Kodak heeft een nieuw modern (?) logo

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Even getwijfeld of het een nieuw topic waard is, maar vooruit, omdat het toch om een traditionele grootspeler met lange historie gaat: Kodak heeft op CES 2006 laten weten dat het een nieuw, modern (kuch) logo gaat hanteren, en het oude rood/gele logo op pensioen stuurt.

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0601/newkodaklogos.gif

Bron: http://www.dpreview.com/news/0601/06010801kodaklogo.asp

Ew ;( Wat Retro ;(

Is er iemand die dit logo wel een vooruitgang vindt? :X

Alors.

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Welke josti heeft dat nieuwe logo ontworpen :D
Niet dat ik het oude logo mooi vond, maar damn. 'Kom, we nemen een vaag duplo font (die d doet me op de een of andere maneir aan duplo denken 8)7), zetten er een lijntje boven en onder, en hoppa, dan laten we onze aandeelhouders een zien dat we vernieuwend bezig zijn'.. :/

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Why change a winning formula. Iedereen kent het oude Kodak logo. Zo herken ik in het algemeen een fotowinkel o.i.d. of aan het AFGA of FUJI logo. UIteraard was dit meer het geval in het analoge tijdperk. Qua digi's komen ze lang niet mee en of dit gaat helpen bij het inslaan van een nieuwe weg betwijfel ik.

• Stereotomy
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/eng/images/preschool/duplo/duplo_welcome248x74.gif

8)7
Qua digi's komen ze lang niet mee
Da's niet waar, Kodak heeft een massaal marktaandeel aan compactcams. Ze staan constant in de top 3 of top 5. Tweakers is alleen qua compacts enorm Canon-bevooroordeeld.

[ Voor 65% gewijzigd door Stereotomy op 09-01-2006 00:24 ]

Alors.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik vond het oude logo toch echt moderner en frisser. Van die nieuwe wordt ik retro misselijk, echt zo'n peter langhout logo :r

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Raiders :'(

Geen logo, maar naam dan :P

[ Voor 66% gewijzigd door Erazzzer op 09-01-2006 00:31 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Stereotomy schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:22:
Da's niet waar, Kodak heeft een massaal marktaandeel aan compactcams. Ze staan constant in de top 3 of top 5. Tweakers is alleen qua compacts enorm Canon-bevooroordeeld.
Onzin. Al jaren komen de Kodak's er in alle reviews over de hele wereld erg beroerd uit omdat het troep is. Ze scoren misschien wel in marktaandeel omdat ze in allerlei toko's zoals Kruidvat hun zut slijten aan onwetende burgers.

edit: Een uitzondering zijn misschien wel de dure modellen, want Kodak heeft regelmatig wel een aantal innovatieve modellen met high-end specs voor professionele doeleinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Exirion op 09-01-2006 00:33 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Stereotomy schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:22:
[afbeelding]

8)7

[...]

En daarnaast komen ze nu met een enorm interessante compact. Eentje met 2 lenzen en 2 sensors. 1 lens is een weinig interessante normale 3x zoomlens met zoals bij elke compact nauwelijks groothoek, maar de andere lens is wel erg leuk, een 23mm equiv. F/2.8 prime :9. Eindelijk een broekzakcompact met fatsoenlijke groothoek \o/. Nu nog afwachten of dat ding een beetje presteert, aangezien, zoals Exirion al zegt, de cams van kodak niet echt fantastisch presteren, maar hij lijkt iig veelbelovend :)

Exirion schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:32:
[...]

Onzin. Al jaren komen de Kodak's er in alle reviews over de hele wereld erg beroerd uit omdat het troep is. Ze scoren misschien wel in marktaandeel omdat ze in allerlei toko's zoals Kruidvat hun zut slijten aan onwetende burgers.

edit: Een uitzondering zijn misschien wel de dure modellen, want Kodak heeft regelmatig wel een aantal innovatieve modellen met high-end specs voor professionele doeleinden.
Ze zijn gekapt met de dslr lijn, en richten zich steeds meer op de consumentenmarkt. En daarnaast, wat boeit het als hun producten ruk zijn, ze weten ze wel te verkopen, en uiteindelijk draait het daarom in de wereld. Je kan nog zulke mooie spullen verkopen, als niemand ze koopt, maakt de kwaliteit van het product niet uit...

