LPT Port CPU load

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik ben bezig wat simpele hardware op hoog tempo via de LPT port aan te sturen. Echter levert deze een extreem hoge CPU load. Dat is volgens mij altijd al geweest (vroeger ook bij LPT printers).

Mijn vraag is hoe dat komt. Is het zo ingewikkeld voor de processor om de LPT port aan te sturen, of veroorzaakt dit een grote hoeveelheid interrupts voor de processor. De CPU kan namelijk veel meer data verwerken dan er ooit door de LPT poort passen.

Ik heb gekeken of ik ergens meer informatie over de werking kon vinden van de poort, maar wikipedia ging daar niet verder op in en hier staan wel heel veel topics over de hoge load, maar geen van alle geeft aan waarom behalve dat het normaal is.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Misschien omdat je te vaak achter elkaar pollt? Of doe je iets van een sleep?
Sowieso leuk stukje informatie is De Parallelle poort FAQ.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Die FAQ had ik inmiddels ook gevonden. Maar gaat verder niet op architecture specificaties in. Ik poll niet want ik schrijf er alleen maar iets naartoe. Ik lees niets uit.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

cyspoz schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:46:
Die FAQ had ik inmiddels ook gevonden. Maar gaat verder niet op architecture specificaties in. Ik poll niet want ik schrijf er alleen maar iets naartoe. Ik lees niets uit.
Maar in die FAQ worden ook meer links gegeven naar bronnen van informatie rondom de LPT-port. Parallel Port Central bijv. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Daar ben ik inderdaad een beetje snel overheen gevlogen. Zal die nog eens aan een nader onderzoek werpen. Echter beperkt op de meeste websites de informatie tot de mode van de poort. Maar ik zal nog eens even doorspitten. Bedankt crow