Toon posts:

[Phase Change] Nieuwe Phase Changer van OCZ

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 919 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18

Epsilon

El Snorro schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:51:
[...]

Hoe groot wordt dat ding?
Je kunt wel promkillers maken, maar imo moeten ze dan ook wel gewoon onder de gebruikelijk kasten passen...
Komt allemaal in een oude mach 1 case
maar er zijn geen plannen om het in serie te maken :P want er zitten te veel haken en ogen aan een aantal dingen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Epsilon op 19-01-2006 22:11 ]

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik heb zeker wel interesse, maar het belangrijkste vind ik de connectie naar de CPU,
is het mogelijk het zo te maken dat je cpu kit's van de Mach II hiermee compatible kan maken?
en met een flexibele slang natuurlijk.

op die manier krijg je eigenlijk een Mach II GT kloon voor minder geld.

alleen wel zonder software en schermpje...

daar heb namelijk best 400 euro voor over

[ Voor 8% gewijzigd door Extera op 19-01-2006 22:11 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Die kits van de proms zijn juist een ramp, ze zijn duur en moeten elk socket vervangen worden. Ik verwacht juist dat de mounting van de ocz een stuk beter zal zijn dan dat aangezien het chilly evaps zijn.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:19:
Die kits van de proms zijn juist een ramp, ze zijn duur en moeten elk socket vervangen worden. Ik verwacht juist dat de mounting van de ocz een stuk beter zal zijn dan dat aangezien het chilly evaps zijn.
Chilly evaps, maar geen chilly mounting kit blijkbaar:
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/internationalevents/ces2006/cryo-z/head_board.jpg
Dit lijkt meer op de 'oude' versie van de mounting kit van chilly, die destijds werden gemaakt door Ssilencer.

[Specs]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:19:
Yep true, ook de sealstring is gewoon zooi, je trekt er af en toe gewoon smd componenten mee van je bord af :'(

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

alles beter dan prom mounting. :D jammer dat de plaat tamelijk dicht bij het mobo zit, geeft weer grotere kans dat het niet past om sommige mobo's. Verder is het een tamelijk universele mounting :)

• El Snorro
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:37:
alles beter dan prom mounting. :D jammer dat de plaat tamelijk dicht bij het mobo zit, geeft weer grotere kans dat het niet past om sommige mobo's. Verder is het een tamelijk universele mounting :)
Zelfde ongeveer als vapols op het eerste gezicht imo..

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Extera
oke, chilly mounting was voor mij tijd.

en beter als Mach II kit's is _/-\o_

hoe zit het dan met uitlezen van de temps?
standaard gaatje's in de blokje's voor eigen temp. sensors?

(ik nou het maar blokje's omdat ik de namen steeds door elkaar haal.)

Verwijderd

Heb je het eigenlijk over die OCZ koeler? :D

• Extera
nope, volgens mij ging het halve topic hier niet meer over, liep een beetje door elkaar.

ik heb het over de koelers die jullie misschien gaan bouwen.
maar ik lees net dat de plannen hiervoor van tafel zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door Extera op 20-01-2006 09:47 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

El Snorro schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:36:
[...]

Yep true, ook de sealstring is gewoon zooi, je trekt er af en toe gewoon smd componenten mee van je bord af :'(
Mounting van de prom kan ook anders he? el snorro , met een beetje hulp van de concurent asetek ;)

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/images/promkopkl.jpg

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Extera schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:45:
nope, volgens mij ging het halve topic hier niet meer over, liep een beetje door elkaar.

ik heb het over de koelers die jullie misschien gaan bouwen.
maar ik lees net dat de plannen hiervoor van tafel zijn?
nee hoor wil het best doen ;) ik dacht alleen dat het weer over de ocz ging :D . thermometer kan je gewoon tegen de zijkant van de evap aan plakken, een gat erin boren vergroot de reactie tijd van de thermometer wel wat maar vind het niet echt nuttig.

36 mensen gestemd in de poll :) 6 mensen die het nog steeds te duur vinden? stelletje luchtkoelers... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 10:27 ]

• Extera
misschien beter om hier een nieuw topic voor te openen, of om hier over verder te gaan in Algemeen Phasechange discussie topic?

