Ervaring werken bij Ictopus? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 6.464 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Inmiddels is er een recenter topic: Ervaring werken bij Ictopus (Deel 2)

Hallo mensen,

Als alles goed gaat zou ik rond april mijn laatste tentamen voor de opleiding waar ik mee bezig ben moeten afronden en ben nu druk op zoek naar een baan die past bij mijn startersniveau (geen ervaring op stages na en HBO-diploma nog nét niet gehaald). In mijn vacaturejacht viel het mij zoals te verwachten tegen wat van je gevraagd wordt aan ervaring. Nu weet ik wel dat je soms maar gewoon een plaat voor je kop moet hebben en gewoon reageren (wat ik ook nog wel zal proberen), maar toch bekruipt mij regelmatig het gevoel dat ik met mijn opleiding (BI) van heel veel heel weinig weet. Opleidingsgenoten zullen dit beamen.

Ik stuitte vanmiddag op het volgende. Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft. Is dit de moeite waard en kan ik dit mooi op mijn CV zetten voor als ik naar mijn échte baan ga zoeken? Of kan ik beter gewoon op reguliere vacatures inschrijven ondanks dat ik formeel nog geen diploma heb (enige tentamen dat ik nog moet is niet heel erg belangrijk voor de meeste functies, soort van toegepaste bedrijfskundige wiskunde) en nul werkervaring? Ook zou ik graag willen weten wat dan de opleidingsvergoeding is. Er staat dat het geen vetpot is maar ik zat toch minimaal te denken aan minimumloon voor mijn leeftijd (21) op basis van 40 uur per week.

Reacties zijn zeer welkom. :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 21-02-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:22
fraQ schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:00:
Hallo mensen,

Als alles goed gaat zou ik rond april mijn laatste tentamen voor de opleiding waar ik mee bezig ben moeten afronden en ben nu druk op zoek naar een baan die past bij mijn startersniveau (geen ervaring op stages na en HBO-diploma nog nét niet gehaald). In mijn vacaturejacht viel het mij zoals te verwachten tegen wat van je gevraagd wordt aan ervaring. Nu weet ik wel dat je soms maar gewoon een plaat voor je kop moet hebben en gewoon reageren (wat ik ook nog wel zal proberen), maar toch bekruipt mij regelmatig het gevoel dat ik met mijn opleiding (BI) van heel veel heel weinig weet. Opleidingsgenoten zullen dit beamen.

Ik stuitte vanmiddag op het volgende. Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft. Is dit de moeite waard en kan ik dit mooi op mijn CV zetten voor als ik naar mijn échte baan ga zoeken? Of kan ik beter gewoon op reguliere vacatures inschrijven ondanks dat ik formeel nog geen diploma heb (enige tentamen dat ik nog moet is niet heel erg belangrijk voor de meeste functies, soort van toegepaste bedrijfskundige wiskunde) en nul werkervaring? Ook zou ik graag willen weten wat dan de opleidingsvergoeding is. Er staat dat het geen vetpot is maar ik zat toch minimaal te denken aan minimumloon voor mijn leeftijd (21) op basis van 40 uur per week.

Reacties zijn zeer welkom. :)
Volgens mij kun je bij elke werkgever wel solliciteren als je een leuk cv hebt tenminste.. (wil het best eens bekijken hoor).

De ervaring die ik met ze had is voornamelijk het salaris... het is inderdaad een minimumloon (en dat is maar iets van 1100 bruto of zo) en super veel komt er niet bij.... ik heb besloten ergens anders te gaan werken....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Ik ben er mijn IT carriëre begonnen ('98) en heb er geen moment spijt van gehad... Miel heeft wel gelijk voor wat betreft het salaris, dat begint laag, en stijgt niet zo heel veel. Maar je krijgt er wel een erg goede SAP-gerichte opleiding (tenminste toen ik het deed, zo'n 6 jaar geleden) voor terug. Zij zoeken na die opleiding een soort van 'stageplaats', dit kan wel door het hele land zijn, maar je krijgt daar wel een leaseauto voor. Het is ook voor een beperkte periode als het goed is, na twee jaar ofzo ga je als het goed is over naar een andere werkgever. Daarna heb je al wat ervaring en kan je een stuk meer salaris vragen bij je nieuwe werkgever. Als je dat een paar jaar volhoudt wordt het alleen maar veel beter :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
miel schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:25:
[...]

Volgens mij kun je bij elke werkgever wel solliciteren als je een leuk cv hebt tenminste.. (wil het best eens bekijken hoor).
Nou, hoe "leuk" mijn CV is weet ik niet hoor. ;) Ik denk vrij standaard voor de gemiddelde HBO-student. Ik heb mijn CV iig even gemaild naar hetr adres in je profiel. :) Zou graag jouw mening willen horen over de kansen die ik eventueel maak op de arbeidsmarkt. Hoe zit jij zelf inmiddels in de arbeidsmarkt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:14

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

miel schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:25:
[...]

De ervaring die ik met ze had is voornamelijk het salaris... het is inderdaad een minimumloon (en dat is maar iets van 1100 bruto of zo) en super veel komt er niet bij.... ik heb besloten ergens anders te gaan werken....
Tegenwoordig is dat €1264

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27897

Ik ben ook nog student (heb eerst HBO gedaan en doe nu een master opleiding op een universiteit), maar als ik jou was zou ik zeker geen genoegen nemen met een minimum salaris op HBO niveau.

Ik zit meer in de technische richting (informatica) en het startsalaris voor functies als software ontwikkelaar ligt op dit moment ongeveer op 1800-1900 euro.

Ik denk dat er voor bedrijfskundige informatica functies ook zulke startsalarissen gelden. Tijdens een stage bij een IT bedrijf zag ik vrij hoge salaris schalen op het gebied business inteligence/data mininig, misschien is dat wat...

