Toon posts:

Pentium-2 V.s Celeron

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welke van deze 2 is sneller?

Celeron 500 (menduchino) 66 mhz
Pentium-2 450 (coppermine :?) 100 mhz

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 20:55
De Pentium II 450 is ongeveer even snel als de Celeron 500 zo niet sneller.
Maar de Celeron kun je beter overklokken, dus uiteindelijk is die sneller...

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 12:12 schreef het_beest het volgende:
De Pentium II 450 is ongeveer even snel als de Celeron 500 zo niet sneller.
Maar de Celeron kun je beter overklokken, dus uiteindelijk is die sneller...
Daar ben ik het niet mee eens.
Die Pentium II 350 die ik nu nog steed heb loopt op 525mhz met 150mhz bus.
Dat krijg je bij een Celeron en zeker de mendocino niet voor elkaar.
Pentium II 450 kun je op 600 zetten, welke is dan sneller? :+

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Hmm.. Beetje dezelfde discussie als die afgelopen week in [doc] was..

Welke sneller is hangt heel erg af van welke applicatie/software je gebruikt..

Het gaat voornamelijk weer om de kleinere cache bij de celeron..

Verder is een celeron 500 niet meer zo heel ver over te clocken (als je het vergelijkt met de oude 333 en 366 versies!)

Overigens is de PII-450 geen coppermine :)

Verwijderd

Weet je trouwens hoe ze een Cellycore hebben ontworpen en waarom er veel moederborden zijn die Pentium II en Celeron ondersteunen? Omdat ze hadden ontdekt als je een van de duurste weerstanden (echt een HELE dure) uit de core zou trekken, dat hij dan nog steeds liep en nog steeds stabiel was maar net niet de Pentium II snelheid had!

Verwijderd

Uh... hoe kom je daar nou weer bij ?

Celly processors zijn gewoon afgekeurde pentium 2's staat niks voor niks in het bios ze draaien op een lagere klok snelheid om ze stabiel te houden

Denk je dat de low end gebruikers net nou werkelijk iets uit maakt als dat ding maar fatsoenlijk draait dan zijn hun ook tevreden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

P2 450 is sneller. Heeft een hogere FSB en een grotere cache.

De beide processors hebben eenzelfde 0,25 micron core, waarvan de topsnelheid ongeveer op 600MHz ligt. Met exotische koeling kun je natuurlijk hoger. Als je ze allebei op 600MHz overklokt, dan is een P2 systeem sneller, omdat de rest van de apparaten ook wat hoger worden opgeklokt (PCI en AGP snelheid gaan natuurlijk ook omhoog en is zeker hoger bij een P2 450@600 dan bij een celeron 500@600).

Enne, de P2 450 is zeker geen coppermine... Dat is alleen aan P3 en Celeron2 voorbehouden... :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-05 11:55

Shuriken

Life is all about priorities

Het BS gehalte in de bovenstaande posting is erg hoog.

De Celeron is geen afgekeurde Pentium II. De Celeron is een apart ontwerp. De celeron heeft een on-die (ik dacht ook full speed) cache. De Pentium II heeft losse cache op de print.

Ik denk dat de oude Celeron in principe sneller is. Alleen op 66 Mhz is ie natuurlijk trager dan een 100 Mhz fsb Pentium II.

ik heb een Celeron 366@550 gehad en die liep gelijk met een P 3 van de zelfde snelheid (Katmai)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Daarom! Trekken ze de weerstand eruit, gieten ze ze niet uit silicum maar uit modder en dan kan je computeren

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

De Celeron 500 heeft een cache op full speed, de oude PII 450 loopt op de helft. De Celeron maar nemen dus, een bus van 75 redt je nog wel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De cache van de P2 is 2x groter dan die van de Celeron. Draai je veel CPU intensieve programmaatjes? (fotowinkel enzo) Dan is de P2 sneller!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Op donderdag 16 augustus 2001 12:45 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Daarom! Trekken ze de weerstand eruit, gieten ze ze niet uit silicum maar uit modder en dan kan je computeren
Zeg dan niks..

Overigens is de celeron niet een geheel nieuw ontwerp.. Het is gewoon dezelfde core als de pII.. Alleen inderdaad het cache-verschil!!
Pagina: 1