Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
Matched: firmware
Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00006695.jpg
Network MediaPlayer 3.5" Drive-In Kit
Network MediaPlayer Drive-In Kit

originele datasheet van Freecom
manual van Freecom

Idem als Mediagate MG-35

Met LAN, USB 2.0 & AV aansluiting

Features :
--------------------------------------------------------------------------------
Bewaar & speel DivX/MPEG-4 films
Bewaar & speel MP3, WMA, OGG Vorbis
Bewaar & bekijk JPEG pictures
Bouw eenvoudig hard disk in
Gebruik als externe hard drive
Installatie zonder gereedschap
Connects to your network
Stream AV files
Van elke netwerk-PC naar TV or HiFi
Geruisloos (geen ventilator)
Inclusief afstandsbediening
Firmware upgradeable

FAQ :
Afstandbediening werkt niet
misschien heel erg stom, maar heb je wel het plasticje verwijdert bij dat batterijtje? Of zou je dat nu per ongeluk in de afstandsbediening gedrukt hebben? Bij mij was het een transparant stukje plastic wat bij het batterijtje zat, zodat de batterij voordat het apparaat verkocht zou worden, niet leeg zou kunnen lopen...

Kan ik hem benaderen via het netwerk ?
NDAS (Network Direct Attached Storage)
Ja, maar traag momenteel, eerst dien je up te graden naar firmware 1.4.3
zie avsforums
en een code bestellen via ewaggle of via http://www.pc4usa.com
of een mailtje naar de support van freecom : gratis key
je hebt ook nod de ximeta software nodig: http://web.newsguy.com/confused/NDAS-3.10.1230.ZIP

Firmware :
http://www.airlinktek.com/english/atboard.php?param=e_sw
Version 1.4.5 Beta http://us.f13.yahoofs.com....upgrade?bfAjZ0EBgwUgRyFH
Version 1.4.7 http://www.airlinktek.com...ind=&uid=78&keyfield=&key
Version 1.5.2 http://www.airlinktek.com...field=&key=&product=Array

Poll: Welke schijf heb jij erin
0-120GB
121-200GB
201-320GB
>320GB
geen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=108098&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Er komt een wireless versie ook zie...

officieel forum
http://mediagateusa.s10.forumsplace.com/index.php

firmware mods
http://groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods/

handing info wiki
http://mediagate.pbwiki.com/

officeel q&a
http://www.airlinktek.com...keyfield=all&key=&prodct=

[ Voor 43% gewijzigd door degrgiov op 02-09-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 19:33

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 111735 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:38:
Waar ik mij wel aan stoor is het feit dat mijn fotos niet in de juiste volgorde worden getoont. Je verwacht toch dat defotos gewoon op naam gesorteerd worden getoond, maar nee in mijn geval worden ze door elkaar gehusselt en in willekeurige volgorde getoont. Misschien dat de player er een datum/tijd sortering op los laat want ik heb het idee dat aangepaste/gemodificeerde fotos achteraan de rij worden geplaatst. |:(
Doe een firmware update naar 1.4.2 of 1.4.3 dan is dat opgelost.... :) Je bent dan wel je Freecom logo kwijt en krijgt er een Mediagate logo voor terug....ow wat erg 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Caveman op 05-01-2006 23:36 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165351

Ik ben sinds een maand ook in het bezit van de Freecom Network media player 3,5", met natuurlijk de nieuwste firmware 1.4.3. en een schijf van 40gb

Ik heb een simpel mailtje gestuurd naar de support afdeling van ximeta met de vraag of ze het device id en write key konden opsturen. Binnen 5 minuten had ik bericht terug met het device ID en write key. En de opmerking please keep it in a safe place. Gratis dus!

Het werkt echt perfect, geen gezeur meer met het USB kabeltje.

Een mooie uitbreiding zou ik internet radio vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34
Anoniem: 165351 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:03:
Ik heb een simpel mailtje gestuurd naar de support afdeling van ximeta met de vraag of ze het device id en write key konden opsturen. Binnen 5 minuten had ik bericht terug met het device ID en write key. En de opmerking please keep it in a safe place. Gratis dus!
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er in je mailtje stond, en wat de eerste 6 characters van je MAC adres zijn. Ik had ook een mailtje gestuurd, maar aan de hand van het MAC adres zagen ze dat het een mediagate 35 was...

Mijnes begint met 00:02:a8, en als je dat nakijkt op http://www.curreedy.com/stu/nic/ zie je dat deze van Air Link Technology is (het bedrijf wat de mediagate 35 maakt).

Een Ximeta MAC adres zal met 00:0b:d0 beginnen...
Overigens begint freecom met 00:01:db, dus zou het eerste gedeelte van het MAC adres in de firmware staan? Dan zou je dus met een gemodificeerde firmware kunnen simuleren dat de network kit van Ximeta komt, en zo in aanmerking kunnen komen voor een device ID en write Key...

edit:
Na openen van het apparaatje, gezien dat er altijd al een "Air Link Technology"-MAC adres in heeft gezeten. Vanaf de netwerkaansluiting terug gaan kijken, welke chip het MAC adres in zich heeft. Een TM1701 zorgt alleen voor signaal-omzetting (soort Max232 voor RS232), hierna komt een Davicom DM9000, en deze verzorgt alle netwerk-communicatie. Het MAC-adres zit in een EEPROM, welke waarschijnlijk de Altera MAX3000A (EPM3032A) is. Dit is een flash-device die tot 100x opnieuw geprogrammeerd kan worden. Ook in-circuit! Mijn vermoeden is dat dit met een Bitblaster gedaan zou kunnen worden, omdat er een aansluiting voor een 10p header zit vlakbij die chip. Deze header lijkt later losgesoldeerd te zijn (omdat er een gaatje nog dicht zit met soldeer, en de anderen niet), en er is een gele sticker overheen geplakt.

Mijn eerdere vermoedens dat het MAC-adres in de firmware aangepast zou kunnen worden lijken me nu heel onwaarschijnlijk.

Als er iemand is die ervaring heeft met JTAG programmeren, dan komen we misschien een stuk verder. Ook lijkt het me leuk om in een later stadium zelf een opstart-scherm voor het apparaat te kunnen maken (welke vanzelfsprekend WEL in de firmware zit)...

[ Voor 36% gewijzigd door Banzi op 10-01-2006 15:17 ]

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

QPEL (quarter pixels) en GMC (global motion compensation) zijn optimalisaties in het mpeg4 formaat die door xvid encoders (en dus door xvid directshow filters / codecs ook) ook ondersteund worden. 't Wordt steeds meer gebruikt, merk ik, net als AAC en H.264 (mpeg4) in MKV containers... allemaal dingen die er op wijzen dat de firmware door mediagate wel eens een grote beurt mag krijgen, imo... Ze zouden eigenlijk de firmware zo aan moeten passen dat je codecs gewoon als plugin in kan laden op de mediagate zelf...

Je kunt 't overigens wel transcoderen, maar dan gaat de kwaliteit met enorme sprongen achteruit in de meeste gevallen, jammer genoeg.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16115

De Koreaanse versie van firmware 1.4.4 is uit. Engelse versie volgt binnenkort. Inhoudelijk weinig nieuws, alleen wat bugfixes. Firmware welke playlists aankan, zou ook in aantocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 18:32
Nieuwste 1.4.4 firmware hier: http://mediagate.csppl.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134341

is er ook een change log te vinden die bij deze versie hoort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10loser10
  • Laatst online: 18-06 07:00
Ik heb er vandaag dus een gekocht van freecom, met een HDD van 250gb.
Verder heb ik hem al ge-update met de laatste firmware 1.4.4 (dus niet die van Freecom)

Ben er verder erg tevreden over alleen als je hem als hdd gebruikt en je wilt een filmpje gaan kijken op je tv, dat omschakelen vindt ik maar raar.

Ik schakel hem uit met hardware veilig verwijderen, maar als hij daar klaar mee is kan ik hem niet uitzetten met de knop, als ik de usb kabel eruit trek sprint hij wel uit.Maar of dit nou de manier is?

En kan je hem niet gebruiken op de TV als de USB kabel er in zit? (zodra ik die erin doe springt hij vanzelf aan en ziet windows hem als HDD)

Owja en het knippernde lampje als je hem als HDD gebruikt, kan je dat uit zetten?
Dus niet als je hem op de tv gebruikt want daar kan je hem uit zetten.
Hoe werkt dat bij jullie?

[ Voor 11% gewijzigd door 10loser10 op 07-03-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t013463
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-06 09:16
Er is een nieuwe firmware uit op de de Mediagate site + ook de NDAS software.
Betekent dit dat je geen key meer nodig hebt? (heb nnog geen kans gehad om het te testen....)