[ Voor 40% gewijzigd door Extera op 20-01-2006 10:32 ]

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08-2025
Even een dom vraagje tussendoor, waarom zou -25 graden niet voldoende zijn? Haal je er meer performance uit als hij -50 is bijvoorbeeld? Of maakt dat wel echt zo'n verschil?

Verwijderd

ja dat scheelt tamelijk wat tenzij je een cpu hebt met een cold-bug. Ik hoop echt dat die cold-bug eruit gaat als amd met zijn DDR2 cpu's komt. De cpu's met nieuwste stepping hebben flinke cold-bugs iig (die draaien denk niet eens meer onder deze OCZ koeler, en de FX-60 heeft ook cold-bug :(

laagste temp is moeilijk te zeggen, die 3700 tjes van de nieuwste stepping hebben het in de buurt van de 0*C, die FX'en kunnen meestal nog wel wat lager maar hoe ver weet ik niet precies. Kyosen heeft met LN2 zijn container op -60 moeten houden om nog te draaien. Core temp is dan ook niet schokkend laag iig.

@onder mij, ik was je vraag al aan het beantwoorden ;)

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 12:04 ]

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08-2025
Wat is de "algemene" laagste temperatuur wat je kan halen met een cpu zonder en een cpu met een coldbug?

Ik heb al wel gelezen dat vrijwel elke nieuwe cpu een cold-bug heeft, en de wat oudere juist weer niet?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:31

sapphire

Die-hard pruts0r

Voor zover ik weet is er niet 1 coldbug temperatuur maar verschilt dit erg.

Maaruhm wat ik me afvraag.......als Unknown_road of epsilon of zo iemand een PHCHér zouden mogen bouwen voor 300€ zouden jullie dan een betere kunnen bouwen ? (buiten het feit of je onderdelen nieuw of 2e hands koopt) Maar gewoon zouden jullie voor +/- 300% iets beters kunnen maken qua preformance ?

Gabriël AM5

• Extera
dit weet ik eigenlijk wel zeker, aangezien dit ding bijna word afgekraakt. maar dit hoor ik eigenlijk niet te beantwoorden

het leuke is dan vind ik dat je zelf creatief mag zijn met een behuizing.
Verder vind ik een flexibele slang erg belangrijk, en de mounting. Maar dat komt wel goed geloof ik.

[ Voor 46% gewijzigd door Extera op 20-01-2006 16:01 ]

Verwijderd

sapphire schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:34:
Voor zover ik weet is er niet 1 coldbug temperatuur maar verschilt dit erg.

Maaruhm wat ik me afvraag.......als Unknown_road of epsilon of zo iemand een PHCHér zouden mogen bouwen voor 300€ zouden jullie dan een betere kunnen bouwen ? (buiten het feit of je onderdelen nieuw of 2e hands koopt) Maar gewoon zouden jullie voor +/- 300% iets beters kunnen maken qua preformance ?
ja opzich wel maar dan is het puur een koeling, geen kast of thermometer erbij. gewoon koelunit op een mooi plankje :D 2e hands onderdelen werk ik bij hoge voorkeur niet meer mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 17:10 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 15:21

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:33:
ja dat scheelt tamelijk wat tenzij je een cpu hebt met een cold-bug. Ik hoop echt dat die cold-bug eruit gaat als amd met zijn DDR2 cpu's komt. De cpu's met nieuwste stepping hebben flinke cold-bugs iig (die draaien denk niet eens meer onder deze OCZ koeler, en de FX-60 heeft ook cold-bug :(
Intel Conroe ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Jack

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:10:
[...]

ja opzich wel maar dan is het puur een koeling, geen kast of thermometer erbij. gewoon koelunit op een mooi plankje :D 2e hands onderdelen werk ik bij hoge voorkeur niet meer mee.
Zonder thermometer of behuizing kan je voor 300,- heel wat doen, dacht ik.
Thermometer is nou eenmaal duur, een stand alone thermometer bijv. de DT 150 kost al 75 euro en de Prom temp dislay 100,-.

