[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.817 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op donderdag 06 april 2006 @ 20:33:
[...]

Ben toch erg benieuwd waar je hem dan gehaald hebt?
Kerel van marktplaats, die koopt ze direct van Dell en checked ze op dode pixels. Garantie en alles is gewoon als normaal en de schermen zijn nieuw. Bovendien kan hij ze direct leveren, ook weer een voordeeltje. Zie marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:52:
[...]

Kerel van marktplaats, die koopt ze direct van Dell en checked ze op dode pixels. Garantie en alles is gewoon als normaal en de schermen zijn nieuw. Bovendien kan hij ze direct leveren, ook weer een voordeeltje. Zie marktplaats :)
Vreemd. Koopt hij ze in erg grote aantallen in? Want de inkoopacties zaten vaak niet veel onder deze prijs. En met 875 kan hij er niet echt winst op maken lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Okay, dan ben ik blij dat ik hem via een goede bron heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:02:
[...]

Vreemd. Koopt hij ze in erg grote aantallen in? Want de inkoopacties zaten vaak niet veel onder deze prijs. En met 875 kan hij er niet echt winst op maken lijkt mij. :)
Nee klopt, maar hij koopt er dan ook niet 1 per keer, hoe precies de situatie in elkaar steekt weet ik niet, iig zijn het legale nieuwe schermen voor een lage prijs inclusief pixel garantie. Ik had geen zin als destijds om weer via Dell zo'n scherm te halen, ups mannetje die weer eens niet komt opdagen, en gratis dode pixels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:26

Yucko

One clown to rule them all !

Wat een vooroordelen over UPS :?

Ik liet hem gewoon op 't werk afleveren (na 2 dagen al binnen) en geen dode pixels :)

Ow, en die pixelgarantie van 4launch. Bij een >20" is 1 dode pixel geen reden tot omruil. Zie ook de voorwaarden van de pixelgarantie op hun site.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaJoah schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:46:

Ik liet hem gewoon op 't werk afleveren (na 2 dagen al binnen) en geen dode pixels :)

Ow, en die pixelgarantie van 4launch. Bij een >20" is 1 dode pixel geen reden tot omruil. Zie ook de voorwaarden van de pixelgarantie op hun site.
Geen vooroordelen, eigen ervaring(en).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:59

DDX

nog mensen tips welke pci kaart de resolutie van 1920*1200 support ?
ik heb zelf de matrox p650 gevonden

maar vroeg me af of er nog andere waren ?

(ik wil een 24" dell aansluiten op een dell laptop, maar volgens dell support die niet direct 1920*1200, dus moet ik via een dockingstation met pci videokaart)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 16:28

johnwoo

3S-GTE

Met een Radeon 9250 PCI kan het ook.

Sowieso moet het met de meeste redelijk moderne kaarten wel kunnen... De max. resolutie hangt nl niet af van het feit of ze AGP of PCI zijn, aangezien de framebuffer toch op de videokaart zit.
Alleen als je vaak een compleet scherm wil updaten (lees: de hele framebuffer wilt bijwerken) zal het trager gaan omdat PCI nu eenmaal een kleinere bandbreedte dan AGP heeft. En 3D toepassingen (waarbij ook veel communicatie is tussen videokaart en northbridge) zullen trager zijn. Maar voor simpel desktopgebruik moet dat niet uitmaken.

[ Voor 5% gewijzigd door johnwoo op 07-04-2006 17:30 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58

Dat zou wel mooi zijn. Als ik dat had geweten had ik daar wel gekocht. En wat als je de 2e keer ook pixels dood hebt ? Dan weer een nieuwe ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

ah wist niet dat de 9250 het ook deed
dacht dat het pas vanaf ati x300 ed was dat ze 1920*1200 op dvi support hadden

dan wordt het idd gewoon een 9250lp, stuk goedkoper dan die matrox...
(dell kon mij helaas geen pci kaarten meer leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm kijk wel uit, mijn 9200 doet gekke dingen op 1600x1200 dvi met mijn 20inch. Maar goed kan ook zijn dat de kaart defect is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:20:
mmm kijk wel uit, mijn 9200 doet gekke dingen op 1600x1200 dvi met mijn 20inch. Maar goed kan ook zijn dat de kaart defect is.
Volgens mij is de 9250 een stuk nieuwere kaart :)
Zit dus wel verschil in de ondersteuning enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 16:28

johnwoo

3S-GTE

Ik had tot enkele weken geleden een Radeon 8500, en die deed het perfect op 1920x1200 op DVI :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

tja had eigenlijk gewoon dockingstation + dell laptop mee naar huis moeten nemen om even te testen om m'n eigen 24" (die hangt aan een x800)

snap nogsteeds niet waarom het niet zou werken (zit x300 in laptop en dvi op dockingstation)
maargoed volgens dell consultant die ik vanmorgen heb gesproken stuurt die laptop max 1600*1200 uit op de dvi poort en was enigste optie een dockingstation met losse pci kaart erin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Bij dell zijn 4 dode pixels pas een reden. Gellukig kreeg ik van 4lauch een 0DP gechecked scherm en er is er inderdaad ook geeneen te vinden! Echt een supermonitor dit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Darth Malak schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 23:41:
[...]

Bij dell zijn 4 dode pixels pas een reden. Gellukig kreeg ik van 4lauch een 0DP gechecked scherm en er is er inderdaad ook geeneen te vinden! Echt een supermonitor dit! _/-\o_
Heb je dus geluk :) het is zekers een super scherm dat is duidelijk :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-08 21:57

Tuk

http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=5636 889 eurotjes

dus nu 3 verkoop plekken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Dell 2405FPW en kan nog niet echt gamen op 1920 bij 1200 met mijn radeon x700.

Nu wil ik een andere videokaart maar ik weet niet welke van de 2 ik moet kiezen.

Ati radeon x1900XTX 512mb of de nvidia Gforce 7900 GTX 512mb.

Weet iemadn mischien welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:32
XTX is meer future proof. Vaak is hij ook nog wat sneller, helemaal als je hem overclockt, daarin tegen kan je minder snel gebruiken maken van Crossfire, erg duur, techniek gaat er nu al uit, dit is de laatste serie, en maakt plaats voor een soortgelijke techniek als SLI. 7900GTX beschikt over SLI, in mijn ogen geen voordeel maar kan handig zijn als je 3/4 maanden later een nieuwe erbij prikt.

