verandering weergave van gemodereerde posts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Ik zag laatst een nieuws of forum site die een andere manier met gemodereerde post om ging en vond het heel prettig
Want hoewel ik zelf de FP op niveau 0 lees zijn er een hoop die hem gewoon op standaard niveau +1 lezen.
Ik vind het moderatie systeem best prettig maar het heeft ook een nadeel.
Soms/vaak heeft een stomme/mindere post een briljant antwoord en die worden dan ook weg gemodereerd wat ik vaak jammer vind.

De site waar ik over spreek gebruikte kleinere letters voor post's die een -1 kregen nog een -1 werden ze ook nog grijs en nog een -1 verdween de post naar een lager niveau

wat je dan bijvoorbeeld krijgt is als je op

als je niveau 4 leest de berichten zo ziet: niveau 4, niveau 3, niveau 2 er uit
als je niveau 3 leest de berichten zo ziet: niveau 3-4, niveau 2, niveau 1 er uit
als je niveau 2 leest de berichten zo ziet: niveau 2-4, niveau 1, niveau 0 er uit
als je niveau 1 leest de berichten zo ziet: niveau 1-4, niveau 0, niveau -1 er uit
als je niveau 0 leest de berichten zo ziet: niveau 0-4, niveau -1
als je niveau -1 leest de berichten zo ziet: niveau -1-4
alleen was niveau -1 dat niveau licht grijs zo do je er zo overheen keek tenzij je het echt wou lezen.

Ik vond het in ieder geval een hele mooie oplossing :)

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 08:36
Heb je geen linkje naar die site waar je het gezien hebt? Dan hebben we meer een idee hoe het oogt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Klein titelfixje. Van dat 'ect' moest ik te veel aan Ecteinascidin denken O-)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
djluc schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:38:
Heb je geen linkje naar die site waar je het gezien hebt? Dan hebben we meer een idee hoe het oogt...
Nee als ik het nog wist had ik zeker een link geplaatst
maar thottbot (WoW) doet ook iets leuks het high lite de goede posts wat ook prettig is als je de betere post wil lezen
Rataplan schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:07:
Klein titelfixje. Van dat 'ect' moest ik te veel aan Ecteinascidin denken O-)
Oké ? geen idee wat Ecteinascidin is, zelfs even een Google gedaan enige wat ik terug kreeg was een geneesmiddel :? weet wel dat ect. gebruikt word als afkorting voor ecsetera ecsetera (enzovoort enzovoort)

maar ik zou liever weeten wat je er over denkt, het is een idee maar waar ik van denk dat hij best nuttig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:20

crisp

Devver

Pixelated

player-x schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 08:36:
[...]
Oké ? geen idee wat Ecteinascidin is, zelfs even een Google gedaan enige wat ik terug kreeg was een geneesmiddel :? weet wel dat ect. gebruikt word als afkorting voor ecsetera ecsetera (enzovoort enzovoort)
offtopic:
Ecteinascidin is een Tnet moderator ;)
Overigens is het 'etcetera' wat afgekort kan worden tot etc.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

offtopic:
Crisp gaat door voor het broodrooster :)

Net als djluc zou ook ik iig erg graag die voorbeeldsite zien, om een beter idee te krijgen. En wat ik ervan denk? Ik denk dat ik dit idee ga inzetten in een discussie die toevallig achter de schermen gevoerd wordt, maar het duurt nog maaaaaanden voordat daar feedback op komt, if at all :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ect is een afkorting voor ecteinascidin
Etc is een afkorting voor Et cetera ofwel enzovoort. Waarom mensen die fout de laatste weken (want het valt me op) maken is mij een raadsel......

Ontopic: ik ben er niet uit dat dit een voordeel is. Mensen die op +4 willen lezen willen in de regel +3 en +2 niet zien. Dat kan je dan misschien verder ondervangen door dit aan of uit te vinden, maar dan heb je naast plat/genest;6 niveau's/TS of niet straks 2 * 6 * 2 =24 FP-view mogelijkheden. Aangezien deze FP toch bestaat uit KISS, weet ik het zo zeer nog niet.

Note: overweging dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-10 07:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Layouttechnisch ben ik geen voorstander van verschillende lettertypen en letterkleuren die door elkaar gebruikt worden. Een tweede probleem van deze methode is dat je als lezer nog steeds geconfronteerd wordt met reacties die (in een perfect werkend moderatiesysteem) van een ongewenst laag niveau zijn, ook al zijn die reacties minder opvallend. Ook is het voor mensen die alleen de meest waardevolle reacties willen lezen bij een artikel met erg veel reacties niet meer mogelijk om de selectie op een hoog niveau te gebruiken om het aantal te lezen reacties te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Femme schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:02:
Layouttechnisch ben ik geen voorstander van verschillende lettertypen en letterkleuren die door elkaar gebruikt worden. Een tweede probleem van deze methode is dat je als lezer nog steeds geconfronteerd wordt met reacties die (in een perfect werkend moderatiesysteem) van een ongewenst laag niveau zijn, ook al zijn die reacties minder opvallend. Ook is het voor mensen die alleen de meest waardevolle reacties willen lezen bij een artikel met erg veel reacties niet meer mogelijk om de selectie op een hoog niveau te gebruiken om het aantal te lezen reacties te beperken.
Ik ben zelf ook geen voorstander van maar aangezien niet iedereen zo modereert als gewenst zie ik geen echt alternatief .