Succes met je zoektocht naar een baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108550

Ik heb geen ervaring met dat bedrijf. Maar ik heb er wel een mening over. Ik denk dat je dit niet moet zien als een echte baan, maar eerder als een soort post-HBO opleiding in SAP. Het kan volgens mij zeer interessant zijn daar eens te gaan praten. Je moet wel een periode "investeren" (d.w.z. genoegen nemen met een laag salaris), maar daarna kan de Zilvervloot binnenlopen. SAP-mensen vangen de hoogste salarissen in de IT-wereld.

Als je echt een topper bent, kun je misschien beter ergens anders beginnen waar je een SAP-opleiding én een goed salaris én een lease-auto krijgt. Maar als je een subtopper bent, dan kan dit een goede manier zijn een voet tussen de deur te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
psy schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:31:
Zij zoeken na die opleiding een soort van 'stageplaats', dit kan wel door het hele land zijn, maar je krijgt daar wel een leaseauto voor.
Kijk, dit vind ik persoonlijk nu jammer. Ik begrijp wel dat het voor je carrière een goede zet is om wijds ervaring op te doen, maar ik woon niet in Utrecht of zo, maar in het verre zuiden. Ik ben voorlopig nog niet in de positie om te verhuizen (en zelfs al was dat zo, dan zou ik nog niet in de randstad willen wonen) dus elke dag met een beetje pech 5 of zo uur in de auto zitten is bijna niet te doen.

Het salaris dat je daarna te wachten staat is erg aantrekkelijk, maar je moet er in mijn geval dan ook grote opofferingen voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 11:10

Cis

fraQ schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:57:
[...]

Kijk, dit vind ik persoonlijk nu jammer. Ik begrijp wel dat het voor je carrière een goede zet is om wijds ervaring op te doen, maar ik woon niet in Utrecht of zo, maar in het verre zuiden. Ik ben voorlopig nog niet in de positie om te verhuizen (en zelfs al was dat zo, dan zou ik nog niet in de randstad willen wonen) dus elke dag met een beetje pech 5 of zo uur in de auto zitten is bijna niet te doen.

Het salaris dat je daarna te wachten staat is erg aantrekkelijk, maar je moet er in mijn geval dan ook grote opofferingen voor maken.
Kortom: tijdens het eerste gesprek aankaarten dat je max 2 uur per dag wil reizen. En dat in je contract laten opnemen :)
Gaan ze niet akkoord: jammer :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Cis schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:04:
Kortom: tijdens het eerste gesprek aankaarten dat je max 2 uur per dag wil reizen. En dat in je contract laten opnemen :)
Gaan ze niet akkoord: jammer :)
Neem van mij aan: Daar gaan ze niet mee accoord....

het grootste deel van de klanten zit nu eenmaal in de randstad. En als jij niet bereid bent daar heen te rijden, zijn zei niet bereid je opleiding (á 8000-12000 euro) te betalen voor je.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 10-05 21:22
Anoniem: 108550 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:42:
Ik heb geen ervaring met dat bedrijf. Maar ik heb er wel een mening over. Ik denk dat je dit niet moet zien als een echte baan, maar eerder als een soort post-HBO opleiding in SAP. Het kan volgens mij zeer interessant zijn daar eens te gaan praten. Je moet wel een periode "investeren" (d.w.z. genoegen nemen met een laag salaris), maar daarna kan de Zilvervloot binnenlopen. SAP-mensen vangen de hoogste salarissen in de IT-wereld.

Als je echt een topper bent, kun je misschien beter ergens anders beginnen waar je een SAP-opleiding én een goed salaris én een lease-auto krijgt. Maar als je een subtopper bent, dan kan dit een goede manier zijn een voet tussen de deur te krijgen.
niet helemaal mee eens.... ik heb EN een sap opleiding EN een behoorlijk salaris..... en dat bij een andere grote ICT dienstverlener....... dus het kan zeker wel (en heb genoeg collegas om me heen en om nu te zeggen dat dat allemaal toppers zijn..... nee, maar slecht zijn ze zeker niet!)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
fraQ schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:57:
[...]

Het belangrijkste is dat je werkervaring op doet in een richting die je boeit. Als ik voor mezelf praat dan sprak SAP mij niet aan en zeker niet de grote organisaties die er me werken. Als tweaker spreekt mij technisch werk op meer kleinschalig nivo mij meer aan. SAP is een beetje een carriere wereld, waarbij (niet-ICT-)vakkennis vaak van belang is bij de implementatie van de modules. Als tweaker vraag ik me af of dit het wereldje is wat je zoekt. Als je echt bedrijfskundig ingesteld bent en techniek je niet zo boeit, past SAP misschien wel bij jou.

Verder zou ik zeker niet afgaan op zaken als een lease auto e.d. Als je een jaartje gewerkt hebt, kun je gewoon zelf een auto kopen. En vergeet niet de andere arbeidsvoorwaarden, zoals vakantiedagen, verzekering WAO gat, spaarloon, levensloop, e.d. En als je niet ver wilt rijden, waarom solliciteer je dan niet gewoon in de buurt. Volgens mij moet het voor een handige ICT'er wel mogelijk aan de slag te komen. Misschien kun je via lokale detachering eens snufelen bij bedrijven in de buurt. Informeer is bij detacheringsburo's zoals it-flex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