Zie de link:
http://www.mediagate.co.kr/english/atboard.php?param=e_sw

Let op dat de firmware van 20-03-2006 versie 1.4.4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

wdebitewari schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:38:
Er is een nieuwe firmware uit op de de Mediagate site + ook de NDAS software.
Betekent dit dat je geen key meer nodig hebt? (heb nnog geen kans gehad om het te testen....)

Zie de link:
http://www.mediagate.co.kr/english/atboard.php?param=e_sw

Let op dat de firmware van 20-03-2006 versie 1.4.4 is.
Jawel, je hebt nog steeds een key nodig, het is nl. exact dezelfde software als voor andere NDAS devices als bv. ximeta....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Freecom. Ze mailen me vandaag de nieuwe firmware voor de mediaplayer.

Hiermee is de schijf te benaderen d.m.v een UTP-kabel.

Wat er verder is aangepast is mij niet bekend. Als ik m heb kan deze op verzoek door gemaild worden.

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 14:47
SubSoNick schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:27:
Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Freecom. Ze mailen me vandaag de nieuwe firmware voor de mediaplayer.

Wat er verder is aangepast is mij niet bekend. Als ik m heb kan deze op verzoek door gemaild worden.
Als je hem hebt hoor ik het graag van je
Alvast bedankt, zou erg fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electroman_4you
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04-2021
hallo,
ik heb gewoon mijn serie nummer en mac adres (verkregen via de firmware van de MG35 V1.4.4)
naar de support afdeling van freecom gestuurd en heb enkele dagen later mijn Device Id en Write key gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

SubSoNick schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:27:

Ik ben ook wel benieuwd waar freecom mee op de proppen komt, want dat zou dan voor het eerst zijn dat ze een firmware update hebben, en waarom ze die dan mailen is me een raadsel, ze kunnen hem beter op de website zetten..... Ik verwacht gewoon dat ze de mediagate firmware opsturen, maar laat het ff weten.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSoNick
Ik heb zojuist de file: MP35-1.4.3.zip ontvangen van Freecom.

Hierin zit een bestand met de naam MG35_1.4.3.upgrade. Lijkt dus of ze inderdaad de
Media Gate firmware hebben gemaild. Ik mag een reply sturen op de mail met mijn MAC
adres, om zo alles te activeren. Kost me in ieder geval niks.

Voor de geintereseerden heb ik een changelog:

ChangeLog for Mediaplayer 2.5” & 3.5” Drive-In Kit

1. The file list is listed according to the file name order
2. Minimized the screen crack when it’s playing HD file.
3. At [Play List] menu, it can select all contents if you press [1] button on the remote control.
4. At [Play List], the file is listed randomly if you press [3] button and then press [Play] button, then the random play can be done.
5. Improved FF/REW function.
6. Minimized the hang-on of 25fps file play.
7. At picture slide show, you can change show time with pressing [1~9] number on the remote.
1~9 number button on the remote control : change show time
0 number button on the remote control : show or don’t show the file name.
8. Delete mosaic effect at Picture Slide show
9. Deleted mosaic effect at Picture Slide show
10. Supports almost all of VOB files.
11. Fixed the problem that did not show Time-Information at VOB file.
12. Support Continuous-Play at MPEG-1/2 and improved FF/REW functions.
13. Improved WMA file play.
14. Fixed MP3 files that encoded 22kHz.
15. Fixed Stop => Play function at ISO file.
16. Can select one of AC3 Audio files with using [Audio] button on the remote control when play VOB file.
17. Support PCM Audio when play VOB file.
18. Support DTS Audio Passthrough when play VOB file.
19. Support NAS function

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

SubSoNick schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:34:
Ik heb zojuist de file: MP35-1.4.3.zip ontvangen van Freecom.
Hierin zit een bestand met de naam MG35_1.4.3.upgrade. Lijkt dus of ze inderdaad de
Media Gate firmware hebben gemaild. Ik mag een reply sturen op de mail met mijn MAC
adres, om zo alles te activeren. Kost me in ieder geval niks.
Das mooi, dat het je nix kost....een 1/2 jaar geleden wilde freecom er nog nix van weten, en heb hem dus gekocht bij ewaggle :(.

Er is trouwens ook al een 1.4.4 update van de firmware (link staat hier ook ergens in het topic), die heb ik er ook opzitten werkt opzicht goed, maar de overdrachtsnelheid over het netwerk is nog niet echt verbeterd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
SubSoNick schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:02:
Ik helemaal blij dat ik niks extra hoefde te betalen, en dat ik de codes dus van freecom zou krijgen.

Stuur ik een mail met hierin mijn MAC adres zeggen ze dat het niet klopt. Ik weet 100% zeker
dat het MAC klopt. Ik kan zien in mijn router wel IP hij gekregen heeft, en wat het bijbehorende MAC is. Ik nogmaals gemaild dat het MOET kloppen. Nu zijn ze al een week aan het uitzoeken waar het aan kan liggen. Wederom perfecte service hoor NIET DUS.

Net als de bereikbaarheid via e-mail 3x niks!
je moet firmware >= 1.4.3 installeren en dan kan je in het setup menu je effetieve mac adress zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSoNick
Firmware update gedaan, en het MAC wat je dan in je setup te zien krijgt is exact
hetzelfde als het MAC dat mijn router aangeeft. Iets wat mij ook zeer logisch lijkt.

Van een verschil tussen MAC en effectief MAC heb ik nog nooit gehoord.

2 foto's gemaakt vh setup menu, en deze gemaild naar Freecom. Ben benieuwd
hoeveel weken het weer gaat duren voor ik antwoord heb.

Freecom is echt om te :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06 22:31
sinds gister (of wellich nog eerder) beschikbaar op de website by freecom, hun 1.4.3 firmware versie met hierin een documentje waarin netjes beschreven staat hoe je aan de NDAS codes moet komen via hun... nice to have :)

URL: http://freecom.com/firmwa...=12500&Manufactures=12500

NETWORK MEDIA PLAYER-35 FIRMWARE UPDATE V 1.4.3 00007805.zip
Includes firmware history/improvements

[ Voor 5% gewijzigd door LLaTeM op 28-04-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
LLaTeM schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:17:
sinds gister (of wellich nog eerder) beschikbaar op de website by freecom, hun 1.4.3 firmware versie met hierin een documentje waarin netjes beschreven staat hoe je aan de NDAS codes moet komen via hun... nice to have :)

URL: http://freecom.com/firmwa...=12500&Manufactures=12500

NETWORK MEDIA PLAYER-35 FIRMWARE UPDATE V 1.4.3 00007805.zip
Includes firmware history/improvements
Bedankt voor deze info, heb ik een ander emailadres om de NAS codes aan te vragen. Bij de NL support al 2 keer een formulier ingevuld met een verzoek voor de codes met nul reactie van de kant van Freecom...

Update: Binnen 24 uur de codes via supportde@freecom.com, van freecom nl support nog steeds geen response. Enfin, NDAS werkt als een trein nu, zeer tevreden.

[ Voor 11% gewijzigd door troftnom op 02-05-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Air-Berlin schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:48:
werkt deze freecom ook als je hem met utp netwerk kabel verbind aan een linksys wireless router/switch met de ndas software ? Dus dat ik vanaf een pc die draadloos op het access point zit bv met norton ghost een image erop dump ?

Is de ndas driver software stabiel te noemen of krijg je een hoop rotzooi erbij ?

Gaat die NDAS software "over" de netwerksoftware heen en "merkt" ie dat ie wireless gaat ?
hij gaat gewoon over je netwerk heen, dus in principe kan het gewoon over het wireless gedeelte. De software is erg basic (van mij hadden er wel wat meer instellingen ingemogen) en de snelheid is belabbert te noemen (je krijgt nl. een apart protocol erbij, het LPX-protocol), maar het is wel stabiel. het is meer een soort tunnel die je creeert met je ndas device, je moet ook op ieder pc de ndas software installen, als je gebruik wilt maken van je ndas device op die pc. En het vertraagt ook nog eens het netwerk verkeer op de pc waar je naar het device aan het kopieren bent...

Ik vind die mediaspeler een geweldig ding, maar dat NDAS gebeuren is zo traag als dikke stront in een trechter. Ik hoop dat daar wel wat verbetering in komt met firmware of software updates.

even een update over mijn eigen post, ik kwam met kopieren naar de mediaspeler soms niet boven de 100kb/s uit en zakte soms zelfs wel naar de 10 a 20 Kb/s, bij het begin van de kopieer acktie sprong die op 3Mb/s maar daarna duikelde die naar beneden... Na wat experimenteer werk, kwam ik erachter dat ik een rotte UTP kabel had :( . Kabel vervangen, de snelheid vind ik nog steeds niet geweldig maar nu valt ermee te leven zit tussen de 2 a 3 Mb/s in.

[ Voor 16% gewijzigd door Caveman op 13-05-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:26

Jrz

––––––––––––

Nou, mijne is eindelijk binnen...

Wat me opviel, is dat je de hdd niet vast kan schroeven (of kijk ik ergens over heen??)

