Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

X10 en uitlezen via pc

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om x10 spullen te gaan aanschaffen. Nu wil ik van deze inbouw spullen micromodules.

Nu wil ik ze straks ook kunnen uitlezen of het aan of uit staat via internet.

Kan dat met alle modules of moet dan deze 2-weg communicatie bevatten???
Is 2-weg alleen om modules met elkaar te laten werken??

Is de aw12 goed om achter een schakelaar te zetten, of moet ik voor die 2-weg awm2 nemen.

Iemand ervaring metr web interface voor linux? Om de te bedienen en uit te lezen

mvg Richard

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Zelfde vraag hier, welke modules moet ik aanschaffen (of ondersteunen het) om via internet de status uit te kunnen lezen, en modules in en uit te kunnen schakelen?

I reject your reality and substitute my own!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
mischien een n00b vraag maar wat is x10 ?

Hallo!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als ik het goed heb begrepen is X10 een protocol met bijbehorende apparatuur waarmee je allerlei soorten elektrische apparatuur in je huis centraal kunt bedienen. Dit kun je dan ook weer automatiseren.

Een andere term hiervoor is domotica. [How-to]klik-aan-klik-uit computer is een topic dat info bevat om een dergelijk systeem zelf te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-01-2006 16:50 . Reden: kon link eerst niet vinden ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• marc_blerk445
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Kijk eens naar xanura
Dit heb ik in mijn huis gemaakt, en moet zeggen het werkt perfect.
Ook uitlezen via de computer gaat zorgeloos.
Pagina: 1