Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Ik sta op het punt om een mp3 speler te kopen. Ik kan dus alleen niet kiezen tussen de ipod mini en de zen micro.

Nou is er een mooie review die de 2 spelers vergelijkt hier. Zoals het al in die review staat, het zal erg moeilijk zijn om een keuze te maken. Er zijn echter nog wat zaken waar ik benieuwd naar ben:

Voor zover ik altijd heb begrepen is de ipod altijd superieur geweest qua geluidskwaliteit. Maar nu ik zo al die topics en reviews doorlees kan ik daar uit opmaken dat dat niet waar is? Er vanuit gaande dat je dezelfde oordoppen hebt.

Wat ons bij een ander punt brengt. De oordoppen die je erbij krijgt. Het schijnen allebij prima oordoppen te zijn, maar de miereneukers onder ons (en ik met u ;) ) hebben altijd wat te zeuren over standaard oordoppen. Dus zit daar enig verschil in?

Ander punt is mappen structuur. Ik heb begrepen dat geen van beide speler daar mee over weg kunnen en dat je daarom al je muziek zou moeten hernoemen. Ik heb gehoord van het programma'tje tag&rename voor de Zen. Maar werk dat ook op de ipod?

Daarnaast weet ik dat er een hoop toffe luidsprekers zijn voor de ipod. Voor de Zen kan ik niets vinden. Ja, je kan natuurlijk wel 'gewone' speakers er op aansluiten. Maar staat dat in verhouding tot wat de ipod te bieden heeft?

Hallo met Tim

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De iPod is zeker niet superieur aan geluidskwaliteit. Imho maakt de iPod nogal dof en vlak geluid.

Ik denk niet dat je verschil hoort in kwaliteit tussen beide standaardoordoppen. En als je dat wel doet ben je een dermate audiofiel dat je eigenlijk niet de standaarddoppen moet gebruiken wil je een beetje van de muziek genieten :P

Tag&Rename is gewoon een programma die je tags aanpast. Je past dus je muziekbestanden aan, dit heeft niks met je mp3speler te maken.

Had Creative ook niet zon geluidsset voor de Micro?

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Bedoel je zo'n spekerset?
Het heet een traveldock... maar ik weet er verder ook niks van..

• Pkunk
haha ik heb weer met m'n neus zitten zoeken zie ik ;) maar zoiets is idd wat ik bedoelde. tnx

Hallo met Tim

• TheTMC
Timlog schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:14:
haha ik heb weer met m'n neus zitten zoeken zie ik ;) maar zoiets is idd wat ik bedoelde. tnx

Ik weet alleen niet of hij in NL te verkrijgen is, dat zal je even moeten nazoeken ;)

Laat maar, hij staat natuurlijk op de Nederlandse Creative site, dom 8)7 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door TheTMC op 06-01-2006 13:18 ]

Verwijderd

Timlog schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:03:

Voor zover ik altijd heb begrepen is de ipod altijd superieur geweest qua geluidskwaliteit.
Het lijkt wel de mop van het jaar ! (het is nog lang niet 1 april hoor :o ).
Zoals aangegeven door Rod, iPod is zeker niet superieur aan geluidskwaliteit. Bovendien geeft deze speler ampers bass in de neutrale stand en iPod's EQ staat bekend als hopeloos onbruikbaar.
Zodra je bij de iPod een EQ preset kiest, gaat het geluid direct vervormen en verschrikkelijk lelijk klinken. De muziek is dan zwaar verne*kt :r .

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 16:31
En met firmware 2.x kun je bij de Zen Micro _WEL_ mappenstructuur gebruiken ;) Helaas kun je dan minder 3rd party tools gebruiken zoals JBHTTP. Maar dat is je eigen keuze. Trouwens voor een goede Zen Micro site wil ik je verwijzen naar www.nomadness.net

Veel succes met het kopen !
- aLex3305 -

• KappeNou
  • Laatst online: 19-11 00:35
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:13:
[...]

