CPU keuze P2 350 of Celeron 500

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:17
Ik heb twee processors op de plank liggen waarvan ik voor een bekende graag een PC wil bouwen. Echter ik vraag me af voor gewoon windows werk (word e-mail MSN, internet, mp3). kan ik kiezen tussen een Celeron mendocino 500 mhz, Celeron mondocino 400 mhz en een Pentium II 350.

Overclokken is op het moederbord onmogelijk. In dit topic Pentium-2 V.s Celeron heb ik geconcludeerd dat de PII 350 de meest geschikte is. Is dit nog steeds zo?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik zou het proberen en kijken welke sneller is dmv test. Ik weet niet zo eventjes een test programma maar er zijn genoeg. ( zelf mijn voorkeur gaat uit naar een celeron 500 mhz vanwege zijn hogere clock)

Je zou misschien op marktplaats kunnen kijken naar een pentium 3 450 mhz katmai. Die zijn volgens mij rond een tientje en zijn volgens mij sneller dan ze alle drie.( weet dit niet zeker maar ik heb een pentium 3. Die slaat bij het opstarten mijn vader met zijn P4 3.00 GHz eruit)

[ Voor 42% gewijzigd door Touchdomex op 02-01-2006 21:05 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
touchdomex schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:02:
Ik zou het proberen en kijken welke sneller is dmv test. Ik weet niet zo eventjes een test programma maar er zijn genoeg. ( zelf mijn voorkeur gaat uit naar een celeron 500 mhz vanwege zijn hogere clock)

Je zou misschien op marktplaats kunnen kijken naar een pentium 3 450 mhz katmai. Die zijn volgens mij rond een tientje en zijn volgens mij sneller dan ze alle drie.( weet dit niet zeker maar ik heb een pentium 3. Die slaat bij het opstarten mijn vader met zijn P4 3.00 GHz eruit)
Ehm, bij het opstarten van een pc komt wel meer bijkijken dan alleen de cpu ;) (meestal vooral HD, en geheugen kan ook nog wat schelen)

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 21:36
Ik zou voor de Celeron gaan. Als ik het goed heb heeft de Celeron Mendocino full-speed (=500Mhz) L2-cache aan boord, terwijl de L2-cache van de PII op halve snelheid werkt. Vergeet ook niet dat 500MHz 40% meer is dan 350MHz, dat is significant.

Dato DUO synth voor twee

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Jah okay dat is waar maar in ieder geval ik met mijn 128 ram red het goed

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

beetje subjectief, maar heb veel met systemen gewerkt in die range. Heb zelf heel lang met een PII-350 met 256Mb ram en WinXP gewerkt en dat liep wonder boven wonder erg soepel. (Wel kort houden). Had ik toen nog niet echt door. Later voor anderen (studenten) veel gedumpte celeron 433/466 etc systemen gemaakt. Dan denk je nog van wat kan het schelen, maar die PII-350 loopt er rondjes omheen. Over een Celeron 500 kan ik niet oordelen, maar ik durf te beweren dat de PII-350 het wel wint van een celeron 466. Maar goed, dit alles heerlijk niet onderbouwd met cijfers dus veel zal je er niet aan hebben.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik mis bij de argumenten door mijn voorgangers genoemd dat de P2 een 100 MHz FSB gebruikt en de Celeron natuurlijk maar 66 MHz. Aangezien je geheugen waarschijnlijk synchroon loopt aan je FSB (aangezien je meldt dat overclocken onmogelijk is) is je geheugenbus ook meteen 50% sneller wat veel significanter is dan alleen de 43% cpuclock verbetering bij de Celeron.

Verwijderd

bouw beide systemen, draai 3dmark(of iets dergelijks) en kijk welke sneller is, dan heb je het bewijs :)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 07:36:
bouw beide systemen, draai 3dmark(of iets dergelijks) en kijk welke sneller is, dan heb je het bewijs :)
Alleen is 3d-performance meten weinig zinvol als zijn dagelijkse bezigheid office, internetten en mp3'tjes luisteren is.

[ Voor 3% gewijzigd door The Third Man op 03-01-2006 08:40 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb twee processors op de plank liggen
Je bevindt je dus in de luxe dat je de hardware, waaruit je een keuze moet maken, zélf kunt testen. Doe er je voordeel mee :Y)

Prik de beide CPU's 1 voor 1 op het plankje en speel er wat mee (benches, feeling, etc). Gebrek aan inzet wordt hier niet zo gewaardeerd, topic dicht dus. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 03-01-2006 08:45 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.