Toon posts:

PC sluit spellen zomaar af

Pagina: 1
Acties:
  • 933 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn PC.
Ik heb bij het spellen van spellen (BF2/Counter Strike source/enzovoort) een probleem.
Namelijk dat hij de Spellen zomaar afsluit :? :? :?

Systeem:

AMD athlon 64 3000+
Gigabyte K8NF-9 (nForce 4)
1024MB geheugen
Club3d 7800GT 256MB
Maxtor 80GB hardeschijf
450Watt Voeding.

Ik lees veel dat maxtor HDD problemen hebben met nForce 4 moederborden.
Ligt het probleem misschien daar?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat een spel naar je desktop terug knalt kan verschillende oorzaken hebben,kijk ook eens naar je geheugen probeer eens een ander reepje.

En van BF2 is bekend dat dit gebeurd heb er zelf ook welles last van.(dit gebruerd niet elke keer of elke uur maar af en toe,als her echt elke keer naar een 10 min is dan is er iets niet goed)

en heb je dit systeem net of heb je re iets aan veranderd?graag wat meer info.

[ Voor 15% gewijzigd door mad_max234 op 06-01-2006 17:36 ]

Verwijderd

Dat geldt alleen voor DiamondMax 10 met oudere firmware, met de nieuwere firmware is dat opgelost.

Je geeft niet aan welk merk voeding je hebt... Want een merkloze of Sweex/Qtec o.i.d. is brak. Als je goeie voeding hebt dan zou ik even controleren of je videokaart wel is aangesloten op de voeding. Ook zou ik de chipsetdrivers en videokaart drivers even controleren of het up to date is.

Edit:
Draai ook memtest om te controleren of je geheugen fouten geeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem is van juli, maar heb een week geleden me 6600GT eruit gegooigd en een 7800GT in gedaan(en is aangesloten op de voeding). Met de 6600GT had ik overigens ook het zelfde probleem, en het is bij bf2 regelmatig.

Mijn voeding is volgens mij geen duur merk.
TopPower 450Watt. model: Top-450P5 450W

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 23:29
Leen even een goede voeding van iemand en probeer dan nog eens. Check ook je voltages eens van je voeding terwijl je aan het gamen bent?

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
hoe kun je die voltages bekijken?
en hoe kan ik die mem test doen?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

mem86 of mentest for windows zoek maar ff in google
en voltlijnen kan je met speedfan,sisoft sandra,MBM, en zo uitlezen

edit\
In dit topic kan je zie hoeveel afwijking de voltlijnen mogen hebben.
LINK

[ Voor 81% gewijzigd door mad_max234 op 06-01-2006 17:58 ]

Verwijderd

Je kunt proberen automatisch opnieuw opstarten bij systeemfouten uit te zetten, misschien staat dit bij jouw al uit. Omdat ik ff geen topic daarover kon vinden is hier het stappenplan:

Rechtermuisknop deze computer, eigenschappen, tabblad geavanceerd, klik op instellingen bij opstart-en herstelinstellingen, haal het vinkje weg voor "de computer automatisch opnieuw opstarten" bij systeemfouten.

Als je pc nu chrast krijg je zo'n fijn blauw scherm met een melding; noteer deze aan de hand hiervan kun je zien waar het aan ligt.

Wat ik denk is dat het aan je nvidia kaart ligt, probeer eens de allernieuwste forceware drivers of de orginele driver op de cd-rom.

Verwijderd

Topicstarter
Dat vakje heb ik weggehaald.
Maar bij het afsluiten van die spellen start hij de PC niet opnieuw op hoor, hij gaat gewoon terug naar bureau bald en het spel staat niet meer aan zeg maar

Verwijderd

Hmz ja dat is een ander probleem. Zoals gezegd kunnen veranderingen in drivers uitkomst bieden. Bij mij werkte met bepaalde spellen juist beter met oudere drivers. Ook de nieuwste versie van het spel kan uitkomst bieden.

Verwijderd

Topicstarter
allemaal geprobeerd. Nieuwe drivers/oude drivers

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat memtest moet op een floppy worden gezet?
heb namelijk geen floppydrive meer

• Shotcaller777
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je hebt ook een memtest die je kan draaien onder Windows.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:39:
dat memtest moet op een floppy worden gezet?
heb namelijk geen floppydrive meer
Ik ook niet, maar je kan ook op CD zetten en daarvandaan booten. Je moet wel in de BIOS bootvolgorde aanpassen!

Verwijderd

Topicstarter
heb ook geen brander...

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik wil niet de schijnheilige uithangen maar eh... zijn je spellen legaal? (knipper 2x met je ogen als het niet zo is). Dat wil ook nog wel eens een oorzaak zijn. (van horen zeggen kuch)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-12-2025
Jazzper schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:50:
ik wil niet de schijnheilige uithangen maar eh... zijn je spellen legaal? (knipper 2x met je ogen als het niet zo is). Dat wil ook nog wel eens een oorzaak zijn. (van horen zeggen kuch)
heeft ome B.I.G. dit gezegt?? want dat is echt volkome bullshit..hij heeft gewoon een fout in hardware ergns.. (of software van de hardware) maar het kan niet door illegale games komen.. :)

Verwijderd

Als je een AC '97 on-board geluidschip hebt update die drivers dan is ;)

Zo heb ik de meeste problemen heb ik zo opgelost bij mensen (nee zijn geen echte gamers die hadden het zelf gefixed) die een instabiele PC hadden..

Heeft volgens mij iets te doen met te veel buffer aan gegeven door de driver en dan probeert ie het naar de hardware te sturen en gaat er iets gruwelijk mis.. Ja je voelt hem al komen PC reboot..

EDIT: Misschien is dit ook de reden dat alleen de spellen afsluiten i.p.v. de hele PC rebooot, ik had het even verkeerd gelezen. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 22:03 ]

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:53
Je kunt vaak ook wel booten van usb-pen. Moet je wel een pen en usb-poorten hebben. Weet de exacte procedure hiervoor niet helemaal zeker meer, zou ik nog ff wat over opzoeken. Maar volgens mij gewoon de memtest op de usb-pen schrijven en in je bios instellen dat je van usb of alternative drive of removable device oid wilt starten.
Pagina: 1