[ Voor 40% gewijzigd door Tonio op 09-01-2006 00:37 ]

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• Stereotomy
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:32:
[...]

Gebruik de zoekfunctie of Google eens voordat je uitkraamt dat andere mensen onzin verkondigen. |:(

Marktaandeel in digicams van verschillende merken

Kodak *heeft* gewoon een massaal marktaandeel. Dat jij hun producten muk vindt doet daar niets aan af. Misschien wil Jan modaal wel een idiot-proof digicam waarmee hij makkelijk foto's kan maken en printen, zonder te pixelneuken. Enter Kodak.
Je kan nog zulke mooie spullen verkopen, als niemand ze koopt, maakt de kwaliteit van het product niet uit...
Jij snapt het tenminste. Minolta ;(

[ Voor 22% gewijzigd door Stereotomy op 09-01-2006 00:39 ]

Alors.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:41

Zoefff

❤ 

Interessant, na zes reply's word er al op elkaar gerant vanwegen merken. Volgens mij is dat een nieuw record... Houd het a.u.b. gewoon netjes en laat elkaar in z'n waarde. Anders voorspel ik een snel slotje op dit topic.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Stereotomy schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:35:
Gebruik de zoekfunctie of Google eens voordat je uitkraamt dat andere mensen onzin verkondigen.

Marktaandeel in digicams van verschillende merken

Kodak *heeft* gewoon een massaal marktaandeel. Dat jij hun producten muk vindt doet daar niets aan af.
Beter lezen. Ik noem het onzin dat Tweakers zo Canon-minded zijn en daarom Kodak afkeuren. Nergens zeg ik dat Kodak geen groot marktaandeel heeft. Sterker nog, ik beaam het.

Maar ik zeg er wel bij dat overal beaamd wordt dat Kodak in de populaire klasse ruk is, en dat heeft weinig met indoctrinatie te maken. Het zijn feiten die voor zich spreken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
TS: Ik niet.

offtopic:
Verder vind ik de P880 van Kodak een best interessante consucam

[ Voor 79% gewijzigd door begintmeta op 09-01-2006 00:42 ]

• Stereotomy
  • Niet online
Smaak is subjectief. :)

Vind je het een verfrissend logo? Vind je dit logo beter in het digitale tijdperk passen? Motiveer je antwoord :)

Alors.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Vroegâh had Kodak niet eens een logo :P

Afbeeldingslocatie: http://dreeke.area61server.nl/temp/kodavox.jpg

Kodak Tape (spoelenband) van eind jaren '60.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Over het logo: :X
Modernerige bagger. onderscheid zich totaal niet van andere logo's imo.

• Co85
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12-2025
Zou dit niet een beter logo zijn, is nu toch afgedankt O-)

Afbeeldingslocatie: http://img357.imageshack.us/img357/193/kodakintel1au.jpg

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik dacht eerder aan dit logo.
Kodak is al jaren de weg kwijt, en niet alleen op digicam gebied.
Volgens mij kopen alleen Amerikanen hun "eigen" kodak en wat verdwaalde klanten.

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tvleeuwen.canon/kodac.jpg

www.casarodriguillo.com

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:35
Kodak heet eigenlijk kodak eastman, en kodak; staat voor niets, grappig hé. Het is gewoon een verzinsel :)

|>

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:41

Zoefff

❤ 

Jammer. Gisteravond sprak ik nog tegen iemand uit dat ik het even aan wou kijken, met de hoop dat er wel normaal over de logo-wijziging gepraat kon worden, maar dit gaat me echt teveel richting HK-niveau.

Helaas :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.