[Specs]

• Extera
voor 300 koop ik wel een unit op een mooi plankje hoor.
dan koop ik hier zelf wel een temp. meter bij.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kassie bouw ik ook zelf wel, kan je hem nog zelf naar je wensen aanpassen ook :)
Maargoed, niet dat ik geld heb voor PHCH voorlopig :P

Gabriël AM5

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-01 22:07

Aight!

'A toy robot...'

valt nog mee.

• Jack

Jack

MHz Matters

idd zoals eerder al was gezegd...
tussen een VapoSE en een Prom in.
Leuke budget cooler :)

[Specs]

Verwijderd

Jack schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:27:
idd zoals eerder al was gezegd...
tussen een VapoSE en een Prom in.
Leuke budget cooler :)
is het al opgevallen dat deze cooler op 110 V en 60 hertz draait!
en koelmiddel R507:D

niet voor europa dus:)

maar voor een prijs wil ik wel van compressor veranderen, NL11F power!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 07:42 ]

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 07:41:
[...]

is het al opgevallen dat deze cooler op 110 V en 60 hertz draait!
en koelmiddel R507:D

niet voor europa dus:)

maar voor een prijs wil ik wel van compressor veranderen, NL11F power!
ben jij toevallig Geeraard @ xs..?
lijkt me (gezien de beschikbaarheid van andere ocz producten in de EU en het aantal resellers hier, dat er ook wel een euro versie zal komen (hoop het iig :P ).

verder lijkt mij dit ding ideaal als 'ie een A64@4ghz (weet het is nog een beetje toekomst muziek) of DC@3.5 op ong. -10 onder load weet te houden. enwel omdat (in mijn geval) de pc primair is bedoelt om op te gamen en dus 100% stabiliteit wil hebben (ook voor 36uur achter non-stop ;)) en hoe extremer je cooling/setup hoe moeilijker dat te realiseren is lijkt me..

nu heb je relatief eenvoudig (costum WC kost toch een hoop tijd/moeite) een (veel) betere koeling tov. lucht.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Euh........'relatief eenvoudige betere koeling" bestaat al jaren in ongeveer deze vorm hoor.

En waarom zou je je pc niet 36 uur non stop aan kunnen alten staan als ie 100% stabiel is ?
En waarom zou diet emt een extreme setup moeilijker te realiseren zijn ?

Volgens mij is Geeraard @ XS Geeraard @ GoT :P

Gabriël AM5

Verwijderd

sapphire schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:50:
Helemaal juist :*).

Ik snapte dat verhaaltje over 110V op XS niet helemaal goed.

Overigens is die Cryo-Z volgens mij dan qua power ongeveer gelijk aan de Mach II Standaard. Klopt dit? De Mach II maakt gebruik van een iets stevigere kompressor, maar een minder koud gas (R134a). Als dit zo is, dan is deze machine alsnog erg interessant, want een Prom kost algauw 500eur.

Verwijderd

in de VS is het 110volt @ 60hz. als je dat ding op 50hz draait loopt je compressor dus langzamer en heb je dus minder koeling.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

sapphire schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:50:
Euh........'relatief eenvoudige betere koeling" bestaat al jaren in ongeveer deze vorm hoor.

En waarom zou je je pc niet 36 uur non stop aan kunnen alten staan als ie 100% stabiel is ?
En waarom zou diet emt een extreme setup moeilijker te realiseren zijn ?

als je op vapo's/prommie's doelt; 900 euro voor een cpu koeler (wat het toch blijft) is alles behalve relatief eenvoudig volgens mij ;)
verder worden xtremere koeling vormen meestal niet gebruikt voor 24/7 (zie ook de replys van onze lokale phase changers), omdat het teveel kost en bij -40 en lager het moeilijk is om je systeem -zeker in een gesloten kast - voor lange tijd condens vrij te houden..

