Bittorrent NAT-probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 934 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Hieronder zal ik kort beschrijven wat ik tot nu toe heb gedaan om mijn NAT-probleem te verhelpen,
en om mij verbindbaar te maken met websites waar de torrents vandaan komen. Helaas werkt
het op de een of andere manier nog steeds niet, dus:

Zie je iets wat verkeerd is? Help me aub! :)

Eerst zal ik even vertellen wat voor verbinding er hier ligt. Er komt een kabelverbinding het huis binnen, deze gaat via de modem, naar een router, de Asus wl500g. Hieraan zit met een vaste lijn een PC verbonden, en met een draadloze verbinding een laptop. Op deze laptop wil ik graag downloaden via bittorrent.

Dit is wat ik tot nu toe heb ondernomen: Op portforward.com stond: " Pick a random port between 49152 and 65535". Ik heb het mezelf niet te moeilijk gemaakt, en 50000 gekozen ;). Dit heb ik ingesteld in Azureus, en opgeslagen, zoals op het screenshot hieronder te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://www.franksnijders.com/bittorrent/azureusconfig.jpg

Daarna heb ik in Windows Firewall op de hieronderstaande manier dezelfde poort toegevoegd als 'exception':

Afbeeldingslocatie: http://www.franksnijders.com/bittorrent/windowsfirewall.jpg

Als laatste heb ik in de configuratie van mijn router (de Asus wl500g) deze link gevolgd en kwam ik tot het onderstaande, waarbij mijn.ip.adres het ip-adres is van de laptop waarmee ik wil downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://www.franksnijders.com/bittorrent/wl500gconfig.jpg

Ziet iemand het probleem? Wat doe ik verkeerd?

bvd!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-04 12:57
In de router-instellingen ook even de poorten toevoegen met UDP-protocol, volgens mij is dat alles :)

• vranqz
Martinator schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:43:
In de router-instellingen ook even de poorten toevoegen met UDP-protocol, volgens mij is dat alles :)
done, en de router opnieuw gestart, maar nog geen effect zo te zien... Hoe kan ik overigens het beste testen of ik het NAT-probleem nog steeds heb? Nu doe ik het door in Azureus de NAT / firewall test optie te gebruiken, maar deze zegt nog steeds: Testen van poort 50000 ... NAT-Fout.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Schakel je Windows firewall eens uit zodat je kan zien waar het aan ligt: XP firewall of een instelling in je router.

Wauw, een sig!

• vranqz
Outerspace schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 01:16:
Schakel je Windows firewall eens uit zodat je kan zien waar het aan ligt: XP firewall of een instelling in je router.
Firewall uitgeschakeld via
control panel > windows firewall > off (not recommended)

Daarna weer een NAT / firewall test gedaan in Azureus, en weer deze uitslag:
Testen van poort 50000 ... NAT-Fout

Ook heb ik gekeken of ik nog wat bij m'n modem in moest stellen, maar wanneer ik daar heen ga (http://192.168.100.1/), valt er niks te configureren, dus ik hoop er op dat dat goed zit...

[ Voor 19% gewijzigd door vranqz op 04-01-2006 01:23 ]

• Outerspace
  • Laatst online: 23:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je geeft wel de local ip op die je via DHCP krijgt? in mijn geval 10.0.0.151
Want als je dat niet doet, dan gaat het ook niet werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 04-01-2006 01:25 ]

Wauw, een sig!

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:22
Wat je moet doen is op je modem de poort forwarden naar je router en je router naar het netwerk ip van je pc.
Het ip van je modem kan je wel ergens in je router vinden.

hmz...

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik heb het idee dat het modem ook NAT aan het doen is, kijk nog eens goed naar de instellingen daarvan?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 08:38

MrDrako

nep ict'er

Kan je jezelf in de router als DMZ instellen? probeer dat eens tijdelijk, weet je iig of het aan een router instelling ligt.

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
welk modem heb je? ik heb een tijd met het probleem gelopen omdat in mijn modem ook een router bleek te zitten dus in feite had k 2 routers achter elkaar en dit veroorzaakte het NAT probleem...

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Ok bij "Local IP" dus het ip nummer van je laptop/computer dus: 192.168.x.x of 10.1.x.x of zoiets, dus NIET je IP die je provider geeft.

Bij portrange doe je volgens mij wat verkeerd
Je geeft op 49000:51000 wat betekend: poort 49000 EN 51000, dus niet 50000
Als je een range op wilt geven doe je dit met xxxx-xxxx
Zet hier eens 50000 neer voor beide TCP en UDP
1 open poort is namelijk genoeg ;)

IDD zet je windows firewall uit om je router eerst te testen

[ Voor 19% gewijzigd door ^Ripper op 04-01-2006 03:38 ]

• vranqz
Ripper5555 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 03:30:
Ok bij "Local IP" dus het ip nummer van je laptop/computer dus: 192.168.x.x of 10.1.x.x of zoiets, dus NIET je IP die je provider geeft.
Hoe kan ik die vinden? Als ik bijv. naar www.whatismyip.com ga krijg ik gewoon het IPadres van m'n provider..

