aansluiting mobo en voeding komen niet overeen

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• R!K?
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-02 16:08
hoi,

ik heb net mijn spullen besteld bij 4launch binnen gekregen, nu heb ik een probleem met de aansluiting voor de voeding op de mobo. de voeding is nieuwer en het moederboard ouder dus er steken een paar pinnetjes aan de zijkant uit dit maakt niet uit maar het schijnt dat die pinnetjes voor de pci-e zijn. heeft mijn kaart nu wel (genoeg) stroom?
verder heb ik nog een vraag of de pci-e slot op mijn moederboard compatible is met mijn vga kaart.
de specs:
code:
1
2
3
4
5
6
ASRock 775Dual-880Pro PT880 Pro, SATA, DDR2, 8CH 
Cooler Master Powersupply Extreme Power 430W    
Corsair 512MB DDR SDRAM PC3200 CL2.5 Value  
Intel Pentium 4 506 2.66GHz FSB533 1MB Box  
Maxtor 200GB SATA150 8MB FDB, 6L200M0   
XFX Videokaart PCI-e GeForce 6600GT 128MB DDR3 2xDVI/TV

gaat dit werken ja of nee? ik had in mijn bestelling gevraagd of dit gecheckt kon worden voor de verzending maar helaas heb ik nog twijfels.

mvg,

R!K?

i am the toast king whom rules over the moon!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Klik :)
Het leven kan zo makkelijk zijn :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Even los van dit, bij je mobo staat ddr2.
Of je mobo moet nu ook ddr1 erbij hebben (zal wel niet mogelijk zijn dacht ik zo..) of dat DDR geheugen wat eronder staat moet DDR 2 zijn..
Dacht trouwens dat DDR 2 ook cheaper was.

EDIT: oh oke, dat wist ik niet, ik dacht dat je ddr 1 en 2 niet op 1 bord kon proppen, maar ik kan me voorstellen dat dit idd bij zo'n p4 wil moet kunnen. (bij een amd kan het zeker niet, omdat die de geheugencontroller dingetjes onboard hebben? ... en amd had er toch ook voor gekozen om ddr 2 over te slaan? )

[ Voor 42% gewijzigd door warcow op 03-01-2006 00:56 ]

• R!K?
haha dank dank, maar helaas staat er niets over de voeding voor mijn pci-e slot.
ik ben al opzoek naar een converter bij een zaak in de buurt.

edit:
las het telaat

de mobo ondersteund zowel ddr1 als ddr2 hiervoor zijn 2 slots voor ieder aanwezig

[ Voor 29% gewijzigd door R!K? op 02-01-2006 14:59 ]

• R!K?
edit:
onnodig

[ Voor 85% gewijzigd door R!K? op 02-01-2006 14:59 ]

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Kheb dit mobo en een powersupply met een 24 pins ATX connector. Dan steken er IDD 4 pins uit, die zijn voor ATX 2.0 (o.i.d.) mobo's en niet voor PCI-e.

Waarschijnlijk kan je die 4 extra connectors loskoppelen (ik wel) anders heb je een "probleem" wat er is geen ruimte naast de powerplug. Dan zal je met een stanleymesje o.i.d. de extra connector los moeten snijden (worst case he, waarschijnlijk niet)

Je voeding zal ook een aparte PCI-e plug hebben voor je grafische kaart. En naar mijn weten werken alle PCIe kaarten met dit mobo (alleen AGP poort is "apart" namelijk)

[ Voor 27% gewijzigd door Cio op 03-01-2006 14:07 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voeding voor PCIe gaat gewoon via een losse stekker op de videokaart zelf. Verder is dit ook FAQwerk. Beetje overbodig topic dus :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.