Het lijkt wel de mop van het jaar ! (het is nog lang niet 1 april hoor :o ).
Zoals aangegeven door Rod, iPod is zeker niet superieur aan geluidskwaliteit. Bovendien geeft deze speler ampers bass in de neutrale stand en iPod's EQ staat bekend als hopeloos onbruikbaar.
Zodra je bij de iPod een EQ preset kiest, gaat het geluid direct vervormen en verschrikkelijk lelijk klinken. De muziek is dan zwaar verne*kt :r .
dat is ieder zijn mening. het licht trouwens aan de standaard bagger oordoppen. en mja als jij 128kbps mp3's erop gooit vindt je het gek :) Ik ben altijd tevreden geweest over de I-pod geluids weergave, en geloof me ik ben heel kritisch. (als nog vindt ik beste geluidskwaliteit een sony minidisc of portable cd speler)

>PC specs<

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:51

Polycom

Poes van goud

Ik zou eerder een ipod nano kopen dan een ipod mini.
Maar zeker geen zen mirco. (duivels apparaatje)

• RoD
  • Niet online

RoD

KappeNou schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:18:
[...]

dat is ieder zijn mening. het licht trouwens aan de standaard bagger oordoppen. en mja als jij 128kbps mp3's erop gooit vindt je het gek :) Ik ben altijd tevreden geweest over de I-pod geluids weergave, en geloof me ik ben heel kritisch. (als nog vindt ik beste geluidskwaliteit een sony minidisc of portable cd speler)
Nee, dat is niet zo. Ik heb een iPod beluistert met Shure E3c oordoppen, en nog steeds merkte ik op dat het geluid _aanzienlijk_ minder was dan mn Archos Gmini 400. Het is algemeen bekend dat de vorige generaties iPods minder zijn op het gebied van bass en eq, dat lees je overal.
PuDy schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:42:
Ik zou eerder een ipod nano kopen dan een ipod mini.
Maar zeker geen zen mirco. (duivels apparaatje)
Right, argumentatie? :?

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 08-01-2006 20:46 ]

• KappeNou
RoD schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:46:
[...]

Nee, dat is niet zo. Ik heb een iPod beluistert met Shure E3c oordoppen, en nog steeds merkte ik op dat het geluid _aanzienlijk_ minder was dan mn Archos Gmini 400. Het is algemeen bekend dat de vorige generaties iPods minder zijn op het gebied van bass en eq, dat lees je overal.

[...]

Right, argumentatie? :?
Ieder zijn mening daar over.. ik vindt die Shure oordoppen zoizo niet klinken dus :P
En afhankelijk van de oordoppen is de bass ook weer heel anders.. met philips oordoppen is de bass weer heel sterk.
Ik vindt de I-pod een prima geluids weergave geven, het kan altijd beter maar ik erger me er zker niet aan. wat je wel doet bij die 25 euro mp3 spelertjes

>PC specs<

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 17:46

SgtStrider

Fractal Switchover!

Als je nog geen keuze hebt gemaakt;

Wat zijn je afwegingen je al hebt gemaakt? Als duurzaamheid belangrijk is, zou ik voor de iPod mini gaan. Ik heb hem zelf ook, en dat ding is echt onverwoestbaar, en krast niet mits je hem steeds netjes in je jaszak doet etc :) Dat is tenminste mijn ervaring met het apparaat.

Als je directe schijf-access prefereert, kan je misschien beter voor een Zen Micro gaan, maar dit is ook mogelijk met de iPod met een ander programma (anapod oid).

Als laatste, het geluid van de iPod mini is verre van slecht, _ECHTER_ is de koptelefoon die er bijzit wel dramatisch! Daarom adviseer ik je ook een nieuwe koptelefoon aan te schaffen bij de iPod mini, komt het geluid ook beter tot z'n recht!

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• RoD
  • Niet online

RoD

KappeNou schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:36:
[...]

Ieder zijn mening daar over.. ik vindt die Shure oordoppen zoizo niet klinken dus :P
En afhankelijk van de oordoppen is de bass ook weer heel anders.. met philips oordoppen is de bass weer heel sterk.
Ik vindt de I-pod een prima geluids weergave geven, het kan altijd beter maar ik erger me er zker niet aan. wat je wel doet bij die 25 euro mp3 spelertjes
Uiteraard, maar die zijn ook écht feitelijk bagger ;) Creative is een hoog aangeschreven merk, wat zeker niet in de categorie budgetspelers oid valt. Shure staat bekend om zn goede bassweergave, dus ik zie niet in waarom je het niet vind klinken, of je moet al een persoon zijn die niet van bass houdt.

