn te vinden op:
http://download.phocuselectronics.com/software-updates/

FF een mirror:
D2C_04_018: http://www.bi-design.nl/p...X_PHOCUS_CDUPDATE.bin.exe
D2C_04_021: http://www.bi-design.nl/phocus/DVHD-160-4.exe
D2C_04_022: http://www.bi-design.nl/p..._HDVX_PHOCUS_CDUPDATE.exe
D2C_05_031: http://www.bi-design.nl/p..._HDVX_PHOCUS_CDUPDATE.exe
Nieuwste:
D2C_07_013: http://www.bi-design.nl/phocus/D2C_07_013.exe

[ Voor 87% gewijzigd door Hermanvh op 23-04-2007 22:22 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermanvh schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:05:
[...]

Hoe heb je m aangesloten?
scart, de meegeleverde en de antenne etc... zoals in de 'handleiding'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:39:
[...]

scart, de meegeleverde en de antenne etc... zoals in de 'handleiding'
Wanneer je digitale TV hebt moet je de scart vanuit je digitale TV-ontvanger op de SCART2 van je Phocus aansluiten. Dan met de "Source" knop de SCART2 kiezen. Je kan dan gewoon met de afstandsbediening van je TV-ontvanger kanalen kiezen.

Ik heb het met COAX nog niet geprobeerd....

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Ik heb zelf alles als volgt aangesloten staan:
• SCART digitale ontvanger <> Phocus
• SCART digitale onvanger <> tv
• SCART Phocus <> tv

• COAX-Kabel uit de muur <> digitale ontvanger
• COAX-Kabel digitale ontvanger <> Phocus

Onze TV kan drie SCART-aansluitingen verwerken. Dit werkt allemaal prima: de Phocus kan zowel van het analoge net (omdat hij doorgelust is met die COAX) opnemen nadat hij dus zo'n zenderlijst samengesteld heeft, én hij kan via die Source-knop (dan komt er bij mij SCART2 op het beeldschermpje te staan) op de afstandsbediening bij het digitale net komen en dat dan ook opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Voor diegenen die het willen weten: De Phocus is gemaakt door het Turkse BEKO Elektronik. De BEKO DVDRW H9000 is dus de 'moeder' van onze Phocus.

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Hermanvh schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:07:
...
Yakumo heeft een speler die wel eens dezelfde hardware zou kunnen hebben:
http://www.yakumo.com/products/mode=article/art_nr=1041076
...
Als het ongeveer dezelfde is dan wordt de mogelijkheid van grotere HD's ook groter daar er op die site vermelding gemaakt wordt van grotere versies (met een 400GB als grootst genoteerde).
Hermanvh schreef op maandag 23 april 2007 @ 23:57:
Voor diegenen die het willen weten: De Phocus is gemaakt door het Turkse BEKO Elektronik. De BEKO DVDRW H9000 is dus de 'moeder' van onze Phocus.
Dat laatste boezemt me niet echt vertrouwen in als ik zo die Product Details bekijk. "Details" is een beetje groot woord, denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

DUX schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 00:53:
[...]

Als het ongeveer dezelfde is dan wordt de mogelijkheid van grotere HD's ook groter daar er op die site vermelding gemaakt wordt van grotere versies (met een 400GB als grootst genoteerde).

[...]
Het IS dezelfde ;) Even rondzoeken op wat Turkse fora leerde mij dat er een Seagate U9 Series 160GB (P)ATA schijf inzit. Volgens mij is de 160GB versie de grootste schijf uit de U9 serie, maar wellicht dat een 400 of 500 GB Barracuda het ook doet ;)

Er zit een BENQ DVD+R(W) drive in. Geen -R en -RW schrijven. Heb er voor de rest nog weinig van kunnen vinden :( Vanmiddag eens verder zoeken... Zou toch regiovrij te maken moeten zijn ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Hermanvh op 24-04-2007 10:10 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Ik bedoelde meer dat we gezien de summiere lijst op die pagina ook daar geen service meer hoeven verwachten te ontvangen, _mochten_ we het moederbedrijf proberen te bereiken. Zeker ook niet omdat deze speler niet meer gewoon via de hoofdpagina vindbaar is.