Via usb gaan transfers wel ok, maar via ndas (mailtje naar duitse freecom, zoals in de 1.4.3 firmware release notes stond) gaat het eigenlijk wel te langzaam jammer genoeg. (ik ben nu ongeveer 80gb aan het overpompen namelijk...)

Ik vind de afstandsbediening / het menu maar een beetje vreemd. Ik weet niet altijd hoe ik weer terug moet.

Sommige films hebben audio sync problemen helaas.. Maar ik weet niet zeker of dat door de firmware komt. Zoiets had ik namelijk ergens gelezen.

Foto's kijken is leuk, maar als je een 5mpx camera hebt, dan is het niet al te snel..

Het ziet er een beetje negatief uit, maar ik ben wel tevreden over het apparaat. Hij doet wat hij moet doen, er zijn alleen een paar verbeter puntjes.

Ik zag trouwens dat firmware 1.4.5 en 1.4.6 uit zijn van de mediagate, maar dat is geen freecom.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Jrz schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:30:
Nou, mijne is eindelijk binnen...

Wat me opviel, is dat je de hdd niet vast kan schroeven (of kijk ik ergens over heen??)
klopt, als het goed is klemt ie wel beetje.
Via usb gaan transfers wel ok, maar via ndas (mailtje naar duitse freecom, zoals in de 1.4.3 firmware release notes stond) gaat het eigenlijk wel te langzaam jammer genoeg. (ik ben nu ongeveer 80gb aan het overpompen namelijk...)
Mja, laat je pc dan maar een nachtje aanstaan. Ik gebruik voor veel data gewoon de usb en voor af en toe een filmpje het netwerk.
Ik vind de afstandsbediening / het menu maar een beetje vreemd. Ik weet niet altijd hoe ik weer terug moet.
helemaal naar boven, en dan op menu drukken
Sommige films hebben audio sync problemen helaas.. Maar ik weet niet zeker of dat door de firmware komt. Zoiets had ik namelijk ergens gelezen.
Heb ik persoonlijk geen last van, maar je moet het eens vergelijken op je pc.
Foto's kijken is leuk, maar als je een 5mpx camera hebt, dan is het niet al te snel..
.....
Het ziet er een beetje negatief uit, maar ik ben wel tevreden over het apparaat. Hij doet wat hij moet doen, er zijn alleen een paar verbeter puntjes.
Ik zag trouwens dat firmware 1.4.5 en 1.4.6 uit zijn van de mediagate, maar dat is geen freecom.
Ik heb zelf de mediagate firmware (1.4.4) erop staan, werkt ook prima....ben je gelijk van het freecom logo af, :) maare waar ben jij 1.4.5 en/of 1.4.6 tegen gekomen dan ? Ik kan ze niet vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Caveman op 01-06-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Cavie schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:36:
[...]

klopt, als het goed is klemt ie wel beetje.
Maar er zaten wel 4 schroefjes bij :D
Ik heb zelf de mediagate firmware (1.4.4) erop staan, werkt ook prima....ben je gelijk van het freecom logo af, :) maare waar ben jij 1.4.5 en/of 1.4.6 tegen gekomen dan ? Ik kan ze niet vinden...
[/quote]
Verkeerd gekeken... is voor de MG-25

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178260

Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Ik heb een freecom network media player 3,5". Ik probeer de firmware te upgraden om zodoende NAS-drive functionaliteit te krijgen.Ik heb de nieuwe firmware gedownload envia USB naar de HDD gekopieerd in de map firmware.Als ikdeze file probeer te runnen krijg ik de melding dat de firmware niet geupdate kan worden.Zoals verwacht heb ik niet veel aan de helpdesk van freecom.Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet doen. (misschien netwerk kabel niet aansluiten/taal wijzigen of iet anders). Alle hulp is welkom.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 178260 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:29:
Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Ik heb een freecom network media player 3,5". Ik probeer de firmware te upgraden om zodoende NAS-drive functionaliteit te krijgen.Ik heb de nieuwe firmware gedownload envia USB naar de HDD gekopieerd in de map firmware.Als ikdeze file probeer te runnen krijg ik de melding dat de firmware niet geupdate kan worden.Zoals verwacht heb ik niet veel aan de helpdesk van freecom.Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet doen. (misschien netwerk kabel niet aansluiten/taal wijzigen of iet anders). Alle hulp is welkom.....
Hoe run je de firmware ? In de handleiding staat dat je hem als movie moet draaien, dus via het menu naar movie en dan net als een film de firmware opstarten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Heb er sinds gisteren ook eentje, maar heb wat problemen met het afspelen vanaf een gedeelde windows map.

In sommige mappen laat hij helemaal geen bestanden zien (terwijl ze er natuurlijk wel staan). In een andere map, wil hij dan een .AVI file niet afspelen (fout met niet ondersteund audio/video codec ofzoiets). Als ik diezelfde .AVI naar de interne HDD kopieer speelt hij hem gewoon wel af :/
Bij .MPG files blijft hij eindeloos laden (staat dan boven in beeld). Zowel vanaf share als interne schijf.
Ik heb zowel 1.4.3, als 1.4.4 firmware geprobeerd. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

wizl schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:41:
Heb er sinds gisteren ook eentje, maar heb wat problemen met het afspelen vanaf een gedeelde windows map.

In sommige mappen laat hij helemaal geen bestanden zien (terwijl ze er natuurlijk wel staan). In een andere map, wil hij dan een .AVI file niet afspelen (fout met niet ondersteund audio/video codec ofzoiets). Als ik diezelfde .AVI naar de interne HDD kopieer speelt hij hem gewoon wel af :/
Welk OS heb je ? Als je XP hebt kijk dan even bij welke users er rechten hebben op de gedeelde mappen, voor de mediaplayer moet je guest account aanstaan en rechten hebben op de gedeelde map. Het is dus wijs om een aparte map aan te maken waar bv. "everyone" lees rechten heeft.
Bij .MPG files blijft hij eindeloos laden (staat dan boven in beeld). Zowel vanaf share als interne schijf.
Ik heb zowel 1.4.3, als 1.4.4 firmware geprobeerd. Herkent iemand dit?
Dit herken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71266

Op het AVS forum is iemand bezig met het reverse-engineren van de mediagate firmware om bv de user-interface images aan te passen en/of FTP support in te gaan bouwen.

Allemaal nog in een HEEL erg pril stadium dus alle support is welkom:
http://www.avsforum.com/a...hp?t=576107&page=30&pp=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
Anoniem: 71266 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:22:
Op het AVS forum is iemand bezig met het reverse-engineren van de mediagate firmware om bv de user-interface images aan te passen en/of FTP support in te gaan bouwen.

Allemaal nog in een HEEL erg pril stadium dus alle support is welkom:
http://www.avsforum.com/a...hp?t=576107&page=30&pp=30
in ieder geval geen normale mannen, ze zijn er blijkbaar al in geslaagd om een eigen versie op de Mediaplayer te krijgen.
Er zou binnenkort een versie 1.4.5 van de firmware uitkomen, eens benieuwd wat er gewijzigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182448

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar Freecom en de volgende morgen al bericht terug met de software link en de codes om de NDAS te activeren.

Ik kan alleen geen verbinding krijgen met de freecom network MP. Mijn Freecom hangt draadloos in mijn netwerk middels een Linksys WET54G.

In de setup van de Freecom staat NDAS op ja.
Ik kan met de Freecom wel de gedeelde map op mijn computer benaderen, maar de 160gb harddisk in de Freecom wil ik ook graag vanaf mijn computer benaderen.

De Linksys WET54G heeft het MAC Adres van de Freecom overgenomen. Dit lijkt mij juist.
Mijn AP is een WRT54G met de laatse firmware

Ik weet het niet meer.

Iemand een oplossing ??

Mijn dank is groot.. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
ze zijn nog vollop aan het ontwikkelen, als je geen die hard firmware guru bent zou ik nog even de kat uit de boom kijken. De huidge firmware hack zijn te vinden in yahoo groups
http://groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods/
en hier vind je ook heel veel info
http://www.avsforum.com/a...hp?t=576107&page=38&pp=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Anoniem: 186493 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:56:
Ik heb sinds nu een maand Freecom network mediaplayer-35 drive-in kit gekocht.
Maar avi bestanden herkend die niet en kan niet worden afgespeeld. Misschien moet ik die upgraten maar hoe moet ik dit doen?
groeten Ritchie
Even goed denken hoor, zit op dit moment in silicon valley en ik weet niet mee AAAAAH mn geheugen werkt weer :)

Je moet een filetje downloaden bij freecom, en op je hdd zetten.
Daarna moet je hem afspelen, en zal hij je firmware upgraden.

