Toon posts:

[WinXP] Shell vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben hier bezig met een systeem dichtbouwen met policies en dat gaat allemaal wel goed.
Ik zit alleen met het probleem dat ik de Explorer.exe shell wil vervangen door een map.
Ik heb hier op GOT en op google al wel gevonden dat de shell te wijzigen is dmv system.ini, maar ik weet zeker dat hier een Reg Key voor was.
Het is dus de bedoeling dat nu ipv explorer.exe een map (Bij C:\programmas\ wordt geopend.

Hierbij zal het handig zijn als op een of andere manier deze map ook niet te sluiten was, dus dat deze altijd blijft staan.

Als iemand de oplossing hiervoor weet alvast bedankt!

Verwijderd

- Je moet explorer.exe niet vervangen, anders werkt windows verkenner ed niet meer naar behoren
- Je moet een programma maken en dat in de startup folder zetten
- Dat programma moet:

- de taskbar verbergen
- de iconen op het bureaublad ook verbergen
- schermvullend zijn

en de rest vul je zelf maar in

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 10:41:
- Je moet explorer.exe niet vervangen, anders werkt windows verkenner ed niet meer naar behoren
- Je moet een programma maken en dat in de startup folder zetten
- Dat programma moet:

- de taskbar verbergen
- de iconen op het bureaublad ook verbergen
- schermvullend zijn

en de rest vul je zelf maar in
Ja maar wat ik bedoelde is dat in die regkey explorer.exe wordt aangeroepen als de shell. en ipv van explorer.exe kan je daar ook wat anders opgeven. Op deze manier wordt het hele bureaublad en de taakbalk e.d. niet geladen, maar wel het programma (of in die geval de map die ik wil) geladen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Welk programma denk je dat die map laat zien :) Juist, explorer.exe :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 14:31
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 10:44:
[...]

Ja maar wat ik bedoelde is dat in die regkey explorer.exe wordt aangeroepen als de shell. en ipv van explorer.exe kan je daar ook wat anders opgeven. Op deze manier wordt het hele bureaublad en de taakbalk e.d. niet geladen, maar wel het programma (of in die geval de map die ik wil) geladen.
Hmm, ik denk niet dat dat gaat werken. Op het moment dat je een map opent, dan doet Windows dat op de achtergrond met explorer.exe. Kortom, als je geen explorer.exe hebt of wil/kan gebruiken dan krijg je ook geen map op je scherm getoverd volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Nou laat ik het anders willen doen dan. Ik wil in plaats van Explorer.exe Iexplorer.exe laten starten. Hierdoor wordt ook geen taakbalk e.d. geladen maar alleen internet explorer.
Ik weet absoluut zeker dat dit kan onder XP omdat ik het zelf al een keer gezien heb.. En als je via het taakbeheer explorer.exe afsluit en dan iexplorer.exe opstart werkt het ook zonder dat explorer.exe wordt gestart.

Ik vraag mij alleen af waar in het register staat welke shell gestart wordt..

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Is explorer.exe niet de windowmanager van xp? :?
Hoe wil je dan een internet explorer venster tonen zonder window manager?

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Controleer de volgende regkey even:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell]
:)

edit:
TrickShot schreef op 26 augustus 2004 @ 10:57:
Is explorer.exe niet de windowmanager van xp? :?
Hoe wil je dan een internet explorer venster tonen zonder window manager?
Nee, explorer.exe is niet de windowmanager van XP; het is je desktop en filemanager (plus je browser)

[ Voor 78% gewijzigd door Spider.007 op 26-08-2004 11:00 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Hier wat meer informatie over Replacement shells
http://docs.geoshell.com/...eplacementShellForWindows

Shell = zetten werkt inderdaad.

Maar met Windows 2k up, is er ook een reg key voor. (per user)

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

Mbv. Group Policy is het heel eenvoudig een Custom Shell te definiëren.

Gebruik hiervoor de Group Policy Object Editor.

Vervolgens; User Configuration - Administrative Templates - System

Optie: Custom User Interface

Let hierbij wel op aan welke OU je de policy linked.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem.
ze zitten niet in het domein.