Maargoed, dit gaat eigenlijk meer om persoonlijke kwesties. Ik denk dat de TS nu gewoon qua geluid zn keuze zelf moet maken.

• Pkunk
Ik ga voor de Zen Micro, als ik die nog ergens kan krijgen. In de pricewatch ziet het er niet goed uit iig :(

Hallo met Tim

• RoD
  • Niet online

RoD

Hier lijkt het erop dat ie te krijgen is.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 22:39

weebl

YARR!

Timlog schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:53:
Ik ga voor de Zen Micro, als ik die nog ergens kan krijgen. In de pricewatch ziet het er niet goed uit iig :(
http://www.mp3shop.nl/product/18187

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=227

dit zijn twee prima winkels.

zo hopeloos is het nou ook weer niet ;)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:17

Nitai

Live the life you love.

Weet je wat zo grappig is. Als de TS in Apple Talk had gepost, dan had hij zeker uitgekomen op een iPod. Nu lijkt het alsof hij richting de Creative Zen wordt opgeduwd.

Ik heb zelf een iPod, misschien ben ik ietwat partijdig, maar ik zou de TS aanraden om gewoon zelf het verschil te beluisteren :) Kijk hoe ze eruit zien, blader door het menu, bedenk welke accesoires beschikbaar zijn voor je Zen of iPod, bedenk daarna wat in jouw situatie belangrijk is.

Wil je bijvoorbeeld vrijheid hebben in het kopieren van en naar elke computer, dan is de Zen toch makkelijker. Een iPod kan dat ook, maar niet zonder specifieke software (winamp oid).

Als je kijkt naar bijvoorbeeld de shuffle, de geluid daarop is erg vol en mooi.

Tot slot, wat vind je mooi? :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Dat komt omdat Apple talk over het algemeen alleen maar Apple fanboys zijn. Dit is het algemene gadget forum, een forum waarin dus mensen objectiever oordelen dan in het forum waar alleen de subjectieve Apple fanboys zijn. Niet zo moeilijk te bedenken toch? Ach, ik heb ze beide gehad, eerst IPOD mini maar verkocht omdat ik de Zen Micro toch mooiere geluidskwaliteit had, en een betere looks (die blauwe rand, woot). De IPOD mini is iets robuster, maar je moet zowiezo voorzichtig zijn met dat soort gadgets dus daarover moet niet worden gezeurd.

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Deslaw schreef op maandag 09 januari 2006 @ 08:47:
Dat komt omdat Apple talk over het algemeen alleen maar Apple fanboys zijn. Dit is het algemene gadget forum, een forum waarin dus mensen objectiever oordelen dan in het forum waar alleen de subjectieve Apple fanboys zijn. Niet zo moeilijk te bedenken toch? Ach, ik heb ze beide gehad, eerst IPOD mini maar verkocht omdat ik de Zen Micro toch mooiere geluidskwaliteit had, en een betere looks (die blauwe rand, woot). De IPOD mini is iets robuster, maar je moet zowiezo voorzichtig zijn met dat soort gadgets dus daarover moet niet worden gezeurd.
Misschien een heel simpele tip, gebruik je oren in plaats van je ogen. Bepaal daarna of je met de functionaliteit kan leven. In de prijscategorie van de Zen Micro en Ipod Mini zit nog veel meer leuk speelgoed. Je doet je oren tekort als je alleen kiest tussen deze twee. En schaf in godsnaam direct een paar fatsoenlijk klinkende oordoppen aan.

Verwijderd

KappeNou schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:36:
[...]
... ik vindt die Shure oordoppen zoizo niet klinken dus :P
Argumentatie :? .

Shure E-serie oordopjes bestaat momenteel uit: E2(c), E3(c), E4(c) en E5(c), heb je ze allemaal grondig beluistert dan? voordat je tot deze conclusie komt. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 22:36 ]

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:34:
[...]

Argumentatie :? .

Shure E-serie oordopjes bestaat momenteel uit: E2(c), E3(c), E4(c) en E5(c), heb je ze dan allemaal grondig beluistert dan? voordat je met deze conclusie komt. >:)
yep.. maja das mijn mening heh :) valt niet zo veel over te twisten.. ik vindt de sennheisers CX300's beter klinken
O-)

>PC specs<

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik weet niet of je hem al besteld hebt - ik heb een micro en het is mijn derde. De andere twee zijn retour gegaan, want defect. Lees het zen micro topic (topics, zelfs) er eens op na. Ik zou om die reden niet nog een keer zo'n ding kopen. Als heeft Apple ook last van hetzelfde (veel uitval), dus misschien zit het 'm meer in de algemene build kwaliteit van dit soort spelertjes..

(en voor koptelefoons: kijk eens naar in-ears, merk doet er voor je eerste setje niet zoveel toe denk ik)

[ Voor 14% gewijzigd door pjottum op 09-01-2006 11:46 ]

ping 127.212.23.124

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij was het bij de huidige generatie Micro´s minder toch?

• TheTMC
Timlog schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:53:
Hij staat nu ook in de folders van de Dixons en de Modern Electronics voor 199,- en 189,- volgens mij, beide 6GB

Verwijderd

Geluidskwaliteit moet je onderverdelen in 2 kanten.

De eerste kant van het verhaal zijn de oordopjes. Zoals vaak gezegd zijn de oordopjes van Apple vergeleken met oordopjes die je bij Creative, iRiver of Sony krijgt niet zo heel goed. Om ze als "bagger" af te stempelen is ronduit onzin. Nu heb je voor 25 euro al een goed setje Sennheisers die beter zijn dan alle standaard oordopjes. Als je toch al 200 euro uit wil geven lijkt die 25 euro me niet zo'n heel groot probleem, als je daar heel wat geluidskwaliteit voor terug krijgt.

De tweede kant van het verhaal is de geluidskwaliteit van de speler zelf. Dit wordt heel vaak als argument aangehaald, maar het grappige is meestal dat er icm de betreffende speler vervolgens oordopjes van een paar tientjes worden gebruikt. Nou, geloof mij, maar geen enkele oordopjes van minder dan 100 euro kunnen dit verschil weergeven (misschien de Shure E2c).

Dus als je niet van plan bent om 100+ uit te geven aan oordopjes (je kan ze beter In-Ear Monitors noemen in dit segment), is het niet raadzaam om geluidskwaliteit mee te laten wegen in je besluit (tenzij je voor een B-merk gaat, die hebben altijd kutkwaliteit). De Creative zen micro en de iPod mini zullen bijna geen tot geen verschil met elkaar hebben. Wel moet je opletten bij de iPod; de iPod mini heeft een zwakke interne versterker. Als je IEM's met een lage impedantie gebruikt (bijv. de Shure E4c) zul je enigszins last hebben van "bass-deficiency", oftewel een wat afwezige bass. En de Equalizer geeft inderdaad distortions. Het midden, het hoog en qua detail zal je dus echt geen verschil merken. Hooguit met Ultimate Ears IEM's (niet de super.fi varianten).

Als laatste wil ik nog opmerken dat heel veel mensen veel bass prettig vinden en dit als goede geluidskwaliteit bestempelen. Omdat de iPod dus relatief het minste bass heeft wordt gezegd dat de iPod dof en vlak klinkt! Klinkklare nonsens. Het midden en hoog ontloopt elkaar nauwelijks bij de mini en de micro.

Maar het beste is natuurlijk als je zelf beide spelers vergelijkt met oordopjes die je gaat gebruiken. Dan hoef je niet te luisteren naar wat andere mensen vinden.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

persoonlijk zal ik voor de Micro gaan, er willen er nog wel eens wat vastlopen maar creative doet daar bijna nooit moeilijk over qua garantie, verder vind ik de Mini weldegelijk plat geluid geven (ook met Creative EP-630 in-ears), met de micro heb ik geen ervaring maar mijn verdere ervaring met creative (Zen Sleek) is zeer goed...

de standaard doppen van de iPod vind ik eigenlijk niet om aan te horen, de standaard creatives (zijn als het goed is de zelfde als die je bij de Sleek krijgt) doen het al een stukje beter, maar het verschil tussen deze en een goed setje hoor je helemaal op hogere bitrate duidelijk.

ook is de batarij van de mini niet al te best... ik weet alleen niet of ze dit bij de 2e generatie goed voor mekaar hebben :)
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:17:
Geluidskwaliteit moet je onderverdelen in 2 kanten.

De eerste kant van het verhaal zijn de oordopjes. Zoals vaak gezegd zijn de oordopjes van Apple vergeleken met oordopjes die je bij Creative, iRiver of Sony krijgt niet zo heel goed. Om ze als "bagger" af te stempelen is ronduit onzin. Nu heb je voor 25 euro al een goed setje Sennheisers die beter zijn dan alle standaard oordopjes. Als je toch al 200 euro uit wil geven lijkt die 25 euro me niet zo'n heel groot probleem, als je daar heel wat geluidskwaliteit voor terug krijgt.

De tweede kant van het verhaal is de geluidskwaliteit van de speler zelf. Dit wordt heel vaak als argument aangehaald, maar het grappige is meestal dat er icm de betreffende speler vervolgens oordopjes van een paar tientjes worden gebruikt. Nou, geloof mij, maar geen enkele oordopjes van minder dan 100 euro kunnen dit verschil weergeven (misschien de Shure E2c).

Dus als je niet van plan bent om 100+ uit te geven aan oordopjes (je kan ze beter In-Ear Monitors noemen in dit segment), is het niet raadzaam om geluidskwaliteit mee te laten wegen in je besluit (tenzij je voor een B-merk gaat, die hebben altijd kutkwaliteit). De Creative zen micro en de iPod mini zullen bijna geen tot geen verschil met elkaar hebben. Wel moet je opletten bij de iPod; de iPod mini heeft een zwakke interne versterker. Als je IEM's met een lage impedantie gebruikt (bijv. de Shure E4c) zul je enigszins last hebben van "bass-deficiency", oftewel een wat afwezige bass. En de Equalizer geeft inderdaad distortions. Het midden, het hoog en qua detail zal je dus echt geen verschil merken. Hooguit met Ultimate Ears IEM's (niet de super.fi varianten).

Als laatste wil ik nog opmerken dat heel veel mensen veel bass prettig vinden en dit als goede geluidskwaliteit bestempelen. Omdat de iPod dus relatief het minste bass heeft wordt gezegd dat de iPod dof en vlak klinkt! Klinkklare nonsens. Het midden en hoog ontloopt elkaar nauwelijks bij de mini en de micro.

Maar het beste is natuurlijk als je zelf beide spelers vergelijkt met oordopjes die je gaat gebruiken. Dan hoef je niet te luisteren naar wat andere mensen vinden.
sorry hoor, maar hier blaat je her en der dus even nonsen...
het is inderdaad zo dat de kwaliteid persoonlijk is maar dat neemt niet weg dat de Mini voor 70% van de mensen waarschijnlijk een *&**&^^ balans heeft en met een paar doppen als de E-630 is het verschil gemakkelijk te horen (zelfs met de standaard creative doppen is het zo op te merken dat de mini veel minder gebalanceerd is), als je dat niet kan adviseer ik je toch om langs de oor arts te gaan

ik ben niet anti apple of wat dan ook, ik heb de Nano gehoord met mijn doppen en die klinkt veel beter (maar is relatief duur), maar de mini die haalt het gewoon niet naar mijn mening bij vele andere spelers :/

[ Voor 67% gewijzigd door GoldenSample op 09-01-2006 18:26 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik ben geen bass fan, en vind de iPod toch dof en vlak klinken. Ik hou van goeie hoge tonen, en die onbtreken voor mij bij de iPod.

Overigens hoor ik wel het verschil in geluidskwaliteit met oordopjes <100 euro.

Verwijderd

KappeNou schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:38:
[...]

yep.. maja das mijn mening heh :) valt niet zo veel over te twisten.. ik vindt de sennheisers CX300's beter klinken
O-)
Oordopjes van €50 die beter klinken dan de €500,- Shure E5c's? :/

Verwijderd

GoldenSample schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:19:
ook is de batarij van de mini niet al te best... ik weet alleen niet of ze dit bij de 2e generatie goed voor mekaar hebben :)
1e generatie is niet zo goed, 2e generatie is perfect en haalt zo ongeveer 24 uur (getest door ars technica geloof ik)

Verwijderd

RoD schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:20:
Ik ben geen bass fan, en vind de iPod toch dof en vlak klinken. Ik hou van goeie hoge tonen, en die onbtreken voor mij bij de iPod.