Volgens mij is dit de link: http://www.freecom.com/ecNewsitem.asp?ID=4017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Let op! De link is firmware voor de Mediaplayer 3. Je moet die voor Mediaplayer 35 hebben http://www.freecom.com/fi...=12500&Manufactures=12500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Nou, ik heb hem weer terug (2 maanden onderweg geweest). Ik heb inmiddels ook de NewGui-3-144-eng.upgrade van http://groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods er op staan. De graphics (GUI) zijn echt zoveel beter!!! Wat alleen nog niet lukt is .avi, en .mpg bestanden vanaf het netwerk afspelen. De .avi bestanden zijn divX 5.0. Lukt jullie dit wel? Ik krijg een melding dat het audio/video formaat niet wordt ondersteund, terwijl ik de bestanden als ik ze vanaf de interne hdd speel wel kan spelen :?

In deze firmware zit blijkbaar ook FTP support, ik moet nog even testen of ik daarmee ook bestanden op de interne hdd kan zetten. Dat moet dan sowieso sneller gaan dan met dat NDAS lijkt me

[edit] getest, maar ik kan niet schrijven omdat ik mijn schijf als NTFS heb geformatteerd :| Met een FAT32 schijf zou dat wel moeten gaan, maar dan kun je weer geen 4Gb ISO-images opslaan.

[ Voor 12% gewijzigd door wizl op 29-08-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

wizl schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:40:
Nou, ik heb hem weer terug (2 maanden onderweg geweest). Ik heb inmiddels ook de NewGui-3-144-eng.upgrade van http://groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods er op staan. De graphics (GUI) zijn echt zoveel beter!!! Wat alleen nog niet lukt is .avi, en .mpg bestanden vanaf het netwerk afspelen. De .avi bestanden zijn divX 5.0. Lukt jullie dit wel? Ik krijg een melding dat het audio/video formaat niet wordt ondersteund, terwijl ik de bestanden als ik ze vanaf de interne hdd speel wel kan spelen :?

In deze firmware zit blijkbaar ook FTP support, ik moet nog even testen of ik daarmee ook bestanden op de interne hdd kan zetten. Dat moet dan sowieso sneller gaan dan met dat NDAS lijkt me

[edit] getest, maar ik kan niet schrijven omdat ik mijn schijf als NTFS heb geformatteerd :| Met een FAT32 schijf zou dat wel moeten gaan, maar dan kun je weer geen 4Gb ISO-images opslaan.
iirc kan je met een recente linux kernel wel schrijven naar ntfs. Stond zoiets op osnews een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wizl schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:40:
Ik heb inmiddels ook de NewGui-3-144-eng.upgrade van http://groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods er op staan. De graphics (GUI) zijn echt zoveel beter!!!
Ik heb de laatste fw NewGui-3a-hunt-144-eng.upgrade er op.Deze firmware ziet er inderdaad veel mooier uit, maar de knoppen zijn grafisch heel slecht bij mij. Hebben anderen dat ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 16115 op 01-09-2006 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06 22:31
Frixel schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:00:
Is het nog steeds zo, zoals in het begin van deze post staat dat je een key moet kopen om via het netwerk bestanden naar je MP te willen kopiren??
Als je Freecom versie koopt dan kan je gewoon de key (gratis) aanvragen bij Freecom support, je moet wel even bij Freecom de 1.4.3 firmware downloaden, hierin staat ook vermeldt hoe je die key kan aanvragen... suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Anoniem: 16115 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 08:40:
[...]

Ik heb de laatste fw NewGui-3a-hunt-144-eng.upgrade er op.Deze firmware ziet er inderdaad veel mooier uit, maar de knoppen zijn grafisch heel slecht bij mij. Hebben anderen dat ook?
Nee, maar de firmware die je er nu op hebt staan (hunt) is volgens mij bedoeld voor de developers, er zitten wat meer tools in busybox zodat ze makkelijker aanpassingen/onderzoek kunnen doen aan o.a. het pallette (de kleuren dus). Ik draai die versie zonder -hunt- in de filename, en die doet het bij mij prima :)

(En ik kan inmiddels dus ook mijn divx etc. afspelen van het netwerk. Raar verhaal, ik heb mijn interne hdd eruit gehaald, daarna werkte het, hdd er weer in (verder echt helemaal nix veranderd!!) en nog steeds draaien 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wizl: Je had gelijk. Ik had de verkeerde versie. Nu de gewone 3.0beta erop en de GUI ziet er heel mooi uit. Laten we hopen dat deze club van mods in de toekomst de firmware ook echt kunnen bijwerken. Ze doen in elk geval prima werk. Het gaat mijn pet ver te boven.Ik zou bv graag zien dat de player kan omgaan met MP3 playlists, die ik op mijn PC heb samengesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 16115 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 08:25:
@wizl: Je had gelijk. Ik had de verkeerde versie. Nu de gewone 3.0beta erop en de GUI ziet er heel mooi uit. Laten we hopen dat deze club van mods in de toekomst de firmware ook echt kunnen bijwerken. Ze doen in elk geval prima werk. Het gaat mijn pet ver te boven.Ik zou bv graag zien dat de player kan omgaan met MP3 playlists, die ik op mijn PC heb samengesteld.
Kunnen jullie misschien eens iets van een screenshot laten zien, ik ben wel erg benieuwd naar deze gemodde firmware...ik heb hem liggen maar durf hem niet te installen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151109

Frixel schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:06:
[...]

[...]

PERFECT O+ , dat is precies mijn bedoeling om de films vanaf mijn NAS te kunnen bekijken.
Alleen jammer dat een filmpie (DVD) van 4GB kopieren van de PC naar de NAS plm 75min duurt.
(1MB/sec) zie ik met DUmeter gaan... Is dat normaal?
Ja, helaas is dat normaal. De download en upload van NAS naar PC en andersom is niet snel. Je mag blij zijn als het de 3 MBit per seconden haalt....Helaas is de NDAS voor de Freecom met harde schijf nog langzamer. Deze begint redelijk maar naarmate de upload van PC naar de Freecom upload gaat het steeds langzamer... :O en dat is nou jammer, want ik heb geen zin om iedere keer de MediaPlayer te verslepen naar de PC en dan de upload te doen via USB.
Misschien dat een firmware upgrade iets kan veranderen of een nieuwere versie van NDAS

MAAAAR je kan films kijken vanaf de NAS zonder vertraging. DVD of DIVX maakt niets uit :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 151109 op 04-09-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Anoniem: 151109 schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:30:
[...]

Ja, helaas is dat normaal. De download en upload van NAS naar PC en andersom is niet snel. Je mag blij zijn als het de 3 MBit per seconden haalt....Helaas is de NDAS voor de Freecom met harde schijf nog langzamer. Deze begint redelijk maar naarmate de upload van PC naar de Freecom upload gaat het steeds langzamer... :O en dat is nou jammer, want ik heb geen zin om iedere keer de MediaPlayer te verslepen naar de PC en dan de upload te doen via USB.
Misschien dat een firmware upgrade iets kan veranderen of een nieuwere versie van NDAS

MAAAAR je kan films kijken vanaf de NAS zonder vertraging. DVD of DIVX maakt niets uit :*)
Mag ik dan nog één vraagje stellen:

Ik haal met bijv. 1GB overzetten van PC naar Nas gem. 7 mbps??//1000 kB/sec.
-- Ik heb dat gemeten met DUmeter--
Is dat de snelheid die jij ook bedoeld en dus normaal/langzaam is? O-) O-)
Is dat nog te versnellen met andere netwerkkaarten? ik heb nu de standaard 10/100

[ Voor 5% gewijzigd door Frixel op 05-09-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

NDAS is nu eenmaal traag...helaas (ik haal ook maar ongeveer 1 MB/s) Maar is misschien hoop aan de horizon, verder terug staat in het topic dat er mensen bezig zijn met een alternative firmware. (is echt aan te bevelen, :) ziet er goed uit) Daar zit een ftp-server in, op het ogenblik is die alleen read-only, maar met kopieren vanaf de media speler haal ik daar ongeveer 4 a 5 MB/s mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134341

ik heb de tips geprobeerd van de helpdesk maar de freecom is "gewoon" defect !!
ik moet hem nu opsturen maar .......

ik heb mediagate firmware erin en als ze die sucses vol kunnen uitlezen dan gaan ze hem NIET
repareren en of vervangen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
Anoniem: 134341 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:00:
ik heb de tips geprobeerd van de helpdesk maar de freecom is "gewoon" defect !!
ik moet hem nu opsturen maar .......

ik heb mediagate firmware erin en als ze die sucses vol kunnen uitlezen dan gaan ze hem NIET
repareren en of vervangen !!!
Hebt ge al eens gelezen in de wiki pages of het avs forum over debricking....

Anoniem: 189419

Beste mensen,

wie kan mij helpen, heb mijn media network player een firmware upgrade gegeven naar 1.4.4c maar nu doet hij niets meer, hoe en op welke manier kan ik weer terug naar een eerdere versie .
hij gaat ff aan en dan weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nog steeds heel tevreden met de NewGui v3 firmware. Klein minpuntje is dat ondertitels van srt files nu ook blauw zijn. Anderen daar ook "last" van of is daar al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Styno schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:31:
Iemand bij Tom's Hardware heeft de tijd gevonden om de Mediagate MG-350HD te reviewen.