Beide natuurlijk Super kaarten en aan elkaar gewaagd met ieder zo zijn voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:52:
XTX is meer future proof. Vaak is hij ook nog wat sneller, helemaal als je hem overclockt, daarin tegen kan je minder snel gebruiken maken van Crossfire, erg duur, techniek gaat er nu al uit, dit is de laatste serie, en maakt plaats voor een soortgelijke techniek als SLI. 7900GTX beschikt over SLI, in mijn ogen geen voordeel maar kan handig zijn als je 3/4 maanden later een nieuwe erbij prikt.

Beide natuurlijk Super kaarten en aan elkaar gewaagd met ieder zo zijn voordeel.
Dus:

De XTX is meer future proof maar daarin tegen kan je minder snel gebruiken maken van Crossfire, erg duur, techniek gaat er nu al uit, dit is de laatste serie, :?

Ik begrijp het niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

STIMPPYYY schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:52:

Hoe kom je er bij dat Crossfire verdwijnt? Het enige wat ATI wil aanpassen of heeft aangepast (ik weet niet precies vanaf welke type kaart) dat je geen Master kaart meer nodig bent. Dus twee ATI kaarten is voldoende om Crossfire te gebruiken.

Dus hoef je niet meer een duurdere Master kaart te kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 10-04-2006 17:05 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb nu een 17" CRT waarop ik game in 1024x768. Als ik de 24" Dell op deze resolutie instel (zonder dat het uitrekt) is de effectieve beeldgrootte dan te vergelijken met 17" CRT of meer met 15"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Als je op 1024x768 speelt zonder uitrekken houd je maar weinig oppervlakte over hoor. Ongeveer die van een 15" CRT maar ik denk zelfs nog minder. Bovendien gebruik je dan maar net iets meer dan een kwart van je scherm zodat er allemaal zwarte randen omheen komen. Daarvoor koop je toch geen 24" scherm?

Is je videokaart niet stevig genoeg voor hogere resoluties? Ik zou dan nog eerder kiezen voor uitrekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Laatst online: 10-01 23:25
Hmm, dan ga ik m'n 17" CRT er wel naast houden :) De videokaart is opzich snel genoeg (geforce 6800le volledig unlocked), maar op één of andere manier vind ik het gamen in 1024 fijner...anders dan bijvoorbeeld 1600x1200 (dat kan m'n 17" aan ja ;)) Ik speel soms een shooter (fear of quake 4) en dan is anders om in een hogere resolutie te spelen. Zal wel meer een kwestie van wennen zijn, maar ik mis vaker in een hogere resolutie.

Als ik daadwerkelijk ga voor een 24" dan ga ik hem voornamelijk gebruiken om films op te kijken en tevens photoshop en een beetje webdesign.

[ Voor 4% gewijzigd door matel op 12-04-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Matel schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:44:
Hmm, dan ga ik m'n 17" CRT er wel naast houden :) De videokaart is opzich snel genoeg (geforce 6800le volledig unlocked), maar op één of andere manier vind ik het gamen in 1024 fijner...anders dan bijvoorbeeld 1600x1200 (dat kan m'n 17" aan ja ;)) Ik speel soms een shooter (fear of quake 4) en dan is anders om in een hogere resolutie te spelen. Zal wel meer een kwestie van wennen zijn, maar ik mis vaker in een hogere resolutie.

Als ik daadwerkelijk ga voor een 24" dan ga ik hem voornamelijk gebruiken om films op te kijken en tevens photoshop en een beetje webdesign.
Vergeet gamen maar op 1920x1200 met de 6800. Zal in ieder geval een probleem zijn met de nieuwste games.. Mijn GTX trekt het zelfs nauwelijks... (bijv. in Oblivion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
_Dune_ schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:00:
[...]

Hoe kom je er bij dat Crossfire verdwijnt? Het enige wat ATI wil aanpassen of heeft aangepast (ik weet niet precies vanaf welke type kaart) dat je geen Master kaart meer nodig bent. Dus twee ATI kaarten is voldoende om Crossfire te gebruiken.

Dus hoef je niet meer een duurdere Master kaart te kopen.
Crossfire verwijnt zeker wel, in ieder geval komt er een techniek voor in de plaats die hetzelfde fungeert als SLI, zoals jij al beschrijvt. Stond een tijd geleden op de frontpage.
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:00:
[...]

Dus:

De XTX is meer future proof maar daarin tegen kan je minder snel gebruiken maken van Crossfire, erg duur, techniek gaat er nu al uit, dit is de laatste serie, :?

Ik begrijp het niet helemaal
Ik bedoel dus dat Crossfire eruit gaat. Nu moet je een dure mastercard aanschaffen die vaak niet eens te verkrijgen is. De X1900 serie is de laatste serie die gebruik maakt van een Mastercard.

Heb trouwens nu 2 weken gewerkt op dit scherm met een gewoone VGA aansluiting, mijn eigen moederbord was namelijk stuk.
Heb hem nu weer terug en kan weer gebruik maken van DVI, wat een verschil zeg. Je merkt het gelijk als je naar VGA overschakelt daar wordt je niet blij van :)

[ Voor 14% gewijzigd door STIMPPYYY op 12-04-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Darth Malak schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:48:
[...]

Vergeet gamen maar op 1920x1200 met de 6800. Zal in ieder geval een probleem zijn met de nieuwste games.. Mijn GTX trekt het zelfs nauwelijks... (bijv. in Oblivion).
Euh, ik heb een 6800le @ 6800 en game zeker op 1920x1200. :?
De instellingen moeten wel op medium ja, ik kan daar echter mee leven. Een groot oppervlakte met veel zicht vind ik belangrijker dan betere graphics.
Cod2,fs2004,gtaSA speel ik dan onder andere. :)
1920x1200 met alles @ low is ook gamen :P , of het dan nog leuk is is wat anders, maar dat bepaald iedereen voor zichzelf. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Satch op 12-04-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

9800Pro @ 1920x1200 is hier ook goed te doen in CoD2. Haal nu nog steeds rond de 70 tot 90 FPS.

