Uitgeschoten op een 6600GT Agp, weerstandje kapot

Pagina: 1
Acties:

• Turbodesk617
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03-2025
Ik ben uitgeschoten met een schroevedraaier op de achterkant van mijn XFX 6600GT 128MB Agp.
Daarbij heb ik een smd weerstandje eraf gestoten. Wat er van het weerstandje over was heb ik zo goed mogelijk teruggesoldeerd.
De kaart werkt wel volgens mij. Ik haal er met 3dmark05 nog steeds ongeveer 3300 puntjes mee.

Mijn vraag is of er iemand is die weet hoeveel ohm het desbetreffende weerstandje is. Ik heb het met een pijl op de foto aangewezen. Misschien is het weerstandje bv. wel voor de video-uitgang en heb ik er hoplijk geen last van.

Is er iemand die iets meer weet?

http://members.home.nl/mvanopbergen/6600gt_Pijl.jpg

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:13

XanderDrake

Build the future!

Turbodesk schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:20:
Ik ben uitgeschoten met een schroevedraaier op de achterkant van mijn XFX 6600GT 128MB Agp.
Daarbij heb ik een smd weerstandje eraf gestoten. Wat er van het weerstandje over was heb ik zo goed mogelijk teruggesoldeerd.
De kaart werkt wel volgens mij. Ik haal er met 3dmark05 nog steeds ongeveer 3300 puntjes mee.

Mijn vraag is of er iemand is die weet hoeveel ohm het desbetreffende weerstandje is. Ik heb het met een pijl op de foto aangewezen. Misschien is het weerstandje bv. wel voor de video-uitgang en heb ik er hoplijk geen last van.

Is er iemand die iets meer weet?

http://members.home.nl/mvanopbergen/6600gt_Pijl.jpg
Geen idee hoe het zit met dat weerstandje.
Wat ik kan vertellen is dat 3300punten redelijk netjes (normaal dus) is voor een 6600GT.
Mazzelaar ;) .

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Tsja voor zover hij werkt lijkt het me geen probleem.
Kun je de weerstand niet doormeten voor de ohm hoeveelheid? Met een multimeter moet dat prima te doen zijn.
Als je kaart verder correct werkt lijkt me het verder geen probleem.
TV-Out kun je gewoon testen.

En als je het zo goed als je kunt hebt terug gesoldeerd en de kaart werkt heb ik wel goede hoop dat hij gewoon in orde is.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Staat er niet een code op dat weerstandje, daar kun je namelijk uit afleiden. Check anders ook dit linkje

[ Voor 36% gewijzigd door Lolhozer op 09-01-2006 19:17 ]

Waarom? Omdat het kan!!

• Turbodesk617
Die dingetjes zijn zo klein dat ik met een vergrootglas moest solderen. Er staat geen code op zover ik kon zien.
Naja, als hij het zo blijft doen heb ik waarschijnlijk erg veel geluk gehad.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Oei. Ik heb iets vergelijkbaars gehad: 6800ultra condensator kapot

Overigens heb ik een spliksplinternieuwe gekregen van XFX. Maar jah, ik heb dan ook een lieve leverancier die daar erg groot inkoopt. Dat regelt een stuk makkelijker :)

• Turbodesk617
Ik hoop maar dat ie het nog lang blijft doen dan. Garantie claimen doordat ik het zelf heb kapotgemaakt is niet juist. Dus hopelijk houd hij het nog even vol.

Pagina: 1