@Geeraard, jij en jord stelde in grote lijnen dezelfde vragen, de een op xs, de ander hier en allebij uit belgie.. vandaar mijn veronderstelling :Y)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

apart taalgebruik dan, bij eenvoudig dacht ik toch echt dat je op de installatie ed. doelde dan op de prijs. een eenvoudige prijs, naja zal wel aan mij liggen dat ik die niet kende :?

Nouja ken aardig wat mensen die hun Prom 24/7 gebruiken en met een Mach II/ refilled mach 1 kom je toch wel richting die -40 lijkt me.

Gabriël AM5

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:25:
in de VS is het 110volt @ 60hz. als je dat ding op 50hz draait loopt je compressor dus langzamer en heb je dus minder koeling.
Tja en je verbrand je wikkeling van je motor natuurlijk :P
sapphire schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:58:
apart taalgebruik dan, bij eenvoudig dacht ik toch echt dat je op de installatie ed. doelde dan op de prijs. een eenvoudige prijs, naja zal wel aan mij liggen dat ik die niet kende :?

Nouja ken aardig wat mensen die hun Prom 24/7 gebruiken en met een Mach II/ refilled mach 1 kom je toch wel richting die -40 lijkt me.
Idle kom je wel richting de -45. Loaded met 200w kun je op een refilled mach1 wel vergeten op -40c :P. Bij mij trok ie het niet iig. maar -30c op 150w is opzich goed mogelijk.

[ Voor 51% gewijzigd door Epsilon op 26-01-2006 18:28 ]

Verwijderd

lange schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:24:
[...]

ben jij toevallig Geeraard @ xs..?
lijkt me (gezien de beschikbaarheid van andere ocz producten in de EU en het aantal resellers hier, dat er ook wel een euro versie zal komen (hoop het iig :P ).

verder lijkt mij dit ding ideaal als 'ie een A64@4ghz (weet het is nog een beetje toekomst muziek) of DC@3.5 op ong. -10 onder load weet te houden. enwel omdat (in mijn geval) de pc primair is bedoelt om op te gamen en dus 100% stabiliteit wil hebben (ook voor 36uur achter non-stop ;)) en hoe extremer je cooling/setup hoe moeilijker dat te realiseren is lijkt me..

nu heb je relatief eenvoudig (costum WC kost toch een hoop tijd/moeite) een (veel) betere koeling tov. lucht.
Ik ben Jort hier en ben Jort overal.

ja ik wil wel zien hoe ocz het voor europa gaat regelen.

Verwijderd

Epsilon schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:25:
[...]

Tja en je verbrand je wikkeling van je motor natuurlijk :P
als je er 230 op zet wel ja :D

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

"hij zou wat minder krachtig zijn, maar vooral stil"

nou heb ik totaal geen ervaring met (dit soort) compressors,
en vraag me eigenlijk af, hoeveel dB produceert zon dingetje nou (schatting)?
van een Mach II / Lightspeed
en als deze iets stiller is.. hoeveel dB zou die eronder kunnen liggen?

deze lijkt mij in ieder geval interessant, als instap modelletje richting extreme OC :)

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Compressor maakt vrij weinig geluid. Iets meer als een compressor van een standaard koelkast/diepvries, maar niet echt veel. :)
't is meer de fan op de condenser en de extra fan op de compressor die voor de herrie zorgen. En omdat de compressoren buiten hun specs worden gebruikt (R507 ipv R134a) moeten deze ook extra gekoeld worden.

Verwijderd

Die mach compressors zijn nog best stil, denk iets van 35dB(moeilijk gokken)? Lightspeeds schijnt meer geluid te maken maar heb er nog nooit 1 in me handen gehad. Aangezien de zuigdruk van de OCZ koeler een stuk hoger is verwacht ik hem niet veel stiller eigenlijk maar kan er weinig over zeggen. Maar ik heb vaak gemerkt dat als de zuigdruk hoger wordt, het ronken harder wordt. Ookal is dat natuurlijk wel afhankelijk van de compressor. Een vapoSE compressor hoor je echt nauwelijks bij welke druk dan ook.