getfirefoxnow schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:38:
Het belangrijkste is dat je werkervaring op doet in een richting die je boeit. Als ik voor mezelf praat dan sprak SAP mij niet aan en zeker niet de grote organisaties die er me werken. Als tweaker spreekt mij technisch werk op meer kleinschalig nivo mij meer aan. SAP is een beetje een carriere wereld, waarbij (niet-ICT-)vakkennis vaak van belang is bij de implementatie van de modules. Als tweaker vraag ik me af of dit het wereldje is wat je zoekt. Als je echt bedrijfskundig ingesteld bent en techniek je niet zo boeit, past SAP misschien wel bij jou.
Het mooie van SAP is dat je eigenlijk met zo'n beetje alle kennis wel iets kunt doen met SAP. Hoewel een SAP implementatie redelijk wat consultancy vergt die specifiek is voor de business waar het implementerende bedrijf zich in roert, is er vaak ook redelijk wat programmeer werk bij nodig. Tegenwoordig kan dat voor een groot deel ook in Java gedaan worden, en daar worden écht geen bedrijfskundigen op ingezet.
Verder zou ik zeker niet afgaan op zaken als een lease auto e.d. Als je een jaartje gewerkt hebt, kun je gewoon zelf een auto kopen. En vergeet niet de andere arbeidsvoorwaarden, zoals vakantiedagen, verzekering WAO gat, spaarloon, levensloop, e.d. En als je niet ver wilt rijden, waarom solliciteer je dan niet gewoon in de buurt. Volgens mij moet het voor een handige ICT'er wel mogelijk aan de slag te komen. Misschien kun je via lokale detachering eens snufelen bij bedrijven in de buurt. Informeer is bij detacheringsburo's zoals it-flex.
Als TS inderdaad uit het zuiden des lands komt zijn kleine ICT bedrijfjes niet dik gezaaid, en zeker niet makkelijk succesvol te noemen. Er zijn relatief ook weinig opdrachten in de ICT namelijk. Mischien is dan een uitzendbureau, of directe ICT functie binnen een bedrijf, inderdaad te verkiezen boven een System Integrator of detacherings bedrijf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik kom ook uit het zuiden en hem relatief vaak in hotels gezeten; echter hoe meer ervaren je wordt hoe selectiever je kunt zijn, en dan is in het zuiden des lands ook genoeg werk. Die periode heb ik dus dan ook al lang achter me. Het is wel zo dat je altijd rekening moet houden met één uur reistijd, dat is zeer acceptabel. Als je dat zelfs te veel vindt dan kan je beter iets anders zoeken.
Ik kan alleen maar dringend adviseren om serieus na te denken aan een SAP carriëre. Natuurlijk, het is misschien niet zo 'leuk' als het je niet echt ligt, maar ook in SAP zijn genoeg meer technisch gerichte mogelijkheden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
[...]

Hier kan ik mij redelijk goed in vinden. Ik ben dan ook al aan het rondkijken voor een traineeship oid in de beheer- of developmentrichting. Dat had mijn interesse eigenlijk ook al voordat ik überhaupt ging denken over een functie als (SAP) consultant. Ik heb al wat mogelijk interessantie vacatures gezien voor junior/trainee .NET developer of junior applicatiebeheerder. Zeer binnenkort maar eens wat dieper in graven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaris
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik ga binnenkort naar een selectiedag. Ik krijg daar o.a. een test. Wat kan ik daarvan verwachten? iemand nog meer ervaring met het traineeship? Alle ervaringen zijn welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door lamaris op 09-07-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 10-05 21:31

K-Jay

Klaas Jan

Die test zal wel weer het standaard verhaal zijn: synoniemen zoeken, getallenreeksen afmaken en wat andere IQ-test-achtige truuks. Op www.123test.nl staat daar dacht ik ook wel wat info over. Succes iig!

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaris
K-Jay schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:14:
Die test zal wel weer het standaard verhaal zijn: synoniemen zoeken, getallenreeksen afmaken en wat andere IQ-test-achtige truuks. Op www.123test.nl staat daar dacht ik ook wel wat info over. Succes iig!
Dank je!
Verder niemand hier die ervaring heeft met dit bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben vorig jaar op sollicitatie geweest bij Ictopus. En het is zeker de moeite waard. Ze zoeken een aantal mensen en dan beginnen ze met de opleiding in klasjes van 10 man. Dit duurt ongeveer een half jaar waarna je ergens voor een jaar gedetacheerd wordt. Dit zijn redelijk grote bedrijven. Tijdens die studie krijg je ook betaald, iets van 700 eruo en daarna idd minimum loon. En de kans bestaat dat ze na dat halfjaar studie geen werk hebben. Dan kan je tot die tijd zelfstudie doen.

In het zuiden van het land wonen is bij dit bedrijf juist niet erg. Veel bedrijven waar zij mee samenwerken zitten in het zuiden. Zelf zitten ze in Eindhoven en daar is je opleiding dan ook. Ze betalen eventuele verblijfskosten.

Ik had het heel graag willen doen, maar helaas moest ik dan verhuizen en je hebt geen zekerheid waar ze je voor het eerste jaar detacheren.

Die test is idd meerkeuze IQ-test waar je 75% goed op moet score. Ging over combinaties leggen enz.

Succes met je sollicitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaris
Frisea schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:11:
Ik ben vorig jaar op sollicitatie geweest bij Ictopus. En het is zeker de moeite waard. Ze zoeken een aantal mensen en dan beginnen ze met de opleiding in klasjes van 10 man. Dit duurt ongeveer een half jaar waarna je ergens voor een jaar gedetacheerd wordt. Dit zijn redelijk grote bedrijven. Tijdens die studie krijg je ook betaald, iets van 700 eruo en daarna idd minimum loon. En de kans bestaat dat ze na dat halfjaar studie geen werk hebben. Dan kan je tot die tijd zelfstudie doen.

In het zuiden van het land wonen is bij dit bedrijf juist niet erg. Veel bedrijven waar zij mee samenwerken zitten in het zuiden. Zelf zitten ze in Eindhoven en daar is je opleiding dan ook. Ze betalen eventuele verblijfskosten.

Ik had het heel graag willen doen, maar helaas moest ik dan verhuizen en je hebt geen zekerheid waar ze je voor het eerste jaar detacheren.

Die test is idd meerkeuze IQ-test waar je 75% goed op moet score. Ging over combinaties leggen enz.