Ik heb de regkey ondertussen al gevonden.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Hierin staat Shell deze is aan te passen ik ben nu aan het kijken of ik dit ook in een current user kan veranderen dan zou het helemaal mooi wezen.

Nou zit ik alleen nog met het probleem of het mogelijk is om het sluiten van zo'n venster uit te schakelen

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:49
Ik ben hier dus ook mee bezig. Ik heb voor mekaar dat hij iexplore.exe als shell in kiosk mode start. Verder zorgt een group policy ervoor dat de Windows toetsen niet werken, zodat bijvoorbeeld RUN niet opgevraagd kan worden. Enige probleem is nu dat dmv de ALT+F4 toets de iexplore wel afgeloten kan worden. Ik kan maar niet vinden waar ik dit kan vinden en uit kan zetten. Misschien heeft de TS inmiddels een oplossing?

HODL

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat is er precies voor ergs aan dat hij afgesloten kan worden? Run hem gewoon vanuit een loopende batchfile? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Waarom gebruik je geen FireFox?
En op de achtergrond zet je een zwart maximaliseerd venster zonder rand, verberg je taakbalk
vervolgens sleep je een timer op dat venster en om de seconde controleer je of FireFox draait indien niet start je hem op. Ook in die timeractie stuur je je venster naar de achtergrond zodat je browser altijd op de voorgrond blijft

Goed idee ?

PS: je zal een programma moeten maken hé daar ging ik van uit Delphi is ideaal voor dit doel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 14:19 ]

• Ralphie
Spider.007 schreef op 05 november 2004 @ 14:18:
Wat is er precies voor ergs aan dat hij afgesloten kan worden? Run hem gewoon vanuit een loopende batchfile? :)
Het is niet erg dat hij afgesloten kan worden, maar dan zit ik met een blauw Windows scherm waar ik niets meer mee kan. :)

Batch bestand kan hem niet worden omdat ik iexplore.exe -k http://website gebruik als shell. Batch bestandjes kunnen niet uitgevoerd worden. Daarom liever gewoon de ALT+F4 uitzetten :P

HODL

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

momania

iPhone 30! Bam!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
The Registry restrictions are found under HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions . Each DWORD value must be set to 1 to be enabled. To disable the restriction, set the value to 0.

Restriction             Description 
----------------------------------------------------------------------
 NoFileOpen              Disables Open command on File menu, CTRL+O, and CTRL+L. 
 NoFileNew               Disables CTRL+N 
 NoBrowserSaveAs         Disables Save and Save As on the File menu. 
 NoBrowserOptions        Disables Internet Options on the View menu (disables changing browser settings). 
 NoFavorites             No Favorites menu, adding to favorites, or organizing favorites. 
 NoSelectDownloadDir     Prevents user from being able to select download folder by not displaying the Save As dialog box when a file is downloaded. 
 NoBrowserContextMenu    Disables HTML context menu. 
 NoBrowserClose          Disable ALT+F4. 
 NoFindFiles             Disables the F3 key. 
 NoTheaterMode           Disables the F11 key.  
 Accessibility           Disables all options under Accessibility. 
 GeneralTab              Removes General tab. 
 SecurityTab             Removes Security tab. 
 ContentTab              Removes Content tab. 
 ConnectionsTab          Removes Connections tab. 
 ProgramsTab             Removes Programs tab. 
 AdvancedTab             Removes Advanced tab. 
 CertifPers              Prevents changing Certificate options. 
 CertifSite              Removes the Personal tab from Certificate manager. 
 SecChangeSettings       Prevents changing Security Levels for the Internet Zone. 
 SecAddSites             Prevents adding Sites to ANY zone. 
 FormSuggest             Disables AutoComplete for forms. 
 FormSuggest Passwords   Prevents Prompt me to save password from being displayed. 
 Connwiz Admin Lock      Disables the Internet Connection Wizard . 
 Settings                Prevents any changes to Temporary Internet Files. 
 ResetWebSettings        disables the Reset web Setting button.

bron *

:Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Ralphie
Ahhh bedankt! Toch makkelijk dan dat andere :)

HODL

Pagina: 1