Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

telefoon ruist wanner modem in splitter zit :(

Pagina: 1
Acties:

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:01
heb sinds vorige week eindelijk me speedlinq pakket binnen.
Ik aansluiten. en een ruisende tefefoon. ik had toen splitter op wandcontact doos dus dacht ik zet hem ervoor:

knp kom huis binnen> gelijk in splitter >> dan naar modem en een draad naar telefoon.

nu klapte mijn internet er ook heel de tijd uit en telefoon bleef ruisen.

wat heb ik allemaal gedaan:
draden vervangen>
splitter vernieuwd (wel hetzelfde ycl ding)>
in plaats van modem een router van smc (modem router die goed werkt overigens)>
ipv een draadloos toetstel wat ut helemaal niet meer doet een meerdere bedraade dingen getest maar ook dit hielp niets.

Wie kan mij helpen met tips of ervaringen om de ruis van telefoon weg te krijgen?
alvast bedankt.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:19
Misschien beetje zinloos om te vragen; maar je weet wel 100% zeker dat je de splitter goed hebt aangesloten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Misschien een zwak signaal op je lijn...
Laat de KPN es een lijntest doen. Misschien dat daar meer uit komt.

Anders gewoon lekker je provider en/of KPN plat bellen/mailen dat je problemen heb...

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Komt op mij over als een verkeerd aangesloten splitter...
Leg eens wat preciezer (en duidelijker) uit hoe je een en ander hebt aangesloten.

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 09:40

wasco

brightest crayon in the box

hebben jullie perongeluk een alarmcentrale? die staan nog wel is ergens tussen het binnenkomen van de telefoonlijn en de eerste wandcontactdoos, deze veroorzaakt dan die ruis

wasco [the brightest crayon in the box]

Verwijderd

Is niet toevallig je splitter defect ????

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
aangezien je nu toch 2 splitters hebt kan je proberen een splitter bij je pc te plaatsen en een bij je telefoon. Het klinkt wellicht raar.. maar ik heb bij diverse mensen gezien dat dit een oplossing is. Waarom weet ik niet ;)

Verwijderd

zoooper schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:45:
aangezien je nu toch 2 splitters hebt kan je proberen een splitter bij je pc te plaatsen en een bij je telefoon. Het klinkt wellicht raar.. maar ik heb bij diverse mensen gezien dat dit een oplossing is. Waarom weet ik niet ;)
Dit is een slecht advies. Slechts 1 splitter gebruiken en ervoor zorgen dat je dat goed doet.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:19
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:43:
Is niet toevallig je splitter defect ????
Hij heeft al een andere gebruikt ook... dus dat lijkt me niet.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:01
geen alarm centrale
splitter 100% goed
hoe kan ik kpn laten komen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:52:
[...]

Dit is een slecht advies. Slechts 1 splitter gebruiken en ervoor zorgen dat je dat goed doet.
Hoeft niet perse, je kan twee splitters gebruiken. Je kan ook voor elk telefoontoestel een splitter plaatsen en je modem direct op de telefoonlijn als je dat wilt.
remcoXP schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:56:
geen alarm centrale
splitter 100% goed
hoe kan ik kpn laten komen?
Juiste type splitter PSTN/ISDN? Binnenkomende telefoonlijn moet in LINE (zeg het maar nog eens met die YCL dingen).

Ander telefoontoestel getest/geprobeerd? En ook getest met maar één telefoontoestel op je splitter aangesloten. Geen andere (loze)vertakkingen op je telefoonaansluiting nog ergens voor je splitter?

KPN laten komen kost altijd euro's, je hebt je DSL verbinding niet bij de KPN dus ze lossen niets voor je op gezien het niet hun fout/probleem is opzich. Laat ze ook niet een "telefonie storing" oplossen zomaar want dan willen ze nogwel eens je DSL van de lijn halen met de melding: "Opgelost".

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 22-12-2004 23:01 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:00:
[...]
Hoeft niet perse, je kan twee splitters gebruiken. Je kan ook voor elk telefoontoestel een splitter plaatsen en je modem direct op de telefoonlijn als je dat wilt.
[...]
Wat een raar en zinloos advies.. In een normale situatie gebruik je gewoon 1 splitter. Doet er niet toe hoeveel er op de lijn kUnnen.
Juiste type splitter PSTN/ISDN? Binnenkomende telefoonlijn moet in LINE (zeg het maar nog eens met die YCL dingen).
Dat is weer een heel goede.. Vaak genoeg gezien dat dat fout was gegaan.
KPN laten komen kost altijd euro's, je hebt je DSL verbinding niet bij de KPN dus ze lossen niets voor je op gezien het niet hun fout/probleem is opzich. Laat ze ook niet een "telefonie storing" oplossen zomaar want dan willen ze nogwel eens je DSL van de lijn halen met de melding: "Opgelost".
Klopt als een bus.
Daarom zei ik ook: leg eens preciezer en duidelijker uit hoe het is aangesloten. Zoals dat gedeelte over dat de lijn "rechtstreeks" in de splitter ging... Hoe dan ??

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 13:32
heb je toevallig na de splitter je telefoonlijn, en je dsl lijn met dezelfde 4 aderige kpn kabel aangesloten? die met rood/blauw oranje/wit, en massieve kern.

als die signalen meer dan een meter of 3 langs elkaar laat lopen gaan ze elkaar storen. probeer anders utp, dan heb je nergens meer last van :)

ik heb ook al gevallen gezien waarbij de dsl verbinding down ging als de telefoon ging, en waar isdn quattrovoxen plat gingen zodra de router verbinding kreeg. puur door storing in de kabel. (en als kpn dat merkt, schrijven ze een mooi factuurtje voor je) :(

suc6

[ Voor 30% gewijzigd door Meester_J op 22-12-2004 23:18 ]

Pagina: 1