6600GT te weinig stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 13:19

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
ik heb nu een 6600GT ontvangen van het merk Club3d alleen ik zet deze erin sluit molex stekker eraan, installeer drivers, start 3dmark op en als hij wil testen sluit hij af en geeft de melding dat de kaart niet genoeg stroom zou krijgen en daarom schakelt hij zich terug naar een lager prestatie niveau. Mijn voeding is 580 watt van het merk Silentmaxx dus daar kan het niet aan liggen maar wat kan het wel zijn?

iRacing

Verwijderd

Op de flyer van de kaart staat idd 350watt of meer voeding. Misschien staat er in het boekje nog iets over de stroom?
Ik denk dat andere Tweakers wel een oplossing weten na mij bump ;)

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
in de handleiding staat niets volgens mij. In elk geval niet daarover

iRacing

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
Weet dan niemand wat mijn probleem is? Het is heel erg dringend ik zit al een half jaar zonder pc door allerlei problemen. :(

iRacing

Verwijderd

Rest van je syteem? Drivers? Wat heb je al geprobeerd?

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-05 21:08
Hmm.. kijk ns of de molex wel goed vast zit? Misschien losse draadjes o.i.d.? Probeer de kaart anders eens in een ander systeem, of een andere voeding gebruiken? Wat heb je vervder zelf geprobeert? :)

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
Systeem:

AMD Athlon 64 3500+
Asus A8V Deluxe
Club3d 6600GT 128Mb
SilentMaxx 580 Watt
1024Mb Kingston geheugen

Driver had ik eerst 81.85 daarna 77.77 maar geen van beide gaf het goede resultaat.

Ik heb al verschillende molex stekkertjes geprobeert maar het hielp niet.

iRacing

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 15:22

LordofWhatever

Uuhhh....?

hoe zit het met je voltages? (kan je uitlezen met speedfan of asusprobe oid)
het kan zijn dat een of meerdere lijnen wat aan de lage kan zijn en de kaart daarom besluit dat de voeding te zwaar belast wordt terwijl dit niet het geval is (580 watt is meer dan genoeg voor dit systeem)
ook als je voltages in orde zijn is het toch handig om een andere voeding te proberen, dan weet je meteen of deze het probleem veroorzaakt.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
Dit zijn mijn voltages:
Vcore: 1.49V
+12V: 11.92V
3.3V: 3.20V
Vcc: 5.04
Vin2: 0.00V
5Vsb: 5.09V
Vbat: 0.00V

iRacing

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
iets mis met mijn voltages? andere suggesties?

iRacing

Verwijderd

Lijkt mij beetje laag, mijn voeding zit @ 12,544V,

Heb je je videokaart al eens in een pc van een maatje gehad? zoja, probeer de voeding ook eens...
Heb je nog garantie op je videokaart?.. haal anders ff ander 6600gtje bij dezelfde dealer

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:11
Mijn 6600GT had hetzelfde probleem. Molex aansluiting zat niet goed op de printplaat gesoldeert. terug gestuurd nieuwe er in probleem over. Misschien bij jouw het zelfde geval.

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
Nelisj schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:16:
Mijn 6600GT had hetzelfde probleem. Molex aansluiting zat niet goed op de printplaat gesoldeert. terug gestuurd nieuwe er in probleem over. Misschien bij jouw het zelfde geval.
Dat ga je niet menen, want dit is mijn 2e videokaart al bij die winkel hiervoor had ik een 6800GT maar die werkte ook niet goed dus heb toen deze maar gedaan maar als deze het dan ook niet doet :(

iRacing

Verwijderd

mja misschien productiefout(en) ? :)

ga gewoon terug naar de winkel.. wat zeggen die hierover?

• Nelisj
  • Laatst online: 10:11
Als dit al je 2de kaart is die niet goed is lijkt mij sterk dat het dan in die kaarten zit.

Denk dan toch dat je voeding niet helemaal lekker is.

Meet de 12 en 5 Volt lijnen is gewoon met een multimeter.

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
ik had het ook met me 7800 gt, er zat een draadje los van het stekkertje wat in de vid kaart gaat. ff aangeduwd en doet het weer. Ik weet zeker dat het hieraan ligt, dat op 1 of andere manier die niet goed is aangesloten, want als het de voeding is zouden problemen hiermee alleen tijdens piek en heavy load naar voren komen.

• Ubernerd
  • Laatst online: 27-05 18:20
Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 20:15:
Lijkt mij beetje laag, mijn voeding zit @ 12,544V,

Heb je je videokaart al eens in een pc van een maatje gehad? zoja, probeer de voeding ook eens...
Heb je nog garantie op je videokaart?.. haal anders ff ander 6600gtje bij dezelfde dealer
Tjah en jouw voltage valt nog net binnen de atx specificaties :X Veels te hoog..

@ts,

Gebruik je niet toevallig een molex splittertje?

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wes46: Let er even op dat je maar 1 posts achter elkaar plaatst, de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop is er niet voor niets. Kicken binnen 24h is trouwens ook niet de bedoeling, zie Algemene gedragsregels (Netiquette) :)

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
ik heb nu de dvd speler afgesloten de harde schijf en 2 fans en nu geeft hij nog steeds die melding.

iRacing

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wes46 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 09:29:
ik heb nu de dvd speler afgesloten de harde schijf en 2 fans en nu geeft hij nog steeds die melding.
Ik denk niet dat het aan je voeding ligt, maar aan het kabeltje naar je kaart of de aansluiting op de kaart zelf. Ik zou daar eens goed kijken of alles wel goed verbonden is.

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
Erik1 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 09:37:
[...]

Ik denk niet dat het aan je voeding ligt, maar aan het kabeltje naar je kaart of de aansluiting op de kaart zelf. Ik zou daar eens goed kijken of alles wel goed verbonden is.
Hoe kan ik zien of de aansluiting op de kaart zelf wel goed zit? Die aansluiting zit in elk geval niet los. En het lijkt me sterk dat het aan de kabeltjes ligt die ik op de kaart aansluit omdat ik er meerdere geprobeert heb en ze gaven allemaal hetzelfde resultaat.

iRacing

• TetsuoShima
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

heb net die silentmaxx voeding van jou effe opgezocht, maar die is niet helemaal top hoor.

12V lijn (en er is er maar 1 volgens de handleiding) maximale stroom is 21A.

dat zou genoeg moeten zijn, denk niet dat je meer nodig hebt dan 18 in je systeem, maar toch maar een kleine overschot, maar vermits je 12v-lijn in orde schijnt te zijn qua spanning, denk ik toch dat dat niet het probleem is... wel kan ik dat niet met zekerheid zeggen, omdat de voltages die je opgeeft hoogst waarschijnlijk niet onder 'stessed circumstances' zijn

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
ik heb de silentmaxx gekozen omdat deze redelijk goedkoop was en ook goed volgens een handleiding die ik gelezen had over het kopen van voedingen.

iRacing

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
misschien ligt het aan mijn voeding. Mijn voeding maakt een hoog geluid en maakt veel lawaai. Eerst dacht ik dat het uit de videokaart kwam maar na eens goed geluistert te hebben bleek dat het uit mijn voeding komt. Mijn pc maakt af en toe ook rare geluidjes, ik weet nog niet waar dat vandaan komt maar hoogstwaarschijnlijk ook vanuit de voeding. En als ik gewoon wat scroll op een internet pagina gaat mijn voeding nog meer geluid maken en nog hoger. Dit lijkt me niet helemaal goed misschien toch de voeding?

iRacing

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-05 14:08
Wes46 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:49:
misschien ligt het aan mijn voeding. Mijn voeding maakt een hoog geluid en maakt veel lawaai. Eerst dacht ik dat het uit de videokaart kwam maar na eens goed geluistert te hebben bleek dat het uit mijn voeding komt. Mijn pc maakt af en toe ook rare geluidjes, ik weet nog niet waar dat vandaan komt maar hoogstwaarschijnlijk ook vanuit de voeding. En als ik gewoon wat scroll op een internet pagina gaat mijn voeding nog meer geluid maken en nog hoger. Dit lijkt me niet helemaal goed misschien toch de voeding?
Dat is iig geen defect, zijn zoveel psu's die er last van hebben. Het rare is vaak dat ze alleen bij een bepaald wattage dit doen.
Waarom probeer je overigens niet eens een andere voeding gewoon voor de gein? In theorie mag het idd er niet aan ligggen, maar soms moet je niet meer nadenken bij mankementen en gewoon random vervangen en kijken :)

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Test je huidige systeem met een andere voeding of je huidige videokaart in een ander systeem. Dan weet je meteen waar de oorzaak zit. Je kunt dit uiteraard ook door je winkel laten doen.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wes46 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:49:
De Silentmaxx zou juist extra stil moeten zijn. Als jij je voeding al boven je harde schijven hoort uit komen, dan is er iets fout. Bovendien valt je voeding met 21 Ampère een beetje tegen. Deze specificatie verwacht je bij 380 W voedingen. Is het stiekem een Sweex voeding oid :P. Ik zou de voeding terug brengen omdat ie teveel geluid maakt en meteen een goede voeding kopen. Hier kun je info vinden: klik. Let op de stroom die de 12V lijn kan leveren en of er een stille 12cm fan inzit ipv zo'n kleine fan.

Verder vind ik het trouwens wel bijzonder dat jij een molex stekker op je 6600GT hebt zitten. Bij mij zit er geen molex stekker op (Asus 6600GT). Maar dat verschilt misschien per merk. Probeer je videokaart ook eens in een andere pc uit en kijk of het daar wel werkt. Zo nee: terug sturen naar de winkel waar je hem gekocht hebt met het verzoek om een nieuwe kaart.

[ Voor 7% gewijzigd door dr snuggles op 09-01-2006 10:41 ]

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 12:51

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb een redelijke bukvoeding, 350 Watt en iets van 15A of 18A op de 12 voltlijn, als ik em uitlees is het voltage vaak rond de 11.35 op deze lijn. Mijn computer zit vol met schijven en fans en wat ik wat, dus er wordt wel wat van gevraagd. Ik denk dus niet dat het aan je voeding ligt maar zoals eerder genoemd meer aan een rotte aansluiting van je molex (die overigens ook op mijn kaart zit, vraag me af wat andere mensen aan hun kaart hebben hangen).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
Mijn probleem is alleen dat ik geen andere voeding heb om te proberen. Ik heb ook geen ander systeem waar ik mijn kaart in kan zetten. En kennissen ook niet die hebben allemaal PCI-Express.

iRacing

• dr snuggles
  • Niet online
Wes46 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:32:
Mijn probleem is alleen dat ik geen andere voeding heb om te proberen. Ik heb ook geen ander systeem waar ik mijn kaart in kan zetten. En kennissen ook niet die hebben allemaal PCI-Express.
Je kunt ook met een multimeter nameten of de 12V wel op de pinnen staat in de buurt van de molex aansluiting. Zonee, dan weet je zeker dat er iets mis is met de molex aansluiting. Elke zichzelf respecterende tweaker of elektronicazaak in de buurt heeft een multimeter :).

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
wwillem schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:35:
[...]

Je kunt ook met een multimeter nameten of de 12V wel op de pinnen staat in de buurt van de molex aansluiting. Zonee, dan weet je zeker dat er iets mis is met de molex aansluiting. Elke zichzelf respecterende tweaker of elektronicazaak in de buurt heeft een multimeter :).
Dan komen we weer bij een probleem ik heb geen multimeter, ik ken geen zichzelf respecterende tweaker die een multimeter heeft. Misschien dat een kennis van mij er 1 heeft dat ik die kan lenen. En wat kost zo'n ding in de winkel dan?

iRacing

Verwijderd

Mijn club3d 6600gt AGP doet steevast hetzelfde... na een reboot is het steeds opgelost. Zit wel met een krappe 350W a-merk voeding.

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:43:
Mijn club3d 6600gt AGP doet steevast hetzelfde... na een reboot is het steeds opgelost. Zit wel met een krappe 350W a-merk voeding.
Ja na een reboot duurt het weer even voordat hij deze melding geeft en is hij ook weer op maximum prestatie gezet in plaats van lager waar hij zich naar toe schakelde. Misschien komt het wel door Club3d want ik heb ook een Club3d 6600GT AGP.

iRacing

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 15:01
Ja ik heb ook exact hetzelfde probleem: af en toe een melding dat er te weinig stroom is voor optimale performance.

Standaard 380W voeding van de Chieftec Dragon kast i.c.m. Asus 6600GT (met molex aansluiting). Andere molex stekker aansluiten helpt niet. Op lossstaande molex / kabel (bijv. die niet ook al aan de harddisk hangt) helpt ook niet .

