[XP] Vastloper als ik 1 map probeer te openen

Pagina: 1
Acties:

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Nadat ik mijn computer wou herstartten wat zeer moeizaam verliep startte mijn computer opnieuw op. Maar als ik nu 1 map op 1 van me harddrivers probeer te openen loopt mijn hele computer vast en CHKDSK wilt die disk niet scannen onder windows en als ik 'm schedule om het te draaien voordat windows opstart doet die dat niet.

Hoe kan ik deze disk fixen? Want er staan zeer veel belangrijke files in die map.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23
Schijf om te proberen eerst eens in een andere computer hangen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Van elke merk schijf is wel een tooltje te downloaden om hem te testen. Daarmee kan je vaak ook een sector repair uitvoeren als er bad sectors op je schijf zitten. Ik zou zeggen.. kijk op de site van jou merk schijf en download dit tooltje. Als je schijf niet kapot is weet je in ieder geval dat je het ergens anders moet zoeken.

Succes..

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

je hebt er dus alleen last van met 1 bepaalde map? apart, misschien loopt je virusscanner erop te bokken, probeer die eventueel even uit te zetten en dan te checken of je er wel in komt? wellicht dat dat helpt :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Sn0wblind
Zelfs in safe mode wanneer niks op de achtergrond draait loopt het helaas zelfs nog vast.

Ik ga straks de harddisk even in een andere computer proberen. Tnx voor de tips :)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
[topickaapmode]
Ik heb hetzelfde, als ik in een bepaalde map wil gaat dat niet. Het is maar 1 map, niet eens op de systeemschijf, heel raar is dat.
[/topickaapmode]

Met een ander programma lukt het me wel om zo'n map in te komen, bijvoorbeeld het gratis Gyula's Navigator :).

Ohja je kan ook chkdsk /R vanaf de recovery console proberen :).

[ Voor 25% gewijzigd door stefan001 op 09-01-2006 16:52 ]

• Sn0wblind
Ok chkdsk /r geprobeert maar hij zegt dat eht een onherstelbare fout is. Het is een maxtor disk en die maxtor software schijnt ook niet te werken op nforce4 chipsets waar die harddisk op zit dus weet eigenlijk niet wat ik ermee aan moet (heb zoiezo geen diskdrive in me pc zitten).

Verwijderd

ik kon ook eerst een map niet openen en weg gooien,

vervolgens in dos modus naar die map gegooit en bestanden allemaal verwijders / een paar naar andere gekopieerd

• Sn0wblind
Als ik in DOS de directory probeer te openen loopt het ook vast :(.

• stefan001
Je hebt andere software nodig om deze data te backuppen. Daarna moet je toch ff kijken of je de schijf kan testen met powermax oid, hang hem ff in een andere pc ofzo.

• Sn0wblind
Powermax gedraaid maar die zegt dat de schijf dood is. O fik heirvan uit moet gaan weet ik niet. Maar ik zoek dus software op dit moment die niet vastloopt en waarmee ik zoveel mogelijk data kan redden anders word het enorm veel shcool werk overdoen.

• stefan001
Kijk in de faq naar tooltjes zou ik zeggen :). Heb je al op de link geklikt die ik je eerder gaf? In ieder geval is je schijf hoogstwaarschijnlijk dood als het tooltje van de fabrikant dat zegt ;). Tijd voor een nieuwe, hopen dat de data nog te backuppen is.

Waarom hebben mensen ook nooit een backup :X (moet toegeven dat ik niet ALLES backup, das niet te doen, maar schoolwerk wel iig :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door stefan001 op 09-01-2006 21:28 ]

Verwijderd

Al eens in de logs files gekeken welke errors je krijgt mbt. je harddisk ?

• Sn0wblind
Op die link zit helaas niks waar ik iets mee kan.

En mjah 100gb backuppen heb ik ook nog eens extra 100gb voor nodig :(.

Windows zegt in event log. Maar ik ben ervan overtuigt dat er iets software matigs aan de hand is. In dos kan ik nog de halve dir zien en op dat moment loopt me windows vast. Normaal zou windows echt neti vastlopen op zo'n moment lijkt mij.
The device, \Device\Harddisk3\D, has a bad block.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, die bad block zit waar die directory zit, das toch echt hardware :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stefan001
Misschien kan je nog wat met een linux live-cd of die tooltjes. Meer raad kan ik je echt niet geven. Je moet het zelf zien te backuppen. Misschien kan je ff van iemand een harddisk lenen voor de backup.

Hardwareprobleem inderdaad, maar ik heb ook een maxtor schijf die problemen gaf, en dat was na een low level format toch maar mooi opgelost en het ding doet het sindsdien alweer een jaar of zo. Alleen vernietig je wel permanent alle data :P.

Ik zou iig beginnen met het backuppen van het allerbelangrijkste, als je over werkstukken praat heb je het doorgaans over enkele megabytes, dat past vast wel op een memorystick oid. Probeer een linux live cd :).

• Sn0wblind
Dat is dus het probleem ik kan nix backuppen. Maar die drive is fysiek zeker weten niet kapot. Het gebeurde notabene na een harde reset. Daarvoor was er nix aan de hand. Alsof er gewoon data opzit die op een badblock lijkt.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23
Sn0wblind schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:41:
Dat is dus het probleem ik kan nix backuppen. Maar die drive is fysiek zeker weten niet kapot. Het gebeurde notabene na een harde reset. Daarvoor was er nix aan de hand. Alsof er gewoon data opzit die op een badblock lijkt.
Hardeschijfjes houden niet van harde resets. Hoewel schijven steeds beter worden kunnen dingen zoals stroomuitval (dus ook harde reset) ervoor zorgen dat de leeskop het oppervlak van de schijf raakt en beschadigd.

[ Voor 1% gewijzigd door Luuk1983 op 10-01-2006 09:52 . Reden: Typo ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• stefan001
Heb je al een linux live cd geprobeerd? En andere tooltjes? Welke? Iets meer info graag over wat je allemaal probeert :)
* stefan001 sluit zich aan bij Luuk1983

[ Voor 11% gewijzigd door stefan001 op 10-01-2006 09:17 ]

• Sn0wblind
Ik heb knoppix geprobeert maar ik weet niet ho eik die read/write permissions aan de praat krijg :(. Hij leest daar trouwens wel die hele disk in.
Pagina: 1