Heel vaak worden er zeer interessante discussies gevoerd op threads die een begin post hebben die naar 0 gezet worden maar wel reacties hebben van een zeer hoge kwalietijd.
Het voor deel van het systeem waar ik voorstander van ben dat je meteen kan zien dat je bepaalde post kan overslaan plus hij neemt minder ruimte in van wegen de kleinere letters.

ander voordeel is dat bij verhitte discussies zo als Intel versus AMD etc.;) goede post's blijven zichtbaar maar dan in kleiner voor maat waar ook een hoop mening moderaties worden gedaan.
(zo van ik heb gelijk en jij niet dus mod ik je post weg in plaats van met een goed tegenargument te komen)

En het zou nog steeds mogelijk moeten/kunnen zijn dat mensen de klassieke weergave kunnen kiezen.

Als ik een post op FP plaats vind ik het zeer jammer als die verdwijnt omdat de eerste post in mijn tread van mindere mate is dan de rest.

Tenslotte schijf je een post om je mening te delen met andere niet om het weg ge moffelt te zien door een slecht start post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:53

botoo

💀 too old to die young

player-x schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:16:
Als ik een post op FP plaats vind ik het zeer jammer als die verdwijnt omdat de eerste post in mijn tread van mindere mate is dan de rest.
In het geval dat je kan verwachten dat de startpost onder het maaiveld verdwijnt kan je beter ff quoten en losstaand plaatsen. Je reactie zal dan verder naar beneden in het topic verdwijnen, maar dat gebeurt nu ook al regelmatig met die nest op nest reacties die op zichzelf een volledig eigen leven leiden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 05:49
botoo schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:53:
[...]
In het geval dat je kan verwachten dat de startpost onder het maaiveld verdwijnt kan je beter ff quoten en losstaand plaatsen. Je reactie zal dan verder naar beneden in het topic verdwijnen, maar dat gebeurt nu ook al regelmatig met die nest op nest reacties die op zichzelf een volledig eigen leven leiden.
Dus: Om de inperfectie van het moderatiesysteem te vermijden, gaan we gewoon geen threaded reacties meer gebruiken? :P

Ik zie persoonlijk wel wat in dit idee. Als de bovenste post van een thread slecht gemodereerd is verdwijnt de hele thread. Omdat ik dit soms irritant vindt lees ik alles op niveau -1, maar profiteer daardoor dus eigenlijk ook helemaal niet van het moderatiesysteem...

Anders misschien zo doen:
Als een post slecht gemodereerd is, maar de reacties wel boven het huidige niveau gemodereerd zijn, alleen een kopje laten zien ipv de hele post? Dus enkel de "Gepost door blaat - woensdag 18 januari 2006 - 22:04 - Score: -1 (Flame)"? Eventueel klikbaar om hem uit te vouwen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Een ander idee is waarom maaken jullie er geen nieuws post/poll van en kijk hoe de lezers van tweakers er over denken.
Het moet toch geen probleem zijn om zo nu en dan gewoon te vraagen wat je eigen lezers hier over denken.

De beslising ligt natuurlijk nog steedts bij de redactie maar het kan nooit kwaad te weeten via een eigen markt onderzoek :)
[...]
In het geval dat je kan verwachten dat de start post onder het maaiveld verdwijnt kan je beter ff quoten en losstaand plaatsen. Je reactie zal dan verder naar beneden in het topic verdwijnen, maar dat gebeurt nu ook al regelmatig met die nest op nest reacties die op zichzelf een volledig eigen leven leiden.
Ik vind dat eigenlijk niet nodig is en soms kan je het niet aan voelen wat er met een post gebeurd en als je op een hele thread reageert kan je moeilijk toch 5/6 post quoten

[ Voor 47% gewijzigd door player-x op 19-01-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
nieuws: MS laat 'open source' uit VN-document schrappen

hier is een voorbeeld van wat ik bedoel, de post is behoorlijk ingekort van het origineel maar dit is een voorbeeld met wat ik bedoel
(ps. kijk niet naar de geele high-lite)

Afbeeldingslocatie: http://x11.putfile.com/1/1806550940.jpg

als je naar dit voorbeeld kijk dan zie je dat alleen de eerste 2 post op niveau zichtbaar zijn op niveau 1 maar de laatste 2 echt goede reacties zouden worden weg gemod op niveau 1

en als mensen denken dat ze nog steeds te veel info hebben zouden ze een hogere niveau kunnen kiezen of als het mogelijk is gewoon de huidige layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-10 07:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[...]
Dat is ook niet wenselijk. Het is storend dat mensen uit onwetendheid of doelbewust niet reageren in de thread waarop ze reageren.

