onzin moderaties

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik kan weer tientallen onzinmoderaties vinden op nieuwsberichten.
Wanneer gaan jullie nu eens iets aan het systeem veranderen?

Het werkt niet en het heeft nooit gewerkt!

Goed dit is een voorbeeld:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1508306

Waarom dit overbodig is begrijp ik werkelijk niet. Totaal krankjorum.
Zeker ook omdat er een aantal reacties op zijn die als +2 gemod zijn, maar voor de mensen met standaard-instellingen niet zichtbaar zijn.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-09 22:37
Ik heb die post (en nog enige andere bij het artikel) omhoog gemod, dat stond niet goed nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sommige mensen modden niet goed (of klikken verkeerd, whatever) dat klopt.

Overigens vind ik het wel toevallig dat je nu komt zeuren omdat JIJ slecht beoordeeld word ipv een ander.

[ Voor 43% gewijzigd door Bertus op 08-01-2006 14:23 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Bertus schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:20:
maar ze hebben daarbij zeer veel macht.
1 stem is genoeg om iemand op '0' te zetten
2 stemmen zijn genoeg om iemand op -1 te zetten.

Dat op een site waar duizenden mensen komen. Duizenden mensen waar maar enkelen het modsysteem als een tool zien waar het voor bedoeld is. De meeste mensen zien het als een idols-stem-systeem: de dingen waar je het mee eens bent die mod je omhoog en ben je het er niet mee eens, dan mod je het omlaag.
Het tweakers nieuws-gedeelte is zo verworden tot een pc-idols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Bertus schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:20:

Overigens vind ik het wel toevallig dat je nu komt zeuren omdat JIJ slecht beoordeeld word ipv een ander.
och, ik let wel eens op de berichten die ik zelf heb getypt: ik wil graag reageren op mensen die reageren op mijn stukjes. Dan valt me dat op.

Ik kom vaak genoeg dingen van andere mensen tegen, ik heb daar ook wel eens melding van gemaakt. Maar ja, ik negeer het hele modsysteem 9 van de 10 x. Mijn oog moet er op vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Quacka schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:25:
[...]

Dat op een site waar duizenden mensen komen. Duizenden mensen waar maar enkelen het modsysteem als een tool zien waar het voor bedoeld is. De meeste mensen zien het als een idols-stem-systeem: de dingen waar je het mee eens bent die mod je omhoog en ben je het er niet mee eens, dan mod je het omlaag.
Het tweakers nieuws-gedeelte is zo verworden tot een pc-idols.
Dat vind ik juist helemaal niet "veel" macht.

Je bent nog steeds afhankelijk van anderen om een moderatie laag te krijgen, en als ik zo kijk naar jou beoordelingen zijn er ook genoeg die jou omhoog gemod hebben.

Tevens zijn de overige honderden reacties wél goed gemod, en als jij je mening goed beargumenteerd zie ik geen reden waarom mensen jou omlaag zouden modden.
Quacka schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:27:
[...]

och, ik let wel eens op de berichten die ik zelf heb getypt: ik wil graag reageren op mensen die reageren op mijn stukjes. Dan valt me dat op.

Ik kom vaak genoeg dingen van andere mensen tegen, ik heb daar ook wel eens melding van gemaakt. Maar ja, ik negeer het hele modsysteem 9 van de 10 x. Mijn oog moet er op vallen.
Waarom maak je jezelf er dan zo druk om? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Bertus op 08-01-2006 14:30 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En een stem is weer voldoende om hem weer op +1 te zetten
Twee stemmen zijn voldoenden om hem van -1 op +1 te zetten.

In andere woorden: Wat is je punt, behalve dan behoorlijk zwaar overdrijven?

Ja, er worden soms onzinnige moderaties gedaan, maar over het algemeen trekt dat keurig recht.