Dat hij alleen + brandde en wel beide formaten kon lezen was reeds bekend via de iBood-pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

DUX schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:15:
Ik bedoelde meer dat we gezien de summiere lijst op die pagina ook daar geen service meer hoeven verwachten te ontvangen, _mochten_ we het moederbedrijf proberen te bereiken. Zeker ook niet omdat deze speler niet meer gewoon via de hoofdpagina vindbaar is.

Dat hij alleen + brandde en wel beide formaten kon lezen was reeds bekend via de iBood-pagina :)
Nee lijkt mij ook. BEKO is wel redelijk bekend (C?-Merk) en er worden ook redelijk wat koelkasten e.d. van verkocht door de BCC, MediaMarkt etc.

Ik ga ervan uit dat de speler op een soort van Linux draait, maar daarvoor moet ik eerst proberen de firmware te ontrafelen....

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Gezien de BSOD's die ik wel eens gezien heb, lijkt het ergens wel op linux ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Koffie schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:37:
Gezien de BSOD's die ik wel eens gezien heb, lijkt het ergens wel op linux ja :P
Windows kan het niet zijn ;) In 6mb kan je weinig Windows + software proppen ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

De BenQ DR2 003 drive lijkt een soort van OEM-versie van de Philips 885/BenQ 830 te zijn. Deze kunnen met de laatste firmware beiden -R(W) en Dual Layer aan. Echter over de DR2 is weinig te vinden, dus ik ga het niet proberen om hem te flashen naar een BenQ 830 of Philips 885, omdat je waarschijnlijk niet terug kan (BenQ/Philips firmware kan niet gedumped worden (voor zover ik weet...) :'( )

Weet iemand trouwens hoe de afstandbediening van de UPC Mediabox te gebruiken is voor deze recorder? E.g. welke code moet ingesteld worden?

[ Voor 18% gewijzigd door Hermanvh op 25-04-2007 08:06 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Tot nu toe nog steeds geen recorder ontvangen, hoewel men mij vorige week vrijdag liet weten dat hij verstuurd werd. Is dit normaal? Ik lees dat hier reeds velen onder jullie hem al ontvangen hebben.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Thierryziezo schreef op woensdag 25 april 2007 @ 00:19:
Tot nu toe nog steeds geen recorder ontvangen, hoewel men mij vorige week vrijdag liet weten dat hij verstuurd werd. Is dit normaal? Ik lees dat hier reeds velen onder jullie hem al ontvangen hebben.
Bij iBood was te lezen dat ze sommige die nog niet de deur uit waren of net de deur uit waren tegen hebben gehouden om er zeker van te zijn dat het nieuwe apparaten zijn en geen retourgezonden. Vandaar dat het nog een paar dagen langer kan duren :(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Ok, bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermanvh schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:14:
[...]

Bij iBood was te lezen dat ze sommige die nog niet de deur uit waren of net de deur uit waren tegen hebben gehouden om er zeker van te zijn dat het nieuwe apparaten zijn en geen retourgezonden. Vandaar dat het nog een paar dagen langer kan duren :(
Ja, ik stuur die van mij wel terug en dan een zien wat ik krijg... Er zaten ook een paar van die plak vlekken op (die je krijgt als je tape weg haalt).
Hopelijk krijg ik m dan wel aan de praat, of zit er iets van een handleiding bij ofzo. Ik heb echt geen 2 linker handen maar dit is gewoon raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn harddisk heeft het begeven, veel meer dan wat herhaaldelijk getik bij het opstarten komt er niet meer uit. Volgens mij is de rest van de Phocus nog wel in orde, dus wil ik er een andere HD ingooien.
Iemand enig idee wat ik voor bootsoftware moet installeren, hoe ik er aan kom?
Ik heb al een request naar Turkije gestuurd, maar nog geen reactie :)