Natuurlijk DX7, maar goed ... DX9 was op 1024x768 via mijn 15" ook niet te doen. Regelrechte ramp (lees: slideshow :X)

Wat me wel opviel is dat de performance onder CoD1 (& UO) wel behoorlijk bagger is op hogere resoluties :{

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:33:
tja had eigenlijk gewoon dockingstation + dell laptop mee naar huis moeten nemen om even te testen om m'n eigen 24" (die hangt aan een x800)

snap nogsteeds niet waarom het niet zou werken (zit x300 in laptop en dvi op dockingstation)
maargoed volgens dell consultant die ik vanmorgen heb gesproken stuurt die laptop max 1600*1200 uit op de dvi poort en was enigste optie een dockingstation met losse pci kaart erin....
vandaag scherm binnengekregen, meteen getest met dockingstation
blijkt dus dat dvi wel gewoon op 1920*1200 werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ja, hoezo? Waarom zou dat niet werken?
DDX schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:27:
[...]

vandaag scherm binnengekregen, meteen getest met dockingstation
blijkt dus dat dvi wel gewoon op 1920*1200 werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Hoe zit het met de beeldkwaliteit op non-native resoluties?

I.t.t. CRT moet een TFT, die een vast aantal pixels heeft, middels scaling/interpolating een beeld naar voren toveren op non-native resoluties die een vergelijkbare grootte heeft als een beeld op native resoluties met soms als gevolg blurry/onscherp beeld.

Waarom vraag ik dat? Gamen op dit grote scherm levert de mooiste beeldkwaliteit op native 1920x1200 resolutie (los van het effect van hogere resolutie) dan op een lagere (non-native) resolutie, maar niet ieder videokaart trekt dat. Tevens is het zo dat een high-end videokaart van nu op een gegeven moment verouderd is en dat je de moderne, nog-uit-te-komen games ooit op lagere (non-native) resolutie zal moeten draaien. En nou vraag ik me af hoe jullie het beeldkwaliteit daarbij ervaren op dit scherm? Dus bv. op een 1024x768 (of een breedbeeld variant van deze resolutie). Ik ervaar namelijk wat waziger beeld met games op mijn Dell Inspiron 8200 laptop als ik niet op 1400x1050 (native) speel. Hetzelfde geldt overigens hier ook voor gewoon bureaublad-werk op non-native reso. Het is gewoon stukken minder mooi (wederom los van het feit dat je lagere resolutie gebruikt en daardoor alleen al minder gedetailleerd beeld hebt)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ik heb even een vraagje voor de mensen die hun scherm al een keer omgeruild hebben.
Had je de originele doos nodig om te kunnen omruilen?
Er is niks mis met mijn scherm gelukkig, maar ik heb de doos niet meer en wou gewoon even weten of dat erg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Geen idee, volgens mij niet. Ik heb hem een keer omgeruild en toen keek men niet naar de doos. Enige wat je hoeft mee te geven is het scherm zelf. De beugel e.d. mag je houden.

Die kerel keek trouwens niet eens of het scherm er wel in zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Metal schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:06:
Ik heb even een vraagje voor de mensen die hun scherm al een keer omgeruild hebben.
Had je de originele doos nodig om te kunnen omruilen?
Er is niks mis met mijn scherm gelukkig, maar ik heb de doos niet meer en wou gewoon even weten of dat erg is ;)
Je hebt NOOIT of te nimmer de orginele doos nodig om recht te hebben op je garantie. Wat ze je ook wijsmaken, onzin.

In de voorwaarden staat meestal wel dat je alles mee terug moet sturen... Zolang het maar goed verpakt is (bescherming tegen beschadigingen e.d.) is er geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Darth Malak schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 02:28:
[...]

Je hebt NOOIT of te nimmer de orginele doos nodig om recht te hebben op je garantie. Wat ze je ook wijsmaken, onzin.

In de voorwaarden staat meestal wel dat je alles mee terug moet sturen... Zolang het maar goed verpakt is (bescherming tegen beschadigingen e.d.) is er geen enkel probleem.
Uhmm okeey :D Want ik heb em nog wel bewaard. Maar ik denk dat ik die van mij toch omruil. Mijn voeding maakt echt veel lawaai volgens mij. Horen jullie ook niets als je naast het scherm luisterd ? dan is het bij mij overduidelijk. Ik merkte het vanochtend pas toen ik me scherm eerst aan deed voor de pc aan ging dan is het helemaal duidelijk hoorbaar.

Dell zegt dat het komt doordat me stopcontact niet geaard is. Maar dat is in nieuwere huizen wel vaker niet omdat die een aartlekschakelaar hebben. Wat denken jullie daar van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Astennu schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 08:33:
Mijn voeding maakt echt veel lawaai volgens mij. Horen jullie ook niets als je naast het scherm luisterd ? dan is het bij mij overduidelijk.
Blijkbaar hangt het van reeks tot reeks af. Ik heb zelf 7 van deze schermen, en geen enkele maakt een pieptoon. Mijn gehoor is goed genoeg om dat uit te maken. Ook heel wat anderen hebben geen last van een pieptoon uit de voeding, maar desalnietemin zijn er ook veel berichten van mensen die wel een pieptoon hebben.[/quote]Dell zegt dat het komt doordat me stopcontact niet geaard is.[/quote]Hoewel een aantal onverklaarbare problemen vaak terug te brengen zijn tot een slechte of onbestaande aarding, kan ik niet geloven dat dat hier het geval is. De pieptoon ontstaat waarschijnlijk in een spoel. Dat is iets dat vrij vaak voorkomt (bijvoorbeeld bij lichtdimmers) en ook heel eenvoudig te verhelpen is door de spoel te fixeren (met een goede lakverf ofzo). Helaas moet je dan wel het scherm openmaken wat natuurlijk geen optie is tijdens de garantieperiode.
Maar dat is in nieuwere huizen wel vaker niet omdat die een aartlekschakelaar hebben.
Het feit dat je een aardlekschakelaar hebt wil helemaal niet zeggen dat je dan geen aarding meer nodig hebt! De aardlekschakelaar springt uit als er stroom weglekt naar de aarde. Waar wil je dat die stroom naar weglekt als er geen aarde is? Eerst even door uw lichaam heb je misschien liever? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

STIMPPYYY schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:30:
[...]
Crossfire verwijnt zeker wel, in ieder geval komt er een techniek voor in de plaats die hetzelfde fungeert als SLI, zoals jij al beschrijvt. Stond een tijd geleden op de frontpage.
[...]
Ik bedoel dus dat Crossfire eruit gaat. Nu moet je een dure mastercard aanschaffen die vaak niet eens te verkrijgen is. De X1900 serie is de laatste serie die gebruik maakt van een Mastercard.