• El Snorro
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:51:
Die mach compressors zijn nog best stil, denk iets van 35dB(moeilijk gokken)? Lightspeeds schijnt meer geluid te maken maar heb er nog nooit 1 in me handen gehad. Aangezien de zuigdruk van de OCZ koeler een stuk hoger is verwacht ik hem niet veel stiller eigenlijk maar kan er weinig over zeggen. Maar ik heb vaak gemerkt dat als de zuigdruk hoger wordt, het ronken harder wordt. Ookal is dat natuurlijk wel afhankelijk van de compressor. Een vapoSE compressor hoor je echt nauwelijks bij welke druk dan ook.
Een NL11F is inderdaad een zeer sterke prestatie/noise compressor, ik hoor hem echt nauwelijks (behalve bij starten gaat ie heel ff tekeer), maar als ie eenmaal op temp is komt ie niet boven mijn fans uit inderdaad.

• Twynn
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:51:
Een vapoSE compressor hoor je echt nauwelijks bij welke druk dan ook.
Nee, maar bij een wat hogere druk werkt het ding ook niet meer :D
En verder is dat ding ook veel stiller omdat het een veel hoger toerental heeft.
El Snorro schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:17:
Een NL11F is inderdaad een zeer sterke prestatie/noise compressor, ik hoor hem echt nauwelijks (behalve bij starten gaat ie heel ff tekeer), maar als ie eenmaal op temp is komt ie niet boven mijn fans uit inderdaad.
Da's niet echt speciaal voor de NL11 ;)
Meestal geld dat kleinere compressoren stiller zijn. Een SC18 maakt al meer herrie dan een NL11, en een NL11 maakt meer herrie dan een TL4. Verder scheelt het ook nogal van fabrikant tot fabrikant. Grotere tecumseh compressoren maken ook veel lawaai. Electrolux is ook wat minder stil bij de grotere compressoren. Eigenlijk hangt het voornamelijk af van in welke toepassing de compressoren gebruikt worden.

Verwijderd

Voor ~300 euro zou ik zeggen dat deze
een veel betere deal is.

Verwijderd

Herrie is goed... geeft aan dat er kracht achter zit.. Ferrari zonder geluid had geen Ferrari geweest!

Waarom zou een pc toch stil moeten zijn...

• Extera
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:03:
Voor ~300 euro zou ik zeggen dat deze
een veel betere deal is.
goh, wat komt die text mij bekend voor :D
ik ga eens mailen _/-\o_

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:09:
Waarom zou een pc toch stil moeten zijn...
Om fatsoenlijk te slapen tijdens het downloaden ;)

• Extera
DaWaN schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:48:
[...]

Om fatsoenlijk te slapen tijdens het downloaden ;)
daar moet je ook een P2 (passief) voor hebben met remote acces

ontopic weer? :+

• El Snorro
Twynn schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:24:
[...]

Nee, maar bij een wat hogere druk werkt het ding ook niet meer :D
En verder is dat ding ook veel stiller omdat het een veel hoger toerental heeft.
Hoger toerental=Stiller?

Dat snap ik niet :?

Verwijderd

volgens mij hebben ze ongeveer hetzelfde toerental. vapo is iets van 3000rpm en een normale compressor 50hz. 50*60=3000rpm.

• Jack

Jack

MHz Matters

de VapoSE liep toch op 3500rpm als ik me goed herinner?
Jurgen ik dacht je dat daar wel eens naar gekeken had, omdat je dacht dat
mijne maar op 3000rpm liep... :?

Ik heb trouwens ook 2 Arc's in de maak :D
ff gefixt op mn werk

[ Voor 19% gewijzigd door Jack op 31-01-2006 20:29 ]

[Specs]

Verwijderd

oh ja 3500rpm. Ik heb niet alle specs in me hoofd zitten :D ze lopen standaard op 2500rpm.

• Twynn
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:53:
volgens mij hebben ze ongeveer hetzelfde toerental. vapo is iets van 3000rpm en een normale compressor 50hz. 50*60=3000rpm.
Hmm. daar heb je inderdaad gelijk in :)
Nouja, dan zal het kleinere slagvolume wel de oorzaak zijn :)

Verwijderd

Staat er niet tussen.