Thanks in advance :)
Greetz,
Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Probeer eerst eens gewoon een HD, meestal staat er niets op de HD zelf in recorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Met hierboven en dan kan je in de software van de dvdrecorder de hd formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand aub de handleiding online kunnen zitten had de firmware al was vergeten de handleiding te downloaden. 8)7

En de site van phocus reageert niet meer. :(

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Een maat van me heeft ook de Phocus en hij kon het niet laten om hem open te maken. (Ik laat die van mij dicht i.v.m. garantie). Samen hebben we bij hem het e.e.a. getest. We hebben de standaard DVD+R(W) drive vervangen door een algemeen exemplaar (NEC 2510A). Vervolgens hebben we getest of de recorder ook -R(W) kon branden, maar helaas :'( Het lijkt dus alsof de software op dit moment geen -R(W) kan beschrijven... +R(W) werkt overigens prima op de NEC drive i.c.m. de standaard Phocus software!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Geprobeerd, maar dan krijg ik een foutmelding bij het opstarten van de recoreder......het leek mij alsof het systeem boot vanaf de HD...?
Koffie schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:59:
Probeer eerst eens gewoon een HD, meestal staat er niets op de HD zelf in recorders.
thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:49:
Hi,

Geprobeerd, maar dan krijg ik een foutmelding bij het opstarten van de recoreder......het leek mij alsof het systeem boot vanaf de HD...?

[...]
thnx :)
De schijf moet wel geformateerd worden denk ik op de Phocus....

[ Voor 6% gewijzigd door Hermanvh op 29-04-2007 16:18 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Wat was precies de foutmelding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:49:
Wat was precies de foutmelding ?
De foutmelding is:
assert (0) failed!!
../../driver/ide/src/ide_ata.c
line 975
inside ide_open()

Ik las op een ander forum (andere HD recorder) dat deze foutmelding de monteur indicatie gaf dat de IDE cable defect zou zijn....toch nog maar eens proberen andere kabel erop te zetten, denk ik? :)

Ik heb contact gezocht met de Turkse firma, en kreeg en reply mailtje van een techneut overthere. Inclusief software pakketje om op disc te branden, en zodoende het systeem te herstellen.
Na het branden de dvd erin gefrotst (bij opstarten krijg ik geen optie om de brander te ejecten)....maar helaas...ondanks de updatefiles op het schijfje kom ik NIET in het menu terecht maar blijft mijn recorder in een blauw scherm hangen met vernoemde foutmelding. :(

Anyhow...als er nog iemand heldere ideen heeft..your welcome!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Probeer de originele schijf eens te ghosten ?
Gewoon bit voor bit, en de overgbleven ruimte laten voor wat het is. Dan booten in de Phocus en dan kiezen voor formatteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de HD in mijn puter gehangen, maar word niet herkend...kan er ook niets mee beginnen.
Vermoedelijk dus anyhow de HD gecrashed, en een clean nieuwe HD in de recorder stoppen helpt ook niet want dan krijg ik hetzelfde blue screen.

Anyhow thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Met Ghost kun je ook gewoon unknown partities ghost hoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:02:
Met Ghost kun je ook gewoon unknown partities ghost hoor ?
Hmmm...waar laat ik een ghost image van 160GB kwijt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:11:
[...]

De foutmelding is:
assert (0) failed!!
../../driver/ide/src/ide_ata.c
line 975
inside ide_open()

Ik las op een ander forum (andere HD recorder) dat deze foutmelding de monteur indicatie gaf dat de IDE cable defect zou zijn....toch nog maar eens proberen andere kabel erop te zetten, denk ik? :)

Ik heb contact gezocht met de Turkse firma, en kreeg en reply mailtje van een techneut overthere. Inclusief software pakketje om op disc te branden, en zodoende het systeem te herstellen.
Na het branden de dvd erin gefrotst (bij opstarten krijg ik geen optie om de brander te ejecten)....maar helaas...ondanks de updatefiles op het schijfje kom ik NIET in het menu terecht maar blijft mijn recorder in een blauw scherm hangen met vernoemde foutmelding. :(

Anyhow...als er nog iemand heldere ideen heeft..your welcome!
:)
Zou je mij die update eens willen doorsturen? me@herrie.org

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Ik heb nog steeds geen DVD-recorder ontvangen. Zijn er nog mensen in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
Thierryziezo schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:16:
Ik heb nog steeds geen DVD-recorder ontvangen. Zijn er nog mensen in dit geval?
Check even het iBood forum! aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:18:
[...]