Heb trouwens nu 2 weken gewerkt op dit scherm met een gewoone VGA aansluiting, mijn eigen moederbord was namelijk stuk.
Heb hem nu weer terug en kan weer gebruik maken van DVI, wat een verschil zeg. Je merkt het gelijk als je naar VGA overschakelt daar wordt je niet blij van :)
Hier een linkje naar het betreffende atrikel: nieuws: ATi gaat Crossfire voortaan zonder masterkaarten doen Je kunt duidelijk lezen dat Crossfire er helemaal niet uit gaat. Je hebt alleen geen "master" kaart meer nodig, omdat alle kaarten gelijk worden uitgerust met de benodigde "master" kaart chips. Daarnaast zal er een zal er een soortgelijk brugje als bij SLI worden gebruikt. De techniek Crossfire verdwijnt dus niet, je zult dus nooit een ATI chip kunnen combineren met een Nvidia chip.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

Heb mijn 2405fpw al bijna 1 jaar, heb nu eindelijk een 7900GT in me shuttleje, damn wat een beeld. eindelijk komt de monitor tot zijn recht, echt aan te raden voor mensen die hem willen nemen, je weet niet wat je ziet met games :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Darth Malak schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:21:
Ja, hoezo? Waarom zou dat niet werken?
[...]
omdat ik het aan dell had gevraagd en die gaven aan dat 1600*1200 de max was via dvi.. (antwoord van pre-sales consultant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
DDX schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:36:
[...]

omdat ik het aan dell had gevraagd en die gaven aan dat 1600*1200 de max was via dvi.. (antwoord van pre-sales consultant)
Officieel gaat single-link DVI ook maar tot 1600x1200 ;)
Gelukkig lukt het vrijwel altijd ook op 1920x1200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Metal schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:40:
[...]

Officieel gaat single-link DVI ook maar tot 1600x1200 ;)
Gelukkig lukt het vrijwel altijd ook op 1920x1200 :)
Precies!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

mja daarom had ik het dus aan dell gevraagd, nam aan dat die wel konden vertellen of hun eigen hardware met elkaar werkt
(zeker omdat we misschien 10 van deze schermen wilden aanschaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ach, het gebeurt zo vaak.... Een fabrikant probeert zich daarmee in te dekken.

Betere bron van informatie: Tweakers!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:04
Astennu schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 08:33:
[...]

Horen jullie ook niets als je naast het scherm luisterd ? dan is het bij mij overduidelijk. Ik merkte het vanochtend pas toen ik me scherm eerst aan deed voor de pc aan ging dan is het helemaal duidelijk hoorbaar.
Ik heb de mijne nu meer dan een jaar en het valt me sinds kort op dat hij wat meer geluid maakt dan destijds. Dit komt ook omdat ik m'n pc mettertijd steeds stiller heb gemaakt; nu maakt m'n scherm net zoveel geluid als m'n pc :X (of beter: m'n pc is nu zo stil dat hij niet meer geluid dan m'n scherm maakt). Het is niet irritant maar echt blij ben ik er ook zeker niet mee.

[edit]Voor de grap eens gespeeld met wat instellingen: als ik de brightness flink opvoer wordt het geluid merkbaar (het gezoem verdwijnt zelfs helemaal!) minder. Alleen is het nu net een zonnebank 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Abbadon op 16-04-2006 10:22 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

sl1200 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:26:
Hoe zit het met de beeldkwaliteit op non-native resoluties?

I.t.t. CRT moet een TFT, die een vast aantal pixels heeft, middels scaling/interpolating een beeld naar voren toveren op non-native resoluties die een vergelijkbare grootte heeft als een beeld op native resoluties met soms als gevolg blurry/onscherp beeld.

Waarom vraag ik dat? Gamen op dit grote scherm levert de mooiste beeldkwaliteit op native 1920x1200 resolutie (los van het effect van hogere resolutie) dan op een lagere (non-native) resolutie, maar niet ieder videokaart trekt dat. Tevens is het zo dat een high-end videokaart van nu op een gegeven moment verouderd is en dat je de moderne, nog-uit-te-komen games ooit op lagere (non-native) resolutie zal moeten draaien. En nou vraag ik me af hoe jullie het beeldkwaliteit daarbij ervaren op dit scherm? Dus bv. op een 1024x768 (of een breedbeeld variant van deze resolutie). Ik ervaar namelijk wat waziger beeld met games op mijn Dell Inspiron 8200 laptop als ik niet op 1400x1050 (native) speel. Hetzelfde geldt overigens hier ook voor gewoon bureaublad-werk op non-native reso. Het is gewoon stukken minder mooi (wederom los van het feit dat je lagere resolutie gebruikt en daardoor alleen al minder gedetailleerd beeld hebt)
Jullie hebben over me heen gelezen :P Hoe zit het nou met die andere reso's? En maken jullie je niet druk om het ontbreken van HDCP? Thanx :)

[ Voor 4% gewijzigd door sl1200 op 17-04-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
sl1200 schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:42:
[...]

Jullie hebben over me heen gelezen :P Hoe zit het nou met die andere reso's? En maken jullie je niet druk om het ontbreken van HDCP? Thanx :)
Gamen op lagere resoluties ontkom je soms inderdaad niet aan en het ziet er natuurlijk minder gelikt uit dan op native reso, maar het werkt imo wel prima. Bureablad gebeuren op een lagere resolutie vind ik er op elke LCD beroerd uitzien.

HDCP op dit scherm is m'n laatste zorg omdat er aan vééél meer voorwaarden moet worden voldaan in je pc om officieel HD materiaal op je scherm te krijgen, voorwaarden waar ik bijzonder tegen gekant ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
_Dune_ schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:42:
[...]