Er is wel een tussenweg mogelijk door reacties op reacties met een te laag niveau wél weer te geven en dan alleen de poster te vermelden van de parent (met een te laag niveau). De tekst van de parent is ingeklapt en wordt dus aan het zicht onttrokken. De tekst kan door de gebruiker uitgeklapt worden zodat de gebruiker toch makkelijk de parentreactie kan lezen als hij iets mist waardoor hij de hoger beoordeelde reply niet goed kan begrijpen, maar in eerste instantie niet wordt geconfronteerd met reacties die een te laag niveau hebben. Dit zou dan als de standaard weergavemethode ingevoerd kunnen worden. Ik ben niet zo'n voorstander van allerlei ingewikkelde instelmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Femme schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:31:
[...]

Dat is ook niet wenselijk. Het is storend dat mensen uit onwetendheid of doelbewust niet reageren in de thread waarop ze reageren.

Er is wel een tussenweg mogelijk door reacties op reacties met een te laag niveau wél weer te geven en dan alleen de poster te vermelden van de parent (met een te laag niveau). De tekst van de parent is ingeklapt en wordt dus aan het zicht onttrokken. De tekst kan door de gebruiker uitgeklapt worden zodat de gebruiker toch makkelijk de parentreactie kan lezen als hij iets mist waardoor hij de hoger beoordeelde reply niet goed kan begrijpen, maar in eerste instantie niet wordt geconfronteerd met reacties die een te laag niveau hebben. Dit zou dan als de standaard weergavemethode ingevoerd kunnen worden. Ik ben niet zo'n voorstander van allerlei ingewikkelde instelmogelijkheden.
Hmja, dat zei ik ook dus. :P

Het lijkt mij prettiger. Laat ik het zo zeggen: Misschien dat ik de moderatiescores dan eindelijk eens ga gebruiken door op een hoger niveau te lezen. Als ik dat nu doe mis ik naar mijn gevoel gewoon te veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter

Ik zelf ben een voorstander van alles dat onder een bepaald niveau komt om dat in de kleinst mogelijk letter type weer te geven zo dat ze minder ruimte in beslag nemen.
En bij voorkeur in licht grijs zo dat je er makkelijker overheen kijkt en zo meteen weet wat je wel en misschien niet wil lezen.

Edit: ik weet niet of het moeilijk is maar als het voor sommige mensen vervelend zou er misschien de mogenlijkheid kunnen zijn om terug te kunnen schakelen naar huidige weergave.
XanderH schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:37:
Hmja, dat zei ik ook dus. :P

Het lijkt mij prettiger. Laat ik het zo zeggen: Misschien dat ik de moderatiescores dan eindelijk eens ga gebruiken door op een hoger niveau te lezen. Als ik dat nu doe mis ik naar mijn gevoel gewoon te veel...
ik sluit mij hier bij aan :)

[ Voor 6% gewijzigd door player-x op 19-01-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Hmm, maar dan heb je dus nog steeds het probleem dat de eerste post niet zichtbaar is en wellicht toch waardevolle informatie bevat, terwijl een reaktie erop misschien wel "logish" is zonder de parent te lezen, maar ook volslagen de plank mis kan slaan. Lijkt me toch niet zo wenselijk om eerlijk te zijn. Dan kun je net zo goed de gehele draad inklappen,.. dan voorkom in ieder geval dat probleem.

Kleine lettertjes vind ik persoonlijk in ieder geval niets. Eigenlijk vind ik het niet zo erg om alles op zichtbaar te zetten, ook de <1 mods,... is toch de enige manier om te kijken of er iets onterecht is weggemod (dat kan nooit goed Nederlands zijn). Zou wel handig zijn als daar een button voor was,... zeg maar waar nu het uitklapmenu voor verborgen reakties staat. Scheelt een extra muisbeweging en een extra klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:47:
[...]

Hmm, maar dan heb je dus nog steeds het probleem dat de eerste post niet zichtbaar is en wellicht toch waardevolle informatie bevat
Die eerste post is dus alleen niet zichtbaar wanneer hij weggemod (klinkt best nederlands hoor :P) is. Natuurlijk, dat kan onterecht gebeuren, maar onterechte moderaties blijven bij ieder systeem bestaan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:55:
[...]
Die eerste post is dus alleen niet zichtbaar wanneer hij weggemod (klinkt best nederlands hoor :P) is. .... ...
Dat snap ik, maar wat ik bedoel is dat een reaktie op die eerste weggemodde (nee, dat klinkt echt niet best) post misschien wel helemaal niet over de essentie van de inhoud van de parent gaat,.. maar zelf inhoudelijk goed kan zijn,...en... dus eigenlijk dan onterecht punten kan scoren terwijl de parent wellicht positieve punten had moeten krijgen. Als je een draad gaat lezen en/of modereren (dat klinkt zelfs raar) vind ik dat je ook echt de gehele draad moet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje een grote kick, maar wat denken jullie ervan om de moderatie-pulldowns alleen op niveau -1 te laten zien? Dat forceert serieus modereren. Dan heb je ook geen last van slechte moderatie vanwege een verborgen parent.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 01:59 ]

Pagina: 1