Toon posts:

raar probleem SLI

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey gasten ik heb een probleempje...
Ik heb vandaag mn SLI setup in elkaar gezet en alles is goed gegaan, windows herkend de 2 video kaarten maar de NVidia software niet (kan niks aanvinken om t aan te zetten ofzo)

Ik heb de Asus N6600GT Extreme 128 MB
Asus A8N-SLi Deluxe

als er meer info nodig is hoor ik het graag!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Heb je dat kleine kaartje tussen je PCI-x sloten op je mobo goed gezet? Dwz, omgedraaid tov draaien met 1 videokaart. En heb je de SLI kabel aangesloten? En de nieuwste drivers gedownload?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Herkent Windows niet toevallig de primaire en secundaire video uitgang van de kaart?
Heb je die chip op het mainboard op Dual VGA Setup gezet (of wat er dan ook precies op dat kaartje staat? Heb je de SLI powerconnector aangesloten? Zijn de kaarten aan elkaar gekoppeld met het speciale verbindingsstukje dat je bij je mainboard hebt gekregen?
Heb je de drivers al eens opnieuw geinstalleerd?

Wat heb je allemaal al gedaan? Wordt behoorlijk giswerk zo.

• zneek

Verwijderd

Topicstarter
ja heb alles al geprobeerd..
alles omgedraaid, opnieuw geinstaleerd, de stappen plan bekeken :P
en ik heb ook de SLI chip ding gedraaid etc
Ik probeer op dit moment te kijken of er een mobo update is maar asus servers zijn altijd nogal druk...
maar verder zou ik t ook nie meer weten :S

Verwijderd

Topicstarter
keb een bios update gedaan naar 1015.. nu ziet zels windows em nie meer, ik ben vanNvidia drivers terug gegaan tot 70.40 en ook nog modded drivers geprobeert, ik word hier nogal stressed van!!! :(

edit: heb beetje rond gezocht naar oplossing, ik d8 hier op GoT oplossing gevonden te hebben met flashen enzo maar ik heb gewoon 2 indentieke kaarten :(
ben ten einde raad, ik heb net de kaarten om gewisseld, dus de kaarten zijn gewoon ook heel

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 03:54 ]

Verwijderd

Volgens mij hebben hebben de videokaarten in SLI,toch precies dezelfde bios nodig,is dit het geval?

Verwijderd

Topicstarter
na wat kloten ziet windows ze wel.. maar Nvidia niet, maar volgens mij hebben ze een indentieke bios..???? (ze zijn bijde rev. 01) volgens de doos

edit: ik zie ook 2 beeldschermen? maar ik heb er maar 1! ik probeer er 1 weg te halen maar blijft terug komen...
iemand?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 15:04 ]

• zneek
download nieuwste drivers, uninstall huidige drivers goed (ook ff in ad/remove software kijken), en install nieuwste.

Anders weet ik het ook niet. als je letterlijk het stappenplan op www.slizone.com gevolgd hebt kan er niets mis gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door zneek op 06-12-2005 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb em aan de praat gekregen, maar niet lachen..
Ik heb het op de eeuwen oude manier gedaan, de echte old skool
"kick the thing to make it work!" en zoiets heb ik dus gedaan :P

maar goed nu heb ik extra opties erbij gekregen, ik heb SLI enabled, maar wat is de beste setting for sli?? ik krijg maar 5000+ 3D mark score

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Das wel een beetje normale score (als je tenminste 3DMark05 gedraait hebt). Je kunt nog wel beetje tweaken, ik kreeg zelf namelijk met deze kaarten in SLI 6117 punten :)
Kheb 64 bit 3000+ AMD, 1 GB dual channel op Asus A8N SLI mobo zitten

[ Voor 18% gewijzigd door shootguy2 op 07-12-2005 04:44 ]

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zit met een soort gelijk probleem, al het bovenstaande heb ik reeds geprobeerd. Maar windows vind inneens maar 1 7800GT ipv 2 8)7 Ook bij apparaat beheer is maar 1 GT te vinden :S. Ik ben echt ten einde raad.

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• zneek
Fiddle schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:52:
Ik zit met een soort gelijk probleem, al het bovenstaande heb ik reeds geprobeerd. Maar windows vind inneens maar 1 7800GT ipv 2 8)7 Ook bij apparaat beheer is maar 1 GT te vinden :S. Ik ben echt ten einde raad.
Stappenplan op www.slizone.com nauwkeurig gevolgd? goede drivers geinstalled?

Je moet trouwens even goed opletten met drivers, je moet echt je oude un-installen, en dan pas nieuwe installen.

[ Voor 6% gewijzigd door zneek op 07-01-2006 15:51 ]

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Al een paar keer geprobeert. En als ik dat doe, installeerd hij simpelweg nieuwe drivers voor "1" kaart...

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Pagina: 1