Om nou te zeggen dat het moderatiesysteem niet werkt geeft aan dat je kennelijk nog vrij weinig ervaring met dat systeem hebt. In de praktijk werkt het namelijk erg goed zelfs, uitzonderingen daargelaten, maar die heb je atijd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
wildhagen schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:29:
[...]

En een stem is weer voldoende om hem weer op +1 te zetten
Twee stemmen zijn voldoenden om hem van -1 op +1 te zetten.

In andere woorden: Wat is je punt, behalve dan behoorlijk zwaar overdrijven?

Ja, er worden soms onzinnige moderaties gedaan, maar over het algemeen trekt dat keurig recht.

Om nou te zeggen dat het moderatiesysteem niet werkt geeft aan dat je kennelijk nog vrij weinig ervaring met dat systeem hebt. In de praktijk werkt het namelijk erg goed zelfs, uitzonderingen daargelaten, maar die heb je atijd.
Ik kom hier lang genoeg om te weten dat het niet werkt. Om de paar maanden plaats ik dan hier weer eens een melding, om het daarna weer tijden te negeren.

Het heeft nooit goed gewerkt en het zal nooit goed werken op deze manier.

Het punt is dat als een bericht op 0 of -1 staat, dat 50% of meer van de tweakers-lezers het hele bericht niet lezen. (ik durf niet te zeggen 80%, al zal t me niets verbazen als het om zoveel mensen gaat) Hoe kan het dan op 1 komen?
Dit in tegenstelling tot zaken die omhoog gemod worden. Die worden door iedereen gelezen en vinden mensen het te hoog gemod, dan wordt het idd vanzelf gecorrigeerd. Dat geldt dus niet voor de zaken die al snel op 0 of -1 gezet worden.
Dan moeten er net mensen zoals ik online komen die ingesteld hebben dat ze alle berichten willen lezen, ook degene die op 0 en -1 staan. Daarna moeten die mensen ook nog de moeite nemen om te modden.
Aangezien de mensen, die alles willen lezen, vaak ook het hele mod-systeem negeren wordt de kans nog kleiner dat een bericht omhoog gemod wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Quacka schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:37:
[...]

Ik kom hier lang genoeg om te weten dat het niet werkt. Om de paar maanden plaats ik dan hier weer eens een melding, om het daarna weer tijden te negeren.

Het heeft nooit goed gewerkt en het zal nooit goed werken op deze manier.

Het punt is dat als een bericht op 0 of -1 staat, dat 50% of meer van de tweakers-lezers het hele bericht niet lezen. (ik durf niet te zeggen 80%, al zal t me niets verbazen als het om zoveel mensen gaat) Hoe kan het dan op 1 komen?
Dit in tegenstelling tot zaken die omhoog gemod worden. Die worden door iedereen gelezen en vinden mensen het te hoog gemod, dan wordt het idd vanzelf gecorrigeerd. Dat geldt dus niet voor de zaken die al snel op 0 of -1 gezet worden.
Dan moeten er net mensen zoals ik online komen die ingesteld hebben dat ze alle berichten willen lezen, ook degene die op 0 en -1 staan. Daarna moeten die mensen ook nog de moeite nemen om te modden.
Aangezien de mensen, die alles willen lezen, vaak ook het hele mod-systeem negeren wordt de kans nog kleiner dat een bericht omhoog gemod wordt.
Ik heb anders vaak genoeg dingen omhoog gemod waarvan ik vond dat die te laag gemod werden :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Quacka: Ranten is altijd leuk, maar wat stel je dan voor :? .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

JHS schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:52:
Quacka: Ranten is altijd leuk, maar wat stel je dan voor :? .
Uitermate goede vraag. En neem van mij aan dat het antwoord hierop meer dan ooit van belang is.

ontopic: O jee, weer een MS draad in China met censuur..... :/

[ Voor 11% gewijzigd door Delerium op 08-01-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
och meer stemmen nodig om iemand omhoog dan wel omlaag te modden, maar dan heb ik al tig keer eerder gemeld. (en ik zal het nog tig keer melden in de toekomst..)

