Toon posts:

Werke Snelheid van CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Mensen,

Ik heb even een vraagje over mijn CPU want ik snap er namelijk ff niks van.

Ik heb sins kort een Pentium 2.6GHZ Socket 478 FSB 800MHZ met HTT

alleen nu is het probleem het volgende.

Mijn computer draat de CPU op 1300MHZ. Terwijl maxium 2600MHZ is.

weet iemand hoe dat kan. en hoe je het probleem opllossen moet.

De Computer heeft wel iets gevonden met MULTI PROCCESSING. kan het ook betekenen dat mijn cpu draait op 2x 1300MHZ. want in het apparaat beheer staat ook 2x Intel(R) Pentium(R) 2.6GHZ heeft gevonden.

Oohja mijn moederbord mijn FSB van het moederbord is 533MHZ maar dat maakt volgens mij niks uit want de bios moet het zelf aanpassen (DENK IK) :?

Hopelijk heeft hier iemand snel een antwoord op :*)

Verwijderd

Hoe kom je erbij dan hij op 1300 werkt dan. Waar gezien?. Ga in windows> rechtermuisknopklik Deze computer> en dan properties/instellingen. Daar kan je kijken

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Klikkerdeklik
Lees bovenstaande lap tekst eens door en probeer dan opnieuw door logisch nadenken het probleem op te lossen met de zojuist opgedane kennis :)

[ Voor 22% gewijzigd door Atlas op 31-12-2005 19:12 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je FSB staat op 100 terwijl dit 200 moet zijn. Voor verdere uitleg zie je mobo handleiding, de FAQ en Google :)

Hier stond een dode link.

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
het is zo dat als de cpu weinig word belast hij automatisch terug klokt naar een lagere kloksnelheid,

ik weet het niet zeker maar volgens mij kan je dit in de bios uitzetten...(correct me if I'm wrong 8)7 )

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

exempt schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 19:15:
het is zo dat als de cpu weinig word belast hij automatisch terug klokt naar een lagere kloksnelheid,

ik weet het niet zeker maar volgens mij kan je dit in de bios uitzetten...(correct me if I'm wrong 8)7 )
Dat is dus alleen bij Amd Athlon 64 processors en laptops het geval ;)

🖥️ | 🚗

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04

Onzin, hij heeft een cpu met een FSB van 800MHz, en zijn moederboard draait @ 533.

@TS, wat voor mobo heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 19:11:
Hoe kom je erbij dan hij op 1300 werkt dan. Waar gezien?. Ga in windows> rechtermuisknopklik Deze computer> en dan properties/instellingen. Daar kan je kijken
Ja daar staat:

Intel(r) Pentium(r) 4 CPU 2.6GHZ
Kloksnelheid: 1.33GHZ

Dus dat klopt wel wat ik zeg.

en die FSB hoog kan je zoiets om hoog scroeven. ik kan mijn System BUS wel omhoog gooie.
alleen dan begint hij vast te lopen als ik hem op 150MHZ of hoog gooi. en dan haal ik nog lang geen 2.60GHZ. bij 150MHZ of hoger begint hij ook vreemd te doen. omdat ik nog SD ram heb. denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 19:22 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

MadMarky schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 19:16:
[...]

Dat is dus alleen bij Amd Athlon 64 processors en laptops het geval ;)
Dat terugklokken kunnen Intel Pentium 4's met EIST (Bv. de 6xx serie) ook. Je hebt daarvoor minimaal een Pentium 4 630 nodig, de 620 ondersteunt het niet.
Idem dito voor de Pentium D, de 820 ondersteunt het niet. De 830 en hoger wel.

EIST zal de processor namelijk onderklokken naar 2,8GHz als het systeem idle is. De x20 modellen draaien standaard met een klokfrequentie van 2,8GHz dus kan EIST z'n werk niet doen ;)
Naast AMD Athlon 64's hebben de nieuwere AMD Sempron's (bv. de Palermo E6) ook ondersteuning voor Cool 'n Quiet :)

[ Voor 54% gewijzigd door Thandor op 31-12-2005 19:24 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Spixo
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 19:19:
[...]

Ja daar staat:

en die FSB hoog kan je zoiets om hoog scroeven. ik kan mijn System BUS wel omhoog gooie.
alleen dan begint hij vast te lopen als ik hem op 150MHZ of hoog gooi. en dan haal ik nog lang geen 2.60GHZ.
Nogmaals, welk mobo heb je (merk/type)? Mogelijk ondersteund je moederboard geen FSB van 800MHz en zal de processor niet op 2.6GHz gaan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GIGABYTE 8ID2003 met een FSB van 533 MHZ.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 19:19:
[...]

Ja daar staat:

alleen dan begint hij vast te lopen als ik hem op 150MHZ of hoog gooi. en dan haal ik nog lang geen 2.60GHZ. bij 150MHZ of hoger begint hij ook vreemd te doen. omdat ik nog SD ram heb. denk ik.
Jouw moederbord kan maximaal een FSB van 133MHz aan (QDR533). Als je de FSB dan op 150MHz (QDR600) zet klok je de boel over. Met een 1:1 geheugen divider zal het geheugen ook op 150MHz gaan draaien.

Als je de volle snelheid wilt gebruiken dien je een moederbord met een 200MHz (QDR800) FSB te kopen. Uiteraard moet hier 200MHz (DDR400, PC3200) geheugen bij (in dual channel) wil je maximale prestaties hebben ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Thandor op 31-12-2005 19:26 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Spixo
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 19:23:
Ik heb een GIGABYTE 8ID2003 met een FSB van 533 MHZ.
Een i845 chipset dus, deze ondersteunen geen FSB van 800MHz ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt.

Maar is er geen manier om dat ding op 2.6GHZ te krijgen.

• Hahn
  • Laatst online: 10:42
Lijkt mij een gevalletje van niet goed controleren of de CPU wel daadwerkelijk op het moederbord paste :X Terug naar de winkel en moederbord ruilen.

The devil is in the details.

• Spixo
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 19:26:
Ja klopt.

Maar is er geen manier om dat ding op 2.6GHZ te krijgen.
Nee. Tenzij je wil gaan overclocken, en dan weet ik nog niet of je het haalt...
December schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 19:27:
Lijkt mij een gevalletje van niet goed controleren of de CPU wel daadwerkelijk op het moederbord paste :X Terug naar de winkel en moederbord ruilen.
Ik lees ff iets naar boven dat de TS SDR-SDRAM geheugen heeft, dus dan moet er ook nieuw geheugen komen ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Spixo op 31-12-2005 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klote |:( |:(

Verdorie dat moeder heeft me ook nog 200 Euros gekost :(

Nou ja het is niet anders :|

BTW. Dat multiplier gedoe dat wil in dit geval ook niet bij de ze pentium. die staat standaard op 13x

Lekker vaag :Y)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 20:01 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Niks vaag, als je even van te voren wat beter verdiept had.

De multiplier is al tijden "gelockt" om te voorkomen dat verkopers frauderen met CPU ratings.

Verwijderd

Beste optie is een ruil proberen met een 400 P4 2.4 of 533 FSB P4 2.66 socket478. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 20:13 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat moederbord heeft je 200 euro gekost? Mag hopen voor je dat je dat bordje al een tijd hebt dan, dat is ie nu écht niet meer waard.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1