Toon posts:

200GB schijf wordt herkend als een 128GB!

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet een 200GB (IDE) schijf gekocht voor mijn Gigabyte GA-7DXR (laatste BIOS update)
Wanneer ik deze schijf op IDE 3/4 kanaal zet van Promise IDE Ultra 100 dan geeft deze aan dat het om een 128GB schijf gaat.Op de Promise site staat dat er inmiddels een bios update is die schijven ondersteunen van 137GB en groter.

Ik heb deze BIOS gedownload en geprobeerd deze te flashen, maar hij geeft aan dat dat niet kan vanwege de promise IDE controller integrated is op mijn mobo. :'(

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je alles al geprobeerd wat hier staat?

Verwijderd

Check de FAQ hierover even bij Opslagmedia, staat wat over in

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Kijk eens in de FAQ van Opslagmedia. Daar staat jouw probleem haarfijn uitgelegd, en de link naar het tooltje dat je moet downloaden om alles te kunnen gebruiken.

Bedenk wel dat als je windows op die schijf hebt geinstalleerd, dat de extra ruimte boven de 128 GB als 2e partitie gebruikt moet worden, de C-schijf uitbreiden kan windows helaas niet.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik gelezen, heb ook de Big Drive Enabler van Maxtor geprobeerd, maar helaas niks.
Wanneer ik de 200GB op mijn IDE 1/2 kanaal zet dan wordt deze netjes herkend als een 200GB schijf. Op IDE 3/4 (Promise Ultra100 IDE Controller BIOS 2.01.0 (Build 43) dan geeft deze aan wanneer de Pc wordt opgestart 189GB??

Wanneer de bios geupdate wordt van deze geintegreerde Promise Controller zullen de problemen opgelost zijn, maar op de site van Gigabyte kan ik hier niks over vinden.

Het is voor mij geen oplossing om de 200GB op IDE 1/2 te zetten omdat op IDE 1 mijn OS zit en IDE 2 geen IDE100 is.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Euhhh je kunt op een IDE kanaal 2 apparaten aansluiten. Ik weet niet wat je nu als primairy slave hebt (primairy master is je OS schijf neem ik aan?) maar als dit een apparaat is wat IDE 66 ofzo is (een dvd speler/brander bijvoorbeeld), waarom zet je die dan niet op een promise kanaaltje?

Ik acht het zeer waarschijnlijk dat de onboard promise controller niet hoger kan dan 128 GB, ook als je al aan hebt gegeven dat je een bios-update hebt gedaan.

Hier kon uw advertentie staan

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
189GB is prima. Door de fabrikant wordt een GB gezien als 1000MB en niet als 1024MB. Hier zit het verschil dus in. Dit is overigens ook op got te vinden.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ook IDE2 is een ATA100 aansluiting, alleen deze heeft niet die mooie blauwe kleur.
Die kleur is er om duidelijk te maken welke de primaire is.

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Als het hetzelfde chipje is wat op een Ultra100 TX2 kaartje zit, dan moet je wel driverversie 2.00.0.29 of nieuwer gebruiken (dit staat bij de bios file die drives groter dan 137gb ondersteunt):

NOTE: If you have a drive larger than 137 GB you must also use Windows driver version 2.00.0.29 or newer

Hier staat de nieuwste driver bij (mits dat onboard ding dus hetzelfde chipje heeft):
http://www.promise.com/su...ID=11&category=all&os=100

:)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:01

jurma

simply connecting...

Wat een andere optie is in plaats van big drive enabler is om het door middel van 48bit LBA in te stellen. Zie hiervoor dit artikel van 48-bits ondersteuning voor Logical Block Addressing in Windows XP inschakelen voor ATAPI-schijfstations

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Of je kan gewoon de lazy-man optie nemen en en USB-casing kopen. (wat ik gedaan heb :p. Server is wel een maand later gestorven :D Dus was het ding een redelijk zinloze aankoop... )

[ Voor 16% gewijzigd door jvvv op 03-01-2006 19:08 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:16

Mentalist

[avdD]

RoD schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:12:
Heb je alles al geprobeerd wat hier staat?
^^
Noork schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:50:
189GB is prima. Door de fabrikant wordt een GB gezien als 1000MB en niet als 1024MB. Hier zit het verschil dus in. Dit is overigens ook op got te vinden.
^^

Dit is ook in de OM faq te vinden, ga daar dus eerst maar wat verder lezen :).

Over je BIOS : het BIOS van dat Promise ding onboard zit bij je moederbord BIOS ingebakken. Wil je dus de 48bit LBA patch hebben die Promise heeft uitgebracht, dan zal Gigabyte een nieuw BIOS moeten hebben uitgebracht met het nieuwe Promise BIOS met de patch erin. Is die er niet, dan heb je gewoon pech.

Je topic staat ook in het verkeerde forum, dit is een Opslagmedia & I/O Controllers onderwerp, maar omdat je hier veel meer zelf over kan vinden in o.a. de FAQ doe ik 'm dicht ipv. 'm te verplaatsen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.