De conclusie is behoorlijk somber:

[...]
Het gaat hier om de wireless player, en ik kan me er iets bij voorstellen dat dat traag zou gaan, het NDAS gedeelte van de bedraade versie is al verschrikkelijk traag..... Maar ik draai de custom firmware hier en die werkt tot mijn genoegen uitstekend. Ik wacht alleen nog op totdat de makers daarvan het telnet en FTP gedeelte van Read-Only afhalen, dan is het helemaal perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Nopes.. Tenzij je de firmware upgrade zodat het een samba server wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op www.airlinktek.com is firmware 1.4.6 te downloaden. Setup-menu heeft nu een screensaver-functie en ook kan de player nu redelijk met m3u playlists omgaan, die je eventueel op je PC hebt samengesteld. Het is nog erg spartaans. De playlists moeten in de root staan en alle verwijzingen naar schijven of partities moeten zijn verwijderd. Het werkt wel, we gaan de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:10
Anoniem: 196092 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:48:
hallo
heb ook een freecom mediaplayer 35 vind hem heel goed.
ik heb alleen het volgende probleem
heb er een 20 gb hd in
maar via ndas ziet hij een 1.9 gb wat is er mis :'(
Volgens mij heb ik 't zelfde... Een 30 GB schijf ziet NDAS als 1,9 GB - en formatteert deze ook zo. Het schrijven van mp3 over het netwerk werkt overigens prima naar deze 1.9 GB partitie. Zou een firmware upgrade helpen (draai nu 1.4.5 volgens mij)??

Verder is het trouwens een geweldig ding! Films spelen ook prima - en als NDAS werkt scheelt dat een boel gesleep met DVD-RW's (pc staat boven, MP beneden :-)

Henk-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197759

Heb sinds enkele maanden een Freecom Mediaplayer 35. Gebruik hem voornamelijk om films af te spelen. Bij het afspelen van de films op mijn computer, geen probleem. Bij het afspelen van dezelfde films op mijn TV loopt bij verschillende films het beeld niet vloeiend maar met kleine schokje. Ik heb zopas de laatste firmware geïnstalleerd maar het probleem blijft.
Weet iemand raad ??? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198584

caveman: TOP!! het werkt, ik was vergeten dat je in server03 2x de guest moet toevoegen
1x rechten op de share
1x bij security.
als je een van twee vergeet, dan werkt het dus niet!

ps bij mijn media player zit onderop (als hij in de standaard staat) een sticker met de key-gegevens om hem als NDAS te gebruiken. Ook dit werkt perfect.

Wat zijn nu de algemene ervaringen met het flashen van de software? Is het al te doen voor mensen die niet SUPER Firmware expert zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 198584 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:41:
Wat zijn nu de algemene ervaringen met het flashen van de software? Is het al te doen voor mensen die niet SUPER Firmware expert zijn?
Is echt een eitje... firmware copieren naar de MP en vanaf de mediaplayer dat bestand opstarten alsof het een film is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199529

Hallo mensen,

Ik heb sinds deze week ook dit apparaatje in mijn bezit maar heb een probleem met het afspelen van de ondertiteling bij een iso bestand. Het beeld is perfect maar de ondertiteling trilt. Bij het afspelen van een divx met ondertiteling heb ik hier geen last van. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Daarnaast heb ik nog een vraag over de software en firmware van dit apparaat. Is er een betere dan van freecom zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 199529 schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:13:
Daarnaast heb ik nog een vraag over de software en firmware van dit apparaat. Is er een betere dan van freecom zelf?
Misschien even het topic doorlezen, staat wel het een en ander in over meer up to date firmwares van oa airlinktek of mediagate. De topicstarter heeft ook een link geplaatst naar een yahoo groep met firmware mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 13:23

Froggy

...

Na alle positieve verhalen in dit topic gelezen te hebben heb ik mezelf ook maar een Sinterklaas cadeautje gegeven.
De firmware is inmiddels geupgrade naar 1.4.6 en de NDAS software heb ik ook werkend gekregen. Probleem is alleen dat ik maar op één van mijn PC's (Windows 2003 SP1) kan komen vanaf de MediaPlayer. In networkmodus zie ik al mijn pc's staan. Ik heb een Windows 2003 SP1 server, Dekstop met WinXP Prof. SP2 NL en een laptop WinXP Prof SP2 Eng.
Ik heb op alle pc's de firewall uitgeschakeld, guest/gast accounts ge-enabled, wachtwoord gereset en zowel share als file permission voor het guest account toegekend op een map op de bewuste pc's. Maar zoals gezegd: alleen op de Win2K3 server werkt het. Alle pc's zitten in dezelfde IP-range (wordt door de server via DHCP uitgedeeld). Word er een beetje kriegel van na alles 3 keer te hebben gecontroleerd.

Iemand nog suggesties of tips?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Froggy schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:51:
Na alle ...........
Iemand nog suggesties of tips?
Er is een firmware mod die ftp mogelijk maakt op de MP, dan kun je vanaf iedere plek je MP benaderen zonder dat hinderlijke en vreselijk trage NDAS.

http://tech.groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods/

Je moet wel even lid worden van die group en goed de mailtje doorlezen want het kan oa. alleen maar als je HD in de MP op fat32 geformateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184673

Ik ben Windows Vista wat aan het testen best wel leuk , maar niet voor de mediaplayer.
Zoals altijd een harde schijf op mijn pc gedeeld zodat ik via de Mediaplayer mijn schijf op de pc kan benaderen.

Alles gaat prima tot ik een film wil afspelen, na 2 of 3 seconden stopt de film rare blokjes in beeld en dat was het, kan wel terug naar het menu.
Met Windows XP geen problemen.

Heb de laatste nieuwe firmware op de media player de 1.46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 13:23

Froggy

...

Caveman schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:35:
[...]

Er is een firmware mod die ftp mogelijk maakt op de MP, dan kun je vanaf iedere plek je MP benaderen zonder dat hinderlijke en vreselijk trage NDAS.

http://tech.groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods/

Je moet wel even lid worden van die group en goed de mailtje doorlezen want het kan oa. alleen maar als je HD in de MP op fat32 geformateerd is.
Bedankt voor de tip! Zal het eens proberen als ik iets meer tijd heb (de afgelopen 3 dagen nogal heel erg veel bezig geweest met een migratieproject). FTP is inderdaad een leuke optie. Maar mijn probleem is eigenlijk net andersom: vanaf de Mediaplayer kom ik niet veel verder dan één van mijn PC's.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201185

Sinds een tweetal weken heb ik mede naar aanleiding van de berichten in dit forum ook een MP-35 gekocht. Installatie via de USB met de PC verliep probleemloos. Schijf ff echt geformatteerd en de eerste zaken erop gezet. Gewoon aangesloten op de TV en nadat ik even heb moeten wennen aan de functies van de MP-35 speelde het apparaat probleemloos.
Ook het installeren van NDAS en het registreren leverde daarna geen moeite op. Ook via het netwerk heb ik verschillende films op het apparaat weten te zetten. Het blijkt echter dat de verbinding regelmatig wegvalt. Opnieuw connecten of resetten duurt een eeuwigheid maar levert ook niets op. (Het afspelen op de MP-35 van PC bestanden verloopt overigens steevast zonder problemen!) Het upgraden naar de 1.4.6 firmware van de freecom-site lijkt het alleen maar erger te hebben gemaakt.

Ik heb alle bladzijden van dit forumbericht gelezen maar ben niet iets vergelijkbaars tegengekomen. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 201185 op 17-12-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airspeed
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2022
HD input voor mediaplayer

Ik heb verscheidene vragen en antwoorden gezien op het forum die hierover gaan, maar dat helpt me helaas nog niet verder...

Mijn Freecom mediaplayer met Firmware versie 1.4.6 is enkele dagen in gebruik. Alleen via het netwerk (100Mb ethernet), geen HDD ingebouwd. De player speelt bestanden vanaf shared folders op de PC prima af in de beloofde formats, waaronder VOB, DIVX, DVIX, MPG2. (Overigens ook AVI, maar dat is uiteraard geen format maar een 'container'). Als echter de resolutie van de af te spelen video boven de standaard PAL komt van 720x576, wordt de video niet weergegeven. Soms met de mededeling "Format wordt ondersteund" (!?!?, waarschijnlijk een programmeerfoutje in de firmware en moet dus zijn : "niet ondersteund"), soms zonder nadere toelichting. In één geval wordt van een video (1280x720 XviD) alleen circa 10 seconden het geluid afgespeeld (AC3 5.1) en daarna stopt alles.