Ben ook nog niet achter de oplossing:
- videokaart omruilen kan nu niet meer.
- voeding voor niks verwisselen vind ik ook zonde van het geld.

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 08:14
wwillem: Alleen de AGP versie van de 6600GT heeft nog een molexaansluiting op de zijkant zitten, de PCIe versie die jij (en ik) hebben levert schijnbaar genoeg stroom door het PCIeslot zodat een extra aansluiting niet nodig is.
Verder lijkt het mij ook een voeding of niet goed werkende molexconnector, een andere mogelijkheid waardoor hij te weinig stroom krijgt is er volgens mij niet.. ?

• dr snuggles
  • Niet online
thumblex. schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:44:
wwillem: Alleen de AGP versie van de 6600GT heeft nog een molexaansluiting op de zijkant zitten, de PCIe versie die jij (en ik) hebben levert schijnbaar genoeg stroom door het PCIeslot zodat een extra aansluiting niet nodig is.
Owja das waar ook. PCI express kon iets meer vermogen leveren. Tnx :).

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik denk niet dat het aan je voeding ligt. En ik zou als ik jou was gauw weer die 6800gt nemen, die is echt een stuk sneller dan de 6600gt.

Zoek het inderdaad eens op andere fronten, agp voltage 0.1-0.2 volt omhoog, of je chipset voltage 0.1-0.2 omhoog. Voedingstekkers na checken.

Je zou eens een andere voeding kunnen proberen als niks helpt. Het kan ook een software probleem zijn trouwens(drivers videokaart)

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
ToFast schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:58:
Ik denk niet dat het aan je voeding ligt. En ik zou als ik jou was gauw weer die 6800gt nemen, die is echt een stuk sneller dan de 6600gt.

Zoek het inderdaad eens op andere fronten, agp voltage 0.1-0.2 volt omhoog, of je chipset voltage 0.1-0.2 omhoog. Voedingstekkers na checken.

Je zou eens een andere voeding kunnen proberen als niks helpt. Het kan ook een software probleem zijn trouwens(drivers videokaart)
Ten eerste de 6800GT moest opgestuurd naar ASUS worden waar ze hem zouden repareren. Repareren ben ik niet zo'n fan van. En die 6800gt die ik had was niet meer leverbaar. Ze hadden nog wel van een ander merk maar die kosten 350 euro terwijl ik voor de mijne 181 heb betaald (dat was in die korte periode dat ze heel goedkoop waren).

En als ik het AGP voltage omhoog haal beschadigt dan mijn hardware niet mocht het niet helpen? en hoe kan ik de chipset voltage omhoog halen?

Driver probleem niet denk ik. Ik heb eerst de driver 81.85 geinstalleerd daarna 77.77 en er veranderde niets.

Maar nu je daar zo over begint. Ik heb een Asus A8V Deluxe als moederbord. Dat moederbord heeft een VIA chipset ik geloof iets van VIA K8 en dan nog wat. Maar de drivers van de videokaart zijn NForce drivers maakt dat niet uit? Niet dat ik speciale VIA drivers moet hebben??

iRacing

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
iemand die antwoord weet op mijn vraag hierboven?

iRacing

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
Aansluitingen:

1x main 24-polig
1x Adapter 24-/20pol
6x 12V-drive
2x Floppy,
1x Extrastroom 4pin (P4)
1x Extrastroom 6Pin (AGP-Pro)
1x Extrastroom 8Pin
2x S-ATA

dit staat er als ik op zoek op google wat er voor kabels aan mijn voeding zitten. die extrastroom 8pins kabels heb ik niet aangesloten. Is dat erg? moet die ook nog worden aangesloten????

EDIT: Ik heb net even speedfan en 3dmark tegelijk gedraaid en zag op speedfan dat de 3.3V ineens omhoog ging naar de 4V toe. Dit is heel apart omdat nvidia steeds aangeeft dat de kaart te weinig stroom krijgt :?

Sorry voor de 3 posts achter elkaar. Maar dan kijkt er misschien iemand naar want het is heel dringend zit nu al meer dan een half jaar zonder goed werkende pc.

[ Voor 17% gewijzigd door Wes46 op 10-01-2006 18:51 ]

iRacing

Pagina: 1