Toon posts:

[XP] Probleem toetsenbord, ` geeft geen è meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Normaal had ik altijd als ik bv ` typte en dan een e, er automatisch è kwam enzo. Nu is dit spontaan niet meer, maar als ik nu op de ` toets druk, krijg ik direct 2x ` (dus ``). Dit is nu ook voor de quote tekentjes (' en ")... Dus nog even voor de extra duidelijkheid, stel ik druk shift + "-toets, dan krijg ik direct """" (2x dubbelquotes). Ik heb al lopen klooien met de taalinstellingen en de toetsenbord instellingen, toetsenbord opnieuw geinstalleerd en zelfs een compleet ander toetsenbord aangesloten, maar zonder succes.... er is beslist ergens een instelling die niet goed staat, alleen heb ik geen flauw idee welke dit dan moet zijn.... :/

Ik draai overigens XP...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik weet niet als je er wat aan hebt, maar in de WOS FAQ staat wel iets over Waarom moet ik steeds op de spatie drukken na een " of '?. Misschien dat het een verband heeft met jouw probleem.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:37

Jimbolino

troep.com

configuratiescherm -> landinstellingen -> toetsenbordindeling: ipv "US" op "US-internationaal" zetten...

is al zo vaak langs geweest...
edit: te laat, en dat op dit tijdstip :P

[ Voor 24% gewijzigd door Jimbolino op 03-01-2006 03:28 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 18:34
Outerspace schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 03:27:
Ik weet niet als je er wat aan hebt, maar in de WOS FAQ staat wel iets over Waarom moet ik steeds op de spatie drukken na een " of '?. Misschien dat het een verband heeft met jouw probleem.
Is idd toepasselijk voor dit probleem, zorg echter dat je hem juist WEL op us-internationaal zet.

[ Voor 184% gewijzigd door Nijn op 03-01-2006 03:37 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zet ik nog even de Windows versie in je topic titel - let hier aub ook zelf op :)

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 03:27:
configuratiescherm -> landinstellingen -> toetsenbordindeling: ipv "US" op "US-internationaal" zetten...

is al zo vaak langs geweest...
edit: te laat, en dat op dit tijdstip :P
Daar staat ie dus al op 8)7 daar had ik ook al mee lopen klooien maar heb ik ''t probleem niet mee opgelost...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Druk eens de linker Alt+Shift toets in, en probeer het nog eens?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 21:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

CodeCaster schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:05:
Druk eens de linker Alt+Shift toets in, en probeer het nog eens?
Hier switcht ie met CTRL-Shift tussen direct plaatsen van quotes en wachten op volgende aanslag.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Orion84 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:10:
[...]

Hier switcht ie met CTRL-Shift tussen direct plaatsen van quotes en wachten op volgende aanslag.
De standaard toetsencombinatie (Linker Alt + linker Shift) laat je switchen tussen de zgn. invoertalen in Windows:

Afbeeldingslocatie: http://img469.imageshack.us/img469/5524/toetsenbordswitchen0uu.th.jpg
Of bedoel jij wat anders?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 21:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

CodeCaster schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:23:
[...]

De standaard toetsencombinatie (Linker Alt + linker Shift) laat je switchen tussen de zgn. invoertalen in Windows:

[afbeelding]
Of bedoel jij wat anders?
Geen idee, maar als ik CTRL+Shift indruk dan heeft dat tot effect dat mijn quotes direct verschijnen. Druk ik CTRL+Shift nogmaals in dan heb ik weer de oude situatie waarbij quotes dus niet direct verschijnen. Als ik naar hetzelfde menu toega als wat jij post staat daar bij mij ook alt+shift...

Ik stel dan ook voor dat de TS eens probeert wat bij hem het effect is van CRTL+Shift (beide links). Dat is namelijk ook een combo die je makkelijk per ongeluk ingedrukt kan hebben waardoor dit probleem onstond.

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 03-01-2006 14:33 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, control+shift en alt+shift (beide links) hebben geen enkel effect bij mij...

Toch wel! Als ik een aantal keer doe, dan krijg ik in iedergeval niet dat ie meer dubbel die quotes print, maar ik krijg nog niet voor elkaar dat ik ' en dan een letter kan typen om zo het streepje op de letter te krijgen :)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 16:07 ]

Pagina: 1