Hier een linkje naar het betreffende atrikel: nieuws: ATi gaat Crossfire voortaan zonder masterkaarten doen Je kunt duidelijk lezen dat Crossfire er helemaal niet uit gaat. Je hebt alleen geen "master" kaart meer nodig, omdat alle kaarten gelijk worden uitgerust met de benodigde "master" kaart chips. Daarnaast zal er een zal er een soortgelijk brugje als bij SLI worden gebruikt. De techniek Crossfire verdwijnt dus niet, je zult dus nooit een ATI chip kunnen combineren met een Nvidia chip.
Euh ja... dat zeg ik toch ook. Crossfire verdwijnt, de naam neit maar de techniek veranderd. Ik zeg helemaal niet dat je een nvidia chip met een ATI kan combineren, snap ik godsnaam niet waar je dat vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:21
Heb de 2405 een maandje, net Tomb Raider Legend zitten spelen, prachtig beeld. Helaas wel schokkerig.. zelfs met een X1900 XT & Opty 170@2,6Ghz

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Dat ligt denk ik meer aan de engine van het spel dan aan het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Abbadon schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:38:
[...]

Gamen op lagere resoluties ontkom je soms inderdaad niet aan en het ziet er natuurlijk minder gelikt uit dan op native reso, maar het werkt imo wel prima. Bureablad gebeuren op een lagere resolutie vind ik er op elke LCD beroerd uitzien.

HDCP op dit scherm is m'n laatste zorg omdat er aan vééél meer voorwaarden moet worden voldaan in je pc om officieel HD materiaal op je scherm te krijgen, voorwaarden waar ik bijzonder tegen gekant ben.
100% eens met deze post! :) Het HDCP gedeelte is ook precies de afweging die ik heb gemaakt toen ik een aantal weken geleden de 2405 aangeschaft heb... Mocht HDTV over een jaar of 4 echt interessant worden schaf ik wel een nieuwe LCD aan en gaat deze ergens anders naar toe.

Verder interesseert HDTV op mijn PC monitor mij (nog) niet aangezien mijn huiskamer de voornaamste plek is waar ik TV/video kijk en geen zin heb om iedere keer boven te gaan zitten.

Er is geen LCD waar gamen op lagere dan standaard resoluties er perfect uitzien. Echter, de groote en het plezier van het widescreen gamen maakt erg veel goed. Neem ik graag die paar games op de koop toe die wat minder zijn...

Oblivion 1920x1200 = :9~ :9~ :9 :P :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

TeamxSunnYx schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 00:31:
Heb de 2405 een maandje, net Tomb Raider Legend zitten spelen, prachtig beeld. Helaas wel schokkerig.. zelfs met een X1900 XT & Opty 170@2,6Ghz
Even goed kijken naar je triple buffering en vertical sync instellingen... Met DXtweaker is ook wel het een en ander te regelen om de zaak te verbeteren.

Dus Vsync aanzetten en DXTweaker gebruiken om triple buffering mogelijk te maken in D3D. (als tom raider een D3D game is en geen OpenGL)... Triple buffering is met OpenGL, zonder externe tweaks mogelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Darth Malak op 18-04-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey911
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heeft er iemand met de 2405 (of andere 24 inch'er) last van input lag? Ik lees hier her en der wat van op internet. Zou dus vooral gaan over het feit dat de beweging van de muis een x aantal milisecs. later pas op het beeld wordt vertaald. Dit kan erg frustrerend zijn in FPS games...Je aimt op een target dat eigenlijk al een stukje verder is bewogen, alleen zie je dat dus nog niet...

Verder nog een vraag: is er iets te merken van 'out of sync' beeld/geluid, als je bv een film kijkt? Dit is vooral goed te zien/horen bij spraak.

Ik wil met een nog aan te schaffen 24 inch scherm gaan gamen en films editen. Vooral het filmbeeld moet perfect in sync zijn met het geluid... Iemand die hier meer over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Bogey911 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:09:
Heeft er iemand met de 2405 (of andere 24 inch'er) last van input lag? Ik lees hier her en der wat van op internet. Zou dus vooral gaan over het feit dat de beweging van de muis een x aantal milisecs. later pas op het beeld wordt vertaald. Dit kan erg frustrerend zijn in FPS games...Je aimt op een target dat eigenlijk al een stukje verder is bewogen, alleen zie je dat dus nog niet...

Verder nog een vraag: is er iets te merken van 'out of sync' beeld/geluid, als je bv een film kijkt? Dit is vooral goed te zien/horen bij spraak.

Ik wil met een nog aan te schaffen 24 inch scherm gaan gamen en films editen. Vooral het filmbeeld moet perfect in sync zijn met het geluid... Iemand die hier meer over kan zeggen?
Input lag heeft volgens mij meer met je videodrivers of de instellingen van je games te maken. Dat is niet specifiek voor dit type LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Helemaal geen last van input lag of iets dergelijks, tenminste niet in windows. Gamen doe ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen.

Ik kijk vaak film en bewerk ook video's... Maar alles loopt gewoon lekker synchroon, je hoeft je nergens zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ikzelf heb wel wat last van mouselag in Oblivion maar dat schijnt een normaal fenomeen te zijn met deze game. Met het tweaken kan de mouselag wel zwaar verminderd worden. Geeft in mijn ogen aan dat het niet een monitor specifiek probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ik heb in de meer dan 12 maand nog nóóit last van mouse/input lag gehad. Als je het mij vraagt heeft dit ook he-le-maal niks met het scherm te maken maar met de stappen daarvoor (drivers, software en hardware in je pc). Synchroon geluid is exact hetzelfde verhaal. Dit is gewoon een vlot scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Ben nog gisteren in een paar PC-zaken geweest bij mij hier in R'dam om te zien hoe groot 24'' nou eigenlijk is, want het klinkt zeker groot, maar ook 21'' klinkt wat dat betreft groot. Nou, ik moet zeggen, zodra je het over een breedbeeldscherm hebt, worden die getallen al gauw een stuk minder belangrijk. Op mijn verlanglijstje staat namelijk ook de 215T van Samsung, maar deze 21'' breedbeeld scherm vind ik niet bepaald groot te noemen, eerder "lekker wat ruimer". 24'' en groter, dan heb je pas "groot".