Als je de mediaspeler 'video multiplay' opgeeft loopt hij 'keurig' door de PC directory, slaat
alle HD videos over en begint de eerste SD video te spelen die hij tegenkomt... Maw: hij lust geen hd ?

Mijn player is verbonden met een (full) HDTV via de componentaansluiting en is ingesteld op 1080i (ook 720P geprobeerd)

Nu heb ik in de documentatie bij nadere lezing inderdaad niets kunnen terugvinden over de ondersteuning door de player van bepaalde INPUTresoluties. Alleen de formats worden gespecificeerd en de OUTPUTresoluties die het apparaat aankan. Maar ik meen te begrijpen uit reviews etc dat HD input wel mogelijk moet zijn.

Iemand een idee of suggestie? Bij voorbaat mijn dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firmware vraagje....

ik heb het een en ander gelezen op het aangegeven forum, genoemd eerder dit topic, maar ik snap er dus niets van.
Kan iemand, in normaal nederlands, uitleggen welke firmware ik moet downloaden om een FTP mogelijkheid in mijn MediaPlayer te krijgen? Dat zou super zijn.

Groet, Tony

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 198584 op 10-02-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

o, en zorgt die nieuwe firmware dan ook voor een hogere snelheid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 198584 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:38:
Firmware vraagje....

ik heb het een en ander gelezen op het aangegeven forum, genoemd eerder dit topic, maar ik snap er dus niets van.
Kan iemand, in normaal nederlands, uitleggen welke firmware ik moet downloaden om een FTP mogelijkheid in mijn MediaPlayer te krijgen? Dat zou super zijn.

Groet, Tony
Ik neem aan dat je al lid bent van die group ( http://groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods/ )... dan kun je in de files sectie de volgende bestanden downloaden: "Files > MG-35 Beta Firmware > Non-Developer Releases > MG35-1.4.4.4-pre4"
Daar staan 2 beta firmwares, zijn hetzelfde alleen met verschillende skins. Als je die installeerd op je MP dan heb je FTP toegang tot je MP. Je hoeft daar eigenlijk niet veel voor te doen, alleen moet je drive op fat32 geformateerd zijn anders kun je hem niet bereiken (hou er dan wel rekening mee dat je er geen grotere bestanden op kan zetten dan 4 gieg). Vanuit je favo ftp proggie kun je de MP bereiken door ftp://"ipnummer van je mp" oid in te toetsen.
De snelheid is niet geweldig tussen de 1 a 2 Mb/s. (er zit een edit knop bij je post, ;) )

Ik zou wel er even rekening mee houden dat het geen originele firmwares zijn en met flashen er altijd iets fout kan gaan en dus je MP kunt verknoeien.

[ Voor 9% gewijzigd door Caveman op 11-02-2007 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208554

ff een vraag:

Is het doormiddel van een firmware upgrade of hardware mod mogelijk om de Mediaplayer als HDD recorder te gebruiken? Dat zou namelijk echt super zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 208554 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:40:
ff een vraag:

Is het doormiddel van een firmware upgrade of hardware mod mogelijk om de Mediaplayer als HDD recorder te gebruiken? Dat zou namelijk echt super zijn
nee, er zit nl. geen "video in" op... Nu zou met een hardware mod misschien wel het 1 en ander mogelijk zijn, maar ik denk dat je dan beter een dvd recorder kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210026

Ik zag er nog geen meededeling over, maar Sweex mm130 is exact hetzelfde apparaat met een andere behuizing... Zelfde menu's, zelfde functionaliteit. Zit een EM8511LF Sigmadesign chip in. De mm130 die ik hier heb heeft firmware versie 1.4.4 en werkt in streaming snel (overige ervaring was een pinnacle showcenter en die was TRAAG). Enige wat ik merk is bij de weergave in 1080i dat het beeld wat 'smeert'. Iemand anders met dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04 11:53
update firmware is er!

http://www.airlinktek.com...nd=&uid=78&keyfield=&key=

test maar is of het nu wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184673

Laatste firmware erop gezet met vista ondersteuning maar ripped dvd's afspelen via net netwerk doet hij nog steeds niet.
Steeds weer na een paar seconden stopt het spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210414

Caveman schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:34:
[...]
Nee, hij kan alleen bij bestanden in gedeelde mappen met de toegangs rechten "everyone" (en dan moet je op je XP machine het guest account activeren) Hoe dat dan op jouw nas drive zit weet ik niet, heb je daar soms ook een guest account? Over het algemeen zijn dat toch mini linux systeempjes.
M'n NAS is een Plextor PX-EH400, type Windows NT 4.9 Server. Ik heb precies déze gekocht omwille van de mogelijkheid om gebruikers/-groepen te definiëren, en heb dan ook de toegang tot al m'n directories beperkt via die gebruikers(groepen). Het is in theorie mogelijk om een directory toegankelijk te maken voor een guest account, maar dat wou ik eigenlijk net niet doen.
Is het niet mogelijk om in (een "lichtjes aangepaste") firmware ergens een gebruiker te definiëren ? Dat kan toch zo geen groot probleem zijn, en een enorme stap vooruit qua beveiliging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 11:46
Hmmmm, ik ben er ook over aan het denken dit apparaat te halen. Echter: ik luister veel Internetradio (Shoutcast) en zie dat dat met de Freecom versie niet mogelijk zou zijn? En met de MG-350HD dan weer wel.

In de OP staat dat de Freecom speler vergelijkbaar is met de MG-35 wat natuurlijk niet klopt aangezien de MG-35 geen 720P/1080i content aankan, dat kan alleen de MG-350HD
http://www.airlinktek.com/

Volgens de site van Freecom doet hun speler ook 720P/1080i.

Dus de Freecom is een MG-350HD maar dan wired ipv wireless. :?

Of, dat is wellicht een betere omschrijving, een MG-35 met HD support. Dit aangezien er veel klachten zijn dat de MG35 firmware een stuk minder uitgebreid is dan die van de MG-350HD waar WEL een mooie optie voor Internetradio in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
tslh schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:48:
In de OP staat dat de Freecom speler vergelijkbaar is met de MG-35 wat natuurlijk niet klopt aangezien de MG-35 geen 720P/1080i content aankan, dat kan alleen de MG-350HD
http://www.airlinktek.com/

Volgens de site van Freecom doet hun speler ook 720P/1080i.

Dus de Freecom is een MG-350HD maar dan wired ipv wireless. :?

Of, dat is wellicht een betere omschrijving, een MG-35 met HD support. Dit aangezien er veel klachten zijn dat de MG35 firmware een stuk minder uitgebreid is dan die van de MG-350HD waar WEL een mooie optie voor Internetradio in zit.
Die 720P/1080i zou alleen via component zijn (dit kun je ook zien staan bij airlinktek als je de manual voor de MG-35 download), of het echt goed werkt heb ik nog weinig reacties van gezien hier. Je kunt het avsforum eens bezoeken of er daar meer informatie over is. In ieder geval is deze Freecom speler dus gewoon de MG35 zoals netjes in de OP staat, de 350-HD stond toen nog op de tekentafel. Voor echt fatsoenlijke HD support zul je toch wel een MG-350HD nodig hebben, hopelijk breng Freecom deze ook op de nederlandse markt. Uitgebreider mag die ook wel zijn, we zijn al weer een jaar verder dan de OP voor de MG35 variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211461

Zojuist weer mijn Freecom Mediaplayer 35 kit uitgepakt en aangesloten. Dit is al de tweede die ik heb omdat ik met de eerste een probleem had met het afspelen van DVD's. Iedere .vob of .ifo-file (van de schijf of gestreamed over het netwerk) die ik afspeel krijg ik aan de linkerkant van het scherm een soort 'regen' met allerlei witte / negatieve pixels. Veelal wit omdat ze natuurlijk op donkere achtergronden het meest opvallen.

Heeft iemand anders ook deze ervaring en eventueel een oplossing?! Dit is echt geen kijken.

De vorige die ik had heb ik al teruggestuurd en baalde natuurlijk goed dat deze het weer niet doet.

Ik heb em aangesloten op mijn Sharp LCD-tv met de bijgeleverde kabels (component video en coaxial sound). Er zit trouwens een 320gig 7200rpm schijf in van Hitachi en het apparaat is voorzien van firmware versie 1.4.6.

Ideeen zijn welkom :)

Alvast bedankt!
j3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Nog beter, dit is de opvolger ervan, met ondersteuning voor meer bestandsformaten, USB host etc.

Ben blij dat Freecom deze nu ook op de markt heeft, ga hem zeker aanschaffen als de drive-in kit voor een redelijke prijs beschikbaar is.

