Toon posts:

[Linksys WAG54G] Geen verbinding internet & krakend geluid.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Opstelling
telefoonlijn --> alcatel splitter --> isdn
--> modem --> router
Speedtouch opstelling Werkt
--> speedtouch 510i
Linksys opstelling Werkt Niet geen internet & krakend geluid bij het selecteren buitenlijn
--> linksys WAG54

( Linksys router werkt ook niet als ik hem direct op de lijn, voor de splitter, aansluit )

Bij de bovenstaande opstelling met de linksys router is het wel mogelijk een buitenlijn te kiezen met de telefoon. Het probleem echter is dat er een vreemd krakend geluid te horen is bij het selecteren van de buitenlijn met de huistelefoon. Dit probleem heb ik niet als ik de speedtouch router aansluit.

Behalve dat kom ik sowieso niet op het internet met de linksys wag54g. Nadat ik de username en password heb ingevuld onstaat er vooralsnog geen internet verbinding. De gegevens zijn juist, dit weet ik omdat ik ze nu gebruik via de speedtouch router. Zijn er nog extra dingen die ik moet invullen om dit te bereiken? Ik heb een account bij planet internet.

Ik ben er nog niet uit. Zijn er nog anderen die ditzelfde problemen ( gehad ) hebben of weten waardoor dit vreemde krakende geluid bij het selecteren van een buitenlijn vandaan komt en te verhelpen is? Hoe ik de internet verbinding tot stand kan brengen? Ik kan wel wat hulp gebruiken, alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 19:25 ]

Verwijderd

Het kraken van de telefoonlijn is alleen het geval als je geen splitter tussen telefoon een internet hebt. Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat je de kabels niet veranderd en dat het probleem alleen optreed als je een andere router/modem aansluit? Beide 'modems' moeten 'na' de splitter aangesloten worden. Dit is bij jouw als het goed is het geval, anders had je ook bij de speedtouch ruis op de lijn.

Belangrijk is om ook zeker te weten dat je de splitter goed aangesloten hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:29:
Belangrijk is om ook zeker te weten dat je de splitter goed aangesloten hebt.
Ja ik weet eigenlijk zeker dat de splitter goed aangesloten is. De telefoonlijn gaat de splitter in en daarna gaat er 1 lijn uit isdn naar isd en 1 lijn uit modem naar de router. Als het fout aangesloten zou zijn zou het ook niet moet werken met de speedtouch, waar ik nu het probleem niet mee heb.

----
Ga nu proberen er een nieuwe firmware op te zetten en dan te kijken of het werkt. Verlopig weet iig niets beters te verzinnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 19:44 ]

Verwijderd

Nee, ik heb ook even gezocht maar ik kan nietmand vinden met hetzelfde probleem. Ruis op de lijn heeft niets te maken met wat voor apparaten je na de splitter aansluit. Je zou je broodrooster na de splitter aan kunnen sluiten daar heeft de telefoonlijn niets mee te maken.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Is de Linksys WAG354G die je hebt wel de annex-B versie(dus voor ISDN)?
Wanneer je een annex-A viariant (analoog) hebt zal die nooit werken icm ISDN. Beetje simpel, maar dat zou het kunnen zijn... ;)

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat zien. Zie het niet op de router zelf staan, of kijk ik nou met m'n neus, of moet ik het zien te vinden in interface van de router? Trouwens, waar staat B dan voor. Domme vraag misschien hoor, maar heb het ook niet op de verpaking zien staan. ( kijkt alles nu na )

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:01:
Waar kan ik dat zien. Zie het niet op de router zelf staan, of kijk ik nou met m'n neus, of moet ik het zien te vinden in interface van de router? Trouwens, waar staat B dan voor. Domme vraag misschien hoor, maar heb het ook niet op de verpaking zien staan. ( kijkt alles nu na )
Op de doos van de analoge variant (heb ik hier liggen) staat duidelijk dat 'ie voor POTS is (Plain Old Telephone System) en er staat ook bij Annex-A.
Staat gewoon op de voorkant.
Ik wist trouwens niet eens dat er een ISDN-versie was van die WAG54G.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Volgens mij is er inderdaad alleen een annex-A variant van (zie ftp://ftp.linksys.com/int...heets/WAG354G-EMEA_ds.pdf ) dus dat verklaart jouw probleem.

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Topicstarter
Lekker is dat. Ik heb hem in een franse doos gekregen. Het enige nuttige dat ik er vanaf denk te kunnen lezen is dat het nummer du modele WGKUSB54GP - FR is. Naja ik ga er maar vanuit dat ik deze niet kan gebruiken. Is er in de tussentijd een manier om deze linksys router aan te sluiten op de speedtouch router en het internet vanaf de speedtouch via de linksys router kan laten sturen voor draadloos internet of gaat dat niet lukken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem morgen gewoon terug brengen bij dixons. Heb vandaag bij primafoon een aantal modemrouters zien staan, dan koop ik er daar wel eentje. Die zagen er namelijk ook wel redelijk uit en er staat op de primafoon nadrukkelijk bij dat ze werken icm isdn.
Pagina: 1