Laat er pas wat gebeuren bij 3 min stemmen of 3 positieve stemmen. (of bij 4 stemmen)

Het zou een week getest kunnen worden. Ik denk dat het minimaal veel power mods-werk scheelt en vooral minder ergenis. Het gevolg is dat meer berichten op de standaard-status blijven staan. Minder berichten zullen op 0 uitkomen en minder op +2 of +3. Maar is dat erg?

Tweakers is groot genoeg voor een dergelijke marge. Op dit moment zijn er zo'n 2000 mensen online en ingelogd. 2000 mensen die kunnen lezen en kunnen stemmen.
En dan is zondag volgens mij nog maar een relatief rustige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:00

botoo

💀 too old to die young

Quacka, we zullen je idee ter discussie meenemen op het todo lijstje, maar je weet dat de molens bijzonder langzaam draaien als het om structurele veranderingen gaat.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Ik vindt het op zich niet eens zo'n slecht idee, om een treshold in te stellen voordat de moderatie daadwerkelijk uit het zicht verdwijnt. De relevante vraag is dan, denk ik, vervolgens: hoeveel moderaties worden er gemiddeld, modaal, en/of in het 0-75-percentiel vak gedaan?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
Als aanvulling heb ik nog een andere suggestie:

Als een startpost niet zo sterk is gebeurt het vaak dat een onderliggende, maar goede en relevantie, discussie, ook wordt weggemodereerd. Is het niet mogelijk om de onderliggende moderatie waarde te laten meerekenen in de zichtbaarheid van de startpost van een thread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Persoonlijk modereer ik dan de eerste post naar +1. Maar het is inderdaad wel een goed idee om de zichtbaarheid aan te passen, in mijn ogen. Maar tot die tijd... :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Treshold lijkt idd een potentieel nuttige optie, maar wat helpt zo'n treshold bij de beruchte eens/oneens moderaties die we zo vaak zien bij verschillende onderwerpen?

Een zwakke startpost is idd heel l*llig voor een goede opvolgreactie, maar dat is inherent aan de mogelijkheid van het nesten van de reacties (waar ik persoonlijk bepaald niet altijd blij mee ben). Wmb zou een goede reactie op een 0-post beter ongenest geplaatst kunnen worden met een quote van die 0-post.
* botoo doet in dergelijke gevallen ook wel eens omhoog modereren, maar feitelijk ben je dan bezig met een ongewenste workaround.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

botoo: M.b.t. tresholds Niets. Maar het voorkomt dat reacties te snel weg- of omhooggemodereerd worden

M.b.t startposts: Ja, maar als de moderatie gelijk blijft, en hij tóch zichtbaar blijft, heb je ten eerste niet tweemaal hetzelfde staan, wat met een quote wel zo zou zijn, en ten tweede volgens mij voornamelijk voordelen :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:57
Sommige mensen zijn echt blind gewoon volgens mij als ze je post beoordelen...

bijvoorbeeld mijn reactie op het nieuwsbericht over dat OLED keyboard:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1509294
Ik ben de eerste die over de Any key begint en ik krijg dubbelpost :?

Af en toe vraag je je af wanneer T.net een deal sluit met een opticien ofzo zodat tweakertjes die moeite hebben met lezen met korting een bril kunnen gaan halen :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je hebt gelijk: ene Robert was 5 minuten laten met z'n Any-key en stond op +3, dus die zal de prijzen wel hebben gepakt....

Maar het slechte nieuws is natuurlijk wel dat ... sja, wat moeten we met een any-key opmerking doen? Behalve dat die niet meer gevraagd wordt door moderne software (press space to continue)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:57
Ecteinascidin schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:33:
Je hebt gelijk: ene Robert was 5 minuten laten met z'n Any-key en stond op +3, dus die zal de prijzen wel hebben gepakt....