Network MediaPlayer-350 WLAN Drive-In Kit

Wireless MediaPlayer Drive-In Kit/ 3.5" / AV / USB 2.0 / (W)LAN / WIN & MAC Voor 3.5" Hard Drives

Features:
Film, muziek, hard drive in 1!
Bekijk digitale foto's op TV
Bekijk gedownloade films
Luister naar muziek
Volledig geruisloos
Duurzaam ontwerp
HD Video-File compatible
Oók verkrijgbaar met hd
Firmware upgradable
Eenvoudig on screen-menu
57x150x185 mm.
1000 Gram
Inclusief Quick Install Guide
Onbeperkt gratis support
2 Jaar fabrieksgarantie

Freecom prijzen:
Network MediaPlayer-350 WLAN 250 GB 299,00 EUR
Network MediaPlayer-350 WLAN 400 GB 349,00 EUR
Network MediaPlayer-350 WLAN 500 GB 399,00 EUR
Network MediaPlayer-350 WLAN Drive-In Kit 199,00 EUR

Datasheet: http://www.freecom.com/objects/00010517.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
yah schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:07:
ik heb deze link gevonden en deze kwam niet echt positief uit de bus. Hardware lijkt mij dezelfde. Zou de software zoveel beter zijn als deze? http://www.geardigest.com/2006/09/28/mediagate_mg-350hd/
Is inderdaad dezelfde, Freecom plakt zijn merkje op de Mediagate apparaten. Er zijn wel de nodige firmware updates geweest sindsdien. Voor meer informatie kun je beter op dit forum eens kijken: http://www.avsforum.com/a...php?t=623697&page=1&pp=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:57

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb het inmiddels binnen en heb het al enkele uren uitgetest. Op zich een heel aardig apparaat, maar het kopieren van files naar dat ding via netwerk kost me veel tijd, het gaat nauwerlijks 30KB/s! :(
Ik heb al verscheidene fora gezocht en ook hier, maar geen oplossing gezien voor dit o zo langzame snelheid. Is dit ding niet bedoeld om op ongeveer 100mbit te werken? Dit is lang geen 1mbit. :(
Ik heb er inmiddels firmware 1.4.7 op gedaan (wat me een stabielere NDAS connectie gaf ten opzichte van 1.4.6) en NDAS Device Management 3.10.1229.

(Wat ik weer niet begrijp is als ik films stream via netwerk, het dan met gemak 800+KB/s gaat en alles lekker loopt. Is die NDAS helemaal vernaggeld of wat?)
P.s. Van MP naar PC werkt het met ongeveer 1.5MB/s, wat nog wel acceptabel is vergeleken met PC naar MP's 30KB/s. Ik kan gelukkig dus nog wel films bekijken vanaf de MP op mijn PC (was ik eerst bang voor als dat ook 30KB/s zou zijn).
Blijft nog steeds van de zotte dat van PC naar MP slechts 30KB/s is.
Ik heb de NDAS software inmiddels geupdated naar 3.20, nog niet veel beter. Nouja, 2KB/s ofzo beter dan eerst. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Trinsec op 02-04-2007 23:04 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Op de freecom site zie ik die laatste firmware niet. Alleen 1.4.6 maar ik twijfel of dat veel uitmaakt qua snelheid. Maakt de NDAS software ook nog verwschil, want de op cd meegeleverde software is versie ndas-3.101226 geloof ik en op de site staat een ndas-3.101229?
Zal het binnenkort eens proberen...

En hoe meten jullie de snelheid?

[ Voor 5% gewijzigd door Pin0 op 03-04-2007 09:36 ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekie67
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Sinds 2 maanden bezit ik ook een Freecom (netwerk kit).Over het algemeen ben ik erg tevreden en sinds de firmware upgrade werkt de NDAS ook uitstekend. Maar..ik heb hem vooral gekocht om films op tv af te spelen, en daar heb ik nu vaak een probleem. Afhankelijk van de dvd menu structuur lukt het me soms niet om met de afstandsbediening ( of met de knoppen van het apparaat zelf) een bepaalde menu keuze te maken, bijvoorbeeld als iknaar links moet, dan gaat het volume omhoog. Ondertussen haal ik met dvdshrink alles weg wat niet met de film zelf te maken heeft weg.
Hebben jullie dit probleem ook, en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 178260 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:18:
[...]

Ik installeer een ftpserver op mijn computer. Deze computer gebruik ik dan ook om files via total commander op de freecom te zetten. Ik gebruik ftp ook om gewoon files binnen mijn netwerk te kopieren. Dit is nl. veel effectiever dan kopieren via verkenner. De snelheid voorheen was enkele Kbytes/sec. Hopelijk is deze informatie nuttig voor anderen.....
Ja en overmorgen mag ik van de paashaas eieren zoeken...... 8)7
Sorry hoor, maar dit is klinkklare nonsens, op de freecom MP is helemaal geen ftp mogelijkheid aanwezig. (mja op een gemodde firmware) Wil je kunnen ftp'en naar de MP dan moet er op de MP een ftp server draaien, en zoals ik al zei dat is dus niet het geval behalve op een gemodde firmware dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Mensen, dat NDAS op de MP is nu eenmaal een "extratje". Dat moederbordje wat erin zit is daar nu eenmaal niet expleciet voor gemaakt. Voor degene die 30/40 Kb/s halen kijk eens goed naar alle instellingen en kijk of je de laatste firmware hebt. Normaal zou die ongeveer 1,5 Mb tot 2 Mb/s moeten halen, wat ie bij mij ook doet.
Alleen met een gemodde firmware (verder terug in het topic wordt aangeven waar je die kunt vinden) is FTP mogelijk. Maar zelfs dan wordt de snelheid niet veel groter, en het is lastig in te stellen en niet geheel zonder risico's.

Laatste Firmware: http://www.airlinktek.com..._English_20070226.upgrade
Laatste NDAS software: http://www.ximeta.com/web...ndas_3.20.1520_us_x86.zip
Kennelijk werken de nieuwere versies niet meer op de MP en zit nu op versie 3.10.1230

Ik gebruik zelf de firmware van Al-tech en de NDAS software van Ximeta, bij mij werkt dat uitstekend (heb alleen geen freecom logotje meer, :) )

[ Voor 29% gewijzigd door Caveman op 07-04-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb ook de laatste firmware (1.4.7) en NDAS software (3.20.nogwat). Maar ik ga echt slechts 30-40KB/s. :( Ik zie inderdaad dat anderen hier en daar wel boven de 1MB/s kunnen halen, maar ik haal dat gewoon niet! :( Mijn netwerk is 100Mbit, ik kan met gemiddeld 7MB/s kopieren van de ene naar de andere computer. Alleen niet naar de MP. Ik verwachtte ook niet echt 7MB/s ofzo, maar minstens 1MB/s zou ik geweldig vinden, dan kon ik de NDAS eens beter benutten.

Wat ik niet snap is dat filmpjes streamen wel prima gaat, dan zie ik via de DU meter dat het zo'n 800KB/s kan halen, wat dus lekker genoeg is voor filmpjes. Als ik van de MP naar de PC kopieert via de NDAS, dan kan ik zelfs ongeveer 1MB/s halen. Maar het belangrijkste: Van de PC naar de MP via NDAS? Nee, dan haal ik maar 30KB/s. :(

P.s. De NDAS software van 3.20.1520 werkt prima met dit MP als je de 1.4.7 firmware gebruikt. Ik werk ermee, namelijk.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Trinsec schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:41:
........... Maar het belangrijkste: Van de PC naar de MP via NDAS? Nee, dan haal ik maar 30KB/s. :(

P.s. De NDAS software van 3.20.1520 werkt prima met dit MP als je de 1.4.7 firmware gebruikt. Ik werk ermee, namelijk.
Ok, ik heb alles ff geupdate...firmware 1.47 en NDAS 3.20.1520 dus heb hetzelfde als jij, had stiekum op een verbetering gehoopt maar ik zit nog steeds met kopieren naar de MP op 1,5 Mb/s.

Ok, eens even nadenken waar het aan zou kunnen liggen, ik heb zelf een keer last gehad van een slechte verbinding met de MP, had ook van die belachelijke lage snelheden. Dit bleek later te liggen aan een slechte UTP kabel, andere kabel ertussen en hij deed het weer als een zonnetje (naja een langzame zonnetje van 1,5 Mb/s)
hmmm, heb net ff zitten testen, het maakt niet uit of ik via de explorer of total commander oid kopier, het gaat allemaal ongeveer even snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58
Ik heb hetzelfde als de persoon hierboven... Ook ik zit te twijfelen of ik dit product aan wil schaffen. Het is eigenlijk voor mijn zus, die in eerste instantie een externe harde schijf wilde hebben voor haar foto's. Maar ze kijkt ook nog wel eens een serie of film via DivX/Xvid, dus dan hoeft ze de laptop niet meer aan de TV te doen (wat altijd gedoe is).

Maar... Mijn vraag: Zijn jullie tevreden over dit product? Is het echt wat je wilde hebben? Of zijn er inderdaad betere alternatieven? Speelt het alle bestanden af? Is het gebruiksvriendelijk? Welke firmware gebruiken jullie zoal (die van Freecom of toch één voor de MG35?)...