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-04 10:42

mvds

Totally awesome!

Probeer andere UPnP aan te zetten, dat lost vaak ook wel het een en ander op.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

VrAnqZ schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:05:
[...]

Hoe kan ik die vinden? Als ik bijv. naar www.whatismyip.com ga krijg ik gewoon het IPadres van m'n provider..
Start -> Run/uitvoeren -> cmd

En dan ipconfig doen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• vranqz
obsidian schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:09:
Probeer andere UPnP aan te zetten, dat lost vaak ook wel het een en ander op.
Wat bedoel je daar precies mee?

Ik wil in ieder geval alle hulp tot nu toe erg bedanken! Want het NAT-probleem lijkt te zijn opgelost, ik zie in ieder geval in Azureus de lieve groene gezichtjes verschijnen, wat erop duidt dat er geen problemen meer zijn! Bedankt!

Om even terug te komen op de opmerking hierboven, ik krijg nog wel telkens deze error:

Afbeeldingslocatie: http://www.franksnijders.com/bittorrent/error.jpg

Heeft dat iets te maken met de opmerking van hierboven? En is dat op de een of andere manier ook nog op te lossen? Ik heb wel gegoogled en ben tegengekomen dat het iets met de poortkeuze te maken heeft, (deze heb ik nu op 49152 staan), maar verder kom ik er niet echt uit.. 8)7

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
http://www.google.nl/sear...:+mapping+azureus&spell=1
en dan kom je hier:
http://www.chelloo.com/fo...1bb50&topic=11458.0;imode

Meerdere mensen krijgen deze foutmelding dus en het ligt er waarschijnlijk aan dat 49151 al is geforward naar een ander lokaal IP

OF

Ik denk dat je OF UPnP moet aanzetten op de router OF je poort moet forwarden.
Jji hebt nu allebei gedaan en dat snapt Azureus niet.
Dus zet OF UPnP uit op je router OF forward die poort niet!

[ Voor 30% gewijzigd door Sneak[3G] op 05-01-2006 22:13 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:27
Controleer nogmaals ofdat je op je router UPnP hebt ingeschakeld.

UPnP is een protocol om dynamisch firewall-regels aan te passen, zodat een programma dat communiceert via dynamisch vastgestelde poorten (d.i. poorten waar hij met zijn partner over onderhandelt) die betreffende poorten openzet in de firewall aan zijn kant.

Je moet dus zowel bij Azareus als bij je router UPnP inschakelen..

• Sneak[3G]
Bij mijn router hoef ik niets te forwarden voor Azureus als ik UPnP heb aanstaan op de router. Als ik UPnP uitzet op de router moet ik WEL virtual server instellen.

http://www.portforward.com/cportsnotes/azureus/azureus22.htm
Hier staat hoe je UPnP in azureus aan en uit kan zetten, configuratiescherm onder plugins

[ Voor 49% gewijzigd door Sneak[3G] op 05-01-2006 22:22 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Volgens mij moet poort 6881 altijd nog het beste werken.....uit ervaring dan.
je moet trouwens wel de upnp instellingen in je router aan hebben staan!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 17:23:
je moet trouwens wel de upnp instellingen in je router aan hebben staan!
En waarom dan?
IMHO dus niet, zoals al een paar keer gezegd in dit topic :)

Statisch port forwarden OF uPNP.

[ Voor 7% gewijzigd door DeMoN op 06-01-2006 17:29 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Sneak[3G]
Dat klop DeMoN, als UPnP aan staat op router en azures client hoef je niets te mappen of te forwarden. Staan ze uit dan MOET je forwarden... Belangrijkste bij het forwarden is:
1 Je lokale IP
2 de poort
3 virtual server (geen : !!!!!), maar gewoon 1 poort (range is niet nodig)

Verwijderd

Ik heb wat op intgernet gevonden....ik heb er zelf wel wat aan gehad.
Kijk hier es: http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/NAT_problem

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 16:51
doe eens poortje 6668 instellen in azureus en UDP+TCP 6668 op je router. Firewall uit en t dan nog eens proberen.

• Taigu
  • Laatst online: 25-04 08:52
Staat de firewall in je WL-500g niet aan ? Zo ja, gooi dan de poorten ook nog even open onder Internet Firewall -> WAN & LAN Filter op de Asus.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Pagina: 1