Maar het slechte nieuws is natuurlijk wel dat ... sja, wat moeten we met een any-key opmerking doen? Behalve dat die niet meer gevraagd wordt door moderne software (press space to continue)?
Het gaat er niet zozeer om dat het een nuttige reactie is of niet, maar meer om het feit dat het meerendeel van de moderaties gewoon totaal nergens op slaan omdat de betreffende user gewoon niet goed leest :/ Bij mij was het maar een voorbeeld, maar omdat die andere gozer het dus als reactie post op iemand anders die eerder gepost heeft als mij, verschijnt hij dus eerder in de lijst dan degene die eronder staat, ik dus in dit geval krijgt dan dubbelpost, terwijl eigenlijk die ander de dubbelpost doet.
Snap je het nog? :P
Niet dat het mij ook maar iets boeit die punten die je er mee krijgt :P

Mijn oplossing: Schaf het moderatie systeem af, doordat users het zelf bepalen klopt er meestal niks van.

edit: ik zie zojuist dat we met z'n allen op dubbelpost staan :+

[ Voor 10% gewijzigd door MewBie op 09-01-2006 17:57 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

ff andere onzinmoderatie....

[edit]
WTF, dat ga ik zelf wel doen.......

[ Voor 61% gewijzigd door Delerium op 09-01-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 14:40

Len

Leeg

Je kan het ook zo zien:

Standaard staat het niveau op +1. Het gros van de gebruikers ziet na één -1 reactie de post niet meer. Die kunnen het niet meer naar beneden halen dan 0 maar ook niet omhoog modden.

Iedereen die wat meer met de FP doet en bewust het niveau omlaag gooit weet toch wel wat hij doet. Die moderaties tellen vooor mij meer ;)

Ik weet alleen niet hoe het nu exact werkt als hetvolgende gebeurd:

Een nieuwe reactie staat op +1. Nu zijn er 2 mensen die het allebij op 0 vinden horen staan. Dus ze vullen een -1 moderatie in. Komt deze reactie nu op -1 ?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Ik weet alleen niet hoe het nu exact werkt als hetvolgende gebeurd:

Een nieuwe reactie staat op +1. Nu zijn er 2 mensen die het allebij op 0 vinden horen staan. Dus ze vullen een -1 moderatie in. Komt deze reactie nu op -1 ?
Nee, het systeem herkent de bedoeling van de laatste moderatie en maakt er dan automatisch "0" van.
Dit werkt overigens ook wel eens niet correct. Namelijk wanneer een post op +4 staat, waarvan de mod vindt, dat ie eigenlijk op 0 moet staan. Hij modereert dan bv "-1, overbodig", maar omdat de score bij het verwerken al een punt gezakt is, zakt hij niet, zoals eigenlijk gewenst, nog verder.

Perfect zal het wel nooit worden. Zo krijg je, als je een post met score nul naar "-1, troll" wilt modden, een "-1, gemodereerd" als resultaat. Als er verder niemand die post meer omhoog brengt, hetgeen eigenlijk betekent dat je gelijk hebt, krijg je vervolgens een "strafpunt" van de metamodbots uitgedeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-09 22:37
In het artikel over de FireFox advertentie wordt alle berichten van mensen die IE wel goed vinden weer eens naar beneden gemod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 20:45
.Peter schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:40:
In het artikel over de FireFox advertentie wordt alle berichten van mensen die IE wel goed vinden weer eens naar beneden gemod...
Inderdaad typisch een voorbeeld waarbij het moderatiesysteem faalt. Mensen weten gewoon niet wat 0, +1 en +2 betekenen. Dit zie je ook weer bij het laatste FF topic. Uit de FAQ:
+2: Op dit niveau komen reacties die ietwat toegevoegde waarde hebben. De behulpzame antwoorden op een vraag, het aanreiken van een linkje voor verdere informatie, het aangeven/verduidelijken van de impact van het nieuwtje. De goede grappen komen ook tot maximaal dit niveau. Ook de interessante vragen waarbij iedereen ff moet nadenken zouden op dit niveau moeten horen.
+1: Het niveau voor de opmerkingen die niet per sé gemaakt hoeven te worden, maar die geen verspilling van je leestijd zijn. Een redelijk eenvoudige vraag, een opmerking die enige informatie draagt etc.
0: Reacties die geen enkele toegevoegde waarde hebben op het nieuwsartikel. De dubbelposts, first posts, mislukte grappen en overbodige/off-topic opmerkingen. Maar ook de domme opmerkingen, een duidelijke open deur en spelfoutopmerkingen natuurlijk. Ongemotiveerde meningen die vrij kort zijn komen hier in de regel ook terecht.
Mensen die een bepaalde mening over IE of FF hebben en dit beargumenteren mogen dus gewoon op +1 staan wat mij betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door RwinG op 18-01-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Ik ben het er helemaal mee eens dat een -1 op een reactie die dan meteen op 0 staat veel te veel macht is voor n00bs moderators.