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik gebruik de Freecom MP nu meer dan een jaar. Bevalt mij uitstekend. Hij doet wat ik er mee wil doen. Ik heb er een 200 gb hdd ingezet. Hij staat naast de TV en is, via een switch, op mijn bekabeld netwerk aangesloten. De player is via de tulpuitgangen op een scartingang van de TV aangesloten. De digitale audio heb ik op mijn DTS-receiver aangesloten.
Heb al mijn MP3's(10.000) en foto's(5000) erop gezet. Die heb ik uiteraard ook nog op een PC staan als backup. MP3's en foto's speelt hij probleemloos af op de TV en/of de receiver.
Als ik een film(Divx) heb gedownload, kopieer ik die via NDAS naar de MP. Duurt ongeveer 20 minuten voor 750 mb film. Ik vind dat acceptabel. Is te vergelijken met de snelheid van USB1. Ik heb nog nooit een Divx formaat gehad, dat niet wilde afspelen op de MP. Ook .srt files voor de ondertitels kan de MP goed mee overweg.
De interface van de MP op TV, firmware 1.47, is een beetje Spartaans, maar verder gewoon functioneel.
Er zijn vast snellere en betere apparaten te koop, maar die zijn een stuk duurder. Als je net als ik maar 1 of 2 films per maand download, is de Freecom echt goed te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door hanhub op 11-04-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215720

Weet iemand waarom de MP vast loopt na enkele seconden als ik iets wil afspelen vanaf mijn Vista PC. Ik gebruik firmware 1.47.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 22:53

Pjoek

Of niet...

Anoniem: 184673 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:32:
Heb zelf slechte ervaringen met afspelen divx of xvid geluid loopt na verloop van tijd niet meer goed met beeld
en je streamt ze vanaf je pc of vanaf de ingebouwde harde schijf?

en deze problemen heb je met de laatste officiële firmware geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216073

350 is binnen, binnen een kwartier werkend, welliswaar nog via composiet en wireless, gelijk nieuwe firmware er op, dvd's mp3's en foto's zien er goed uit, er zit zelfs internet radio op(shoutcast).
Wordt vervolgd, (DVI-HDMI kabel kopen en vaste netwerk kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Anoniem: 216073 schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:40:
350 is binnen, binnen een kwartier werkend, welliswaar nog via composiet en wireless, gelijk nieuwe firmware er op, dvd's mp3's en foto's zien er goed uit, er zit zelfs internet radio op(shoutcast).
Wordt vervolgd, (DVI-HDMI kabel kopen en vaste netwerk kabel)
Waar heb je hem gekocht en voor hoeveel? Mijn zus wilde eigenlijk de Freecom 3.5 kopen, maar die 350 is misschien wel beter. Heb je daar trouwens ook Netwerk kits van (dus waar je zelf een harde schijf in kan doen)? Is de wireless ook prettig om bestanden over te zetten? (Er van uitgaande dat je een harde schijf er in hebt). En, het belangrijkste, de bediening... Hoe is die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Weet iemand waarom sommige ISOs niet willen laden zelfs als er een hele DVD in zit? Ik moet bij sommige de ISO uitpakken (WinRAR ftw!) en dan kan 'ie de losse VOB files wel gewoon afspelen. Heb nieuwste firmware op de 3.5.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caveman schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:29:
Mensen, dat NDAS op de MP is nu eenmaal een "extratje". Dat moederbordje wat erin zit is daar nu eenmaal niet expleciet voor gemaakt. Voor degene die 30/40 Kb/s halen kijk eens goed naar alle instellingen en kijk of je de laatste firmware hebt. Normaal zou die ongeveer 1,5 Mb tot 2 Mb/s moeten halen, wat ie bij mij ook doet.
Alleen met een gemodde firmware (verder terug in het topic wordt aangeven waar je die kunt vinden) is FTP mogelijk. Maar zelfs dan wordt de snelheid niet veel groter, en het is lastig in te stellen en niet geheel zonder risico's.

Laatste Firmware: http://www.airlinktek.com..._English_20070226.upgrade
Laatste NDAS software: http://www.ximeta.com/web...ndas_3.20.1520_us_x86.zip
Kennelijk werken de nieuwere versies niet meer op de MP en zit nu op versie 3.10.1230

Ik gebruik zelf de firmware van Al-tech en de NDAS software van Ximeta, bij mij werkt dat uitstekend (heb alleen geen freecom logotje meer, :) )
hmm daar heb ik nou net geen problemen mee. maar volgens de site van mediagate is het opgelost met de nieuwste firmwar 1.4.7 die is al te downloaden, zie hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alle problemen zijn opgelost. de kwaliteit van de interface op mijn LCD is opgelost door een digital coax kabel tussen mijn tv en de media player te doen, betere kabel, beter beeld.

mocht je, zoals ik, per ongeluk een verkeerd video-type hebben ingesteld dan druk je dus op de knop video net zo vaak tot je weer beeld hebt. Top. Bedankt voor de tip.

Kraken van het geluid kwam door, geloof het of niet, een kapotte center speaker. iets waar je niet vanuit gaat als je een gloednieuwe Logitech Z-5400 koopt.

Al met al helemaal super! Alles werkt weer hoe het moet werken. Ik ben uitermate tevreden over de combinatie LCD-TV, Logitech Z-5400 en de Freeocom 3.5 netwerk kit met 300 gb hd. Ik raad het iedereen aan, je krijgt waar voor je geld! (als je tenminste de soms haperende afstandsbediening door de vingers kunt zien).
Nu alleen nog een echt goede firmware versie, met internet radio en ftp-server, dan ben ik helemaal tevreden

Mede tweakers, bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quidje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-06 17:02
Heb nu week of 2 de mp35. Zelf schijf ingebouwd (werd eerst niet herkend in XP tot ik master instelde) en vanaf de schijf spelen gaat goed. Ik heb echter 2 problemen.
1. Geluid via Coxiaal naar Pioneer set geeft geen geluid. Tulp geen probleem. Ik heb de MP35 ingesteld op de juiste audio output zoals in handleiding wordt aangegeven.
Heb helaas geen andere apparaten die coax uitgang hebben om de ingang op mijn pioneer set te testen. Heb ook volume output van de mp35 max gezet. Helaas geen geluid.

2. Afspelen via netwerk gaat niet goed. MP35 zit via UTP direct op 2e netwerk kaart in mijn pc. Map met DVD's geshared (NTFS schijf) en die kan ik na de pcnaam geselecteerd heb ook openen. Echter de inhoud van die map toont hij niet. Onderin waar de file/dir info staat verschijnen ook vreemde tekens ipv filename en datum etc.

Het reeds firmware 1.4.7 erop gezet. Alle hulp is welkom ;) Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door quidje op 01-05-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 14:10
quidje schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:25:
2. Afspelen via netwerk gaat niet goed. MP35 zit via UTP direct op 2e netwerk kaart in mijn pc. Map met DVD's geshared (NTFS schijf) en die kan ik na de pcnaam geselecteerd heb ook openen. Echter de inhoud van die map toont hij niet. Onderin waar de file/dir info staat verschijnen ook vreemde tekens ipv filename en datum etc.

Het reeds firmware 1.4.7 erop gezet. Alle hulp is welkom ;) Alvast bedankt!
Guest account in XP enabelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Buzz_Lightyear schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:04:
Kort vraagje

Inmiddels heb ik de MP-350 WLAN in huis, maar de firmwareversie staat op 1.1.0
Kan ik de fw updaten met 1.4.6 voor de MP-35 (website freecom) of heeft de MP-350 compleet andere fw nodig?
Is een compleet andere firmware ! dus niet doen....
Er is wel een nieuwere firmware voor de 350, 1.1.2

[ Voor 17% gewijzigd door Caveman op 06-05-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89931

Caveman schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:28:
[...]

Is een compleet andere firmware ! dus niet doen....
Er is wel een nieuwere firmware voor de 350, 1.1.2
Kan de software van de mediagate gewoon gebruikt worden op de Freecom uitvoering? Heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
:) De Heroes afleveringen, iig die van 350mb en 700mb, kan hij gemakkelijk aan. De 720p versies (van 1.07gb, dacht ik) kan hij niet aan, want hij kan geen .h264 afspelen, ook niet met firmware update (die codering is gewoon te zwaar). Dus zolang je bij de HDTV HR (5.1 AC3) blijft, geen probleem, werkt perfect! (Wel even upgraden met de nieuwste firmware updates van Mediagate (Zoeken naar MG 350, de freecom is namelijk gewoon rebranded).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119293

Zijn er nog andere mensen met dezelfde ervaringen als Yah? Het is juist mijn bedoeling om DivX'jes af te gaan spelen... Zou een firmware update hier niet helpen?

Misschien moet ik het apparaat ook maar gewoon aanschaffen en proberen... Wat denken jullie?

Victoria
Pagina: 1 2 3

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast