[Word] wil niet meer opslaan.

Pagina: 1
Acties:

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat users een probleem hebben met het opslaan van een Word-document.
Het betreft meestal een document waar veel tabellen en/of grafiekjes/plaatjes in staan. Op een gegeven moment komt er een melding: "De netwerkschijf is vol geraakt, sla het document op op uw harde schijf" of iets dergelijks.
Je raadt het al: er is plek zat op de netwerkschijf en ook op de HDD, maar Word wil het bestand gewoon niet meer wegschrijven :? Ook kopieren naar een ander programma en het daarmee opslaan werkt niet meer. De enige oplossing is de PC rebooten, met als gevolg natuurlijk gegevensverlies.

We werken hier met NetWare 5.1, misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Het probleem doet zich voor op verschillende machines en met verschillende OS-en, dus gaarne geen "gewoon format c: doen" oplossingen... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:15
Eenzelfde probleem bestaat ook onder Office 2001 voor de Mac. Het schijnt dan te maken hebben met de hoeveelheid keren dat je het dokument bewaard, na een X aantal krijg je die foutmelding.

Zal wel niet met jouw probleem te maken hebben...

No production networks were harmed during this posting

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dat probleem heb ik met Word 2000 al vaak gehad in NT/2000 omgevingen. Lijkt me niet een Novell probleem maar meer iets met Word. Technet meldt ergens dat een te groot aantal files in de TEMP folder de oorzaak zou kunnen zijn maar het opruimen daarvan heeft bij mij nooit resultaat opgeleverd.

• Tachyon
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Paella, jij bedoelt dit zeker? :)

He /downtime/ , ook hier? Dus jij hebt er ook nog niet echt een oplossing voor kunnen vinden?
Het is hier niet echt een enorm probleem, maar ik heb het idee dat het vaker gebeurt dan vroeger. We zoeken verder.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 17:41
Word geeft veel problemen met gelinkte plaatjes en gelinkte objecten als Excel-bladen. Die kan je geloof ik alleen linken als ze in dezelfde directory staan. Ik voeg ze dan ook meestal niet gelinkt in om problemen te voorkomen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange