Toon posts:

[XP]Profiel Corrupt, niet genoeg rechten om de map te openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben tegen het volgende probleem aangelopen.

Een PC met windows XP home editie is corrupt geraakt. De computer strat gewoon op. Ook het windows XP scherm met het voortgangbalkje. Maar op het moment dat het volgende scherm verschijnt (net voordat je uit de verschillende accounts zou moeten kunnen kiezen.) Start de computer weer opnieuw op. enz enz.

Zelfde gebeurt als je kiest voor laatste juiste configuratie kiest, of savemode of wat dan ook.

Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om in een map Windows1 een nieuwe installatie te zetten, om zo de documenten en mail te backuppen en een nieuwe installatie te doen.

Nu zijn alle prodielen op 1 na gewoon te openen, net als alle andere mappen en bestanden. Echter een van de mappen:

C:\Documents and Settings\gebruiker

is niet te openen. Er wordt aangegeven dat ik te weinig rechten heb. Al is het account op Windows1 (de 2e installatie dus) eentje met aal rechten en dus geen beperkte rechten. De andere Profielen zijn wel te openen, maar in dit profiel staat nog aardig wat informatie.

Hoe kan ik hierbij?

Dank

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
je kan misschien proberen in te loggen met administrator account? kun je in MS-DOS mode wel in de map kijken?

[ Voor 26% gewijzigd door Sneak[3G] op 05-01-2006 22:33 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Of je leest de FAQ :X

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat je het MSKB artikel "How to take ownership of a file or folder in Windows XP" even moet lezen

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:16
.

[ Voor 97% gewijzigd door DukeBox op 05-01-2006 22:37 ]

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Wat zijn we weer behulpzaam :) (No flame of trol intended)
Tsunami bedoelt dat je eerste even zelf je best moet doen om het antwoord te vinden, omdat het waarschijnlijk te vinden is in zijn link.
Ik heb zelf ook even de FAQ gelezen en hij heeft gelijk, er staan een paar tools ingenoemd,waarmee je wellicht de map in kan komen. Wellicht dat iemand anders bereid is om je een uurtje speurwerk te besparen? Wat PLecky zegt, zou meteen kunnen lukken. Laat horen als het gelukt is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Sneak[3G] op 05-01-2006 22:40 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Topicstarter
Dank alvast! Ik ga morgen weer verder.

Ik had de FAQ idd niet gelezen, maar was gelijk gaan zoeken naar verschillende topics over dit ondrewerp en daar kon ik niks vinden.

Weer een hoop leesvoer en trucken!

Dank

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

We maken de FAQ natuurlijk niet voor niets - daar staan juist al die veel gevraagde vragen in :P
Ik zet nog even het OS in je topic titel :)
Pagina: 1