[MCE 2005] Alleen Media Center Programma*

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Wat ik wil is alleen Media Center, WinDVD 7 en de nodige codecs op mijn computer hebben staan. Ik bedoel dus dat alle andere services en bestanden verwijderd worden.

Nu heb ik al met nLite flink wat rommel verwijderd maar het opstarten is nog steeds vergelijkbaar als de normale versie.

Weet iemand wat ik allemaal kan verwijderen? Ik hoef dus geen internet, brandsoftware of als het even kan zelfs zonder explorer dus echt alleen Media Center, WinDVD 7 en de codecs.

Alle tips zijn welkom.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Misschien kan je wat meer experimenteren als je XPLite (http://www.litepc.com/xplite.html) gebruikt. Dan hoef je tenminste niet steeds opnieuw een cd branden en XP herinstalleren.
In feite mag je alles wat er staat uitvinken, het programma is zo gemaakt dat je OS dan nog steeds zal booten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een MCE zonder IE gaat denk ik het niet werken, ook zonder internet verbinding heb je geen EPG meer dus of dat nou zo handig is?

Iig - als opstart tijd zo belangrijk is waarom gebruik je niet hibernation ofzo? :)

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
elevator schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 10:54:
Een MCE zonder IE gaat denk ik het niet werken, ook zonder internet verbinding heb je geen EPG meer dus of dat nou zo handig is?

Iig - als opstart tijd zo belangrijk is waarom gebruik je niet hibernation ofzo? :)
EPG? is dat die gids van MCE? die gids heb ik niet nodig vind het niet handig werken. Slaapstand kan wel maar ik gebruik ernaast ook Windows XP Pro en dat werkt niet samen. Of is hier een oplossing voor?

XPLite kost geld en ik hoopte dat er een gratis oplossing is.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Met nLite kan je toch ook overbodige Windows-onderdelen weggooien?
Daarna kan je nog C:\Windows\ehome\ehshell.exe als vervanging voor explorer.exe instellen, kijk daarvoor bijvoorbeeld hier.

Verwijderd

Is het mogelijk om het Versatel 20 mb-abootje (met binnenkort digitale televisie mogelijk) te combineren met een paradigit windows MCE 2005? Want er zit toch een normale COAX-tv tuner in (2x) aan de achterkant? Hoe zou dit dan werken met de Samsung decoder van Versatel??

Ik ben zeer benieuwd of de complete digitale tv-experience nu echt bewaarheid wordt.
Pagina: 1