Succes met je sollicitatie.
Dank je wel voor je antwoord! Jij hebt het over een opleiding van een half jaar. Mij vertelden ze dat de opleiding 3 maanden duurt. En men vertelde ook dat er zeker wel iets in de omgeving Den Haag/Amsterdam voor me te vinden zou zijn, en dat ik dus nooit ver hoefde te reizen/verhuizen.
Je zegt ook dat er soms geen werk is nadat de opleiding is afgerond. Krijg je dan helemaal niets betaald? Zo nee, mag je dan een ander baantje zoeken om geld mee te verdienen in de tussentijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Na je opleiding (van 3 maanden) krijg je gewoon betaald, of je nu een opdracht hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het is voor mij ook al een tijdje terug. 3 maanden zal het dan wel zijn :)

Ze zullen vast proberen je zo goed mogelijk te plaatsen, maar zeker ben je natuurlijk nooit.

Wees iig sociaal en neem de tijd voor de IQ test. Dan willen ze je zeker d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaris
edit

[ Voor 100% gewijzigd door lamaris op 09-07-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 17:06
En lamaris, hoe is je gesprek verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaris
Gesprek is goed verlopen, nu heb ik binnenkort nog een tweede gesprek met de accountmanager.
Ik wil het graag doen, al vind ik het wel vervelend dat ik in principe ook naar Den Bosch uitgezonden zou kunnen worden voor mijn eerste baan.
Ik wil liever niet verhuizen (Den Haag).
Ook is het zwaar dat de opleiding in Eindhoven is want dat is wel even 4+ uur reizen per dag met de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1759

Ik heb zonet de sollicitatiegesprekken (2) met succes achter de rug.

Voorafgaande aan het eerste gesprek moest ik een analytische test doen, waarbij het steeds de bedoeling was om een aantal tabellen te toetsen aan een set regels. Hiervoor had je twee uur de tijd. Na ong. 75 min. kon ik het ingevulde multiple choice formulier inleveren. Het resultaat was daarbij voldoende. Achteraf bleek dat er meerdere antwoorden op een vraag mogelijk waren, maar dat was niet noodzakelijk.

Hierop volgde het gesprek waar men voornamelijk geïnteresseerd was in mijn persoonlijke drijfveren, de tot dan opgedane werkervaring en mogelijke voorkeur voor de functionele of technische variant van de SAP-opleiding.
Voor wat betreft de werkervaring ging men steeds in op zaken als zelfstandigheid, stressbestendigheid, assertiviteit, kortom zaken die wat zeggen over je persoonlijkheid.

Het tweede gesprek met de accountmanager was minder gestructureerd en meer gericht op het vaststellen wat voor vlees men in de kuip had.

N.a.v. de goed verlopen gesprekken valt een dezer dagen bij mij een contract op de mat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-04 05:31
Gefeliciteerd!

Heb je je voorkeur uitgesproken voor technisch of functioneel?

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1759

Tnx!

Ik heb een bachelor Informatiekunde aan de UvA gedaan. Dit is een studie waarbij niet al te diep op techniek (lees: programmeren) wordt ingegaan.
Programmeren kwam terug in vakken als Programmeren in Java, Databases en Project Databases, maar het niveau van de opgeleverde applicaties was dan niet te vergelijken met wat men bij Informatica kon produceren.
Dit heb ik ook gezegd tijdens de sollicitatiegesprekken, waarna ik aangaf meer voor de functionele kant van SAP te voelen. Daarbij plaatste ik wel de kanttekening dat ik graag programmeerwerk zou willen uitvoeren, mits dit mijn capaciteiten niet te boven zou gaan. Ik hoop daar tijdens de training achter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaris
Anoniem: 1759 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:42:
Tnx!

Ik heb een bachelor Informatiekunde aan de UvA gedaan. Dit is een studie waarbij niet al te diep op techniek (lees: programmeren) wordt ingegaan.
Programmeren kwam terug in vakken als Programmeren in Java, Databases en Project Databases, maar het niveau van de opgeleverde applicaties was dan niet te vergelijken met wat men bij Informatica kon produceren.
Dit heb ik ook gezegd tijdens de sollicitatiegesprekken, waarna ik aangaf meer voor de functionele kant van SAP te voelen. Daarbij plaatste ik wel de kanttekening dat ik graag programmeerwerk zou willen uitvoeren, mits dit mijn capaciteiten niet te boven zou gaan. Ik hoop daar tijdens de training achter te komen.
Hoe bevalt het nu?
Als ik je post lees is de opleiding voor wat betreft het programmeergedeelte zwaarder dan wat jij op de Uni hebt gehad. Of bedoel je het juist andersom?
Heb je het opleidingstraject afgerond, was dit goed te doen? Hoeveel uur per week besteedde je aan de opleiding?
En de vervolgbaan, is dat ook minimaal 40 uur? Of is 32/36 uur ook mogelijk?
Je ziet het, ik heb heel veel vragen, hopelijk heb je tijd/zin om er iets over te zeggen? Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 13:53

Klippy

Still Game

Ik heb ook nog wel interesse in wat ervaringen. Kom die opleiding ook steeds tegen en twijfel er vanaf het begin al aan.
Heb namelijk best wel wat interesse in het uiteindelijke werk en wil ook wel wat investeren, want ik wil gewoon graag dat soort werk doen. Heb vorige week gesolliciteerd voor een functie als junior SAP programmeur, maar uit mijn gesprek kwam teveel naar voren dat ik meer interesse heb in de consultancy kant van het gebeuren, en dat wist ik zelf natuurlijk ook al. In elk geval programmeren erbij, programmeren wil en kan ik ook, maar ik zie mezelf geen hele dagen code zitten kloppen, dus dat is niks geworden daar, omdat ze me dat niet konden bieden.
Nu heb ik woensdag en donderdag nog 2 sollicitaties, maar beiden als programmeur. Een daarvan lijkt me wel heel leuk werk, maar ik weet niet of ik dat heel lang wil doen.
Minimumloon is niet eens zo heel weinig (iig van te leven), maar op 18+3 maanden scheelt dat wel een 12.000 euro met wat ik anders zou kunnen verdienen. Probleem is dat je zonder ervaring ook weinig consultancy banen gaat vinden en als je eenmaal klaar bent verdien je natuurlijk ook weer wat meer...

