Allereerst mijn excuses voor het openen van een nieuwe thread over dit fenomeen, maar tot op heden is het bij de topics die gelijk zijn aan mijn probleem tot op heden alleen nog maar voorgekomen dat de topics stierven bij "Oh, nou doet ie het wel, heb gewoon zelf ff verder gekloot.." en daarna blijft het gissen wat het antwoord was. (voorbeeld http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1092980)
(sorry, is niet bedoeld om te flamen of op te ruien ofzo, alleen een veronderstelling)
Bij het installeren van mijn nieuwe videokaart, kwam ik erachter dat de PC toch nog een paar geheimpjes voor mij in petto had: het SLI-mysterie.
Ondertussen heb ik nu een week mijn tweede videokaart die mijn PeeCeetje tot een compleet systeem zou moeten maken.... Helaas is het tegendeel waar.. Na het inpluggen van mijn 2e kaart, begonnen de lange dagen gevloek achter mijn bakkie, waardoor ik er nu ook achter ben dat de ASUS Vento kast nou niet bepaald handig is als je vaak je kast open en dicht moet doen. (wat een K..kast) Maar ik draaf nu ff door, terug naar het onderwerp:
Om te beginnen:
Op de site van Nvidia worden de 80 serie drivers aangeraden, oude gedeinstalleerd, nieuwe geinstalleerd, geen vernieuwende resultaten.
Ditzelfde met de Nforce drivers gedaan, geen resultaat.
-b- De hele serie Gecertificeerde Drivers van Nvidia voor mijn videokaarten gedowned, oude deinstalleren, nieuwe installeren. geen resultaat.
Oude Nforce4 drivers maar weer geinstalleerd, hierna -b- weer uitgevoerd, geen resultaat.
Bios geupdate naar 1014, geen vernieuwende resultaten of extra SLI opties in bios te bespeuren..
Wie helpt me verder?
Systeem
ASUS a8n-SLI (niet deluxe of premium)
2x ASUS EN6600GT/TD 128MB (beide zelfde bios/revisie)
Lijdensweg van trial and error:
Zie boven
Extra 4 pin connector aangesloten op Mobo
EZ-Selectorkaartje op Dual (zowel losjes als nog 2mm koper uitstekend geprobeerd)
Verbindingsbruggetje aangesloten
Kaarten omgedraaid (zelfs omgeruild met dank aan Mycom)
SP2 deinstalleren
SP2 herinstalleren
Stappenplan op www.slizone.com nauwkeurig gevolgd
verdere pogingen
google en de gathering search hebben voor mij nog niet veel extra opties opgeleverd.
De helpdesk van ASUS is voor mij ook niet echt aardig snel; registreer je via vip.asus.com,
plaats een bericht en daarna krijg je alleen een autoresponder en een link naar je eigen mail.
Hierop is na een week nog niet gereageerd. Het leuke is: meeste PC verkopers hanteren een terugbrengen en centen terug binnen 8 dagen garantie, die is hierdoor dus nu verstreken.
Nu zit ik dus met hetzelfde probleem: ik krijg de zooi niet aan de praat.
Ik ben tevens erg benieuwd wat voor "kick the baby" techniek in eerder vermeld bericht is, misschien werkt ie ook voor mijn bakkie.
(sorry, is niet bedoeld om te flamen of op te ruien ofzo, alleen een veronderstelling)
Bij het installeren van mijn nieuwe videokaart, kwam ik erachter dat de PC toch nog een paar geheimpjes voor mij in petto had: het SLI-mysterie.
Ondertussen heb ik nu een week mijn tweede videokaart die mijn PeeCeetje tot een compleet systeem zou moeten maken.... Helaas is het tegendeel waar.. Na het inpluggen van mijn 2e kaart, begonnen de lange dagen gevloek achter mijn bakkie, waardoor ik er nu ook achter ben dat de ASUS Vento kast nou niet bepaald handig is als je vaak je kast open en dicht moet doen. (wat een K..kast) Maar ik draaf nu ff door, terug naar het onderwerp:
Om te beginnen:
- Probleem 1
In het boekje van het moederbord (jaja, ik RTFM) staat dat ik SLI moet aanzetten in de bios.
In de bios staan 2 opties bij SLI configuration:
Detect EZ-Selector card (enable/Disable)
SLI Aperture (Auto/Disable)
Nergens een optie om SLI aan te zetten dus - Probleem 2
De EZ selectorcard (zal dus wel het antwoord op probleem 1 zijn, gewoon een grote jumper)
Nergens op internet kan ik vinden hoe diep deze kaart moet worden gestoken. - Probleem 3
het algehele driver/bios probleem.
Na het installeren van de drivers krijg ik GEEN popup rechtsonderin met de melding dat sli ready apparatuur is geinstalleerd. Er staat echter wel ineens een Multi-GPU optie bij het Nvidia scherm, waar ik overigens verder niks aan kan doen, geen optie om sli aan te zetten of wat ook.
Googelen dan maar..
Op de site van Nvidia worden de 80 serie drivers aangeraden, oude gedeinstalleerd, nieuwe geinstalleerd, geen vernieuwende resultaten.
Ditzelfde met de Nforce drivers gedaan, geen resultaat.
-b- De hele serie Gecertificeerde Drivers van Nvidia voor mijn videokaarten gedowned, oude deinstalleren, nieuwe installeren. geen resultaat.
Oude Nforce4 drivers maar weer geinstalleerd, hierna -b- weer uitgevoerd, geen resultaat.
Bios geupdate naar 1014, geen vernieuwende resultaten of extra SLI opties in bios te bespeuren..
Wie helpt me verder?
Systeem
ASUS a8n-SLI (niet deluxe of premium)
2x ASUS EN6600GT/TD 128MB (beide zelfde bios/revisie)
Lijdensweg van trial and error:
Zie boven
Extra 4 pin connector aangesloten op Mobo
EZ-Selectorkaartje op Dual (zowel losjes als nog 2mm koper uitstekend geprobeerd)
Verbindingsbruggetje aangesloten
Kaarten omgedraaid (zelfs omgeruild met dank aan Mycom)
SP2 deinstalleren
SP2 herinstalleren
Stappenplan op www.slizone.com nauwkeurig gevolgd
verdere pogingen
google en de gathering search hebben voor mij nog niet veel extra opties opgeleverd.
De helpdesk van ASUS is voor mij ook niet echt aardig snel; registreer je via vip.asus.com,
plaats een bericht en daarna krijg je alleen een autoresponder en een link naar je eigen mail.
Hierop is na een week nog niet gereageerd. Het leuke is: meeste PC verkopers hanteren een terugbrengen en centen terug binnen 8 dagen garantie, die is hierdoor dus nu verstreken.
Nu zit ik dus met hetzelfde probleem: ik krijg de zooi niet aan de praat.
Ik ben tevens erg benieuwd wat voor "kick the baby" techniek in eerder vermeld bericht is, misschien werkt ie ook voor mijn bakkie.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 00:10 ]