[Office 2003] Probleem met opslaan, hdd vol

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 20:09
Ik heb exact hetzelfde probleem als hier

Het probleem is dat als ik een bestaand office document bewerk, en deze op een netwerklocatie wil opslaan, ik de melding krijg dat de hdd vol is, maar zowel van de server als het werkstation is er nog meer dan voldoende ruimte vrij.
Server=SBS-2003
Werkstations: Winxp SP2

Wat heb ik geprobeerd:
- Alle Temp directory's verwijderd.
- Met meerdere documenten geprobeerd.
- Eerst lokaal opslaan, dan op een netwerkshare.
- Office en Windows updaten.

Echter blijft het probleem terug komen, ook na herhaaldeijk herstarten van de server/werkstation, opslaan op de lokale hdd werkt wel, maar niet op een netwerklocatie.

De gebruikers hebben voldoende (full controll) rechten op de netwerkshare, ze kunnen daar wel nieuwe mappen oid aanmaken.

Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is een nieuw document aanmaken en testen of het dan werkt, maar dat probeer ik zo spoedig mogelijk.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Ora et Labora
Kick

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:27
Full control bij welke rechten?

Zowel de rechten van de share als de NTFS machtigingen moeten schrijven op de netwerklocatie toestaan om er een bestand te kunnen opslaan.

Bij het maken van een share in windows server 2003 worden de machtigingen voor de nieuwe share op alleen lezen gezet. Windows server 2003 gaat uit van de meest beperkte rechten om de toegestane acties op de share te bepalen.

• Ora et Labora
Dunka schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:13:
Full control bij welke rechten?

Zowel de rechten van de share als de NTFS machtigingen moeten schrijven op de netwerklocatie toestaan om er een bestand te kunnen opslaan.

Bij het maken van een share in windows server 2003 worden de machtigingen voor de nieuwe share op alleen lezen gezet. Windows server 2003 gaat uit van de meest beperkte rechten om de toegestane acties op de share te bepalen.
Klopt, zo had ik het ook ingesteld, domein\gebruikers hadden full controll op de share en op de NTFS machtigingen, gebruiker was in AD ook lid van domein\gebruikers en had exact dezelfde instellingen als alle andere gebruikers, kom er wel net achter dat het probleem zich beperkt tot zijn account, bij een ander account werkt het wel goed.
Desbetreffend account het ik net domein administrator (klein bedrijf met 3 man) laten maken, en hij heeft het probleem vandaag nog niet weer gehad, dus hoop dat dit de oplossing was.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:32
is dit geen bekend probleem? zoeken op de site van MS ?
is er een quotum?
is er een quotum of maximum op een tijdelijk bestand? (zoiets is aan de hand bij webmail )
kun je het bestand met een andere naam opslaan? dan is het bestand misschien van een andere eigenaar. (overschrijven beveiligd)

• Ora et Labora
engelbertus schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:39:
1 is dit geen bekend probleem? zoeken op de site van MS ?
2 is er een quotum?
i3 s er een quotum of maximum op een tijdelijk bestand? (zoiets is aan de hand bij webmail )
4 kun je het bestand met een andere naam opslaan? dan is het bestand misschien van een andere eigenaar. (overschrijven beveiligd)
1 Nog niets over gevonden, behalve 1 topic hier op GoT
2 Er is geen quotum ingesteld
3 Wederom nee, andere gebruikers kunnen hetzelfde document wel opslaan
4 Ook niet, maar deze problemen beperken zich dus tot 1 account, op iemands anders account gaat het wel goed.
Account eigenschappen zijn verder exact hetzelfde.

Pagina: 1