Vind 't op dit moment dus nog lastig, maar als die sollicitaties deze week niks worden ga ik me waarschijnlijk gewoon aanmelden om eens te praten. Dus als er nog mensen zijn met ervaring wil ik ze graag horen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Klippy schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 01:49:
Probleem is dat je zonder ervaring ook weinig consultancy banen gaat vinden
yup.... Houd er rekening mee dat Consultants aan klanten uitgehuurd worden op basis van bewezen kennis. Als je CV geen ervaring met vergelijkbare projecten bevat zal de klant je dus nooit inhuren.
Het beste kun je dus beginnen als programmeur. Op die manier kun je een mooi CV opbouwen en leren hoe het systeem (SAP bijvoorbeeld) in elkaar zit.

Zowieso moet je je afvragen in hoeverre je een klant als consultant kunt adviseren als je geen ervaring met een systeem hebt. Het is heel lastig om de klant te vertellen hoe ze hun SAP systeem moeten inrichten als je zelf nog nooit een SAP systeem ingericht hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaris
Hoe is het nu met Newman?
En zijn hier nog anderen die nu de training volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74613

lamaris schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:23:
[...]

Dank je wel voor je antwoord! Jij hebt het over een opleiding van een half jaar. Mij vertelden ze dat de opleiding 3 maanden duurt. En men vertelde ook dat er zeker wel iets in de omgeving Den Haag/Amsterdam voor me te vinden zou zijn, en dat ik dus nooit ver hoefde te reizen/verhuizen.
Je zegt ook dat er soms geen werk is nadat de opleiding is afgerond. Krijg je dan helemaal niets betaald? Zo nee, mag je dan een ander baantje zoeken om geld mee te verdienen in de tussentijd?
vandaag mijn 2e sollicatiegesprek bij Ictopus gehad. Zeer positief en mag in augustus beginnen met mijn SAP traineeship. Salaris is geen vetpot, maar het is wel een investering die je in je zelf doet. Auto is leuk (en goedkoop). Zie mij een leuke toekomst bij Ictopus tegemoet gaan.

Trouwens, qua secundaire arbeidsvoorwaarden ben ik nog niet helemaal 100% op de hoogte. Dat zal ik nog even moeten navragen.

Greetz,

Roel

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 74613 op 22-05-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat een gruwelijke redeneringen. Investeringen in je zelf enz.

Sorry hoor, SAP kennis is heel lastig te krijgen in de markt, er zijn zát ICT dienstverleners die wel 1800-2200 bruto per maand betalen voor een starter én je die opleiding geven.

Ik werk nu ook met SAP, leer financieel, materiaal en nog het e.e.a. van het systeem kennen, zonder laag salaris. Overigens niet als echte SAP'per, maar heb er wel veel mee te maken.
Croga schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 07:33:
[...]

yup.... Houd er rekening mee dat Consultants aan klanten uitgehuurd worden op basis van bewezen kennis. Als je CV geen ervaring met vergelijkbare projecten bevat zal de klant je dus nooit inhuren.
Het beste kun je dus beginnen als programmeur. Op die manier kun je een mooi CV opbouwen en leren hoe het systeem (SAP bijvoorbeeld) in elkaar zit.

Zowieso moet je je afvragen in hoeverre je een klant als consultant kunt adviseren als je geen ervaring met een systeem hebt. Het is heel lastig om de klant te vertellen hoe ze hun SAP systeem moeten inrichten als je zelf nog nooit een SAP systeem ingericht hebt...
En starters worden voor een lager bedrag aangenomen omdat... ja wel... het starters zijn met weinig op hun CV. Je zal nooit als starter als consultant worden weggezet op een project. Hooguit junior, of als hulpje van een 'echte' consultant. Tenminste... dat mag ik hopen...
Anoniem: 74613 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:22:
[...]

vandaag mijn 2e sollicatiegesprek bij Ictopus gehad. Zeer positief en mag in augustus beginnen met mijn SAP traineeship. Salaris is geen vetpot, maar het is wel een investering die je in je zelf doet. Auto is leuk (en goedkoop). Zie mij een leuke toekomst bij Ictopus tegemoet gaan.

Trouwens, qua secundaire arbeidsvoorwaarden ben ik nog niet helemaal 100% op de hoogte. Dat zal ik nog even moeten navragen.

Greetz,

Roel
Hoe staat het met je salaris?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 13:53

Klippy

Still Game

Motrax schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:31:

Sorry hoor, SAP kennis is heel lastig te krijgen in de markt, er zijn zát ICT dienstverleners die wel 1800-2200 bruto per maand betalen voor een starter én je die opleiding geven.

Ik werk nu ook met SAP, leer financieel, materiaal en nog het e.e.a. van het systeem kennen, zonder laag salaris. Overigens niet als echte SAP'per, maar heb er wel veel mee te maken.
Ben ik het niet mee eens. Natuurlijk zijn er kansen genoeg, maar elke opleiding is een investering in jezelf. Je HBO studie moet je toch ook zelf betalen.
1650 Euro is niet veel ,maar toch ook zeker niet weinig. Zelfs nog ruim boven het minimumloon. En als starter 2 jaar werken in de praktijk en daarbij gestructureerd aantoonbaar een hoop leren voor 1650 Euro per maand + auto is zeker niet slecht.
Ik zou als opdrachtgever zelfs liever iemand aannemen met 2 jaar praktijkervaring na z'n HBO dan iemand die 2 jaar een WO opleiding heeft gedaan.

Wat dat betreft is het en mooie kans. Als je ziet in hoeveel andere branches dit soort zelfde constructies bestaan... Mijn broertje doet bijvoorbeeld precies hetzelfde, zelfde salaris en auto, alleen dan in de bankwereld. Weet zeker dat je na die 2 jaar meteen aan het werk kan tegen een leuk salaris. Waarschijnlijk voor meer dan wat jij over 2 jaar krijgt.
En dan heb je wel wat geleerd en dat kan je ook aantonen. Jij hebt met SAP te maken, maar of jij jezelf over 2 jaar al SAP specialist mag noemen? Je kan jezelf vanalles noemen, maar je moet je overal eerst bewijzen in de praktijk. Misschien ben jij over 2 jaar beter af, misschien niet. Niet iedereen is hetzelfde, maar dat zegt helemaal niks over deze constructie, die naar mijn mening prima is.

Maar goed, ik heb het ook niet gedaan en werk nu ook lekker fulltime, niet eens in de SAP, en ik ben ook tevreden, maar als dit niks geworden was had ik dit serieus overwogen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Motrax schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:31:

[...]
En starters worden voor een lager bedrag aangenomen omdat... ja wel... het starters zijn met weinig op hun CV. Je zal nooit als starter als consultant worden weggezet op een project. Hooguit junior, of als hulpje van een 'echte' consultant. Tenminste... dat mag ik hopen...

[...]
Hoe staat het met je salaris?
Ik verdien tijdens de opleiding € 600 p/m en na de opleiding € 1750 + auto van de zaak...
Redelijk salaris, met mooie vooruitzichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221028

Wat houden de testen bij Ictopus percies in? Is het vergelijkbaar met de diverse testen op internet of de IQ test van BNN?

Heb pas een q1000 test gedaan en dat vond ik toch zeer moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet niet of ze meerdere testen hebben daar, maar mijn testen ging voornamelijk in op je vermogen om relaties te kunnen leggen en deze te kunnen zien.

Test 1 ging over het ontwerp van een of ander systeemmodel. Systeemontwikkelaars hebben afspraken gemaakt over het ontwerp van een systeem. Dit zijn in feite de relaties die gelegd zijn in het systeem. Per opgave krijg je een (output)formulier te zien die het systeem genereert. Jij moet aangeven wat er niet klopt aan het formulier (welke relaties kloppen daar niet). Als je verstand hebt van Informatiekunde dan is dit een kippetje.

Test 2 daarintegen was behoorlijk pittig. Dat ging om relaties tussen circels en blokken en de voorwaarden waaraan de relaties moeten voldoen. Met name deze test is erg pittig.

Al met al toch een score van 95% gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:23
Anoniem: 74613 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:17:
[...]

Ik verdien tijdens de opleiding € 600 p/m en na de opleiding € 1750 + auto van de zaak...
Redelijk salaris, met mooie vooruitzichten
Dat zijn toch geen bedragen man :X

Ik zou nog even verder kijken, want je kan zoveel meer krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takaya82
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04 16:30
Dag luitjes, ik zag toevallig deze oude post en ik dacht laat ik mezelf ook maar even voorstellen :)

Ik ben januari 2007 begonnen met een traineeship tot SAP Consultant bij ICTopus in Eindhoven. De opleiding is nog maar 10 weken met eventueel 2-3 weken post-periode (verdieping/oefenen totdat je geplaatst bent). Daarna word je gemiddeld 18 maanden geplaatst bij een opdrachtgever ergens in NL. In principe kan je aangeven dat je niet wilt verhuizen, maar dan het ook gebeuren dat je niet word aangenomen, aangezien de meeste opdrachtgevers in de Randstad zitten. Ictopus heeft ook zojuist een nieuwe vestiging geopend in Nieuwegein om meer voet aan de grond te krijgen in de Randstad (van oorsprong Limburgs bedrijf).

Contracten:
- 10-13 weken opleiding traject = 600 euro vergoeding per maand
- 18 maanden traineeship = 2100 euro bruto per maand (2200 indien ICT achtergrond)
- Leaseauto met tankpas = Toyota Yaris (salaris is dan 1700/1800 bruto) Toyota Aygo (1750/1850)

De opleiding was zeer interessant en leuk om te doen. Hoewel ik moet toegeven dat ze veel aandacht geven aan ABAP (SAP programmeertaal) en weinig aan customizing e.d. Dit willen ze blijkbaar in de toekomst aanpassen, dus 2 richtingen: technisch/funtioneel.

Ik werk nu ongeveer 6 weken bij NUON ICT in Schiphol Rijk als Applicatie Consultant voor de modules SD & MM.

Hoe werkt het hier:
- Functioneel Beheer - zit bij de business en is eerstelijns support
- Applicatie Beheer - tweedelijns support en development (onze opdrachtgever is dus eigenlijk FB)
- ABAP - programmeurs, alles wat met ABAP of Script of iets dergelijks te maken heeft doen zij, applicatie beheer is dan coordinator en levert technische specs
- Basis Beheer - Technisch support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224324

Goedemiddag,

Heel erg leuk om deze informatie te lezen. Ik heb het contact thuisliggen om bij ICTopus aan de slag te gaan. Het lijkt me, op basis van een gesprek, een leuk bedrijf om te werken. 9 Juli moet ik beginnen aan de cursus. Ik ben benieuwd. Zijn er meer mensen die ervaringen hebben met ICTopus?

Mijn vraag meteen, hoeveel hebben een vast contract hieraan overgehouden bij het bedrijf waar ze hebben gewerkt en was de investering (laag salaris) de moeite waard? Heb je meteen een indicatie?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Takaya82 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:31:

Ik werk nu ongeveer 6 weken bij NUON ICT in Schiphol Rijk als Applicatie Consultant voor de modules SD & MM.
Hoi Takaya82,

Vond jij dat de opleiding de basis gaf voor je werk? en is de begeleiding goed qua mentor? Zoals je hierboven leest ben ik de volgende klas als ik teken, maar de afweging is het salaris en andere voorwaarden t.o.v. wat het opleverd. Voornamelijk vind ik begeleiding en opleiding belangrijk gezien je dan voorbereid aan de slag kunt gaan.

Graag hoor ik van je. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takaya82
Das nog best een lastige vraag... Laat ik het zo beantwoorden.. Ictopus is een commercieel bedrijf en wilt geld verdienen. Eerste prioriteit is dus om jouw zo snel mogelijk te plaatsen. Laat je niet misleiden door mooie praatjes van Noud Jacobs :) hij is goed in praten....