Wat me tevens opviel in diverse winkels, was de uitmuntende kleurechtheid en contrast van LG L1970-BH met een contrast ratio van maar liefst 1600:1. Ik weet niet of die het hem doet, maar de Samsung 940BF bijv. kon er niet aan tippen. Bepaalde modellen van Sony, Acer en HP hebben ook van die aparte glasplaten met dimmende coating aan de binnenkant die het contrast extra vergroot. (HP --> Diamond, Acer --> Onyx Black???) Prachtig zwart, maar ontzettend irritant dat het zo reflecteert. 'tis net een spiegel. Jammer van dat, want het geeft verder duidelijk een mooier beeld dan de rest van mainstream TFT's.

Voor mij staat het vast: Dell 2405 of de opvolger 2407 (als ze een beetje opschieten met op de markt brengen) of anders Samsung 245T (die ook nog moet uitkomen). De laatste 2 hebben HDCP ondersteuning en aangezien ik mijn volgend scherm wsl. voor minimaal 5 jaar ga gebruiken, zal dat er wel degelijk nodig zijn wil je HD-video kunnen afspelen.

Is het trouwens mogelijk om een HDCP-protected HD-video te rippen (met behoud van de native resolutie) zodat HDCP protectie eruit is en je deze rip ook op 2405 kunt bekijken? Dus eigenlijk geripte HDCP HD-film vanaf je HDD binnen Vista op je 2405 afspelen (die non-HDCP is). Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wat denk je zelf? Beetje rare vraag hier. Net zoiets als, mag/kan ik geripte games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Hey,

Azerty.nl heeft de Dell niet meer he....Echt kut want ik wou daar juist alles bestellen. Weet iemand hier meer van, komt die weer terug??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Dat rippen zal vast wel kunnen....

Er zal ongetwijfeld weer iets worden gevonden tegen HDCP, wat ik overigens een belachelijk iets vind. Omdat de grote filmmaatschappijen vinden dat hun films niet gekopieerd zouden moeten worden, moet ik er bij een aankoop op gaan letten of mijn beeldscherm wel een beveiligde verbinding aankan! En kan in mijn nieuwe 2405 (Waar ik mijn zuurverdiende spaargeld aan uitgegeven heb) straks zogenaamd niet meer gebruiken om een filmpje te kijken....

Ik snap niet dat ze het de consument zo lastig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sl1200 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:08:
Is het trouwens mogelijk om een HDCP-protected HD-video te rippen (met behoud van de native resolutie) zodat HDCP protectie eruit is en je deze rip ook op 2405 kunt bekijken? Dus eigenlijk geripte HDCP HD-film vanaf je HDD binnen Vista op je 2405 afspelen (die non-HDCP is). Kan dat?
Nope. Misschien wordt er ooit een manier gevonden om het te doen maar de filmmaatschappijen hebben, wijs geworden van de ervaringen met DVD, alle denkbare maatregelen genomen om het moeilijk te maken. En ik zou niet verbaasd zijn als het meerdere jaren duurt voordat het rippen van content met HDCP mogelijk wordt.
Darth Malak schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:30:
Wat denk je zelf? Beetje rare vraag hier. Net zoiets als, mag/kan ik geripte games spelen.
Waarom zou hij niet mogen vragen of het kan? Beveiligingen omzeilen om games/films/muziek voor eigen gebruik te kopieren is nog steeds niet illegaal in Nederland.
Double J schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:41:
Omdat de grote filmmaatschappijen vinden dat hun films niet gekopieerd zouden moeten worden, moet ik er bij een aankoop op gaan letten of mijn beeldscherm wel een beveiligde verbinding aankan!
Niet alleen dat. Je hebt een nieuwe HD-compatible DVD-speler nodig, een OS wat het ondersteunt (Vista), een videokaart die het ondersteunt, videodrivers die het ondersteunen, en een beeldscherm die het ondersteunt.
En HDCP staat nog in z'n kinderschoenen waardoor het risico bestaat op compatibiliteitsproblemen. In dat geval kun je allemaal spullen met HDCP-ondersteuning hebben die toch niet werkt omdat HDCP in die videokaart van fabrikant A niet werkt met de HDCP in het beeldscherm van fabrikant B.

[ Voor 28% gewijzigd door downtime op 22-04-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:39:
Hey,

Azerty.nl heeft de Dell niet meer he....Echt kut want ik wou daar juist alles bestellen. Weet iemand hier meer van, komt die weer terug??
Dat weten wij toch niet ? Stuur anders een mailtje ofzow ? 8)7

4launch heeft hem nog wel voor 889 euro.. Niets duurder als bij Azerty en verzendkosten is dacht ik 8 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Versteegrob schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:39:
Hey,

mail ze zou ik zeggen :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bogey911 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:09:
Heeft er iemand met de 2405 (of andere 24 inch'er) last van input lag? <.knip..>
Dit is wel al vaker in deze topic-reeks ter sprake gekomen. Tevens meerdere mogelijke workarounds gepost (utfs ;) )

Hier het probleem volledig weg sinds ATI Catalyst 6.3 (en hoger) drivers en enkele display instellingen:

-refreshrate videokaart naar 100Hz
-CCC: Image scaling -> Use centered timings
-CCC: Uitvinken reduce 'DVI frequenty' en uitvinken 'Alternate DVI Operational Mode'

De 2405 dell monitor driver ook absoluut installeren en dus niet de 'plug & play windows driver gebruiken. Met de p&p driver zelfs ook zichtbare last van ghosting, met driver opgelost.

Getest met een X800PRO, X1800XL en X1900XTX. Steeds dezelfde soort lag en met deze stappen weggehaald.

Voorheen moest ik meer stappen uitvoeren (usb rate verhogen, vsync uitzetten etc) en uiteindelijk toch nog steeds ietsjes aan input-lag (extreem minimaal maar toch .. vooral headshots ed. in shooters waarbij dit zeker merkbaar was.)

Maar de laatste video en monitor drivers drivers dus helemaal opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
CHeeCH schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:43:
[...]

De 2405 dell monitor driver ook absoluut installeren en dus niet de 'plug & play windows driver gebruiken. Met de p&p driver zelfs ook zichtbare last van ghosting, met driver opgelost.

Maar de laatste video en monitor drivers drivers dus helemaal opgelost :)
Zou je misschien de driver voor de monitor kunnen uploaden? :) Ik ben mijn cd nogal kwijt :X

[ Voor 45% gewijzigd door Satch op 22-04-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De Dell 2405 driver kun je ook van hun ftp afhalen natuurlijk:
ftp://ftp.us.dell.com/monitors/R91058.EXE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
CHeeCH schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 19:05:
De Dell 2405 driver kun je ook van hun ftp afhalen natuurlijk:
ftp://ftp.us.dell.com/monitors/R91058.EXE
Dankje :) , ik had al gezocht met google, kon alleen vreemd genoeg niks vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 10:16
Windows Update biedt tevens de 2405 driver aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Laatst online: 22-08 17:23
Ik gebruik al bijna een jaar mijn dell 2405 fpw naar alle tevredenheid, en ik was vandaag bezig met een ontwerpje, krijg ik in ene dit: (ik heb even een thumbje in windows viewer gezet om het duidelijker te maken)

Afbeeldingslocatie: http://www.dreamstudio.nl/1klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dreamstudio.nl/2klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dreamstudio.nl/3klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dreamstudio.nl/4klein.jpg

ik heb hem al op mijn laptop aangesloten via vga maar ook daar exact hetzelfde probleem..

edit: plaatjes toegevoegd, het zijn alle thumb's dus door erop te klikken krijg je de grote versie.

[ Voor 33% gewijzigd door sjobiscity op 26-04-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Erg jammer dat hij kapot is, maar Dell heeft een 3 jaar next day garantie. Morgen heb je dus misschien al een nieuwe monitor.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

is dat wel zo 'next day garantie' ?
ik belde hier laatst over met mijn dell account manager en die gaf aan dat ze voor de monitoren geen tijd afgeven
maar dat het normaal gesproken binnen 2 a 3 dagen geregeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
hij heeft even uitgestaan, en nu doet ie het weer goed :s
nouja zodra het nog een keer gebeurd gelijk maar even die service bellen, en een nieuwe vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Zou ik toch meteen doen als ik jou was. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Ziet er iig hendig fucked uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey911
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zitten aan beide zijden de stekkers goed ingeplugd??? Mijn (helaas nog) CRT gaf ooit ook opeens rood/roze beeld. Bleek dat stekker niet goed zat... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:19
Bogey911 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 18:37:
Zitten aan beide zijden de stekkers goed ingeplugd??? Mijn (helaas nog) CRT gaf ooit ook opeens rood/roze beeld. Bleek dat stekker niet goed zat... 8)7
Als het idd niet het kabeltje is zou ik maar zo snel mogelijk je garantie gebruiken, want het eerste wat ik dacht toen ik die plaatjes zag was "oef die is de pijp uit."

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Heb sinds vandaag 2 van deze monitoren. 1 is al bijna een jaar oud en de 2e is een refurbished exemplaar. De prijs was dan ook redelijk gunstig en ik kon er 1 uitkiezen.

Ik schrok echter wel van het kleurverschil. Denk dat ik nog redelijk wat tijd kwijt ben om het goed te krijgen. Identieke instellingen geven in ieder geval niet hetzelfde beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

sjobiscity schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:37:
hij heeft even uitgestaan, en nu doet ie het weer goed :s
nouja zodra het nog een keer gebeurd gelijk maar even die service bellen, en een nieuwe vragen.
Ik heb precies hetzelfde gehad, alleen dan met een rode kleur ipv groen.
Het werd bij mij met de tijd steeds erger, dus denk niet dat het weggaat.

Heb een nieuwe gekregen van dell, hoewel het voor mij wel lastig was om de helpdesk ervan te overtuigen dat het aan het scherm lag en niet aan aan mijn videokaart oid (had uiteraard alles al uitgesloten (kabels, sub-d/dvi, laptop/desktop).

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
kiddyl, waar heb je zo'n refurbished exemplaar vandaan gehaald?

Ben nl. misschien geinteresseerd in een 2e exemplaar voor mijn pokerverslaving... :D
Nu passen er 4 tafels op, maar wil tzt toch wel kijken of ik 6 tafels aankan en wellicht 8 in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik kan je het contact niet direct geven, maar ik ben aan het kijken of er niet meer exemplaren mogelijk zijn. Dit zijn dan grade A monitoren en blijkbaar zijn er ook nog gade B monitoren met optische schade. Als er interesse is kan ik inforeren naar prijzen bij meerdere aantallen en wellicht een IA. Als heb ik er niet nog 1 nodig.

de 2407WFP komt dus echt binnen 2 weken, maar dat heb ik al genoemd in het desbetreffende topic. Niet dat ze mij serieus namen .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NewbieNeo schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:14:
kiddyl, waar heb je zo'n refurbished exemplaar vandaan gehaald?
Hier misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een fantastisch scherm met 1 groot nadeel: ik kan niet meer fatsoenlijk werken op andere systemen met 'normale' schermen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Daar geef ik je gelijk in. Elk andere computer is niet fijn werken - tot ik een 30" tegenkom natuurlijk ;)

Als er geinteresseerden zijn voor zo'n monitor dan even hier kijken: http://www.inkoopacties.net/topic/qqq74t6y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
kiddyl schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:57:
Daar geef ik je gelijk in. Elk andere computer is niet fijn werken - tot ik een 30" tegenkom natuurlijk ;)