Overigens hoor ik wel het verschil in geluidskwaliteit met oordopjes <100 euro.
Welke oordopjes zijn dat dan?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:25:
[...]

Welke oordopjes zijn dat dan?
Audio Technika ATH-EM5 gebruik ik. Maar ik hoor het ook wel met Sennheisers.
Psst, er is ook nog een editknop hè ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 09-01-2006 18:39 ]

Verwijderd

KappeNou schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:38:

O-)
Ik kan me heel goed voorstellen dat je de Sennheiser CX300 (een kloon van Sharp HP-MD33) beter vindt klinken dan al die Shure (E3c…E5c) “high-end” oordopjes hoor, helemaal met je “mooie iPod mini”. B)

Trouwens, hoelang heb/gebruik je die Sennheiser CX300 al? Waar heb je die gekocht??? :?
Ik heb ook héél veel interesse voor zo’n CX300, als het kan wil ik die oordopjes vandaag nog hebben. :9

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:28:
[...]

Ik kan me heel goed voorstellen dat je de Sennheiser CX300 (een kloon van Sharp HP-MD33) beter vindt klinken dan al die Shure (E3c…E5c) “high-end” oordopjes hoor, helemaal met je “mooie iPod mini”. B)

Trouwens, hoelang heb/gebruik je die Sennheiser CX300 al? Waar heb je die gekocht??? :?
Ik heb ook héél veel interesse voor zo’n CX300, als het kan wil ik die oordopjes vandaag nog hebben. :9
Ik heb ze zelf niet helaas :) ik ben zelf ook nog opzoek naar een leuke prijs/kwaliteit oordop :P
ik denk dat je met ff googlen er wel uitkomt. Als hier niet te bestellen is, dan wel in het buitenland. Ik heb ze bij iemand gehoord die ze in het buitenland heeft besteld.. moet ik even vragen waar precies.

>PC specs<

Verwijderd

GoldenSample schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:19:

[...]

sorry hoor, maar hier blaat je her en der dus even nonsen...
het is inderdaad zo dat de kwaliteid persoonlijk is maar dat neemt niet weg dat de Mini voor 70% van de mensen waarschijnlijk een *&**&^^ balans heeft en met een paar doppen als de E-630 is het verschil gemakkelijk te horen (zelfs met de standaard creative doppen is het zo op te merken dat de mini veel minder gebalanceerd is), als je dat niet kan adviseer ik je toch om langs de oor arts te gaan

ik ben niet anti apple of wat dan ook, ik heb de Nano gehoord met mijn doppen en die klinkt veel beter (maar is relatief duur), maar de mini die haalt het gewoon niet naar mijn mening bij vele andere spelers :/
Naja we kunnen hier eeuwig over twisten en de een zal de ander nooit kunnen overtuigen. Maar het leukste is natuurlijk om een dubbelblinde test uit te voeren >:)

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
De MP3 luistertest, Hoor jij het verschil tussen CD en MP3?

Dit begint een beetje een geluidskwaliteitdiscussie te worden :P

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik zou er sennheisertjes bijkopen ( welke moet je zelf uitmaken, Gewoon luisteren en rievieuws bekijken). In jou positie zou ik de zen kopen. Ten eerste vanwege de subtiele blauwe randjes die heel mooi uitvallen bij een zwarte een witte en een zilveren Micro. Ten tweede omdat de micro in verhouding meer opslag heeft dan de ipod.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

ik zou voor de micro gaan. heb hem zelf ook en heel tevree mee. zolang je hem niet laat vallen van meer dan 1 meter blijft die het gewoon doen. ook heb ik een maandje de mini in gebruik gehad maar toen ik de micro heb gebruikt heb ik toch maar de micro gekocht gewoon omdat het fijner in gebruik was geen itunes of shit nodig hebt. en nog een paar van die kleine dingetjes die het allmaal net iets fijner maken ook niet te vergeten is de ingebouwde fm radio van de micro en de nu aanwezige playsforsure shit.

das dan duidelijk

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
Modbreak:Middels dit topic is gevraagd om een vergelijking tussen de Zen Micro en de iPod Mini. Laten we het daar dan ook bij houden. De discussie over oordopjes mag voortgezet worden in Wat zijn goede oordopjes? Deel 7

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1