Zoals ik al zei is er veel aandacht voor ABAP, terwijl ik in mijn huidige functie vooral te maken heb met customizing. De opleiding is dus zeker voor verbetering vatbaar, maar is niet slecht. Het hangt er een beetje vanaf welke richting je op gaat. Ik heb hier ook een collega werken van groep 40 (ik ben groep 42) die zei dat ze eigenlijk alles op het werk geleerd had.

Wat betreft de begeleiding... ik weet niet wat ze jouw verteld hebben, maar ictopus begeleidt in principe niet meer zodra je geplaatst bent. Tuurlijk komt er iemand van ictopus iedere 1-2 maanden op bezoek, maar dat noem ik geen begeleiding. Je krijgt een soort mentor/begeleider binnen het bedrijf toegewezen, een collega dus. Afhankelijk van het werk en het type persoon kan die begeleiding heel intens zijn of bijna niet bestaand.

Ik persoonlijk heb nauwelijk begeleiding. Volgens mijn manager moet ik zelf maar mijn weg zoeken binnen het bedrijf en doen wat me bevalt... klinkt heel leuk, maar is best lastig... Ik ben gewend een vast takenpakket te hebben, maar dat heb ik dus niet. Het zal tijd kosten om mijn eigen projecten te verkrijgen e.d.
Echter een collega van mij die bij Essent werkt, wordt 1 op 1 ingewerkt omdat hij iemand anders moet gaan vervangen binnen een paar maanden. Dus dan is de begeleiding weer heel intensief.

Ik hoop dat het een beetje duidelijker is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noud is inderdaad een leuke prater, dat had ik door.
Je antwoord is inderdaad wat ik had gehoopt te horen en zoals ik dat hoor is het anders dan voorgespiegeld. Mij is verteld dat de mentor je intersief begeleid en er een soort stappenplan wordt gemaakt zodat je ook alles "leert" wat er te leren valt. Niet helemaal dus.....

Het is duidelijk dat het per persoon afhangt welke begeleiding men krijgt. Ik zal het gewoon moeten afwachten alleen wens wel de beloofde begeleiding mocht dat wenselijk zijn. Ik denk dat jij SAP snel onder de knie had en daardoor "in het diepe" ben gegooid door je manager. Dat is ook een manier, maar niet datgene wat ik zou verwachten van een traineeship.

Nog een vraagje, zou je op basis van wat je weet, je specialiseren in een bepaalde richting (module) of SAP zo breed mogelijk houden?

Met customizing bedoel je het implementeren van een bepaalde module? of hoe moet ik dat zien?

Je mag me ook even prive emailen (zie profiel), vind het wel leuk om met een gevorderde trainee te praten in dit opzicht.

Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takaya82
De opleiding bij Ictopus is natuurlijk breed opgezet, maar zodra je gaat werken zal je je altijd moeten toeleggen op bepaalde deelgebieden, bijvoorbeeld:
- SD & MM Logistieke processen
- FICO Financiele processen
- BW/BI Business Warehouse
- ABAP/SAP Script Programmeren
- XI Het koppelen van SAP systemen, denk maar aan EDI achtig
- Netweaver/Webdynpro Specialiseren in het nieuwste SAP Systeem met portals enzo

SAP is eenvoudig gezegd gewoon te breed om alles te weten. je zult je moeten specialiseren op iets dat je leuk lijkt. Later kan je natuurlijk verder groeien. Collega's hier bij Nuon zijn begonnen als MM/SD specialist en later doorgegroeid naar BI/BW etc.

SAP is een groot systeem en wordt door tig verschillende bedrijven gebruikt. Hierdoor is het nodig om bepaalde dingen in te stellen om processen aan te passen aan het specifieke bedrijf. Vergelijk het customizen maar met een zeer uitgebreid Configuratiescherm van Windows, alleen veel complexer.

Als je weer met Noud praat doe hem maar de groeten van mij :) als het goed is hangt er een foto van onze groep op zijn kantoor :P (John Waltmans Groep 42).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
[...]

OVerige voorwaarden zijn zeker terecht. Wel deel ik je mening van een leasewagen niet. Zeker niet als loon primair belangrijk is voor veel mensen.

Een leasewagen is namelijk goedkoper dan een eigen wagen, maw, financieel zul je in de maand meer salaris overhouden.

Uiteraard gaat dit niet altijd op, hangt uiteraard ook van andere zaken af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takaya82
Lease auto is inderdaad in de meeste gevallen goedkoper, zeker als je een tankpas erbij krijgt (dus gratis tanken). Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoeveel km je rijd.

Vergeet namelijk niet dat je je eigen auto ook moet afschrijven in X jaar. Die kosten vergeten veel mensen vaak mee te rekenen. Plus de onkosten van eventuele reparaties, onderhoud, etc.... zit er allemaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Mbt tot de tankpas een terecht punt. Ik ben er domweg vanuit gegaan dat bij een leasewagen ook een tankpas hoort. Ik heb tenminste niet anders meegemaakt.

Maar als de tankpas geen onderdeel uitmaakt van het leasepakket wordt de berekening anders. Maar dan nog zou ik het eens goed uitrekenen, zeker met de terechte opmerking over afschrijving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik begin in augustus met mijn training....

ik heb aangegeven dat ik bereid ben om tot aan den bosch te reizen. Daar gingen ze mee akkoord. Enig heikelpunt is dat ze dan wel weer in het contract zetten dat ik in heel nederland inzetbaar ben.

Hoe goed komt Ictopus op dat gebied hun woord na?