"Nee, vebruik te veel stroom"

• El Snorro
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:21:
oh ja 3500rpm. Ik heb niet alle specs in me hoofd zitten :D ze lopen standaard op 2500rpm.
Ik geloof dat de SE op 2500 rpm ofzo liep en de XE op hogere toeren (3000 of 3500 ofzo geloof ik) waar die iets beter presteerde?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:04:
Staat er niet tussen.

"Nee, vebruik te veel stroom"
dit is wel DIE HARD Overclocking he, niet "kijk is wat ik een mooie luchtkoeler heb" :D

Volgens mij was de XE een grotere compressor BD50F ipv BD35F. De PE draaide denk op 2500rpm en was met een simpel weerstandje op 3500rpm te zetten.

Verwijderd

Daar valt waterkoeling ook onder wat als voordeel heeft dat het bijna niks extra vebruikt tot zover de andere exteme koeltechnieken.

Verwijderd

waterkoeling is niks extreems aan als je het mij vraagt (en moet ook in TCA :) ). De temp scheelt nauwelijks meer met luchtkoelers van nu.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 14:44 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:17
Al meer bekend over dit beestje ?

Ik wil er mischien wel een :P WC heeft geen groot voordeel TOV Air. Maar dit wel :D WC is alleen wat stiller dan air maar temp scheed 5-10c of zo met goede lucht coolers.

Ik heb nog steeds mooie herinneringen aan me prometeia. Dus zou het zo weer doen. En deze prijzen zijn ook beter :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Extera
Kijk even hier voor een betere deal IMO
Ik ga er ook 1 halen, stuk aantrekkelijker vind ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Extera op 03-02-2006 16:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:00:
[...]

dit is wel DIE HARD Overclocking he, niet "kijk is wat ik een mooie luchtkoeler heb" :D

Volgens mij was de XE een grotere compressor BD50F ipv BD35F. De PE draaide denk op 2500rpm en was met een simpel weerstandje op 3500rpm te zetten.
wrong :P

BD50F is voor vapochill PE en nog paar andere.
BD35F is vapochill XE,classic compressor _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.belgium-coolingsolutions.be/Pics/phase-change/Vapocl_massman/pic4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.belgium-coolingsolutions.be/Pics/phase-change/VapoXE/pic6.JPG

:Y)

• Yuri de Jager
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025

Yuri de Jager

Assume good intent

Is er al wat meer bekend over dit apparaat?

5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671

Verwijderd

de unit was een prototype ze zijn nu bezig met de productie units denk ik.

Verwijderd

Nah, iedereen op GoT die zon apparaat zou willen kopen, kan beter jouw apparaat kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:08:
[...]

Dat hoop je nu je net een LS hebt gekocht :+

Ook is het fijn dat als er iets mee is OCZ tegenwoordig ook in Nederland(Delft) zit _/-\o_
Waar zitten ze dan in Delft???

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:43:
waterkoeling is niks extreems aan als je het mij vraagt (en moet ook in TCA :) ). De temp scheelt nauwelijks meer met luchtkoelers van nu.
Waterkoeling is wel degelijk hardcore :)
Mijn dual core Athlon is@2500MHz, 1.5Volt 32-33 graden stressed. Dit is mij bij lange na nog nooit gelukt met een luchtkoeler en ik heb er toch een paar hele goede gehad incl. een XP-120...

Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/3333/screen3zc.th.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door KingNothing op 20-02-2006 22:24 ]

Die-hard Brexiteer

• El Snorro
KingNothing schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:23:
[...]

Waterkoeling is wel degelijk hardcore :)
Mijn dual core Athlon is@2500MHz, 1.5Volt 32-33 graden stressed. Dit is mij bij lange na nog nooit gelukt met een luchtkoeler en ik heb er toch een paar hele goede gehad incl. een XP-120...

[afbeelding]
Waarom zou het hardcore zijn?
Het scheelt weinig meer imo, sinds heatpipe zeer efficient wordt gebruikt is WC nog leuk voor op de VGA en dat was het dan wel.