Als er geinteresseerden zijn voor zo'n monitor dan even hier kijken: http://www.inkoopacties.net/topic/qqq74t6y
Mooie prijs, alleen wel een korte garantie. Bij Dell zelf heb je 3 jaar garantie volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik overweeg om een amerikaanse 2405 fpw via ebay te kopen (lage prijs en de dollar is gunstig), een familie lid kan deze dan goedkoop voor me naar europa shippen (duurt 5 weken of zo maar ja...). Behalve dat ik een converter nodig zou hebben voor de stroom komen er dan nog andere dingen bij kijken om die monitor hier werkend te krijgen? weet iemand hoe het zit met de garantie van amerikaanse dell produkten in nederland? (heb je met een amerikaanse ook binnen een paar dagen een vervanging een nieuwe als er problemen zijn?) Heb dell al gemailed hierover maar het antwoord laat aardig lang op zich wachten. Ik zit momenteel voor school in zwitserland en bellen naar nederland gaat ook niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Deze monitoren hebben een stroom aansluiting waar 100V-240V in kan. Een US model zal dus niks uitmaken. Over garantie kan ik niks zeggen, maar je moet er wel op letten dat je nog invoer BTW en inklaringskosten moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
kiddyl schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:37:
Deze monitoren hebben een stroom aansluiting waar 100V-240V in kan. Een US model zal dus niks uitmaken. Over garantie kan ik niks zeggen, maar je moet er wel op letten dat je nog invoer BTW en inklaringskosten moet betalen.
als je de dell doos gebruikt en daar gewoon een pakbon op plakt zeker ja, maar als je de doos verpakt met bruin papier of zo en het als gift bestempeld heb je toch ook kans dat ze em niet eens controleren? Of controleren ze standaard alle (grote) paketten die de US verlaten? met m'n japanse psp was dit iig geen issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
van het weekend ging hij opnieuw stuk,
nou vandaag gelijk maar even gebeld. vrij lompe medewerker aan de lijn gehad.
kwam eerst in een menu terecht wat voor product betreft het.
projector een pda een printer of een lcd tv.. ja wat kies je dan.. dan maar een lcd tv dat zit er het dichtste bij dacht ik. na 10 minuten begravenismuziek kreeg ik een medewerker aan de lijn die mij vertelde dat ik verkeerd zat en een andere medewerker moest hebben. weer 10 minuten begravenis muziek. Goede dag meneer wat is uw serienummer. Uhm... Goede dag mijn naam is..
enfin, na een paar minuten was meneer overtuigd deze monitor moet worden omgeruild. morgen tussen half 9 en 5 :? hoe bedoel je beroerde timing krijg ik een nieuwe. nu maar bidden dat die geen dode pixels heeft, want ik was net zo blij met deze. toch raar dat hij nu weggaat, heb langer naar dit scherm gekeken dan menig van mijn vrienden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
mark235 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:46:
[...]

als je de dell doos gebruikt en daar gewoon een pakbon op plakt zeker ja, maar als je de doos verpakt met bruin papier of zo en het als gift bestempeld heb je toch ook kans dat ze em niet eens controleren? Of controleren ze standaard alle (grote) paketten die de US verlaten? met m'n japanse psp was dit iig geen issue...
Natuurlijk kan dat, maar dat heet gewoon fraude. Daar kun je nog problemen mee krijgen. En de kans dat ze zo'n groot, als gift aangemerkt pakket, controleren is erg groot.

Ik zou eerder proberen dit pakket voor een lager bedrag te declareren (betekent wel dat het maximaal verzekerde bedrag ook lager is trouwens) en het als economy pakket te zenden. Dan wordt het minder snel gecontroleerd is mijn ervaring en de verzendkosten zijn ook lager zodat je daarover ook minder hoeft te betalen bij de douane.

Hoeveel kun je besparen trouwens dat je dit risico wilt nemen? Moet toch zeker wel een paar honderd euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
_Jona_ schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:01:
[...]

Natuurlijk kan dat, maar dat heet gewoon fraude. Daar kun je nog problemen mee krijgen. En de kans dat ze zo'n groot, als gift aangemerkt pakket, controleren is erg groot.

Ik zou eerder proberen dit pakket voor een lager bedrag te declareren (betekent wel dat het maximaal verzekerde bedrag ook lager is trouwens) en het als economy pakket te zenden. Dan wordt het minder snel gecontroleerd is mijn ervaring en de verzendkosten zijn ook lager zodat je daarover ook minder hoeft te betalen bij de douane.

Hoeveel kun je besparen trouwens dat je dit risico wilt nemen? Moet toch zeker wel een paar honderd euro zijn.
Ja, ik kan em nieuw voor ongeveer 550 dollar krijgen (ex verzendkosten), maar ik heb er vanwege een aantal dingen toch maar vanaf gezien. Blijkbaar zit er geen garantie op de amerikaanse modellen in de EU? En tja, 't is toch allemaal wel een gehannes met het verzenden, de declaratie en zo, dus ik neem toch maar een europese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrah
  • Laatst online: 19-07 20:40
Even voor de mensen die er nog één willen bestellen, afgelopen vrijdag besteld bij 4Launch, 's ochtends rond 10u betaald met ideal, en 's middags ging ie al op route en was 's avonds in dordrecht (ik woon in spijkenisse). Tis dat koninginnedag ertussen zat anders had ik hem zaterdag al gehad.

Nu maandag gekregen, schitterend scherm, snelle service van 4Launch, kortom, perfect verlopen. Zero dode pixel ook nog, jippie :)

Prijs was 860 ongeveer met verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Wat ik me afvraag of hier nou iedereen een pixel gerantie neemt? Het is namelijk wel 90 euro bij 4launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat ik me af vraag word je niet gek van zo'n groot beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
wel godverdomme. nou hebben ze m'n scherm omgeruild. heb ik ook een nieuwe voet gekregen. (wilde me eigen voet houden, maar meneer vond het teveel werk om die andere voet eraf te slopen. nee meneer u moet echt uw voet inleveren..schuift die voet helemaal niet meer uit. tenminste ik krijg hem met geen mogelijkheid uitgeschoven. En in pivot wil die al helemaal niet meer.
ben ik nu vergeten dat ik eerst nog wat anders moet doen? of hebben ze gewoon de verkeerde voet gegeven?
godzijdank geen dode pixels.,
edit even de monitor eraf gehaald, maar er staat wel 2405 op die voet :S.

[ Voor 8% gewijzigd door sjobiscity op 03-05-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:55:
Niet van het grote beeldscherm. Wel van die kleine beeldschermen waar ik achter moet werken als ik niet achter mijn 2405FPW zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:55:
Het ligt eraan hoe ver je van de monitor afzit. Ik zat tot voor kort vrij dicht op mijn monitor. Ik heb hem nu wat meer naar achter kunnen zetten. (zonder voet even) En dit werkt stukken beter. Ik hoef niet zoveel m'n hoofd te draaien nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 10:32

Stewie!

Keen must die!

De 2407 is nu te bestellen, is én beter én voordeliger te krijgen, een paar tientjes meer dan die refurbished 2405 die hierboven wordt aangeprijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Err... nope... De 2407 vertoont enorm veel problemen momenteel en worden in Japan teruggehaald, dus zeker niet beter EN voordeliger.

Dus het is zwaar verstandig gewoon voor een goedkopere 2405 te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Darth Malak op 03-05-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 10:32

Stewie!

Keen must die!

Wat is er dan mis mee? :?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.