De feiten zijn dat er een hoop mensen op tweakers zijn die niet goed kunnen modderen of moderatie als een manier zien om andere hun gelijk op te legen, vooral bij de meer belaadde nieuws artikels.

Want een reactie die op 2 of 3 staat en te hoog is kan makkelijk weer naar beneden gewaardeerd worden want 100% van de mensen lezen ze.
Een reactie die op 0 staat heeft het veel moeilijker om weer om hoog te kruipen want +/- 15% leest op niveau 0 of -1 en dus door veel minder mensen gelezen word
(ik weet niet pressies hoeveel mensen op 0 of -1 leest maar het is in ieder geval de meerderheid)

Ik heb hier aan de redactie ook al een voorstel gedaan om op de FP een verandering te doen.
door reacties die op het niveau dat leest en -1 van dat niveau zijn met kleinere letters weer te geven op -2 in kleine letters en in licht grijs zo dat je er makkelijker over heen kijkt en -3 te laten verdwijnen.

Dit heeft 3 voordelen en een (klein) nadeel.

voordeel
1 alle reacties zijn nog steeds leesbaar op niveau 1 maar er is makkelijker onderscheid te maken tussen beter en mindere post's
2 het is makkelijker ondergewaardeerde post's weer op te waarderen.
3 post die een 0 of -1 verdienen maar daar op toch weer (zeer) goede reacties heeft blijven leesbaar en een hoop mensen missen geen zeer interessante discussies.

nadeel
De FP zou een beetje rommelig over kunnen komen.
(zelf denk ik van niet en dat het alleen maar beter uit ziet.)
En dit probleem zou ook kunnen worden op gelost door mensen de keuze te geven de oude weergave te kunnen laten kiezen.

Voor meer info wat ik bedoel lees deze draad: verandering weergave van gemodereerde posts
En en vergeet niet een bericht achter te laaten wat je er van denkt.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Als iets grappig is --> +1 grappig
Als iets inzichtvol is --> +1 inzichtvol
Als iets informatief is --> +1 informatief

Er is toch niks mis met dit systeem? Soms wordt iets niet goed begrepen door derden, maar dat is meer de kunst van het kunnen schrijven denk ik. Sarcasme is soms moeilijk over te brengen.

Ik vind het systeem aardig fool proof, en wanneer mensen echt geinteresseerd zijn in de reacties, kun je nog altijd elk niveau oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

@Gamo; er is inderdaad an sich niets mis met het systeem, maar in de praktijk is het vaak :

Ik ben het er niet mee eens --> -1
Het is pro IE / MS --> -1
Het is pro intel --> -1
Het is anti $mijn_merk --> -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

eamelink schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:15:
@Gamo; er is inderdaad an sich niets mis met het systeem, maar in de praktijk is het vaak :

Het is pro intel --> -1
Haha indeed, dat blijf je altijd houden xD Tjah, misschien is FF, AMD en 'Mijn Merk' ook wel beter?