• KingNothing
Hardcore in the sense dat er nog best veel bij komt kijken (ook kwa materiaal). Heatpipes of niet mijn XP-120 ging stressed toch al vlotjes naar 38 graden zonder IHS, nu zit ik op 32-33 graden met IHS. Toch best wel een groot verschil vindt ik.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

El Snorro schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:40:
Waarom zou het hardcore zijn?
Het scheelt weinig meer imo, sinds heatpipe zeer efficient wordt gebruikt is WC nog leuk voor op de VGA en dat was het dan wel.
Dan heb je het zeker over die simpele waterkoeling setjes met een singel rad.
Als je echt wilt waterkoeling dan gebruik je op he minstes een dual of liever een triple radiator of groter.

• KingNothing
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:05:
[...]

Dan heb je het zeker over die simpele waterkoeling setjes met een singel rad.
Als je echt wilt waterkoeling dan gebruik je op he minstes een dual of liever een triple radiator of groter.
Idd, daarmee blaas je een luchtkoeler mee van tafel en ZEKER met hogere voltages. Daar is absoluut geen twijfel over mogelijk :|

Die-hard Brexiteer

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

mja het koelt wel stukken beter, maar dan nog is het niet hardcore vind ik.
k bedoel, ik vind WC einig hardcore meer hebben dezer dagen, iedere mafkees kan eht kopen, net als zo'n OCZ geval trouwens hoor :?

Gabriël AM5

• TwieX924
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03-2017
Is hardcore hier dan niet iets tot het extreme doen, waar de gemiddelde gebruiker niet eens aan zal denken? Ik vind een dual delta fan op een xp120 bv toch ook wel hardcore... Ok, iedereen kan het doen, maar niemand doet het, alleen de echte freaks. Geldt denk ik ook voor waterkoeling en zeker voor phase change. Ik bedoel, je kan die kant en klaar dingen toch niet hardcore noemen? Zelf maken, modden, aanpassen om tot het uiterste te gaan en zo de grenzen van het welk type koeling dan ook te verkennen, dat is hardcore...

(naar mijn mening natuurlijk ;) )

Verwijderd

zolang je boven kamer temp blijft en dus niet actief warmte ontrekt, vind ik het geen hardcore. Maar het is tamelijk subjectief natuurlijk.

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 02:37:
zolang je boven kamer temp blijft en dus niet actief warmte ontrekt, vind ik het geen hardcore. Maar het is tamelijk subjectief natuurlijk.
Helemaal eens. Alles wat onder kamertemp gaat mag je hardcore noemen. Een Bong icm waterkoeling is weer zo'n grijs gebied natuurlijk.

Overigens is het geen kwestie van mening waar je topic hoord. Hier op GoT is de scheiding gelegt bij kamertemp. IMHO een scheiding die het meest logisch is. Alles wat er boven gaat (dus waterkoeling en luchtkoeling) is geen die-hard. Alles wat er onder gaat (Phase-change systemen, DI, LN2 en peltiers) wel. Peltiers die loaded boven kamertemp uitkomen maar unloaded eronder mogen gewoon hier, pelts zijn al vervelend genoeg om te gebruiken. Iedereen die dat doet verdient hier respect voor.

Het is geen belediging om te posten in TA, wat wel zo gezien wordt. Het is gewoon om de scheiding te maken tussen de allerdaagse en exotische spullen. Water en luchtkoeling kan je daar in ieder geval zeker niet toe rekenen.

• KingNothing
TwieX schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:13:
Is hardcore hier dan niet iets tot het extreme doen, waar de gemiddelde gebruiker niet eens aan zal denken? Ik vind een dual delta fan op een xp120 bv toch ook wel hardcore... Ok, iedereen kan het doen, maar niemand doet het, alleen de echte freaks. Geldt denk ik ook voor waterkoeling en zeker voor phase change. Ik bedoel, je kan die kant en klaar dingen toch niet hardcore noemen? Zelf maken, modden, aanpassen om tot het uiterste te gaan en zo de grenzen van het welk type koeling dan ook te verkennen, dat is hardcore...