Hmmm...waar laat ik een ghost image van 160GB kwijt? :)
disk to disk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb een vraagje over mijn phocus dvd recorder
ik wil wat ik op mijn digital cam heb staan zo op mijn recorder branden maar het lukt mij niet ik de drie stekkers voor in gedaan maar ik krijg geen signaal op de recorder(en kan ook niet in de handleiding vinden) zou iemand het in gewoon nl uit kunnen leggen

alvast bedankt hier voor
groetjes johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat deze phocus geen DVD+R/DL kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:16:
Klopt het dat deze phocus geen DVD+R/DL kan afspelen?
Het is inderdaad vaag, maar +R/DL kan die niet lezen, maar wel opnemen volgens de features die ik uit DVDInfoPro heb kunnen vissen. Zie onderstaande screenshot voor wat de drive wel en niet zou moeten kunnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.bi-design.nl/benq.png

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
Hermanvh schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:03:
[...]

Het is inderdaad vaag, maar +R/DL kan die niet lezen, maar wel opnemen volgens de features die ik uit DVDInfoPro heb kunnen vissen. Zie onderstaande screenshot voor wat de drive wel en niet zou moeten kunnen:
Ik heb nog geen DVD's kunnen vinden op welke dit apparaat zou kunnen schrijven :(

Iemand die me een merk en type kan geven welke wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Ibby schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:37:
[...]

Ik heb nog geen DVD's kunnen vinden op welke dit apparaat zou kunnen schrijven :(

Iemand die me een merk en type kan geven welke wel?
Meesten +R(W)'s zouden moeten werken. Had hier Traxdata liggen en die deden het prima. Neem wat bekendere merken, geen B/C-merk troep.

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! kan iemand mij helpen aan de laatste firmware/handleiding?
Ik heb namelijk deze recorder zonder handleiding :'(

Alvast hartelijk bedankt!!!

Groet gibson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Heb de audiosonic versie van deze recorder en er zitten antenne aansluitiningen op, nu heb ik een hele oude tv met alleen antenne aansluiting. Moduleerd deze recorder ook een kanaal op de antennekabel of is de dubbele aansluiting alleen een pass-trough?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:59:
Hallo! kan iemand mij helpen aan de laatste firmware/handleiding?
Ik heb namelijk deze recorder zonder handleiding :'(

Alvast hartelijk bedankt!!!

Groet gibson
ff op de audiosonicsite kijken !

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Stoks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 11:23
Heeft iemand een idee of we nog wat van Phocus kunnen verwchten??? Firmware update of iets dergelijks? Ik kan geen een site meer bereiken, lijkt wel of Phocus niet meer bestaat. Hoe zal dat nu dan met de garantie gaan? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Phocus is al sinds april failliet volgens mij...(weet het niet heel zeker)

diskeltische lurker

• marcelhijma
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 09:58
Hermanvh schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:42:
[...]

Wanneer je digitale TV hebt moet je de scart vanuit je digitale TV-ontvanger op de SCART2 van je Phocus aansluiten. Dan met de "Source" knop de SCART2 kiezen. Je kan dan gewoon met de afstandsbediening van je TV-ontvanger kanalen kiezen.

