Azureus NAT fout

Pagina: 1
Acties:

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik gebruik al een halfjaar Azureus als bittorrent client. Ik downloade altijd met de poorten dicht. Nu wil ik ze toch maar is gaan open zetten.

eerst even de details.

Bij mijn vader op z'n kamer komt internet binnen. Daar staan de modem en de router. En een dingetje voor draadloos internet. Ik heb hier beneden zo'n wireless adapter waarmee ik internet krijg op mijn Dell 4700.

Router: ASUS WL530g
Modem: Speedtouch
ADSL: Planet Standaart

Als ik naar 192.168.1.1 ga moet ik een wachtwoord en user invullen en dan kom ik op de config pagina van mijn router (ASUS) waar ik dus de poorten kan openzetten. Hier zie je de pagina waar ik mijn poorten openzet op de router (poort 6881 voor azureus)

Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadimages.net/813291asus.JPG

Daar staan dan lijkt me de poorten open. Nu de poorten op de modem openzetten. Ik ga naar http://10.0.0.138/ en kom op de config pagina van mijn router. Ik ga naar advanced en dan naar NAPT en ik zet de poorten open. Zie hier een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadimages.net/371803speedt.JPG

Dus nu denk ik dat alles goed staat. Oja windows firewal heb ik ook die poort (6881) laten openen. Dus ik naar Azureus om de firewall / NAT test te doen. krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadimages.net/801581azu.JPG

Ik heb al van alles geprobeerd, ik weet niet meer hoe ik de poorten goed kan krijgen (ik denk althans dat de fout bij de poorten ligt). Zou iemand mij kunnen helpen met het goedzetten van de poorten? Alvast bedankt.

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Bittorrent NAT-probleem

Dan zou het goed moeten komen denk ik, moet je niet virtual server hebben ipv NAT port trigger?
en je moet je lokale ip weten, daar kom je achter als je ff een screen post van ipconfig (start---> uitvoeren ---> CMD en dan in dos prompt ipconfig intypen)

[ Voor 87% gewijzigd door Sneak[3G] op 06-01-2006 17:03 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• madmenno
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-03 05:55
altijd ellende, een router met azureus

probeer eens de router er tussenuit te halen, dan weet je iig of het aan de router of aan je instellingen op je pc ligt.

• Sneak[3G]
Ik heb nog nooit ellende gehad ermee, als je gewoon je router goed instelt, heb je gewoon groene smileys :) Ik zie overigens dat je Speedtoch UPnP ondersteunt, als je dat aan zet in Azureus EN op je router dan hoef je niks open te zetten, wellicht nog wel het handigste

[ Voor 46% gewijzigd door Sneak[3G] op 06-01-2006 17:07 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 00:00

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Je speedtouch is al een modem/router dus de speedtouch zou ik laten fungeren als alleen modem en de rest via de asus router te laten gaan.

Dus even je speedtouch sip_spoofen of dhcp_spoofen

Speedtouch freak

• madmenno
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-03 05:55
Ik heb het met een router nog nooit goed voor elkaar gekregen om de poorten te forwarden. Ik heb het zelf opgelost door de router uit het raam te gooien ;) en azureus op een server te gaan draaien direct aan de modem.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
madmenno schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 17:08:
Ik heb het met een router nog nooit goed voor elkaar gekregen om de poorten te forwarden. Ik heb het zelf opgelost door de router uit het raam te gooien ;) en azureus op een server te gaan draaien direct aan de modem.
http://www.portforward.com/

Routers worden onder andere gebouwd om te forwarden, t probleem ligt dus niet bij de router ;)

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 13:57

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Met de standaard poort had ik ook altijd problemen. Ik heb nu gewoon poort 56xxx in gebruik. Willekeurig gekozen, ook in de router laten forwarden en sindsdien draait het als een zonnetje!

• monnick
  • Niet online
Sneak[3G] schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 17:04:
Ik heb nog nooit ellende gehad ermee, als je gewoon je router goed instelt, heb je gewoon groene smileys :) Ik zie overigens dat je Speedtoch UPnP ondersteunt, als je dat aan zet in Azureus EN op je router dan hoef je niks open te zetten, wellicht nog wel het handigste
waar zet ik dan aan? ik zit nu op de modem config page (van dus speedtouch) er staat:
code:
1
2
3
4
UPnP configuration
-Full   
-Secure 
-Off

Waar moet ik hem op zetten? hij stond op Full?

• monnick
  • Niet online
Ik heb net op portforwarding.com gekeken. Er stond dat ik een static IP adres moest maken. dus ik dat doen. alles goed ingesteld. maar toen had ik geen internet meer....dus toen kon ik die poorten op de speedtouch ook nie forwarden want daarvoor heb je static ip nodig.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 00:00

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Effe laaste firmware erop knallen en gelijk in sip_spoof mode gooien met de tools die je hier kan downloaden

Vergeet hem niet eerst een harde reset te geven. Dus geen reboot!

[ Voor 19% gewijzigd door lSltAlKeR op 06-01-2006 19:24 ]

Speedtouch freak

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
monnick schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 18:10:
Ik heb net op portforwarding.com gekeken. Er stond dat ik een static IP adres moest maken. dus ik dat doen. alles goed ingesteld. maar toen had ik geen internet meer....dus toen kon ik die poorten op de speedtouch ook nie forwarden want daarvoor heb je static ip nodig.
Met een non statisch ip werkt t net zo goed. Hoevaak wordt jou pc nou een nieuw ip adres door je router toegewezen ;)

Verwijderd

je hebt vast je ip in azureus verkeert staan dan gaat i ook flipen.
ander zouw ik een UPnP plugin eens downloaden

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:17

BHQ

Zet je ST als bridge, dan krijg je router het externe IP op de WAN-kant. Verder moet je bij Virtual Server (oid) zijn ipv. port triggering.

• Sneak[3G]
Je moet UPnP op full zetten ja en in je azureus moet je UPnP ook aanzetten. Hoe dat moet zie je in het andere draadje waarin ik verwijs naar een website waat dat wordt uitgelegd (configuratie -- pluginns --> UPnP). Staat die optie er niet bij dan moet je de plugin dlen of gewoon de nieuwste azureus dlen (daar zit hij standaard in)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:14
Ik gok dat je het niet bij de NAT Port trigger moet invullen. Wel eens eerder mee de mist in zien gaan. Is er op de router niet een 'gewone' NAT instelmogelijkheid?

• Sneak[3G]
Virtual Server <----------------
Zoals ook in dit topic is te lezen :
Bittorrent NAT-probleem

[ Voor 65% gewijzigd door Sneak[3G] op 06-01-2006 21:12 ]

Pagina: 1