(naar mijn mening natuurlijk ;) )
Hier sluit ik me volledig bij aan. En btw phasechange kun je toch ook kant en klaar kopen? Kan elke n00b aansluiten :Z

Die-hard Brexiteer

• Epsilon

Epsilon

KingNothing schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:34:
[...]

Hier sluit ik me volledig bij aan. En btw phasechange kun je toch ook kant en klaar kopen? Kan elke n00b aansluiten :Z
De indeling is gemaakt en de grens ligt bij kamertemp, daarmee is de kous af (lees de policy).

Nu weer ontopic.

• KingNothing
Ik ben op de hoogte van de policy mate. :)
Maar dan mag ik toch nog wel een eigen mening geven?

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

jup maar ookal kan je het standaard kopen, de stap om het te kopen is nog altijd groter dan met waterkoeling. Verder zijn de oc results natuurlijk gewoon een orde hoger dan met waterkoeling/lucht.

De MyCom in amersfoort heeft bijvoorbeeld gewoon demo computers met waterkoeling staan in de winkel, het feit dat hun het hebben staan zegt genoeg voor mij :D

• Extera
dat je het kan kopen zegt imo niet genoeg voor mij.
je moet er maar net gek genoeg voor zijn, of beter gezegd.
Overklokken moet maar net je hobby zijn die eigenlijk best uit de hand loopt (anders ben je geen die-hard toch ;))

onder 0 = die-hard imo. Je kan alles kopen, als je maar geld heb.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:15:
jup maar ookal kan je het standaard kopen, de stap om het te kopen is nog altijd groter dan met waterkoeling. Verder zijn de oc results natuurlijk gewoon een orde hoger dan met waterkoeling/lucht.

De MyCom in amersfoort heeft bijvoorbeeld gewoon demo computers met waterkoeling staan in de winkel, het feit dat hun het hebben staan zegt genoeg voor mij :D
Dat Koolance een jaar of 4 a 5 gelden complete water gekoelde kasten verkocht, dat was het begin van het einde ;)

Dat Kryotech ooit die PhCh bouwde was mijn begin. Wie o WIe heeft er nog eentje staan voor me verzameling? :)

• El Snorro
petervandamned schreef op maandag 27 februari 2006 @ 16:21:
[...]

Dat Koolance een jaar of 4 a 5 gelden complete water gekoelde kasten verkocht, dat was het begin van het einde ;)

Dat Kryotech ooit die PhCh bouwde was mijn begin. Wie o WIe heeft er nog eentje staan voor me verzameling? :)
Er kwam er laatst nog een voorbij op ebay geloof ik.

Verwijderd

Ooh Ding stond dus op de CeBit in Hannover.
Gaat 350-400 dollar kosten, dus iets van 350 euro. Wordt eerst in amerika gelaunched..Afijn, de rest lezen jullie zelf maar.

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02 12:52
ach daar heb je toch ia.net voor :7

Verwijderd

ia.net?
leg uit.

Verwijderd

xtrme schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:30:
ach daar heb je toch ia.net voor :7
110volt 60hz........

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Trafo'tje :)

Edit: 1e hit op google laat zien dat die dingen helemaal niet zo duur zijn ($20) http://www.starkelectronic.com/st500.htm

[ Voor 30% gewijzigd door DaWaN op 13-03-2006 19:39 ]

Verwijderd

DaWaN schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:37:
[...]

Trafo'tje :)

Edit: 1e hit op google laat zien dat die dingen helemaal niet zo duur zijn ($20) http://www.starkelectronic.com/st500.htm
tijdens start-up heb je echt wel meer dan 200watt nodig. en dan loopt die compressor ook nog is op 50 hz en presteert die helemaal bagger :D

vergeet trouwens ook niet dat zo'n systeem enorm zwaar is en dus qua verzending over zee echt niet te betalen is. (en erg lang duurt)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 19:44 ]

Verwijderd

ow dacht dat het een site was, net zoals tweakers.net 8)7
ow toch wel...damn, ben niet handig bezig :X 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 20:36 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Perzikvrucht
  • Nu online
Weet iemand al wanneer dit ding op de markt komt en voor wat voor prijs?
Pagina: 1 2 Laatste