Ik heb het met COAX nog niet geprobeerd....
Ik krijg met geen mogleijkheid mijn decoder zenders erop. Iemans een idee ? SCART2 source gebruikt en decoder op ON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs de laatste firmware geinstalleerd. Wat ik sinds die update niet meer kan vinden is hoe je op de harddisk opgeslagen tv-opnamen naar een DVD kunt schrijven. Kan dat nog wel? In de manual vind ik er niets over terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelhijma
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 09:58
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:00:
Ik heb onlangs de laatste firmware geinstalleerd. Wat ik sinds die update niet meer kan vinden is hoe je op de harddisk opgeslagen tv-opnamen naar een DVD kunt schrijven. Kan dat nog wel? In de manual vind ik er niets over terug.
Jawel dat kan:
ik gebruik een DVD RW + en deze dient eerst in de phocus geinitializeerd (soort van format) te worden
ken ook niet alle functies, maar wat ik doe is een opname splitsen enhet deel dat je wil branden vervolgens branden op dvd. Werkt prima ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik in de optie opname plannen de lengte instellen langer dan 23.59 ???
gaarne reactie van een gebruiker.

Ruinard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heeft er iemand toevallig een handleiding op z'n hdd staan die hij zij kan/wil delen? Bij zowel mijn Phocus als die van mijn ouders zat vorig jaar geen handleiding (gekocht bij de MediaMarkt). Ik heb er zelf niet zo'n problemen mee, maar mijn ouders wel :X. En de site van de fabrikant is offline :|
Op http://www.audiosonic.nl/ staan iig geen downloadbare files voor zover ik heb kunnen zien.

DM me evt als je hem niet openbaar wilt zetten. Thanks alvast!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:39:
Hoe kan ik in de optie opname plannen de lengte instellen langer dan 23.59 ???
gaarne reactie van een gebruiker.
Da's bijna 24 uur lang tapen :X. Dat wil je geeneens kunnen :X. Enige optie is volgens mij om er een 2e opname achteraan te plannen. Nadeel is dat je dan een paar seconden kwijt bent tussen de opnames door.

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 18-01-2008 00:28 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
heb een probleempje ....

tijdje geleden heb ik uit mijn reserve-phocus de harddisk eruit gehaald en als backup gebruikt voor pc progs ed
nu wil ik die terug gebruiken in phocus en dat werkt nie meer
Ik dacht dat ik gewoon in setup formatteer hd moest nemen maar kan da nie aanvinken

iemand enig idee hoe ik die hd via pc moet formatteren (en eventueel met wel progje?)

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Als je het hebt over 'reserver phocus', dan klinkt dat als of je er w hebt :P
Dan zou ik een disk to disk backup doen met ghost van de werkende naar de anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
ik heb idd nog werkende phocus staan
heb daarnet die bewuste hd geformatteerd naar UDFformaat maar lukt ook nie
disc to disc backup?
hoe begin ik daaraan?
stel er bv 50gig op hd staat van werkende.....heb ik dan 50gb ruimte nodig op pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Beide disken in de PC hangen, Ghost starten en een disk to disk (letterlijk elke byte overnemen) doen van de werkende Phocus disk naar de niet werkende.
Als je dan de niet werkende weer in de Phocus hangt, zou het moeten werken en heb je zelfs de opnames van de andere Phocus op de disk.
Nu kun je van 1 van de 2 recorders de opnames wissen en heb je weer een lege werkende Phocus.

Dit alles is theoretisch, maar zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnomon
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 20:08
jules schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 00:24:
Heeft er iemand toevallig een handleiding op z'n hdd staan die hij zij kan/wil delen? Bij zowel mijn Phocus als die van mijn ouders zat vorig jaar geen handleiding (gekocht bij de MediaMarkt). Ik heb er zelf niet zo'n problemen mee, maar mijn ouders wel :X. En de site van de fabrikant is offline :|
Op http://www.audiosonic.nl/ staan iig geen downloadbare files voor zover ik heb kunnen zien.

DM me evt als je hem niet openbaar wilt zetten. Thanks alvast!
Voor iedereen die handleidingen en/of de jongste firmware zoekt:

Ik heb twee PDF's en een firmware-ZIP op Mediamax gezet. Username=gnomon, password=phocus.

Succes ermee!
Pagina: 1 2 Laatste