/sarcasme :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

eamelink schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:15:

Het is pro intel --> -1
Helaas de bittere realiteit en de reden waarom ik zelf veel minder op de frontpage post. Veel mensen lijken niet te willen lezen maar modden alleen naar aanleiding van hun eigen mening / voorkeur over een merk, product etc. Een goed onderbouwde kritische noot heeft erg veel kans omlaag gemod te worden door mensen die geen commentaar over het in hun ogen zo perfecte product kunnen verdragen. Populaire zaken worden direct omhoog gemod (bv veel zaken over firefox etc).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Bor de Wollef schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:53:
Helaas de bittere realiteit en de reden waarom ik zelf veel minder op de frontpage post. Veel mensen lijken niet te willen lezen maar modden alleen naar aanleiding van hun eigen mening / voorkeur over een merk, product etc. Een goed onderbouwde kritische noot heeft erg veel kans omlaag gemod te worden door mensen die geen commentaar over het in hun ogen zo perfecte product kunnen verdragen. Populaire zaken worden direct omhoog gemod (bv veel zaken over firefox etc).
ben het helemaal met je eens ben daar om ook voorstander van een andere layout van de FP
zou zeggen kijk er eens naar er sit zelfs een voorbeeld bij van wat ik bedoel.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-10 09:58
player-x schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:33:
[...]
ben het helemaal met je eens ben daar om ook voorstander van een andere layout van de FP
offtopic:
je hoeft echt niet in elk bericht wat je post naar die link te verwijzen hoor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Ik hecht gewoon geen belang aan die mods. Ik heb altijd ontzettend veel moderator-punten over.....en ik verdeel ze niet...waarom zou ik ook? O-)

Kan ook zijn dat ik die regels gewoon niet begrijp hoor :? :+

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Het is gewoon een feit dat moderators niet objectief zijn, ik heb het idee dat tweakers met z'n vele modpunts en vele moderators probeert te zorgen dat door de massaliteit van de moderaties kwalitatief goeie posts wel boven komen drijven. Over het algemeen is dat ook wel zo.

Dan blijf je nog de kwestie houden van fanboy topics (nvidia/ati/ms/firefox), imho is daar niet echt een goeie oplossing voor, want elke mening (hoe objectief ook) kan in zo'n context wel in een bepaald kamp getrokken worden, en alles is in feite (meestal) al gezegd.

Een alternatief modsysteem zou opzich wel het proberen waard zijn, bijvoorbeeld het aantal modpunten per artikel te beperken tot bijvoorbeeld 5. Je voorkomt dan het 'strooien' met modpunts, en je zet mensen aan tot het afwegen welke posts het modereren waard zijn.

Ook zou je moderaties actiever kunnen laten metamoderen, zodat moderators een bepaalde rating krijgen die bepaald hoeveel modpunts ze de volgende keer krijgen. Maar dat systeem zal ook niet perfect werken, want het metamoderatie proces zal ook niet onafhankelijk gebeuren.

Overigens vind ik inderdaad dat elke actieve moderator, z'n reactie niveau automatisch op -1 moet hebben staan (mischien zelfs geforceert), als je modereert moet je ook misbruik van -1/0 corrigeren.

[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 23-01-2006 18:59 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Defiant schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:51:
. . . het aantal modpunten per artikel te beperken tot bijvoorbeeld 5. Je voorkomt dan het 'strooien' met modpunts, en je zet mensen aan tot het afwegen welke posts het modereren waard zijn.

Overigens vind ik inderdaad dat elke actieve moderator, z'n reactie niveau automatisch op -1 moet hebben staan (mischien zelfs geforceert), als je modereert moet je ook misbruik van -1/0 corrigeren.
Klinkt interessant en bruikbaar, dat nemen we mee in 'possible future adjusments' :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1