Dat is in principe de enige obstakel dat mij nog in de weg staat om te tekenen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takaya82
Zoals ik al zei in mijn mailtje (kan hem niet meer vinden, dus weet niet zeker of ie wel verstuurd is):

Die overeenkomsten worden wel vastgehouden, maar komen idd niet in hun contract. Maar tot nu toe blijken ze zich netjes aan hun woord te houden. Plaatsing gebeurt altijd in overleg met de trainee en je kan dus altijd weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takaya82
*knip aanbrengbonusspam

[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 04-07-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip*

[ Voor 118% gewijzigd door Rukapul op 04-07-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 00:35
Ik heb er ook gesolliciteerd.
Noot vooraf: ik ik heb sociale wetenschappen gestudeerd.
Het vinden van een baan in die richting is erg lastig vandaar dat ik op interesse gebied banen ben gaan zoeken.
Zo ook langs ictopus
De analytische test is modellen en regels. Hij is goed te doen.
Daarna heb ik een gesprek gehad. Echter ik ben niet aangenomen, omdat uit mijn cv weinig affeniteit met ict blijkt. Dat was volgens hen niet bezwaarlijk. Echter de bedrijven waar ze je detacheren zien dat als een probleem. Jammer want diegene die een gesprek met mij had zag wel een goede in mij... (of dat was om te vleien)
In ieder geval werk ik nu als starter bij een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81909

Bedankt voor de info mensen, erg fijn omk te lezen nadat je gebeld bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takaya82
Tijs_a schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:05:
Ik heb er ook gesolliciteerd.
Noot vooraf: ik ik heb sociale wetenschappen gestudeerd.
Het vinden van een baan in die richting is erg lastig vandaar dat ik op interesse gebied banen ben gaan zoeken.
Zo ook langs ictopus
De analytische test is modellen en regels. Hij is goed te doen.
Daarna heb ik een gesprek gehad. Echter ik ben niet aangenomen, omdat uit mijn cv weinig affeniteit met ict blijkt. Dat was volgens hen niet bezwaarlijk. Echter de bedrijven waar ze je detacheren zien dat als een probleem. Jammer want diegene die een gesprek met mij had zag wel een goede in mij... (of dat was om te vleien)
In ieder geval werk ik nu als starter bij een ander bedrijf.
Als dat Noud was dan wilde hij zeker vleien :D is ie goed in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231293

Mensen,

Ook ik zit op dit moment sterk te denken om het traineeship bij ICTopus te gaan volgen. Voor ik de knoop definitief doorhak lijkt het me interessant om eens te spreken met een aantal mensen die ditzelfde traject volgen, of gevolgd hebben.

Ben benieuwd, en hoop van jullie te horen!

Grtn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

momenteel zit ik in mijn 5e week van de traineeship. Het is een stevige theoretische opleiding waarbij het niet vanzelf komt aanwaaien.

Voor mensen die wellicht interesse hebben in de traineeship, kijk eens op www.baanvandezaak.nl. Naast indrukken die gegeven worden de de trainees zelf kan ook additionele informatie over de traineeship van Ictopus worden verkregen.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takaya82
@ Bas:
Als je specifieke vragen hebt, kan je ze hier altijd stellen. We zullen dan proberen ze te beantwoorden.

@ Style:
Die website is net nieuw en bevat inderdaad een hoop informatie.

@ All:
Misschien ff handig om te weten, ICTopus is de laatste weken/maanden flink aan het reorganiseren:
- nieuwe directeur is aangesteld, een registeraccountant
- alle aparte BVtjes worden samengevoegd tot 1 grote BV
- de operationeel manager van Professional Trainees is vertrokken en begint voor zichzelf (hij zal een soortgelijk bedrijf oprichten als ICTopus alleen dan persoonlijk gericht en meer op aanvraag)

Mijn opleiding is voor mij al afgelopen ondertussen. Ik moet zeggen dat het me goed is bevallen. Wel moet ik een kanttekening maken over het technische gedeelte van de opleiding. Deze is vrij pittig. Maar als je je best doet en ook serieus bezig bent, is er niets aan de hand. Plaatsing was al geregeld voordat ik de opleiding had afgerond en ik heb een zeer uitdagende Job.

Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben, kijk eens op *knip site met een overwegend wervend karakter*

[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 27-09-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233504

Goed om te horen dat het je is bevallen. Het technische gedeelte is idd voor iemand zonder achtergrond (en ik mag denk ik opmaken dat dat bij jouw het geval is) lastig, al heb ik mensen meegemaakt die zelfs zonder de achtergrond het goed deden. Ik heb dit meegemaakt in de groep waar ik in zat (ik heb zelf ook de opleiding gevolgd en zit nu in mijn "18 maanden"), collega's met een heel andere achtergrond die het wel "direct" doorhadden hoe het werkt. Ik kan er zelf niet over meepraten of het lastig is omdat ik zelf wel een technische/programeer achtergrond heb.

Klontje, mag ik vragen waar je nu werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat is precies nu dat technische gedeelte dan?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takaya82
Motrax schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:50:
Wat is precies nu dat technische gedeelte dan?
Technisch houdt gewoon in dat je leert programmeren met de taal ABAP.

In de meeste functies waar je zult beginnen is het wel belangrijk dat je het kan lezen, maar als je niet direct gaat werken als programmeur heb je het eigenlijk helemaal niet nodig. Ik ben meer tijd kwijt met zoeken in de SPRO (customizing) dan wat anders. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Is er de afgelopen maanden nog iets veranderd? Of meer mensen met ervaringen daar?
Ik ben van plan daar te solliciteren als SAP-trainee. Wat zijn de alternatieven voor SAP-traineeships in Nederland. Ik heb uit dit topic begrepen dat ze niet zo heel goed betalen. Ik ben zelf Aepex tegengekomen, maar over hen kan ik voor de rest niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02
Dit topic is inmiddels meer dan een jaar oud. In ICT-(werkgevers)-land is iedereen erbij gebaat een zo accuraat en actueel mogelijk overzicht te hebben. Het is dan ook de wens om een nieuw deel aan te maken in deze topicreeks :)

Uiterlijk zondag 24 februari gaat dit topic dicht om plaats te maken voor deel 2. Het zou mooi zijn als iemand voor die tijd een nieuw topic zou willen openen met een startpost met relevante info, een link naar dit topic, etc.

[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 17-02-2008 22:46 . Reden: verlenging termijn ]

• Takaya82
Deel 2 heb ik aangemaakt: Ervaring werken bij Ictopus (Deel 2)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.